Tempen Deel 2 Met lijstje

Sam,

het gedichtje kun je vinden bij het topic ‘Vlindergedichten’

Hier vanmorgen temp ingegeven op FF, verandert m’n eisprong plots van dag 17 naar dag 21 !!

De laatste dagen is mijn temp idd wat stabieler en hoger geworden.

Gelukkig hebben we goed geklust - dus de kans bestaat …

@ikke wrote:

Hier vanmorgen temp ingegeven op FF, verandert m’n eisprong plots van dag 17 naar dag 21 !!

De laatste dagen is mijn temp idd wat stabieler en hoger geworden.

Gelukkig hebben we goed geklust - dus de kans bestaat …

Vanochtend bij mij precies hetzelfde. Ik zit nu al 7 dagen rond de 37,0 en dat is blijkbaar voldoende reden op de dag van ovulatie 3 dagen te verschuiven: dag 15 > dag 18.

Wat gebeurt er trouwens met je lichaamstemperatuur als je zwanger raakt? Weet iemand dat?

Hey Linde, dus bij jou ook je ovulatie opgeschoven. Vreemd hé…

Ik heb altijd gehoord dat, als je zwanger bent, je temp dan hoog blijft.

Ik ben het niet echt zeker, maar ik denk dat je temp zelfs nog een klein beetje kan verder stijgen als je zwanger bent.

@ikke wrote:

Ik heb altijd gehoord dat, als je zwanger bent, je temp dan hoog blijft.

Als dat nou 's waar zou zijn! :dance:

Vanochtend was het bij mij nog steeds 37…

Week 1: xxxx - xxxx - 36,7 - 36,7 - 36,7 - 36,8 - 36,7

Week 2: 36,6 - 36,5 - 36,8 - 36,8 - 36,7 - 36,8 - 36,8

Week 3: 37,0 - 37,0 - 37,0 - 36,9 - 37,1 - 37,0 - 37,1

Week 4: 37,0 -

Meiden ik heb vandaag de echo gehad en het is helemaal “schoon” van binnen dus ik ga zo langzamerhand weer met jullie meeschrijven.

Mijn temp is nog niet naar beneden (althans, nog niet zo laag als ie was) dus dat is nog even afwachten, maar ik heb wel te horen gekregen dat er over zo’n 10 a 14 dagen een nieuw eitje aan komt en dat ik meteen alweer door mag voor een nieuwe zwangerschap. Ik hoef dus niet per se een menstruatie af te wachten…

Oh, dat is toch wel weer heel positief nieuws Affie :smiley:

Heel veel succes en laten we duimen dat het snel raak is en je over een maand of 9 een beebje in je armen hebt :inlove:

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Lief van je, dank je

:shock: Jij bent alweer 13 weken evelien! De tijd gaat echt snel!!

Laat ons hopen dat je snel goed nieuws hier kan brengen Linde :kaars:

Die temp ziet er voorlopig nog goed uit :pray:

Hey Affie, blij te horen dat alles ‘schoon’ is en dat je niet hoeft te wachten voor een volgende ‘poging’. Heb je het allemaal al een beetje kunnen verwerken? Blijft toch wel moeilijk zeker? En vooral dan omdat ik zie dat het al de tweede keer is dat je MK hebt gehad. Triest is dat meid :-*

Ik hoop dat het nu goed mag gaan :thumbup:

Ja ik hoop het ook. Ik laat alles nu over me heen komen en ben er opzich wel rustig onder. Ik heb gewoon zo’n sterk gevoel dat ik in staat ben een zwangerschap te voldragen en een gezond kindje op de wereld kan en mag zetten, dus daar houd ik mij maar aan vast :slight_smile:

Vasthouden, die positieve gedachten, Affie :-*

Hé Affie, fijn om te lezen dat het ergste weer voorbij is. Ben je er al aan toe om gelijk voor een nieuwe zwangerschap te gaan? Wat knap dat je rustig bent. Als ik dat zo lees, ben je volgens mij een sterke vrouw! Super!

Hoop dat het de volgende keer goed mag gaan, hoor. We blijven erin geloven, hé?

Ikke, voor jouw is het zeker ook weer spannend?

Hier volop klusdagen :dance:

Liefs Sam

Veel plezier Sam :wink:

Hier spannend, niet voor NOD, omdat het toch weer niets zal zijn, maar wel omdat de afspraak met de gyn dichterbij komt

@ikke wrote:

Laat ons hopen dat je snel goed nieuws hier kan brengen Linde :kaars:

Die temp ziet er voorlopig nog goed uit :pray:

De temp blijft hoog. Ik ben nog nooit zo ongeduldig geweest…

Maandag is NOD, dus nog 4 nachtjes slapen… pfffffffff…

Hallo allemaal,

Mag ik misschien met jullie meekletsen?

Ik ben sinds vandaag maar eens begonnen met tempen…we zijn sinds februari 2006 bezig.

Hebben jullie nog goeie tips en trucs? :mrgreen:

Ik zal zo ook eens alles gaan lezen…

@Kippie wrote:

Mag ik misschien met jullie meekletsen? Ik ben sinds vandaag maar eens begonnen met tempen…we zijn sinds februari 2006 bezig.
Hoi Kippie, welkom.

Ikzelf ben ook redelijk nieuw hier en ook pas sinds deze cyclus aan het tempen. (Ben sinds juli bezig)

@Kippie wrote:
Hebben jullie nog goeie tips en trucs? :mrgreen:
Helaas ben ik ook maar een beginner, helaas geen tips. :think:

Hoi Linde,

Bedankt!

Ik ga gewoon eens verder lezen over jullie ervaringen…

Ik zal nog eens wat meer over mezelf vertellen:

Ik ben dus Kippie (uiteraard niet m’n echte naam :mrgreen: ) en ben 26 jaar. We zijn sinds februari 2006 bezig voor ons eerste kindje.

Mijn cyclus schommelt tussen 28 en 32 dagen, alleen was ik afgelopen maand 2 dagen overtijd. Ik heb tot nu toe nog “maar” 3 keer m’n eisprong gevoeld. 1 keer was met behulp van een ovluatietest, maar dat wordt op een gegeven moment ook zo duur. En tempen leek me een heel goed alternatief. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat!

Hoi Kippie, welkom!

Tips en trucs?? Misschien even goed om te weten dat het het beste werkt als je elke dag rond dezelfde tijd tempt en anders in ieder geval na het zelfde aantal uren slaap als de dag ervoor. En voorál tempen als je nog in bed ligtm dus niet eerst opstaan!

Waarschijnlijk had je deze info zelf ook wel gevonden, maar wilde het je toch even meegeven!

Hier is mijn temp weer zoals ie altijd was, voor mij dus een teken dat nu echt alles in mijn lichaam weer normaal is, en deze ronde dus ook écht kan beginnen! :dance: Nu maar weer hopen en uitkijken naar mijn eitje :smiley:

Tips&Trucs:

vul je gegevens in op http://www.fertilityfriend.com deze helpt je de data te interpreteren.

Onthoud ook dingen als: wat voor afscheiding (bijvoorbeeld vruchtbaar slijm) en vele andere dingen. Je kunt op bovenstaande site heel veel dingen invullen, alleen staat alles wel in het engels.

Hier wordt ik van de metformin supergestoord. Ik ben er aan het eind van vorige ronde heel erg beroerd van geweest. Het lijkt de eisprong alleen maar te verlaten en de ongi te bemoeilijken. Ik ben nu 30-01 een drupje oud verloren, 1+2/02 begon het licht, 3+4/02 ontzettend zwaar (zwaarder dan normaal), 5+6/02 licht, 7/02 spotting, 8/02 heel licht bij afvegen 1x en vandaag 1x oud bij afvegen. :think: :think: :think:

Ik hoop dat ik van de gyn ermee mag stoppen en met clomid of iets dergelijks mag beginnen!

:-* Do

@Affie wrote:

Hoi Kippie, welkom!

Tips en trucs?? Misschien even goed om te weten dat het het beste werkt als je elke dag rond dezelfde tijd tempt en anders in ieder geval na het zelfde aantal uren slaap als de dag ervoor. En voorál tempen als je nog in bed ligtm dus niet eerst opstaan!

Waarschijnlijk had je deze info zelf ook wel gevonden, maar wilde het je toch even meegeven!

Hier is mijn temp weer zoals ie altijd was, voor mij dus een teken dat nu echt alles in mijn lichaam weer normaal is, en deze ronde dus ook écht kan beginnen! :dance: Nu maar weer hopen en uitkijken naar mijn eitje :smiley:

Hoi Affie,

Rond dezelfde tijd, dat is geen probleem…maar moet je echt persé in bed blijven liggen, of mag je ook eerst je wekker uitzetten? (daar moet ik m’n bed voor uit)

Ik heb een klein beetje teruggelezen, fijn dat alles in je lichaam weer normaal is, en dat jullie weer kunnen beginnen!

Dominique, bedankt voor de tip over de website, hele nuttige site!