Ikke: :hug: :hug: Het is idd een zware confrontatie!! maar ooit hebben jullie zo’n prachtige wolk van een baby in jullie armen!! :hug:
Do: wat vreselijk balen dat je cyclus nu zo door de war is :wall:
Hoop dat je bij de Gyn je “ei” kwijt kan en dat het snel weer in orde is.
Jeanette: zover ik weet: is dat als je temperatuur dus ('s morgens bij het tempen) is gestegen je 12 tot 24 uur geleden je eisprong hebt gehad.
Dus reken maar uit wanneer je geklust hebt… :shifty:
Dus als jij op dag 12 (en dag 13 temp omhoog) hebt geklust is dat volgens mij op de dag dat je je eisprong hebt gehad :think:
Volgens mij zit je dan ook goed!! :mrgreen:
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Dankjewel voor je antwoord.
Sterkte allemaal!
Hallo dames,
Mag ik even m’n hart luchten??
Ik word echt gek van mijn gyn! :x Vorig jaar sprak de gyn over verminderd zaad van mijn man, maar niet erg (10% goed beweeglijk en 20% wat minder goed beweeglijk en wat minder totaal aantallen 14,9 miljoen ipv 20). Hij zei dat na een goede HSG en samenlevingstest hij bij mij zou beginnen met clomid.
Okay, HSG was goed, samenlevingstest (hij had een monster van mijn slijmvlies genomen en ik moest zaad van mijn man meenemen in een potje, waar hij vervolgens wat uit op pipetteerde) was in zoverre goed dat mijn baarmoederslijmvlies niet aggressief was naar de zaadcellen. Maar of mijn slijmvlies doorgankelijk was voor de zaadcellen kon hij niet zien, want de zaadcellen bewogen niet… Dit kon een aantal oorzaken hebben: temp van de balzak door bijvoorbeeld spataderen te hoog, of het feit dat er iets mis was met het transport in het potje (te lang erin gezeten (meer dan 3 uur door verlate gyn), temp-shock, etc.)
Begin januari zei de gyn dat daarom mijn man maar voor een echo moest om spataderen uit te sluiten. In afwachting daarvan moest ik maar metformine uitproberen en als de echo van mijn man goed was en ik niet op de metformine reageerde zou ik clomid krijgen.
Okay. de metformine maakt mij :sick: en en verlaat mijn eisprong, terwijl deze al vrij laat was. Lijkt me niet goed te werken dus! De echo van mijn man was wel super, niets te zien! :dance: Dan denk :think: je dus, als ik naar de gyn ga dan mag ik wel stoppen met de metformine en aan de clomid beginnen, toch? :eh:
Fout, ik moet aan de metformine blijven (hij keek niet eens of er wel een eitje aan het rijpen was (ik zit op dag 19 en nog geen eisprong gespot qua temperatuur), nee helemaal geen echo… :doh: Begint die vervolgens dat we nog geen samenlevingstest hebben gehad. :shock: Jawel! :roll: Oh ja, hier zie ik het. Okay, maar geen bewegende…dan moet die nog maar een keer, maar daar zijn we dan deze maand te laat mee. :roll:
Verder in het gesprek, ik vraag of ik met metformine mag stoppen en eventueel aan de clomid mag om mijn eisprong te vervroegen. :shifty: Blijkt ineens heel clomid van de baan en denkt hij aan kunstmatige inseminatie als de samenlevingstest weer niet lukt (geen bewegende cellen). :shock:
Waar haalt hij dat nu ineens weer vandaan??? :think: Wordt je toch gek van! :wall: Hij telt mijn miskramen ook niet, omdat hij het niet gezien heeft en er geen positieve test was (maar wel een vrucht met vruchtzakje wat ik verloor!
En ik zeg wat betreft de metformine: ik heb geen insulineresistentie en ik heb laag suiker van mijzelf. Haalde niets uit, ik moest gewoon blijven slikken, want het zou de suikerhuishouding van mijn eierstokken reguleren? :eh: Nou volgens de literatuur niet hoor! :naughty:
Wat moet ik nu met zo’n gyn! :snooty: Zo komen we toch niet verder???
Ik moest nu prikken voor LH en prolactine. Waarvoor??? :think: En donderdag voor progesteron. Over 2 weken terugkomen…
Nou, voordat we aan IUI of IVF beginnen, wil ik eerst met clomid of iets dergelijks beginnen zonder verder IUI daarbij! Of denk ik nu zo raar?
Help, een frustie Do :silenced:
hey Do: meid je hebt helemaal gelijk hoor!
Als ik jou was zou ik overstappen naar een andere, want volgens mij is er geen prettige “klik” tussen jullie.
Hier word je alleen gefrustreerd van en das ook niet de bedoeling!!
:hug: :-*
Het stomme was dat er wel een “klik” was…ik snap het echt niet. Maar ik haat het als er eerst voor een bepaalde aanpak gekozen is en dan (zonder dat er resultaten zijn die in een andere richting wijzen) ineens 180 graden om. Wordt je toch simpel van! :?
Ben nu helemaal verdrietig… :-* Do
He Do :hug: wat rottig nou, maar ik begrijp best dat je hier helemaal niet goed van wordt. Geef je wel duidelijk aan dat je vind dat hij chaotisch/onduidelijk is? Soms wordt het echt routinewerk voor gynaecologen en vergeten ze dat er ook veel gevoel bij kijken komt!
Ik zou om een ander vragen denk ik… Sterkte meis :-*
…
JUMP! … :eh: … HEY! … :dance: …KLUSSEN!..
(mijn eisprong gevoeld vandaag dus!)
(hahah lig hier dubbel om mezelf!)
Ja Do ik zou het eerst even voorleggen dat je het “gewoonweg” niet eens bent met hoe de behandeling nu verder gaat.
Heeft hij je bijv. wel uitgelegd waarom hij toch op deze manier wil doorgaan? en waarom hij bijv. niet met Clomid wil starten??
Affie: :mrgreen: klusse dan maar!! :mrgreen:
Thanks meiden!
Ik heb net even met mijn schoonzus zitten kletsen en we kwamen op het volgende:
- het zaadonderzoek en de samenlevingstest van mijn man zouden negatiever kunnen zijn doordat het zaad meer dan 3 uur in een niet-verwarmd potje moest zitten.
En het feit dat ik al 2 miskramen heb gehad, wordt niet meegerekend, omdat ik toen nog niet onder behandeling was.
- ik heb geen PCO (tenminste ik heb een eisprong en ik heb geen insulineresistentie. Ik heb wel cystes op mijn eierstokken, maar die zouden kunnen zijn ontstaan voor mijn 18e, omdat ik voor die tijd niet of nauwelijks ongi was)
Toch heb ik metformine voorgeschreven gekregen, terwijl dat alleen gedaan wordt als je insulineresistent bent! :think:
- ik ben laatst voor prolactine getest, toen niets gehoord van verhoogd ofzo. Toch test hij er nu weer op. Soms heb ik tepelafscheiding wat door verhoogd prolactine zou kunnen komen en prolactine heeft zijn effect weer op je eisprong. Dus wellicht komen we daar nog ergens mee!
4)Wellicht is mijn LH te laag. Deze is 1x eerder getest, maar tijdens m’n ongi. Nu zou een goed tijdstip zijn, want ik zou (als de metformine niet nog meer roet in het eten gooit) toch echt een eisprong moeten hebben 1 deze dagen (normaal zou ik vandaag een verhoging in temp hebben gehad, nu helaas nog niet).
En heel belangrijk: meer duidelijkheid aan de gyn vragen en een strak schema!
Misschien ben ik nog wat vergeten, maar dat komt dan nog wel.
@Tallie: hij zei dat het geen zin heeft om mij clomid te geven als het zaad niet in de baarmoeder terecht komt (wat hij dus op dit moment met geen mogelijkheid kan vaststellen, maar goed)
X Do
Phew, Dominique, dit is echt niet leuk natuurlijk ! :hug:
Gewoon duidelijkheid eisen hoor en ook eisen dat hij de tijd neemt om alles aan je uit te leggen en ook jouw ideeën niet zo maar in de wind moet slaan…
Affie, veel plezier
@Dominique wrote:
Thanks meiden!
Ik heb net even met mijn schoonzus zitten kletsen en we kwamen op het volgende:
- het zaadonderzoek en de samenlevingstest van mijn man zouden negatiever kunnen zijn doordat het zaad meer dan 3 uur in een niet-verwarmd potje moest zitten.
Hier ook zo gehad hoor !
Eerste onderzoek van hubbies zwemmers was erg telleurstellend. Hubbie moest daarna naar ander ziekenhuis om ook daar te controleren op spataders... In het andere ziekenhuis heeft de arts onmiddellijk ontdekt aan de ph waarde van het eerste staal dat het te lang was blijven staan in het labo - waardoor er dus weinig of geen beweeglijke zaadcellen meer waren. Waren we niet bij deze arts terechtgekomen, dan hadden wij het waarschijnlijk nooit geweten...
Jeetje Dominique, wat een ei van een gyn zeg :shock:
Volgens mij is hij er niet helemaal bij…hoop dat je snel wat meer zekerheid hebt :hug:
Hier is mijn temp vanochtend 1 graad gestegen, en volgens fertility friend is vandaag DE dag…maar we hebben gister al geklust.
Tijdens m’n ongi was m’n temp 36,5. Toen dat minder heftig was is m’n temp gezakt voor 3 dagen naar 36,4. Toen is het voor 4 dagen gezakt naar 36,3 en vanochtend dus 36,4.
Zou het niet nog wat vroeg zijn voor m’n eilancering??? :think:
Ik ben benieuwd of m’n volgende cyclus een beetje hetzelfde is…
dag dames, heb het lijstje aangepast, het is nog niet zoals ik het wil, maar ga in de week nog eens proberen of ik hem niet duidelijker krijg.
hier alles ok, heb wel niet alles gelezen.
zijn er nog mensen die dat iets willen toevoegen in het lijstje, gelieven dan even een pb-tje naar mij te verzenden.
Kippie: met een hele graad gestegen??? Das veel zeg! Bedoel je geen halve graad?
Bij mij kon ik trouwens aan de temp heel goed een “dip” zien vlakvoor de eisprong.
(ik hou het gewoon zelf bij op een uitgeprint grafiekje)
Ik zit voor de eisprong rond de 36.3/36.4 en vlakvoor de eisprong daalt hij naar 36.1!! om vervolgens langzaam te stijgen (in twee dagen tijd) naar 36.8.
En nu maar hopen dat het raak is!!!
Voor alle meiden hier!!! :thumbup:
Hoi Tallie,
:wall: uhhh lekker snugger van me :mrgreen:
Ik bedoel dus van 36,6 naar 36,4…
Geeft niet hoor Kippie :mrgreen:
Dus je hebt je eisprong alweer gehad!?
Nou, ik duim voor je dat het raak is!
Hoi meiden, daar was ik weer…
Do, wat verschrikkelijk rottig voor je, al dat gezeur. Ik kan me goed voorstellen dat je hier helemaal gefrustreerd van raakt. Goed dat je zelf de dingen goed op een rijtje zet. En ik ben het met de andere dames eens: je mag best op je strepen gaan staan, hoor. De tijd van ‘de dokter zal het wel weten’ is echt voorbij :lol:
Ikke, jammer dat je tot de volgende ronde moet wachten met clomid. Liever gisteren dan morgen, hé? Nog effe geduld, meid.
Affie, je klinkt al weer een stuk vrolijker! Fijn!! Goed je best gedaan met klussen? :mrgreen: En nou maar hopen dat het raak mag zijn!
Morgen m’n NOD… griebels… Voel nog niks… De vorige twee cyclussen waren allebei 26 dagen, en vandaag is het al dag 28, dus wie weet.
Veel succes allemaal!
Liefs van Sam
Hey Samantha: nou, dat klinkt allemaal goed!
Is je temp ook nog steeds hoog??
Ik hoop voor je meis dat het raak mag zijn!!!
Nou, helaas: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Het heeft niet zo mogen zijn
Liefs, een verdrietige Sam
Oh nee Samantha, komen die vervelende :twisted: jou weer lastigvallen
Een dikke knuf voor jou meid ! :hug:
Oh meid toch!
Het klonk zo goed…
:hug: :hug: :hug: :hug: