Tempen Deel 2 Met lijstje

Even een vraagje tussendoor:

Ik zie regelmatig de namen metformine en clomid voorbijkomen. Die zijn geheel nieuw voor mij, kan iemand mij hier iets over uitleggen?

@Affie wrote:

@Samantha24 wrote:

Hier gekke schommelingen deze cyclus. Ben daarom ook even gestopt met tempen, word er soms ene beetje kregel van. Ik ken m’n cyclus nu redelijk goed, dus tijd om even te relaxen.

Het eerste wat ik dacht na dit gelezen te hebben: en juist dán lukt het!
Dat hoor je zo vaak, juist op het moment dat een stel gaat "relaxen", de cyclus kent, en alles op zn beloop laat, dán worden er kindjes gemaakt haha! Succes meid!

Ha, ha, dat dacht ik stiekem zelf ook een beetje.. Hopelijk heb je gelijk :lol:

Dominique, wat vreselijk vervelend dat je nu ook nog zo'n lange menstruatie hebt. Eerder voelde je je al helemaal niet fit, en dan dit er ook nog bij. Ik hoop echt voor je dat je gauw mag stoppen met die 'rommel'. Dit gemartel is ook niks. 't Is allemaal niet makkelijk voor je, hé? Eventjes een :hug:

Ikke, verdraaid! Als die :evil: :evil: nou éventjes hadden gewacht! Lastposten! Hopelijk mag je don gelijk met clomid beginnen. Enneh.. niet de moed opgeven, hoor. Van 't weekend hoorde ik van m'n vriendin dat ene kennisje van haar 'opeens' zwanger was, na vijf jaar proberen. Het kan écht nog. Maar ik begrijp het wel, hoor. Soms voelt het gewoon even zo, hé? Koppie op meid!

Veel liefs, Sam

Lieve meiden,

Ben effe een weekje van het forum gegaan.

Ik vond voor mezelf dat ik teveel bezig was met het zwanger worden.

En dat deed me geen goed!

Zo afentoe kom ik effe vluchtig bijlezen zo hier en daar waar ik meeschrijf.

Ik zie helaas weer banners met aardig wat daagjes voor de boeg voor de meesten :frowning:

Dikke knuffel :hug: voor jullie allen!

Hier nog steeds aan het tempen! Wat duren 38 dagen toch mega lang!!!

Meiden volhouden!

Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:

Hier nog iemand met een cyclus uitgaande van 37 dagen! Aaargh duurt lang ja Tallie… enneh, neem je rust meid!

Affie: dankje meid, je bent een lieverd! :thumbup:

Ik begrijp het heel goed Tallie, soms is het allemaal niet zo makkelijk. Je weet heel goed dat je er niet teveel aan mag denken, maar toch ben je er constant mee bezig hé…

Doe maar rustig op je eigen tempo en we lezen nog wel van je :-*

Hier nu alweer 2 dagen “gewone” lage temp! YEah! :dance:

Ik merk dat veel mensen (ikzelf ook) veel steun krijgen door berichtjes van dit forum, iedereen is zo lief voor elkaar, er wordt zo aan elkaar gedacht… Ik (als emo-kipje) kan daar zo blij van worden! :smiley:

Hé, wat goed, Affie :dance:

Hihi, ja, fijn is dat als je hier zo steun ervaart van anderen hé - daar word je idd een emo - doos van :mrgreen:

Ik ben bij de gyn geweest vandaag en we kunnen pas volgende cyclus starten met Clomid omdat ik vandaag op dag 5 ben en je de pilletjes moet starten op dag 3. Dat is dus wat pech hebben.

Hubbie moet zijn potje nog eens inleveren, omdat de laatste resultaten dateren van 2005 en hij ondertussen ook gestopt is met roken. Het zou dus kunnen dat de kwaliteit dus ondertussen al wat verbeterd is…

Als de resultaten tegenvallen wordt het IUI, bij goede resultaten willen we graag nog even zo proberen met alleen de Clomid.

Ik kreeg ook hormonen voorgeschreven om de luteale fase wat te verlengen, maar de naam ontsnapt me nu even…

Ik ben wel blij dat er eindelijk iets zal gebeuren, al is dat dan niet meteen een zwangerschap, ik heb toch het gevoel dat we nu weer ‘in the running’ zijn…

Hey Ikke: wat fijn dat je weer het gevoel hebt in de running te zijn! :thumbup:

Hopelijk gaat de Clomid snel wat opleveren, ook al moeten jullie nu weer wachten op de volgende cyclus.

Wie weet met dit positieve gevoel gebeurd het dan toch nog spontaan!! :mrgreen:

Je zal niet de eerste zijn bij wie dit dan gebeurd!! :wink:

Nou inderdaad dat hoor je zo vaak! wie weet meid!

Tallie met jou alles weer wat beter?

Hier weer laag! Eisprong is coming up denk ik :smiley:

Affie: You go girl!!! :mrgreen: :mrgreen:

Met mij gaat het wel weer redelijk!

Zo tegen de NOD aan heb ik altijd weer het gevoel een kans te hebben!

Maar zo die drie weken voor de eisprong ben ik soms echt niet te genieten! :shifty:

Nu is het “gewoon” afwachten…we kunnen er niets meer aan veranderen :wink:

Chantal, je temp dus weer omhoog? Spannend hoor! Oh ik hoop zo dat het eindelijk zover is voor jullie. Wat goed nieuws kunnen jullie zeker gebruiken. :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :thumbup: :thumbup:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Ik ga voor je duimen Tallie!

Leuk jou ook nog hier te zien af en toe Evelien!

Ik sta tenslotte ook nog steeds op het lijstje :mrgreen:

Nee hoor, ik spiek af en toe nog even mee, nieuwsgierig als ik ben. Een paar van jullie ken ik inmiddels soort van. Dus als ik dan iets kan zeggen of een beetje duimen dan doe ik dat natuurlijk graag :smiley:

Alle kleine beetjes helpen.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Daar heb je helemaal gelijk in, lief van je :slight_smile:

Ik ben alweer klaarwakker :roll:

Het slapen verloopt niet zo makkelijk de laatste tijd zucht

Ik zit zo over vanalles te piekeren en raak dan maar niet meer in slaap…

Gisteren ook een dipje gehad. We moesten op kraambezoek bij familie van hubbie. En natuurlijk wordt dan dat kleine roze lekkerruikende babywonder in je armen gelegd… Al wat door m’n hoofd ging was: ‘Dat wil ik ooooook !’

Het verlangen wordt er niet minder om…

ikke :hug: :hug: :-*

@ikke: :-* :hug:

Hier ernstig frustie! M’n hele cyclus is naar de :silenced: door de metformine!

Gelukkig ga ik naar de gyn vanmiddag, maar deze maand is in ieder geval verloren!

Zie hieronder twee cycli met en zonder metformine…zie ook hoe lang de ongi duurt met metformine!

X Do

Pfff. jullie zijn hier ver mee zeg…

Ik temp pas weer.

Wanneer is nou het beste als je temperutuur verhoogd is.

Als op dag 13 je temperatuur omhoog is gegaan, zit je dan goed als je op dag 12 geklust hebt?