Hallo!
Lieve meiden, bedankt voor alle belangstelling voor m’n kaak. Nou, het gaat wel weer. Gisteren heel veel pijn aan gehad…Niet meer geklust daardoor. Was niet te doen, zo’n hoofdpijn.
Maar voordat ik verder klets…:
YAHOOOOOOOOOOO!!! GEFELICITEERD TILLY!!! Supergoed! Hoe voel je je? Aan wie heb je het al verteld? Vind het erg leuk voor jullie!!
Vandaag gewapend met pijnstillers er tegenaan gegaan want:
Rapapaaaa rapapaaa…Meisje is 1 geworden vandaag!!! Ik ben zo trots. Ze heeft het zo goed volgehouden ondanks dat het best druk was. Zelf cadeautjes uitgepakt en een grote dot slagroom als verjaardagstaart met kaarsje. Ze vond het super. Ze heeft zelfs nog een middagdutje gedaan, wat ik niet had gedacht.
Zou graag op iedereen reageren, maar ik ben gesloopt. En als het even kan nog aan de klus vanavond. Ga zo even de trotse vader van een 1-jarige strikken om mee naar boven te gaan. Kijken of we nog zo’n mooi kind kunnen knutselen. :lol:
Moet nu weer 3 dagen werken dus ik zal wat minder kunnen reageren.
Tot gauw!
TIlly meid van harte gefeliciflapppsteerddd met je zwangerschap!! :dance: :dance:
ik was hier vrijdag voor het laatst en dammm hey ik heb er precies een uur over gedaan om alles bij te lezen wou op alles reageren maar had man lief ook belooft om een filmpje te kijken en die vraagt al steeds…
hele fijne aaf verders iedereen
@patricia spannend meid nog steeds niet ongi?
ik :thumbup: voor je
Oja
Wendy hahahah leuke vent heb je zeg!! zo vader zo zoon he leuk hoor vooral zijn kleurige jaag pakkie hahahahah
dikke kuzz joyce en sweet dreams…(alvast)
:inlove: Hiep hiep hoeraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa mamalena’s dochtertje 1 jaar :inlove:
Stom, gisteren nog aan gedacht, maar nu was het even doorgeschoten :wall:
Het is gelukt Tilly, mooi en korte stukjes Ik zou die zwager ff de kamer uit schoppen, nieuwsgierig aagje hahaha
Mamalena; gefeliciteerd met de kleine! En dan nu nog even een mooi brusje klussen
Slaap lekker!
Mamalena,
Gefeliciteerd met de kleine meid!! Heeft ze leuke dingen gekregen??
Balen van gisteravond zeg!! Maar, vanavond een nieuwe poging. Gaat vast goedkomen. :dance:
Werkse de aankomende dagen, ik moet er eentje minder dan jij maar moet ook morgen weer aan het werk!
Dan nog even reageren op jou vraag. Ik voel me steeds meer zwanger. Heb het behoorlijk koud elke keer, m’n borsten beginnen me behoorlijk te pijningen, ben moe en dat soort ongein.
Verder ben ik helemaal in de wolken :mrgreen: Niemand weet het nog. We hebben het de vorige keer ook verteld met een weet of 10. Denk dat we dat deze keer ook weer ongeveer gaan doen of iets later. Dan wordt het of met oud en nieuw of op mijn verjaardag, dat is 7 dagen later. 'k Zal eens even met manlief overleggen en dan kijken wat ons lijkt en of we het zolang stil kunnen houden.
Vrienden van ons wisten het de vorige keer wel heel vlot, maar ook voor hen wil ik het deze keer iets langer stil houden. Vooral omdat ze zelf moeite hebben met zwanger worden etc.
Welterusten en veel plezier met klussen.
:dance:
:-*
Mamalena, van harte gefeliciteerd met jullie dochter!!! 1 jaar! Dat Loïs 1 werd beleefde ik de hele bevalling weer zo’n beetje en het moment dat ze echt 1 werd stond ik te janken :shifty: Emo-muts
Wat balen dat je zo’n last hebt van je kaak :hug:
Enne klusze vanavond, hier gaan we ook maar weer aan de klus :mrgreen: Gisteren ook, maar uiteraard wel zachtjes want Loïs sliep bij ons op de kamer :eh:
Tilly, je staat op het onderste lijstje hoor! Vind het zo leuk om mensen naar dat andere lijstje te verplaatsen, wie wil ook :mrgreen:
En jullie mannetje ziek, beterschap voor hem :-* :hug:
Maar idd koorts kan zo weer over zijn en zo weer opzetten… :roll:
Net lekker even bankgehangen en nu moet ik eigenlijk nog wat werk verrichten voor vriendlief, maar ik heb geen zin dus dat komt morgen wel. Hij moet het toch pas dinsdag hebben :shifty: en morgen heb ik de hele dag de tijd 8) (naast het KOK-ken dan)
Mamalena, gefeliciteerd met de 1 ste verjaardag van jou dochtertje
Charissa, wij willen allemaal wel op het onderste lijstje maar ik vind het al verschrikkelijk leuk dat er al zo snel 3 meiden op staan
Het is nog spannend nu voor Patricia en Pino de komende dagen. En dan even niemand en dan volgen er een boel die met hun NOD vlak bij elkaar liggen en er zal vast nog wel iemand deze ronde bijkomen (of misschien wel 2,3, 4 )
mamalena. nog gefeliciteerd met je dochter :-*
@mamalena
ook namens mij (alsnog) van harte met de eerste verjaardag van je meisje!
ze zal wel flink verwend zijn of niet? de sint vind het nu vast heeel moeilijk om te kiezen wat ze nog niet heeft…
ik heb jessica nu weer op de psz zitten moet dr weer om 11 uur ophalen heerlijk zon ochtendje rust… ben aan het opruimen geslagen… kom hier af en toe wel ff spieken!
het is hier trouwens egt steeeen koud buiten bbrrrr vanmorgen een hele mooie zonsopgang gezien wat kan de natuur tog mooi zijn he?
kuzzz joyce
p.s tilly staat nog niet op de zwangeren lijst!
Tilly staat wel al op de zwangerenlijst,gisteren al, even op F5 drukken Joyce [/quote]
Vragen, opmerkingen, veranderingen etc. met betrekking tot het lijstje graag even via pb!. Dan heb ik namelijk alle gegevens goed bij de hand en kan ik er ook niet overheen lezen…
En als het lijstje niet aangepast is dan eerst even op F5 drukken zodat de nieuwe gegevens tevoorschijn komen en als er niets verandert dan gewoon even een dag afwachten. Zit niet constant op de goede pc om a la minuut het lijstje aan te passen :shifty: :shifty:
Charissa hoe maak jij de bodem dan? Ik maak hem ook altijd zelf, maar na 5 jaar ben ik nog altijd niet tevreden over de bodem. Krijg jij hem wel lekker dun en knapperig?
Tilly, ik denk dat je man het geslacht op je hoeveelheid afscheiding heeft gebasseerd :mrgreen:
Patricia ik denk dat jij het gevoel misschien zwanger te zijn verdrukt uit zelfbescherming. Zolang je je dat voorneemt valt een negatieve test wat minder zwaar (NOT)
Mamalena proficiat met de verjaardag van je kleine meid!!! Leuke dag gehad? Fijn dat het weer wat beter gaat met je kaak.
Voor iedereen die moet werken, werkse vandaag!
Ik ga vandaag weer verder met klussen in huis. Behang aftrekken enzo. En we hebben gister van mijn schoonmoeder een kadobon van de intratuin gekregen, dussssssssss ik kan lekker gaan shoppen!!! :dance: Fijne dag allemaal en misschien tot straks!!!
Goedemorgen allemaal! :-*
Hoe hebben de frietjes gesmaakt femmie? Heerlijk he zo’n makkelijke zondag?!
Patricia, Jane, tot je ongi zou ik gewoon alles doen wat je anders ook doet. Kijk ik zou niet dagen achter elkaar gaan verven, schuren e.d., maar saunabezoek, een wijntje, rood vlees e.d. zou ik niet laten staan. De eerste tijd is er namelijk ookgeen bloedcontact tussen jou en het eventuele vruchtje. Het zwanger worden kan maanden duren en om alles nou zo lang te laten, lijkt me erg lastig.
Bedankt voor je reactie! En wat denk je van de zonnebank??
Jane hoe is het met de kleine? Al weer opgeknapt?
Heb je nog wat van Marije en Kwebbel gehoord Charissa? Zou jammer zijn als ze niet meer meeschrijven...
Tilly, mooie datum 26 juli. Een echte zomerbaby he? Ik ben zo blij voor je meid! :dance:
@Tilly wrote:
Patricia, spannend meid. Wil het nog een beetje lukken dat wachten?
Wel goed van je hoor dat je zoland wacht met testen. Mijn cylus was met de pil ook altijd korter dan zonder dus dat zou bij jou nu na je spiraaltje natuurlijk ook wel kunnen.
Dan nog even over je vraag over afscheiding Normaal heb ik voor ik ongi word meer last van afscheiding. Nu had ik dat dus helemaal niet, dat vond ik al heel vreemd. Bij mijn vorige zwangerschap had ik het juist extreem veel.
Dan nog even om je op te beuren, ik had ook echt niet het idee dat ik zwanger zou zijn. Ik dacht dat we op de verkeerde dagen hadden geklust omdat ik de eisprong zo laat had. Pas toen mijn temp hoog bleef en ik andere dingen opmerkte zoals misselijkheid etc dacht ik HUH, zou het dan toch?
Het kan dus echt ook al denk je misschien van niet.
Meid ik :pray: voor je. :-*
Bedankt voor je :clap: :clap: Maar ik geloof e recht niet in. Ik heb dus helemaal nergens last van. Geen misselijkheid, geen buikpijn, niet extreem moe. En die zere borsten lijken ook alweer over te gaan....
Als je zwanger ben heb je toch ook veel witte afscheiding of niet?
Hoe is het nu met je kleine man Tilly? Koorts al over?
Mamalena gelukkig gaat het iets beter met je kaak, maar jammer van het klussen. Gisteravond wel succes gehad? :D
En nog van harte met de 1e verjaardag van jullie schatje! Lijkt me geweldig om mee te maken. :inlove:
Femmie, succes met klussen vanaag! (in huis dan he :mrgreen: )
Ik ben vandaag vrij, en dus extra moeilijk om vol te houden om niet te testen...Ik ga maar gauw aan de schoonmaak. Vanmiddag afspraak bij de kapper, haren even laten bijpunten. Tot later allemaal! :-*
Femmie, Theo maakt de bodem altijd :oops: ( ik heb daarvoor 2 linkerhanden), ik mag de toppings altijd doen (daar ben ik wel goed in volgens hem), maar hij bakt altijd eerst de bodem even een kwartier in de oven alvorens ik de topping erop mag doen…Anders wordt de bodem zo klef door het vocht wat van de toppings afkomt…
Patricia, Schoonmaakze en veel plezier bij de kapper! Jezelf goed bezighouden om niet te testen :thumbup:
@patricia26 wrote:
Heb je nog wat van Marije en Kwebbel gehoord Charissa? Zou jammer zijn als ze niet meer meeschrijven…
Nee nog niet
Charissa, dat is inderdaad het probleem wat ik altijd heb, dat ie klef is. Heb ook al ooit een poging gedaan om hem eerst te bakken en dan te bedekken en dan af te bakken. Maar dat was ook geen succes. Zal wel iets niet helemaal goed gedaan hebben, misschien te weinig geduld ofzo :oops: Ga het eens met 15 minuten afbakken proberen. Bedankt voor de tip.
Nou ik ga nu echt aan de gang. Zojuist onze nieuwe wc besteld :mrgreen: en dan ga ik nu maar weer verder met het huis overhoop halen hihi.
Ik bekijk net het nieuwe lijstje…Leuk hoor, al 3 namen beneden! Denk zelfs dat we al de andere maanstoppers in gaan halen
Ik vind het maar helemaal niks als ik daar zoiets lees van ‘juni 2005, nog 6 te gaan.’
Chrisje, wanneer is jouw uitgerekende datum dan?
Meiden, ik zit met een dilemma. Ik wil dus het testen zo lang mogelijk uitstellen, omdat ik denk ongesteld te gaan worden. Maar stel nou, dat juist die onzekerheid mijn ongi weg laat blijven? Dat kan toch?
Misschien als ik nu test en het is :thumbdown: dat ik dan meteen ongi wordt. Dan weet ik tenminste wel waar ik aan toe ben. Wat zal ik doen??
Trouwens, ik heb deze morgen al 3x geplast. Zou een test dan nog wel betrouwbaar zijn?
@patricia26 wrote:
Patricia, Jane, tot je ongi zou ik gewoon alles doen wat je anders ook doet. Kijk ik zou niet dagen achter elkaar gaan verven, schuren e.d., maar saunabezoek, een wijntje, rood vlees e.d. zou ik niet laten staan. De eerste tijd is er namelijk ookgeen bloedcontact tussen jou en het eventuele vruchtje. Het zwanger worden kan maanden duren en om alles nou zo lang te laten, lijkt me erg lastig.
Bedankt voor je reactie! En wat denk je van de zonnebank??
Ik heb het even voor je opgezocht:
Sauna’s, hitte en zwanger worden
Voor vrouwen is oververhitting ook niet goed, maar vooral na de conceptie, in het begin van de zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat bijvoorbeeld koorts de kans op een aangeboren afwijking verhoogt. Ook door saunabezoek kan de lichaamstemperatuur oplopen. Daarom is het voor manlijke én vrouwelijke kinderwensers om niet langer dan tien minuten in de sauna te blijven.
Welke straling is voor en tijdens de zwangerschap gevaarlijk voor mijn kind?
Het is vooral de straling met een hoge energiewaarde die een ongeboren kind kwaad kan doen. Bijvoorbeeld straling die wordt gebruikt bij het maken van röntgenfoto's. Vrouwen die een kind verwachten, mogen er niet zomaar onbeschermd aan blootgesteld worden, niet als patiënt en niet als laborante. Als de hoeveelheid erg groot is, kan dit soort straling ook een slechte invloed hebben op de vorming van ei- en zaadcellen. Daardoor kunnen ook toekomstige kinderen in gevaar komen en wordt het soms onmogelijk een kind te krijgen of te verwekken. Deze risico's loopt u bijvoorbeeld als u werkt in de gezondheidszorg of werk doet waarbij u omgaat met radio-actieve stoffen.
En ja, de frietjes waren heeeeeeeeeeerlijk :drool: