superstorm

@famkegb wrote:

ik vind storm wel leuk eigenlijk…

:shifty:


Anders ik (wij…) wel! :mrgreen:

Paar jaar geleden was er een fikse storm op 27 oktober. Zaten wij in Ahoy… dat was wel een… ehm… extra dimensie zeg maar. :smiley:



En wat deze voorspelling betreft… ik lig er niet wakker van, zien we dan wel weer.

bah wat eng

hopen dat het niet uitkomt

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Sterre74 wrote:

Wie noemt z’n kind nou Piers? :think:




hmm ja vroeg ik me net ook al af,als het nou pierce(brosnan) :mrgreen: was…oke…





houden van storm??? hmmm ben er niet kapot van,wij hebben in de kamer een heeeeeeeeeel groot raam,en die rammeld gewoon met storm,en het is toch dubbelglas,ben altijd als de dood dat dat enorme ding naar binnen geblazen word,ALS het waar is van die storm,wonen wij die dag in de keuken denk ik :roll: :eh:

@annemarietje wrote:

@Sterre74 wrote:
Wie noemt z’n kind nou Piers? :think:




hmm ja vroeg ik me net ook al af,als het nou pierce(brosnan) :mrgreen:


alle engelsen zijn raar :mrgreen:

Als het uitkomt verheug ik me al op het superstorm fototopic! En dan niet voor de plaatjes van de schade want da’s nie tof, maar natuurplaatjes!

Kunnen we gelijk proberen of ons nieuwe huis "stormproof"gebouwd is…



:mrgreen:



Misschien waait onze schutting dan wel weg, is Purpled ook weer blij!

@Sisil wrote:

Als het uitkomt verheug ik me al op het superstorm fototopic! En dan niet voor de plaatjes van de schade want da’s nie tof, maar natuurplaatjes!




maak graag foto’s,maar no way dat ik dan naar buiten ga :naughty: :snooty:

@Sisil wrote:

@famkegb wrote:
ik vind storm wel leuk eigenlijk…

:shifty:


Anders ik (wij…) wel! :mrgreen:

Paar jaar geleden was er een fikse storm op 27 oktober. Zaten wij in Ahoy… dat was wel een… ehm… extra dimensie zeg maar. :smiley:



En wat deze voorspelling betreft… ik lig er niet wakker van, zien we dan wel weer.




Was ook mijn eerste reactie: “gezellig”!, maar mijn man zei met een superserieus gezicht dat ik het niet moest onderschatten. Hij kwam al met hele verhalen over orkanen en wat die allemaal wel niet kunnen aanrichten: bomen uit de tuin rukken, dakpannen die door de lucht vliegen, enz. enz. Een heel doemscenario dus. Nou, ik ga me daar nu echt nog niet druk om maken. Ik geloof nooit zo in die weersvoorspellingen. De helft van de tijd komt het niet uit.

Zolang er maar geen doden vallen, vind ik het allemaal wel best.

@annemarietje wrote:

@Sisil wrote:
Als het uitkomt verheug ik me al op het superstorm fototopic! En dan niet voor de plaatjes van de schade want da’s nie tof, maar natuurplaatjes!




maak graag foto’s,maar no way dat ik dan naar buiten ga :naughty: :snooty:


Je kan ook van binnenuit foto’s maken. Ik woon in een flat… da’s dan echt :thumbup:



Zo hadden we een jaar of 2 geleden een storm, midden in de zomer. Echt geweldig! Wij stonden met de auto in een dorpje tussen Utrecht en Hilversum en zagen het volgende beeld…







Direct daarna hebben we ook de spreekwoordelijke benen genomen en zijn bij mijn zwager vanaf 9 hoog het onweer gaan bekijken.

een hel tussen 8 en 13 november; scheelt weer discussie over “welke dag Sint Maarten lopen”, blijven we gewoon lekker binnen :angel:

(maar die goede oude tijd met verwaaide, verregende en half verbrandde lampions had ook wel wat :mrgreen: )



Oh ja, en voor degene die zich idd richting reisbureau spoedt voor die vakantie naar Bali: het is daar regenseizoen hoor :mrgreen:



Ron, haha, ja zo zijn wij in februari wat eerder dan gepland van onze schutting afgekomen :lol: Hopelijk is onze nieuwe schutting stormproof!

@Sisil wrote:

@annemarietje wrote:
@Sisil wrote:
Als het uitkomt verheug ik me al op het superstorm fototopic! En dan niet voor de plaatjes van de schade want da’s nie tof, maar natuurplaatjes!




maak graag foto’s,maar no way dat ik dan naar buiten ga :naughty: :snooty:


Je kan ook van binnenuit foto’s maken. Ik woon in een flat… da’s dan echt :thumbup:



Zo hadden we een jaar of 2 geleden een storm, midden in de zomer. Echt geweldig! Wij stonden met de auto in een dorpje tussen Utrecht en Hilversum en zagen het volgende beeld…







Direct daarna hebben we ook de spreekwoordelijke benen genomen en zijn bij mijn zwager vanaf 9 hoog het onweer gaan bekijken.




dat was op 17 juli 2004…hoe ik dat weet? nou dat weet ik gewoon nog,want we hadden voor 1500 euro schade aan onze auto door hagelstenen zo groot als een flink kippen ei :shock: de auto leek net een eierdoos…en de ramen lagen eruit…

Ja schade door een storm is niet tof… daar gaat het mij ook helemaal niet over als ik het over een geweldige storm heb. Helaas is dat wel één van de keerzijdes van dit soort dingen.

Een prachtige foto, Sisil…

Als er bij ons zo’n lucht hangt, ga ik echt uitgebreid voor het raam zitten.

Maar zoals ik al eerder zei: zolang er maar geen doden vallen, want anders is de lol er gauw af.

was vergeten te zeggen dat we de schade beter niet hadden laten repareren,want een jaar later is tie compleet uitgebrand doordat een of andere idioot het leuk vond om auto aan te steken :evil: maar ja dat is weer een heel ander verhaal :cry:

Jeetje Annemarie… Da’s heftig om mee te maken, lijkt me.

Kreeg je niks uit de verzekering terug?

nee helaas niet,we hadden de auto alleen w.a verzekerd,en daar zit brand dus niet in :cry: tenzij de dader ooit nog eens opgepakt word,wat trouwens een kans is van 0.000001 % is,dan zal hij/zij de schade moeten betalen.

ja…is heel heftig,vooral omdat je geen idee hebt waarom,en door wie,we hebben met niemand ruzie(gehad) of tenminste niet zo erg dat ze zoiets zouden doen,ik heb er soms nog wel nachtmerries van,en vind het moeilijk om er over te praten,daarom hou ik er nu ook ff over op,zit nu al zowat weer te janken :cry:

annemarie wat heb jij toch een hoop mee gemaakt met die strom en dan deze brand :frowning: :hug:

Nou, als dat waar is van die storm… dan ga ik de LOI-cursus ‘zelf verlossen’ maar eens in huis halen :think:

Dan ben ik uitgerekend!



En wij wonen midden in het bos, no way dat je dat een vk kunt aandoen om dat met storm af te leggen… :hand:



Nou ja, wel spannend! maar ik ga maar vast :pray: dat het goed gaat… :eh: Wel heel Ronja de Roversdochter natuurlijk, bevallen in het bos met helleweer rond het huis… alleen is ons huis niet zo groot dat het in tweeen gesplitst kan worden :lol:

Ik heb het niet zo op storm, dus ik hoop dat het allemaal wel mee zal vallen eerlijk gezegd! Wij wonen nu in een bosrijke omgeving, dus meer kans dat er een boom op je huis valt dan toen we nog hartje stad woonden!



Bevallingen komen toch juist op gang met dat weer???

Tijdens die storm in het voorjaar moest hub er twee keer op uit om een schaap te verlossen, en toen het een paar jaar geleden zo spiegelglad was met oudjaarsavond waren er opeens ook allemaal zieke schapen :shock: En hub maar gaan natuurlijk :inlove: :thumbup:

Nou eerst zien dan geloven…

Maar storm is niet zo mijn favo hoor…



Bij ons vliegen er altijd dakpannen af, en in de buurt…

En er zijn 4 huizen met extra verdieping erop…

Dus om de pannen er weer op te laten zeggen moet het wind stil zijn…



En hopelijk vallen ze niet op auto’s… of nog erger mensen…

Maar die moeten zoiezo lekker binnenblijven…



Alleen onweer… is super… warme choc en voor het raam…



Nou we zien wel hoor…

1ding zeker… onze schutting gaat het niet houden… die staat al op apegapen… hahahahah…



Mocht het toch onverhoopt zo zijn… succes…



Grt Bri