superstorm

dat neem ik dus met een kilo zout ipv een paar korreltjes…



waarschuw me een week van te voren nog maar een keer :wink:

@annemarietje wrote:

@Sisil wrote:
@annemarietje wrote:
@Sisil wrote:
Als het uitkomt verheug ik me al op het superstorm fototopic! En dan niet voor de plaatjes van de schade want da’s nie tof, maar natuurplaatjes!




maak graag foto’s,maar no way dat ik dan naar buiten ga :naughty: :snooty:


Je kan ook van binnenuit foto’s maken. Ik woon in een flat… da’s dan echt :thumbup:



Zo hadden we een jaar of 2 geleden een storm, midden in de zomer. Echt geweldig! Wij stonden met de auto in een dorpje tussen Utrecht en Hilversum en zagen het volgende beeld…







Direct daarna hebben we ook de spreekwoordelijke benen genomen en zijn bij mijn zwager vanaf 9 hoog het onweer gaan bekijken.




dat was op 17 juli 2004…hoe ik dat weet? nou dat weet ik gewoon nog,want we hadden voor 1500 euro schade aan onze auto door hagelstenen zo groot als een flink kippen ei :shock: de auto leek net een eierdoos…en de ramen lagen eruit…




toen lag ik in het ziekenhuis met zwangerschapsvergiftiging, ik kon em mooi aan zien komen hahahaha



maar schades is nooit leuk,



maar ik denk dat ik het eerst maar moet zien en dan geloven…

Joepie sneeuw!!



Nou met die superstorm ga ik gewoon lekker binnen zitten… Zal het vast doorgeven overal… :mrgreen:

Storm en wonen in een huis van ruim 100 jaar oud met enkel glas en heel veel bomen maakt me niet echt vrolijk…

Die sneeuw is wel weer leuk :smiley: We wachten maar rustig af.

geef me dan een sneeuwstrom :shifty: :shifty: :shifty:





nee brrrrrrr ik geef er niks om :shifty:

Vanmorgen op Nu.nl :



AMSTERDAM - De voorspelling van een ‘superstorm’ die Nederland eind november zou treffen, is “niet serieus te nemen”, zegt Cees Molenaars van het KNMI dinsdag in Spits.

ANP



Ook in andere kranten doen deskundigen de voorspelling van weerkundige Piers Corbyn af als onzin. “Wat Corbyn zegt, is echt kletskoek”, zegt hoogleraar Vincent Icke in het AD.



Weerman Piet Paulusma, die het bericht publiceerde op zijn weblog, vindt niet dat hij aan bangmakerij doet. “Dat zouden we dus geen storm meer mogen noemen. En als die storm er komt hebben we met z’n allen een enorm groot probleem.”

zit me toch te bedenken hier he…

als ze het weer voor de volgende dag 9 van de 10 keer fouthebben hoe kunnen ze dan toch die storm goed voor spellen…



maaaar als die er wel komt… euh stormschade word nie vergoed he? hahah net een huis gekocht met dakpannen denk dat die nie blijven liggen gok ik zo…

kan me nog goed herinneren afgelopen jaar en een paar jaar daarvoor dat de bomen de grond uit getrokken werden bah niks vooor mij

nou die man voorspelt het weer dus anders dan andere weermannen.

en nu vinden ze het allemaal onzin, maar het zou toch eens waar zijn.



Een beetje storm vind ik wel leuk, maar zoals die storm hier beschreven word :shock:

Nee dat lijkt me niet leuk :naughty:



Maar nog een paar weken, dan zullen we het zien :mrgreen:

Nou de lichte storm is hier al begonnen hoor, het waait zo hard dat in 2 uur tijd alle bladeren van de bomen zijn gewaaid hier. De hele straat ligt bedolven onder het blad !



Wat een weer :?

:think: hoop dat ze het verkeerd hebben berekend


Mocht er wel een superstorm Nederland passeren, dan breekt de hel los. Molenaars: "Menig flatgebouw zou dat niet overleven. Het zou een catastrofe zijn voor het hele land."


staat hier

En als je er tegen in moet fietsen, zijn al die dwarrelende blaadjes net kleine scheermesjes… :?

Nou ik wacht het wel af

( weet de storm van 87 nog wel hoor…jeetje de dakpannen vlogen ons huis voor bij, moeder van een jongetje uit mijn klas was zwaargewond geraakt…



dat hoop ik nooit meer mee te maken )

Hm hoop toch maar dat ie ongelijk heeft hoor! Mn mannetje gaat komend weekend weg en komt 30 november terug… Lijkt me lastig zo’n storm voor het vliegverkeer… :? :think:

Ik denk dat we ons niet al teveel zorgen hoeven te maken over een SUPER storm, maar een flinke wind zal er zeker wel komen!! Zoals ieder jaar nl.



Ik hoop dat deze man iig geen gelijk krijgt… Bij een kleine storm ben ik al ontzettend nerveus. Dan loop ik als een dolle hond door het huis en ben ik zo druk… :roll: Dat wordt nog wat dan…



Mocht het alsnog zover komen, blijven we lekker een dagje thuis van werk en heel hard hopen dat alle schade mee gaat vallen…

(boom toch maar voor die tijd ernstig snoeien)

Ze kunnen nog niet eens met absolute zekerheid zeggen wat het voor weer het zondag is.

Voor zover ik weet (maar ben geen expert) zijn er twee weermodellen; korte termijn en lange termijn. Korte termijn gaat niet verder dan 4-5 dagen met een redelijk hoge kans op een kloppende voorspelling, het andere model is voor klimaatverandering en dan heb je het dus over jaren, decennia en eeuwen. Er is geen betrouwbaar model voor ‘eind van de maand’.



Het is gewoon allemaal een storm in een glas water :wink: :mrgreen: :mrgreen:

hehehe, leuke woordspeling :mrgreen:



Zelfs in de telegraaf stond vandaag dat het bangmakerij is!



Desalnietemin stormt t hier vandaag wel lekker! Jummie!

Ik hoop het toch niet. Het waait hier aan de kust nu al vrij behoorlijk.



Ik hoorde dat hij ook de stormen in het voorjaar aardig goed heeft voorspeld (toen vlogen de dakpannen hier in de buurt er ook af) … maar hoop dat hij er nu toch naast zit.

@Reaph wrote:

Het is gewoon allemaal een storm in een glas water :wink: :mrgreen: :mrgreen:


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Marco aan de telefoon:

"Schat, heb je gelezen dat er gesproken wordt over een Superstorm? We gaan dan wel naar Frankrijk he!! :mrgreen: "



En hij meent het ook nog echt he…hahaha grapjas :-*

‘Onnodige paniek door voorspelling superstorm’

Uitgegeven: 6 november 2007 09:17

Laatst gewijzigd: 6 november 2007 11:04



DE BILT - Het KNMI vindt dat de voorspelling van de Britse weerkundige Piers Corbyn over een ‘superstorm’ die Nederland eind november zou treffen, onnodige paniek veroorzaakt.



Cees Molenaars van het weerinstituut zegt dat de berichten over de storm gebaseerd zijn op sensatie en iedere wetenschappelijke grond missen. “Op deze manier maak je mensen onnodig bang en dat is gevaarlijk.”



Molenaars is gebeld door een vrouw in een rolstoel. “Door de sensatieberichten die verspreid zijn, is deze vrouw bang dat ze haar huis niet uitkan als het gaat stormen. Het is vreselijk dat een weersvoorspelling zo’n effect heeft. Daar moeten we echt verre van blijven.”



Najaar



Volgens meteorologen van het KNMI kan het komend weekeinde best stormachtig worden maar hoort dat gewoon bij het najaar. Mocht er reden zijn tot paniek dan geeft het KNMI een weeralarm af.



Weerman Piet Paulusma, die het bericht publiceerde op zijn weblog, vindt niet dat hij aan bangmakerij doet. “Dat zouden we dus geen storm meer mogen noemen. En als die storm er komt hebben we met z’n allen een enorm groot probleem.”



© ANP/NU.nl