Stoppers van oktober 2006 * deel 2

Hoe gaat het trouwens met je roken? Nog steeds aan het minderen? :thumbup:

En nu ik toch aan het vragen ben, wanneer krijg je de eerste echo? En is die dan inwendig?

Lekker Pizzaaaaaaaaa!! Dat is echt mijn favo eten :smiley:

Ik heb mijn eerste echo gekregen met 7 weken, was een termijnecho om te kijken hoe ver ik was…

Inwendige echo’s heb ik helemaal niet gehad :think:

:shock: zo dat is weer een hoop om bij te lezen :smiley:

Ik heb nog geen kladblok bij de hand dus mocht ik wat vergeten dan hoop ik dat jullie het mij niet kwalijk namen.

Wawa, balen dat je toch ongi bent geworden, ik had echt het gevoel dat jij al zwanger zou zijn.

Ik moet zeggen dat ik nu wel benieuwd ben naar de resultaten van het onderzoek waar jij aan mee doet…

Charissa, mijn NOD was de 3 de en toen ben ik ook ongesteld geworden mijn nieuwe NOD is 1 December :wink:

Pino, wel sneu dat jou collega, maar ik vind het heel knap dat jij je hebt ingehouden en maar 1 dingetje hebt gekocht :smiley:

net een gesprek gehad met een vriendin die opmerkte dat het nbiet normaal was dat ik maar 2 dagen een heel klein beetje ongesteld was geweest terwijl ik anders echt 4 dagen was…

Nou ja het zal wel gewoon zo zijn dat mijn lichaam er nog aan moet wennen dat ze het zonder de pil moet regelen :think:

Oh, ik dacht dat zo’n termijnecho altijd inwendig was…maar dat hoeft dus niet. Zit ik ook niet zo op te wachten eigenlijk :mrgreen:

Met roken gaat het niet zo best. Ben wel gaan minderen, maar dat staat nu een beetje stil…dus ik ben er nog lang niet vanaf :frowning:

Poeh jij bent er ook weer, gezellig!

Raar inderdaad dat je maar zo weinig bloedverlies hebt gehad. Kan het geen innestelingsbloeding geweest zijn?

Ik dacht dat ik vandaag op jouw banner zag staan ‘niet ongi-dag’ :shifty:

Op naar de volgende ronde… :thumbup:

Ik ben meestal 5 dagen ongesteld maar weet wel dat ik van de pil afstapte ik de eerste maanden de ene keer meerdere dagen ongesteld was dan de andere.

Jane, geniet er van vanavond.

Ik ga straks nog weer een aflevering House kijken, mijn vriend was zo lief om alle afleveringen van het eerste seizoen voor mij te downloaden :dance: :dance:

@patricia26 wrote:

Met roken gaat het niet zo best. Ben wel gaan minderen, maar dat staat nu een beetje stil…dus ik ben er nog lang niet vanaf :frowning:

Het begin is er toch :thumbup: Je bent al gaan minderen dus dat is al een stap in de goede richting :thumbup:

Moet eerlijk zeggen dat ik ook niet zit te wachten op een inwendige echo hoor :shifty:

Inwendige echo :shock: is dat nodig dan??

Even gegoogl-ed op inwendige echo

Wanneer maakt men een inwendige of een uitwendige echo ?

In het begin van de zwangerschap geeft men vaak de voorkeur aan een echo via de vagina. Omdat het uiteinde van de transducer op deze manier dichter bij de baarmoeder komt dan bij een uitwendige echo, ontstaat een beter beeld. Een jonge zwangerschap is dan duidelijker zichtbaar. Ook bij gynaecologische klachten wordt meestal een inwendige echo gemaakt, omdat baarmoeder en eierstokken dan beter te zien zijn.

Na de eerste drie maanden van de zwangerschap maakt men de echo uitwendig via de buikwand, tenzij er speciale redenen zijn om een inwendige echo te maken. Bij een inwendige echo is het beter als de blaas leeg is. Bloedverlies is medisch gezien niet bezwaarlijk voor een inwendige of uitwendige echo.

Heb trouwens nog geen inwendige echo gehad bij Loïs...

Dat is lief van je vriend. Mijn vriend zorgt meestal dat hij het huis uit is op dinsdagavond. Alleen vanavond niet. Op zich heel leuk als hij er is hoor, maar als ik een traantje moet wegpinken en dat is al snel dan gaat hij me plagen. Of hij gaat ineens een heel verhaal vertellen.

:doh:

Haha, Jane dat ken ik. Ik zit ook zo snel te janken voor de tv…en mijn vriend pest mij dan ook.

Charis, bedankt voor het google-en. Poeh, ik geloof toch dat ons wel een inwendige echo te wachten staat :shock: :shifty:

Traantjes wegpinken doe ik hier ook hoor…En gelukkig is mijn vriend dan nooit in de buurt :lol:

Mmm ik hoop toch eigenlijk van niet.

Ik heb namelijk al een keer een echo gehad toen ik aan de pil was maar toch 3 weken overtijd, zwangerschapstest gaf toen aan dat ik niet zwanger was mijn huisarts wou toen dat er een echo gemaakt werdt en zelfs toen ik de dag voor dat ik de echo zou krijgen heel erg ongesteld werdt moest ik toch heen.

Conclusie alles zag er prima uit baarmoeder was schoon en normaal en er was niks raars te zien maar dit was gewoon een uitwendige echo…

Euhmmm…Dus die was toch uitwendig na 3 weken? Ik vraag het nog ff omdat ik het bijna niet kan geloven :smiley: Ik vind dat wel een hele opluchting :mrgreen:

Patricia, tuurlijk laat ik het weten morgen! Wat raar toch van die buikpijn van jou. Als het aanhoudt wel even de huisarts bellen anders… misschien weet hij wat het zou kunnen zijn? Zou wel vroeg zijn voor je ongi toch…?

Wawa?! :shock: Ik stond al klaar om m’n lijstje voor je bij te werken… had echt gedacht dat je zwanger was hoor! Hmm… nou volgende keer beter!

Ojee en Charissa en Patricia zo heel alleen aan het eten… :frowning: Ik weet wat het is hoor want Jeroen heeft om de zoveel tijd een hele week avonddienst en af en toe nog oproepdienst tussendoor… Wij eten die moussaka waar ik het gisteren over had… lekker makkelijk… :oops: :mrgreen:

Op internet heb je trouwens ook lijstjes van wat je allemaal wel en niet mag. Oooh trouwens… vandaag waren er broodjes met brie op m’n werk. Haha heb ik ze laten staan voor het geval er nu zaadjes met eitjes aan het samensmelten zijn hihihi Slaat nergens op want volgens mij kan dat in dit stadium (ALS er al een stadium is nu) helemaal geen kwaad. :think: :mrgreen: Maar toch. Om alvast aan het idee te wennen :stuck_out_tongue:

Ooh Jane lekker is dat he, zo dagdromen :inlove: Ik doe het nu dus wel minder dan toen met Isabel (wegens drukte mét Isabel haha) maar toch ben ik er ook veel mee bezig hoor. In winkels ook, met van die kleine babykleertjes… 't lijkt echt eeuwen geleden dat Isabel in die maatjes liep. Eh… liep?!? Lág… :think: :smiley:

En je hebt dus een meidenavond? Hihi… klinkt goed! Ik denk dat wij film gaan kijken. Ook gezellig.

Over echo’s: ik heb ook geen inwendige echo’s gehad. De eerste echo was ook een termijnecho bij ons en die was met tien weken…

Haha en wat een pestkoppen hebben jullie :mrgreen: Hier is het niet anders hoor… die van mij is ook zo nuchter dat 'ie mij dan gaat plagen in mijn minder nuchtere momenten hihihi

Intussen zijn Jeroen en Isabel thuisgekomen en is Jeroen naar de supermarkt gegaan… ik ga gauw Isabels badje maken…

Ik lees jullie verhalen morgen weer! :-*

Eet smakelijk Pino en veel plezier met het filmpje én met Jeroen :mrgreen:

Poeh, oh leuk house dat kijk ik hier ook heel veel :smiley:

Charissa, oh balen joh van je ongi, maar ik hoop dat je snel weer je oude cycles terug hebt.

Wawa, oh meid wat sneu nou. Ik had ook gedacht dat je zwanger zou zijn… :-*

Patricia, hier heb ik ook geen inwendige echo gehad toen ik zwanger was van Devin. Ik heb wel voor andere dingen zo’n echo gehad. het is opzich niet zoo erg (teminste hier heb ik het wel gehad voor ik zwanger was, en hier gooien ze een deken over je heen en mag je zelf da ding inbrengen en de dokter ziet niks. Zij bewoog alleen da ding op en neer en keek op het scherm)

ahh stoppen met roken is moeilijk he… ik ben gestopt afgelopen augustus na mijn operaties. het was super vies toen en heb er sindsdien geen behoefte meer aan gehad.

Jane, hier ook zo’n man die gaat lopen plagen om een paar traantjes… tja kerels he. maar wel lief dat die van jou dan de deur uit gaat haha

Hier alles goed, ongi is weer voorbij gelukkig :stuck_out_tongue:

Ik ga zo nog maar is knutselen met Devin, als hij zijn dora en blue’s clues heeft gezien.

Ik ging eens voor een check van mijn spiraal naar de doc. Ik zou een echo krijgen. Ik wist niet eens dat het inwendig kon dus had er totaal niet op gerekend toen die vent zei: “Trek je broek en onderbroek maar uit”.

Ik :shock: . Daar in de stijgbeugels kwam hij met een enorme knots aan. Dat ding erin beelschermpje naar me toe, Hij: "Kijk ziet er keurig uit hij zit daar en daar, kun je hem zien? " Nou ik kon niets zien antwoordde echter snel: “ja keurig ja” en dacht “En nou eruit”

Hoi Kyra hoe is het met jou? Ik blijf het maar vreemd vinden dat jij helemaal aan de andere kant van de wereld zit :smiley:

Wel netjes hoe ze die echo’s zo doen daar. Met zo’n doek enzo bedoel ik. Hier moe je gewoon lekker wijdbeens voor een (meestal mannelijke) arts gaan liggen. Ik ben echt niet preuts, maar dat vind ik toch helemaal niks! :shock:

Het zou inderdaad nog wat vroeg zijn voor mijn ongi Pino. Op werk waren ze al bang dat het een blindedarmonsteking zou zijn :shifty: Omdat ik precies op die plek pijn heb. Ik moet zeggen, het is nu al wat minder dan vanmiddag, dus ik kijk het nog even aan.

Whaha Jane, ik heb dat dus ook gehad, toen mijn spiraaltje geplaatst werd, Het doet helemaal geen pijn ofzo, maar ik vond het wel verschrikkelijk!