teleurstelling :( foto p5.. happy! foto p7!

:slight_smile:

@klavertje4 wrote:

Ik heb dik lang krullend haar… Nu wil ik het eigenlijk graag kort hebben… ben nu bij 2 kapsters geweest… en de ene zegt… ja dat kan als je het goed kort doet… de andere zegt… nee dat moet je niet doen… je moet het langer houden… anders krijg je een rondje om haar hoofd heen met alleen maar krullen… zij kwam met zoiets als dit…





Maar eigenlijk wil ik het liever nog korter… ben mn lange haar zat…





hier een fotootje van mn kapsel nu (heb nu ook een dunner hoofd dan op de foto staat… :mrgreen:)… bovenop krult het normaal nog meer, maar als ik mn haar meteen in een staart doe als het nat is dan krult het minder…







Iemand ervaring met dik krullend haar en een kort kapsel?




hoe kort wil je het hebben?

als je sterk krullend haar hebt en je doet het bijvoorbeeld in laagjes en zeg maar net iets boven de schouders heb je kans dat het heel sterk inkrult dus dan krijg je idd dat 1e plaatje



als je het veel korter doet heb je dat probleem natuurlijk niet (zoals wawa)



maar je moet gewoon zo zien hoe meer lengte je ervan af haalt hoe meer kans je haar krijgt om in te krullen (nu word het waarschijnlijk ook licht stijl getrokken door de lengte en de zwaarte van je haar)



ik denk zelf dat je beter geen laagjes kan doen maar je kan bijvoorbeeld wel een boblijn doen op 1 lengte zoiets:







omdat als je de bovenste laag “langer” houd is het zwaar genoeg (waarschijnlijk) om niet heel sterk in te krullen zodat je dat rondje krijgt



dat rondje is bovenop ook vrij kort hoor :wink:

Waarom ga je niet naar de kapper en vraag ze of ze eerst een stukje er af willen knippen, zo steeds korter… Ik bedoel, als je je haar in 1 keer heel erg kort laat knippen, kun je niet meer terug. Als je het in etappes doet kun je er een beetje aan wennen…

Klavertje: doen… korter maken! gewoon eerst eens net op je schouders, in laagjes… kijken hoe dat is… dan heb je al een ehel ander gezicht



als je het dan net zo doet, dat je ook nog een staart kan ofzo, kan je het ook nog vast doen! ik weet niet hoe je je haar nu altijd draagt? altijd los? of ook wel in een staart ofzo?



of net zoals hiervoor is gezegd… in stapjes korter maken bij de kapper…

altijd in een staart…



aantal week geleden heb ik het tot op mn schouders laten knippen…



laagjes :hand: :naughty: dat nooit… oeh heb ik 1 keer gedaan… en toen kreeg ik pas een kapsel wat er niet uitzag.

dan is het niet goed geknipt! juist in laagjes ziet het er voller uit… en anders, sportiver vind ik (of schrijft je sportiever zo?)

@mamma_ wrote:

Ik heb wel mijn twijfels…



Mijn zusje heeft hetzelfde haar als jou zo te zien.

Die had het ook echt kort geknipt, beetje bob achtig, maar menn Tina Turner was er helemaal niks bij!



Ik zou me toch even goed laten informeren door de kapper. Je hebt het wel mooi lang!



Misschien gewoon iets korter en wat laagjes, ook de pony op laagjes? Dan blijven de krullen en worden ze sterker



Ben benieuwd wat je gaat doen!




Precies, ik heb ook dik krullerig haar en het enige wat ik doe is korter en in laagjes, als je het echt kort doet op een lengte gaat het heel wijd staan hoor, daar heeft je kapper gelijk in !!



Ik zou dan een flink stuk korter doen maar toch in laagjes dan komen de krullen mooier uit anders word je echt zo’n ragebol :oops: tenminste ikke wel :shifty: :shifty: !!



Succes :thumbup:

Ga eens naar een afro kapper… Zij weten precies wat krullen doen!!



Zij kunnen je ook goed avies geven…



Een vriendin van mij heeft hele fijne krullen, onwijs dik haar… Zij ging altijd naar een afrokapper… inmiddels kan haar thuiskapster het ook knippen…



Zij heeft het halverwege haar nek… Zo kan het netjes los…met een haarband…of op een staart(je)…



Mijn nicht heeft ook van die fijne krullen, ook dik haar… Zij heeft het ook halflang en ook bij haar staat het super!! (zij heeft regelmtig zo’n mooie brede stoffen haarband in…)

@konijn wrote:

dan is het niet goed geknipt! juist in laagjes ziet het er voller uit… en anders, sportiver vind ik (of schrijft je sportiever zo?)




toen met de laagjes had mn haar juist te veel volume…

Ik zu het helemaal niet kort laten knippen. Je hebt prachtig haar! Gewoon een ander modelletje kan wonderen doen.

IK vind het niet mooi als een vrouw heel kort haar heeft maar ja, smaken verschillen…

Ik ga hier even meelezen. Ik heb ongeveer net zulk haar als jij hebt en ik wil ook wel eens iets anders.



Heb je al een beslissing genomen trouwens?

ik ga een goede kapper zoeken en daar gewoon een afpsraak maken en dan overleggen…



gister schoot me ineens te binnen dat ik altijd bij de kapper zeg dat ik nog wel een staart wil kunnen… maar als ik dat nu niet zeg… dan zijn er natuuriljk ook meer mogelijkheden… zonder dat het dan misschien extreem kort wordt… en dan is het toch heel anders…

en als je het rond laat knippen aan de onderkant… dan is het niet zo overvol, maar valt het wel anders dan recht aan de onderkant!

En misschien gewoon ook laten uitdunnen…

Ik zag daarnet bij Linkk een programma met Katje Schuurman… Return to sender…



Zij heeft ook dik haar en behoorlijk fijne krullen… Ze had het in dat programma halflang… Stond erg mooi…

ik vind kapsel 1 super leuk!



het korte kapsel met het blonde haar niet doen , zij heeft veeeeeel fijner haar als jij!(denk zelfs stijl met nu een lekkere watergolf :wink: )



en te kort is het denk ik net niet voor jouwn vorm van gezicht dus…





NR1 is psies goed!

morgenmiddag 1 uur staat de afspraak!



heb een afspraak gemaakt bij http://www.tisentodrachten.nl/



kreeg gister een mailtje van ze nav mijn vraag:



Hallo trijntje,



Knippen en kleuren is vanaf 55,- euro en afhankelijk van de lengte van je

haar en of je wel of geen kleurkontrasten wilt.



Dik haar kan wel kort maar of het bij je gezicht en lichaamsbouw staat is de

vraag daarom kunnen wij je beter adviseren als je even bij onze salon binnen

stapt. Graag tot ziens!



Ti Sento

Spannend :mrgreen: :dance: ik ben heel benieuwd wat het gaat worden :thumbup:

Hartstikke leuk meid!!

En met jouw lichaamsbouw is niks aan de hand :wink:



Maar ik zie ook vaak vollere vrouwen met kort krullend haar en dat staat gewoon hartstikke goed! :thumbup:



Heel veel succes!!

ben benieuwd trijntje :mrgreen:

wel showen he :mrgreen: :mrgreen: