superstorm

heeft iemand hart van nederland vanavond gezien? ze zeggen dat er eind november een super storm komt in nederland die ongelofelijk veel schade gaat aanrichten,windstoten van meer dan 200 km/pu :eh:



moet ik dit nu serieus nemen,ik ben als de dood voor storm,vond die afgelopen januari al drama,en deze zou dus 10 keer erger worden :think: :roll:

piet paulesma bevestigde dit verhaal ook,die zou daar toch niet over liegen???

bah,word er nu al naar van…ga maar alvast noodvoorraden halen denk ik,zoals water enzo :wall:

Ooh?? :think:

Gaat even op het internet zoeken naar dat nieuws!!

Ik heb nog niets gehoord maar ik hou ook niet van storm.

:lol:

Superstorm op komst
AMSTERDAM - Zandzakken voor de deur want een vooraanstaand weerkundige in Engeland voorspelt deze maand een storm die we nog nooit eerder hebben meegemaakt.

De kans op noodweer schat hij in op tachtig procent. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Volgens hem begint november rustig (kijk maar uit het raam), maar tussen 8 en 13 november breekt de hel in etappes los. Er is dus een kans van vier op vijf dat de wind over ons land gaat razen, met aanvankelijk windstoten van 145 tot 175 km/uur.

Daarna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan een depressie ontwikkelt. Daaromheen weer een zeer actief koufront. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987, zo concludeert ook Piet Paulusma .

Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht, met windstoten van meer dan 200 km per uur. Zelfs tornado's worden niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw, zo verwacht Corbijn.

Kortom: rennen naar het reisbureau en een maand Bali boeken!


:shock:

Liefs,
Winnie

Eerst zien dan geloven. Lijkt me sterk dat ze dat nu al kunnen voorspellen. Er verandert zoveel per minuut in onze atmosfeer. Het zal wel meevallen. En zo niet, dan hoop ik dat iedereen veilig binnen zit.

De Engelse weerkundige Piers Corbijn heeft op de website Weather Action.fi een globale weersverwachting voor de maand november staan. Deze verwachting geeft aan dat wij later in november een superstorm kunnen verwachten. Ik heb besloten dit artikel te vertalen en nu bij mij op de site te plaatsen.











Piers Corbijn heeft hier toestemming voor gegeven, omdat hij vindt dat iedereen gewaarschuwd moet worden. Piers Corbijn baseert zijn verwachting op de zonne-activiteit. Hieronder de verwachting van Piers Corbijn voor Nederland in november:



November kent eerst een korte periode van rustig weer onder invloed van een hogedrukgebied. Dit is echter stilte voor de (eerste) zware storm, die tussen 8 en 13 november wordt verwacht. Er bestaat een kans van 80% dat deze over Nederland trekt, met windstoten van 145 tot 175 km/uur. Hierna wisselen koudere en zachtere perioden elkaar af, terwijl zich op de Atlantische Oceaan t.g.v. aangevoerde tropische lucht een zich uitdiepende depressie ontwikkelt. Er omheen vormen zich randstoringen en een zeer actief (kou) front. Het gevolg is een verschijnsel dat zich als een superstorm laat beschrijven; een exemplaar dat groter zal zijn dan de storm van 1987 en die van 1703. Deze superstorm wordt tussen 24 en 28 november verwacht. De bijbehorende diepe troglijnen zullen voor orkaankracht kunnen zorgen. Er worden windstoten van meer dan 200 km/uur verwacht! De kans dat deze storm over Nederland trekt wordt ook op 80% geschat. T.g.v. de grote onstabiliteit van de atmosfeer zijn tornado’s niet uitgesloten. Eind november zal deze superstorm langzaam uitdoven, terwijl het stormachtig en nat blijft. Maar begin december lijkt het kouder te worden met kans op sneeuw.





klinkt idd behoorlijk shockin!!

eh… EIND november :shock: … we zijn vandaag 5 november… :eh:

Ze kunnen vaak niet eens het weer van de week voorspellen, en nu is er al een storm voor eind november bekend?

Hebben ze die gereserveerd of zo… :think: :wink: of is dit alvast een verregaande vorm van een weeralarm… de káns op een weeralarm… pfff, het moet niet gekker worden.



:hand: het is herfst, het gaat waaien, voor de rest wachten we het hier rustig af. Ik laat me niet gek maken door weerpaniek.

:think: :think: :think: wazig

Ja maar meteo consult etc zeggen dat de kans op die storm kleiner dan 1% is, dus ik geloof het niet hoor! :thumbup:

Ik neem dit dus echt wel met 10 korreltjes zout…



Inderdaad al is het alleen al omdat ze het over 19 dagen hebben…Wat een vooruitzicht… :smiley:



Mocht dit bericht op 22 worden bevestigd dan zal ik mij opsluiten in mijn huis 8)

*zet vast kaarsjes en eten klaar…catannen maar :mrgreen:

tsja, :think:

de man (piers) schijnt het te berekenen na aanleiding van zonne-activiteit…

miss eens googlen op de man…

pffff ik hoop het toch niet, ik was absoluut niet blij met de storm van vorig jaar…we hebben enkel glas en het bos in de tuin van de buren helpt ook niet :shifty:



Nou ja we zullen wel zien wat er gaat gebeuren, de rolluiken gaan iig omlaag :wink:

Hey!



Mijn ouders hebben een link naar zijn website. Vrienden van hun hebben zijn voorspellingen gedurende een maand bij gehouden en het is inderdaad vrij accuraat in de voorspellingen.



Jammer genoeg hadden ze net voordat ze die link kregen een bootreis geboekt naar New Castle :think:



de link:<http://www.lowefo.com



Niet commercieel, dus volgens mij mag het blijven staan, toch?

op elsvier.nl gevonden



In Engeland is er zelfs een weerbureau dat meent het weer te kunnen voorspellen aan de hand van het aantal zonnevlekken. De Engelsman Piers Corbijn die dit bureau heeft opgezet, is een vreemde eend in de bijt van de meteorologie maar zo langzamerhand beginnen ook andere klimatologen en meteorologen in de zon te geloven. Met als kanttekening dat zij menen dat de zonneactiviteit een deel van de opwarming tot 1970 kan verklaren maar dat de opwarming vanaf 1970 toch bovenal op het conto van het versterkte broeikaseffect komt.

Hè bah net de eerste week van mijn verlof!!!

Nou ben benieuwd al zit ik dr niet op te wachten hoor ppff

ik vind storm wel leuk eigenlijk…

:shifty:

Wie noemt z’n kind nou Piers? :think: