Over een tijdje als ik me beter voel kom ik me hier weer aansluiten meiden, wederom had het niet zo mogen zijn
Oh nee, meid, wat is er gebeurd?
Ik zie aan je onderschrift dat je nog niet echt zekerheid hebt omtrent de eventuele MK…
:hug:
Affie, meid toch… Wat verdrietig voor je. En we waren zo blij, hé? Moeilijk, hoor.
:hug: :hug:
Sterkte, hoor!!
Heel veel liefs, Sam
Hé Ikke, had die gyn nu niet even op jou kunnen wachten? :naughty:
Heb je al eerder hormonen geslikt, of wordt dit de eerste keer? Ik kan me voorstellen dat het je afschrikt, moet er zelf voorlopig ook niet aan denken. Maar als je al zó lang bezig bent, wil je er steeds meer voor doen, hé?
Probeer morgen nog een keer te bellen, joh. Wat doet clomid trouwens precies? Ik heb echt geen kaas gegeten van al die dingen… :think:
Do, stiekem blijf ik een beetje voor je hopen, hoor. Bij mij is eisprong op dag 15, op dag 30 zou ik echt overtijd zijn, dus daar zitten wel 15 dagen tussen. Het kan toch gewoon dat je nog niet zoveel LH (zo heet dat toch?) hebt.
Slopend, hé, dat afwachten, die spanning en onzekerheid. Tjonge… nou we wachten maar met je mee.
Liefs, Sam
Hey Samantha,
Ik heb het er gisteren nog eens met mijn hubbie over gehad. Hij wil nu ook wel actie en juicht natuurlijk toe dat ik de gyn ga opbellen voor een afspraak. Ik vind het allemaal nogal eng. Het is de eerste keer dat ik hormonenpilletjes zou nemen.
Naar wat ik ervan begrijp zou die Clomid zorgen voor een goeie eisprong.
Ik ben benieuwd wanneer ik een afspraak te pakken kan krijgen…
Hoi Dames,
Tijdens wat rondsnuffelen op het forum, kwam ik dit draadje tegen. Ik temp deze maand pas voor het eerst en probeer sinds juli zwanger te raken. In het forum met juli-stoppers wordt niet zo veel getempt en ik wil graag mijn ervaringen delen. Dus jullie zullen me zo nu en dan wel hier ‘voorbij’ zien komen.
Ik ben op dag 3 begonnen met tempen:
Week 1: ? - ? - 36,7 - 36,7 - 36,7 - 36,8 - 36,7
Week2: 36,6 - 36,5 - 36,8 - 36,8 - 36,7 - 36,8 - 36,8
Week 3: 37 - 37 - 37 - 36,9
Ik denk dus dat ik mijn ovulatie nu voor het eerst in mijn leven heb kunnen spotten: 3 dagen lang een hogere temperatuur en nu is het weer aan het dalen.
Vanochtend een klein druppeltje bloedverlies tegengekomen. Geen idee wat dat betekent. Heb dat i.i.g. nog nooit tussentijds gehad.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen, ik ga even wat lezen.
ha ikke ik ben je even hier gaan opzoeken ( lee": stalken , )
meis wat goed van je, nog 1 stap meis en dat is bellen naar die gyn op een tijdstip dat ze er wel is je kunt het hoor, en dan gaan we er amen tegen aan ,
toedels en liefs :-*
Morgen dames,
Hier temp nog steeds hoog, maar het eerste “normale” bloedverlies bij een ongi is begonnen. Ik denk dus dat ik morgen een temp-daling zal zien.
Dan kom ik uit op een cyclus van 35 dagen!!! Echt niet normaal! Ik weet niet wat die metformin doet, maar ik word er beroerd van en het helpt ook niet echt.
half februari moet ik pas terug naar de gyn en ik hoop dat hij mij dan eindelijk ook op de clomid zet (daar heeft hij het als sinds oktober/november over!).
Dus Ikke, misschien zitten we dalijk in hetzelfde schuitje!
@Linde: Welkom hier. De meeste van ons gebruiken de site http://www.fertilityfriend.com dit is een handige site die jou helpt te laten zien hoe je cyclus in elkaar zit. Je kunt er naast je temperatuur nog veel meer gegevens invoeren, wat wellicht jou helpt, maar zeker ook de site om je cyclus te bepalen.
X Do
Ik heb nog even de grafiek bijgewerkt.
Ik heb er 2, eentje met aangegeven wanneer vruchtbaar slijm en eentje waarbij ik dat niet heb aangegeven.
Betekend dat ik volgens FF of op dag 21 of op dag 22 m’n eisprong-temp heb. Wat betekend dat je 1 of 2 dagen daarvoor je daadwerkelijke eisprong hebt gehad. (dus vruchtbare periode dag 17 t/m 21 ongeveer)
Qua klussen moet het geen probleem geweest zijn, de klusdagen rond die tijd waren: 17, 19 en 21. (en natuurlijk om de dag daarvoor en om de dag daarna. Maar deze dagen gaat het even om! )
X Do
@Dominique wrote:
@Linde: Welkom hier. De meeste van ons gebruiken de site http://www.fertilityfriend.com dit is een handige site die jou helpt te laten zien hoe je cyclus in elkaar zit. Je kunt er naast je temperatuur nog veel meer gegevens invoeren, wat wellicht jou helpt, maar zeker ook de site om je cyclus te bepalen.
X Do
Bedankt!
Ik heb meteen even een grafiekje gemaakt. Weet alleen nog niete helemaal wat er allemaal mee kan, maar het ziet er allemaal wel erg goed uit. ik ga me erin verdiepen.
Hey welkom Linde !
Ik gebruik ook FF om mijn temps in te geven. Maar ik vind dat FF het beste kan bepalen wanneer je eisprong is als je ook controleert wanneer je vruchtbaar slijm hebt. Succ6 meid !
Oh nee, Dominique, dus toch ongi geworden. En toch nog zo gehoopt omdat je temp zo lang hoog bleef. Heeft de gyn jou duidelijk uitgelegd waarvoor die Metformin dient? En waarin verschilt het van Clomid?
Ik heb het aangedurfd om een afspraak te maken bij de gyn :dance: Ik ben echt trots om mezelf. Jammer dat hubbie niet thuis is, maar mijn eerste werk als hij thuis komt is het goede nieuws brengen - ik heb namelijk errug lang getwijfeld en geaarzeld of ik het nu wel of niet zou doen…
Brr… het geeft wel een beetje kriebels. En nu maar zoveel mogelijk andere dingen zoeken om te doen zodat ik het wachten zonder al te veel piekeren en zenuwen kan doorbrengen…
Hey Ikke,
Temp is nog wel hoog, maar vanmorgen had ik alweer oud bloed, vandaar dat ik er vanuit ga dat de ongi begonnen is.
Metformin is geen hormoon, zoals clomid e.d., maar vangt suiker weg uit je systeem. Bij mensen die insulineresistent zijn blijft er teveel suiker in hun systeem zitten wat hun cyclus/zwangerschap kan verstoren.
Probleem is eigenlijk dat ik niet insulineresistent ben, dus…geen idee waarom ik het dan van de gyn gekregen heb. Misschien is dit zijn laatste poging om zonder hormonen zwanger te raken. Ik hoop dat hij half februari (=volgende afspraak) beslist om met clomid ofzo te beginnen.
Goed Ikke dat je een afspraak hebt gemaakt! Wanneer ga je?
X Do
Ow ja, meid pas als je rood bloed verliest is je ongi begonnen hoor.
Ik wil je geen valse hoop geven, maar zolang je temp hoog blijft en het bij bruin bloed blijft… is er nog kans denk ik :kaars:
Vreemd hoor, dat die gyn je Metmorfin voorgeschreven heeft. Aanziet hij jou als een proefkonijn misschien? Ik zou er in ieder geval nog meer uitleg over vragen…
Ik heb een afspraak bij de gyn staan op 15 februari. Half februari, net zoals jij dus. Ik hoop ook dat ik Clomid voorgeschreven krijg. Maar dan wel te gebruiken zonder IUI - dat heb ik haar de vorige keer ook gevraagd, en dat mocht.
Zou wel ‘leuk’ zijn moesten we allebei met Clomid beginnen, dan kunnen we wat ervaringen uitwisselen.
Hou je me verder op de hoogte? Ik duim nog steeds voor je :-*
Affie: oh nee! ik word hier zo verdrietig van!!
Meid, heel veel sterkte :hug:
Ikke: wat goed van je dat je deze stap hebt genomen!! Geeft het je misschien toch een gevoel van: he he eindelijk er gaat aan gewerkt worden!!?
Do: nog steeds hoge temp?? Nou, die metformin gooit het wel door de war zeg!!
Linde: Welkom! :thumbup:
Ben zelf ook net begonnen met tempen en hou nu ook het grafiekje bij van fertilityfriends, maar dat is nog een hele uitzoek :shock:
En nu is mijn engels wel goed, maar dit is best lastig!
Liefs Chantal :vlinder: :vlinder:
Hé Affie, gaat het een beetje?
Goed, Linkie, dat je gebeld. Best spannend allemaal, hé? Hoop voor je dat het snel mag helpen.
Pfffffff, Do, 35 dagen! Dat is best lang. Ik vind 26 dagen al zó lang (om te wachten dan hé?). Voel je je al wat minder beroerd?
Liefs, Sam
Het gaat redelijk hier, lief dat je ernaar vraagt Sam…
Ik ga nu nog niet echt meeschrijven, volg jullie wel, maar wil eerst even rustig aan doen… het bloeden en de krampen zijn nog niet voorbij, het doet letterlijk en figuurlijk nog pijn, dat moet eerst minder worden. Ik duim wel alvast weer op een mooi vooruitzicht, voor jullie, en een klein beetje voor mezelf.
@Affie: :hug: :*
Temp is down (van 36.83-37.0 naar 36.55 vanmorgen), nog geen rood bloed gespot, maar dat zal wel gaan komen.
Ben echt zo beroerd (slap als een vaatdoek, moe, misselijk, dizzy etc.).
Ik vrees dat het het werk is van de metformine (haalt suiker uit je systeem weg en dat heb je nodig voor je hormonen en als je ongi bent verlies je bloed, dus is het ook wel prettig wat suiker in je systeem te hebben. Het is niet erg als je al hoog suiker hebt, maar ik moet altijd al moeite doen om niet te laag suiker te krijgen).
Ik wil dus eigenlijk stoppen met de metformine, maar dat mag niet van de gyn. Als ik nu zou stoppen, dan ziet hij half februari niet dat de metformine alleen maar tegenwerkt ipv helpen. Ik wil juist dat hij wat anders doet (bijv. clomid geven).
Maar zou ik eigenwijs kunnen zijn en dan nu tijdens de ongi geen metformine slikken?
Ennuh ikke: ik hoop idd dat we samen aan de clomid mogen! (bij ons ook zonder IUI)
X Do
Dominique, als jouw gyn echt niet naar jouw wensen wil luisteren, dan zou ik toch maar even kijken of je je verdere behandeling niet onder het toezicht van een andere gyn kunt laten doen. Jij hebt toch ook wat te zeggen ! Het gaat tenslotte over je eigen lijf ! En dat je daar zo misselijk en slap van wordt, van die Metmorfin: niet meer nemen als je het niet vertrouwt - of mag ik dat niet zeggen? :silenced:
Lieve Affie,
ik had je gedicht gelezen. Knap dat je het zo mooi onder woorden kunt brengen ! Ik hoop dat je hier op KOK en in je naaste omgeving veel steun mag ontvangen zodat je dit verlies een plekje kunt geven…
Knuf voor jou meid :hug:
@Affie wrote:
Het gaat redelijk hier, lief dat je ernaar vraagt Sam…
Ik ga nu nog niet echt meeschrijven, volg jullie wel, maar wil eerst even rustig aan doen… het bloeden en de krampen zijn nog niet voorbij, het doet letterlijk en figuurlijk nog pijn, dat moet eerst minder worden. Ik duim wel alvast weer op een mooi vooruitzicht, voor jullie, en een klein beetje voor mezelf.
Hé meis, goed dat je de tijd voor jezelf neemt. Sterkte in het hele proces van rouwen en een plekje geven.
Waar staat dat gedichtje?
Dikke knuf van Sam