hallo,
ik heb het de laatse tijd zuur zeg…dat is niet te geloven. Heb ik nog nooit gehad.
Ik zou ook na een jaar in ieder geval naar de huisarts gaan. Ben dus nu bezig met templijsten. Snap er niet veel van maar breng het gewoon in kaart.
Hoop kan mij voortsellen dat het oplucht dat het zaad goed is…lijkt mij zo spannend zo’n onderzoek…
Hoi Meiden,
Bedankt voor jullie lieve woorden :thumbup:
Ik hou het even kort, want ik moet immers rustig aan doen.
Het gaat beter met me dan afgelopen weekend. De rust heeft er voor gezorgd dat ik geen pijnlijke krampen meer heb gehad, en de hoeveelheid harde buiken drastisch is afgenomen. Daar ben ik heel blij om. Ik ben nu heel langzaam aan het opbouwen. In het weekend en maandag heb ik volledig plat gelegen, gisteren deels zittend doorgebracht en vandaag misschien weer een stapje verder (ik zit alweer met mijn laptop op schoot, dus het gaat de goede kant op ) Bij pijn moet ik direkt een stap terug doen. Zo heb ik gisteren een paar keer bandenpijn gehad na te lang rechtop zitten. Nou hoort bandenpijn wel bij de zwangerschap, maar omdat mijn baarmoeder waarschijnlijk nog niet helemaal rustig is, kan die ‘normale pijn’ weer ‘verkeerde pijn’ oproepen (pijnlijke krampen) Daarom moet ik ook die bandenpijn voorlopig even voorkomen. Pas als de boel tot rust gekomen is, kan ik ECHT weer opbouwen.
Gelukkig voel ik onze kleine Uk regelmatig bewegen, zo vergeet ik niet waarvoor ik het doe :inlove: De kriebeltjes en plopjes zijn overgegaan in echte schopjes, die duidelijk van buitenaf te voelen zijn. Mijn schat heeft het nu ook al een paar keer gevoeld. En vanochtend had ik in bed de afstandsbediening op mijn buik liggen, en die sprong helemaal op ervan :inlove: Uk is dus duidelijk geen afstandsbedieningen-fan
Ik hoop snel weer gezellig mee te kletsen met jullie!
:-* Smiley
Hallo!
Smiley: Fijn dat het weer iets beter gaat. Doe idd maar rustig aan meid.
En proberen te blijven genieten hoor!
Hier gaat alles goed! De 12 weken zijn gepasseerd!!!Eindelijk.
Als volgende week de echo goed is, en ik het hartje heb gehoord denk ik dat ik dan echt ga genieten. Nu is deze zenuwpees nog veel te onzeker…
Deze week echt megadrukke week, vooral het weekend staat bol van de feestjes e.d.
Hihi, mensen kunnen het echt al zien nu…stiekem vind ik dat heerlijk!
Het wordt nu tijd dat het nog iemand zwanger word hoor meiden!
Kom op!!!
Ik denk aan jullie!
Gr Dune
Smiley: blij te horen dat het wat beter gaat met je… Doe wel voorzichtig en rustig en laat je niet haasten.
Dune: idd ja, iemand moet toch echt eens zwanger worden, vaak volgen er dan wel meer.
hey dames,
Smiley wat fijn dat je je weer wat beter voelt, doe maar lekker rustig aan, maar houd ons wel op de hoogte he!!
Hoop, wat goed dat je een posi uitslag had!
Heel erg bedankt voor de lieve reacties. Ik ben blij dat ik weer terug ben bij mijn oude clubje…hhaha
Nog steeds heel erg ongesteld. Lijkt idd echt wel alsof mijn lijf zich helemaal leeggooit. Maand verband en tampons zijn niet aan te slepen… iemand gemerkt dat ze overal uitverkocht waren?! :dance:
Verder heel erg druk, morgen heb ik een toets die ik MOET halen anders krijg ik mijn mbo papier niet (heb opleiding van 4 jr in deeltijd 2 jr avond gedaan…) en moet ik van mijn huidige avondopleiding af. Ik ben namelijk net begonnen aan het HBO richting Management Economie en Recht. Iets wat ik erg graag wil. Maar dan moet ik wel die toets halen… STRESSSSS
duimen jullie ook even mee…?
Verder heb ik een huis gekocht. In feb 2007 kan ik er in. Als ik nog zwanger was geweest dan had dat allemaal net niet gekund, want ik zou uitgereken geweest zijn in Maart 2007. Toeval bestaat niet…
verder geen nieuws, nog even met mijn neus in de boeken! Dikke kus,
Merel
Oja, ik had nog bij de maart 2007 mama’s gekeken. Ze hebben niet zo veel geschreven toen ik de curretage had en nu zijn ze me al vergeten… :snooty: Ik blijf lekker hierzo!!
Merel, jammer he dat mensen snel vergeten…maar wij waren jou niet vergeten hoor.
Ik duim mee voor je toets…
Ik heb een verstuikte knie dus verrekte spieren en pezen. Werken doet wel zeer maar het gaat nog wel. Ben wel moe hoor…
Hoi Allemaal…
Lekker zomer!!
Leni, jakkiebakkie, maagzuur?? :sick: Echt vervelend! En nu ook nog een zere knie? Alles komt tegelijk bij jou zeg! Beterschap hoor!
Smiley, wat gaaf dat die kleine al zo krachtig wordt he? Heel de afstandbediening in beweging, lijkt me geweldig om dat zelf eens mee te maken!
Dune, gefeliciteerd, je eerste mijlpaal…12 weken, echt super :thumbup: Lekker van gaan genieten!
Merel, beetje jammer dat nu overal dat maandverband uitverkocht is, maar ja, je moet het maar zo bekijken…hopelijk hebben we het allemaal de aankomende maand niet meer nodig… Hoe ging je toets?
Ik had vandaag een cursus in deventer! Wel leuk, maar 2 uur rijden vanaf friesland met die ochtenspits. Ben blij dat ik dat niet iedere dag hoef mee te maken! Pff…wat een gestress op de weg zeg! :roll: Al die juppies in pak die in mijn kofferbak willen parkeren omdat ik niet hard genoeg zou rijden, duhhh…Verder ben ik prima te spreken hoor :oops:
Liefs Ingrid
hallo dames,
ben even niet een tijdje online geweest, ivm veel hoofdpijn.
alle energie gaat op dit moment naar mijn werk. ben bij fysio twee keer per week, maar nog weinig verbetering. als het zo blijft wordt ik via de vk doorverwezen naar een homeopaat.
maar vandaag gaat het wel oke. heb lekker weekend en net weer eens wat in huis gedaan (had ik wat verwaarloost…)
met de zwangverschap gaat alles goed. ik ben in minder dan twee weken opeens bijna een kilo aangekomen. en mijn buik is nu ook al echt een zwangere buik.
merel, fijn dat je weer in de running bent! hier even wat hormoontjes, ik hoop dat je snel weer zwanger mag zijn. en voor de andere dames natuurlijk ook: :: :: :: :: :: :: :: :: :**:
dune, wat jammer dat het eerste bezoekje bij de vk zo is tegengevallen.
ik vond het ook niet zo leuk de eerste keer, al die vragen en info. ze feliciteerde me niet eens! maar het hangt er volgens mij ook vanaf welke vk je hebt. bij ons zijn er 4 en met eentje ben ik niet zo blij, maar laatst had ik een andere en zij was echt heel aardig.
wat leuk dat je het al kan zien, lekker pronken met je buik. wanneer komen de eerste buikfoto’s???
lenie, beterschap met je knie. ik zie dat het bij jou bijna klustijd is… veel plezier en hopen dat het deze keer raak is!
hoop, wat fijn dat het sperma van je man goed is. ik ben benieuwd wat er uit de onderzoeken komt. sterkte.
ik neem me voor om de komende tijd weer wat vaker te komen, maar wil niets beloven!
dames, succes met klussen en wachten.
groetjes grietje
Even een vraagje… Greet ik zag dat je een homeopaat bezocht… Kan dat ook i.v.m het zwanger willen worden??? Omdat ik in november een jaar bezig ban namelijk.
hey lenie,
ik ga nog niet naar de homeopaat, maar als ik over 2 weken nog zoveel klachten heb, wordt ik doorverwezen.
ik geloof dat er wel een homeopatisch middeltje is wat je kunt gebruiken als je zwanger wilt worden. als ik jou was zou ik daar gewoon eens naar informeren. ik weet dat een ex collega iets homeopatisch heeft gebruikt toen zij binnen een jaar niet zwanger was.
Hoi Meiden,
Hier ben ik weer eventjes.
Ik ben nog steeds erg kalm aan aan het doen. Da’s best saai, maar voor een goed doel Voor het weekend ben ik weer eventjes weggeweest met de auto (niet zelf rijden hoor), om even te kijken hoe dat gaat. Donderdag was een paar km, dat ging goed, vrijdag een stukje verder (25 min rijden), dat ging redelijk. Ik had 's avonds weer een zeurende buik, maar niet te vergelijken met die ellende van vorig weekend. Het lijkt dus langzaam op te knappen
We hebben voor a.s. zaterdag een weekje vakantie in de planning staan, maar we weten nog niet of dat wel door kan gaan. De dokter zei vorige week dat als ik de reis aankon, het geen probleem was. Ik kan daar dan lekker ontspannen en kalm aan doen, ipv hier thuis. Maar… Ik moest uiteraard alle aktiviteiten van het schema schrappen dan en mr. smiley moet al het chauffeurwerk doen :? Nou vind ik het ten eerste heel moeilijk om in te schatten of ik die reis vol ga houden (11 uur rijden), en ten tweede vraag ik me af of het niet erg zonde van de centjes is om in een dure hotelkamer te gaan zitten, om vervolgens niks in de omgeving te kunnen doen. Dan kunnen we net zo goed lekker thuis zitten, scheelt aanzienlijk in de portemonnee. Aan de andere kant zijn we er dan wel even helemaal tussenuit, en met een beetje mazzel kan ik mezelf ergens op een terras in het zonnetje parkeren. Aangezien we de eerstvolgende vakanties waarschijnlijk aan moeten passen aan het schema van Uk, is het helemaal geen verkeerd idee er nu nog even van te genieten.
Zucht… Moeilijke keuze…
Woensdag hebben we de 20 weken echo, en ook meteen een consult bij de gyn, om even te kijken hoe het nu is, na die ellende van vorige week.
Ik reageer nog even niet op alle berichtjes van jullie, da’s me nog even teveel getyp, sorry… :oops: Ik ga weer lekker liggen :mrgreen:
hey dames,
Het is niet zo erg druk hier… Hoe komt dat? Iedereen moe van het gekke weer???
Hier nog geen nieuuws
Kussies
Hoi,
Ik reageer even niet op iedereen…heel ego… :oops:
Maarrrr, wilde even mijn zielig zijn met jullie delen…
vandaag twee verstandskiezen operationeel laten verwijderen… auwie… en nu is ik zielig …
Het gaat nu wel weer een beetje, maar het was wel heel naar! Gelukkig heb ik nu pijnstillers en hoop ik dat ik vanavond goed kan slapen…
Sorry hoor, maar moest het even kwijt, de volgende keer zal ik weer heeeeel sociaal zijn!
Liefs Ingrid
hallo ingrid,
dat is helmaal niet ego hoor. Soms is een mens weleens zielig en dan is het belangrijk di t te delen.
Ik ga even hetzelfde doen :lol:
Mijn neefje ligt namelijk in het ziekenhuis aan de zuurstof.
Stukje van mijn zusje op het forum van de mai mama’s:
Hier ben ik even. Stein ligt in het ziekenhuis met een longontsteking.
Hij kan bijna niet zelf ademen en ligt al vanaf 17 uur aan de zuurstof. Ook word hij elk uur vernevelt en krijgt hij prednison. De zuurstof moet ie ook dag en nacht. Zodra de zuurstof erafgaat zakt zijn zuurstofgehalte in gevaarlijke mate.
Jeetje wat is dat kereltje ziek op het moment zeg!!!
De verwachtingen zijn dat hij 3 dagen in het ziekenhuis moet doorbrengen.
Jannigje
Ben mij rot geschokken… :?
Jeetje Leni :shock:
Wat een toestand…Hoe is het nu met je neefje??
Sterkte, ook voor de ouders!
Liefs Ingrid
Hoi Dames
Ivm met tijdnood plaats knip en plak ik ff…
We komen net terug van de echo…alles was goed!!!
Oh wat ben ik opgelucht. Het kindje is 6.5 cm en was druk aan het draaien en zwaaien.
Hartje klopte helemaal goed. We zijn zo blij!
De datum klopte ook precies.
Hopelijk kan ik de foto snel inscannen. Mn buik blijft pijn doen maar dat was heel normaal. Voor zover de verlos kon zien zat alles erop en eraan wat moet zeg maar!!!
Heerlijk!
Gr Dune
Hoi meiden,
Merel, hoe is het met je? Er staat me vaag iets bij dat je een vraag had over hoe lang het kan duren tot je weer menstrueert, klopt dat? Bij mij duurde dat 7 weken, gemiddeld is 6 weken, maar ik mocht pas aan de bel trekken als het na 12 weken nog niet zover was.
Ingrid, voel je je al iets beter? Rottig he, verstandkiezen verwijderen… Hopenlijk voel je je snel weer goed!
Lenie, jeetje, da’s schrikken!! Gaat het vandaag al ietsje beter? Dikke :hug: voor jullie allemaal, hopenlijk is Stein snel weer thuis!
Dune, gefeliciteerd met je goede echo! Heerlijk voor jullie dat alles oke was. Nu kunnen de laatste remmen los wat het genieten betreft
Hier gaat alles wel oke. Mijn buik blijft op 1 plek erg pijnlijk, maar de enge krampen en weeën heb ik niet meer gehad.
Morgen de 20 weken echo, en een evaluatie van de laatste 10 dagen (bij de gyn) Spannend!
Wat onze vakantie betreft komen we er maar niet uit… Als het ‘zomaar’ een vakantie was geweest hadden we hem allang verplaatst/afgezegd, maar we zouden daar op familiebezoek gaan. We hebben ze al 3 jaar niet gezien, en hadden ons er erg op verheugd om te gaan! Morgen na het gesprek met de arts moeten we toch echt een beslissing gaan nemen :shifty:
Met Stein gaat het nog hetzelfde. Hij was wel van de zuurstof af af en toe maar moest het uiteindelijkt toch weer hebben. In rust kan hij niet zonder zuurstof… Ik ben na het werk met een taxi naar hetz iekenhuis gegaan…wel moeilijk hoor zo’n jochie die het zo moeilijk heeft. Ik had een hondeknuffel voor hem gekocht omdat hij zo gek op honden is.
Hallo Dames!
Dune, wat gaaf dat de echo helemaal goed was. Dat moet inderdaad een heerlijk gevoel geven en ook een opluchting! Geniet maar lekker van dit gevoel!
smiley, wat een een spanning dan nog zeg! Gaat de vakantie door of niet…afwachten dus. De gyn geeft in deze de doorslag? Hoop voor je dat je groen licht krijgt om te gaan!
Leni…wat verschrikkelijk he, zo’n klein mannetje en al die aparatuur… :hug: ook een dikke knuffel voor jou hoor en ik hoop echt dat het snel beter mag gaan!
Met mij gaat het wel weer wat beter. Ben vandaag maar gewoon weer gaan werken, dan denk je het minst aan de pijn…maargoed, hoop dat ik dit niet weer hoef te doen! :thumbdown: maargoed er zijn ergere dingen. Verder heb ik het druk, druk, druk…eisprong is in de buurt vandaar … :oops:
Nou meiden, tot de volgende keer!!!
Liefs Ingrid
Hoi,
Lenie, nogmaals sterkte voor jullie allemaal :-
Ingrid, eisprong in de buurt… Aan de slag dan maar he, pijn of geen pijn Veel plezier
Ik heb de echo gehad! Alles wat ze nakijken was in orde!! :dance: We hebben best gelachen, want toen ik binnenkwam zei ik tegen de echoscopiste dat ik de hele ochtend al een ‘nodig-plassen-gevoel’ had, maar eigenlijk helemaal niet moest dan, en dat ik het idee had dat Uk op de blaas lag te trappelen. Meteen toen ze de echokop op de buik zette begon ze te lachen. "Vind je het gek dat je aandrang hebt’, zei ze, ‘de kleine zit direkt met de bips op je blaas geparkeerd, gebruikt het als stoeltje’ :lol:
Na de standaard echo is mijn baarmoeder nog even helemaal nagekeken. De bmm was ietsje korter dan de vorige keer, dus er is wel iets veranderd door die krampen, maar niet heel dramatisch. Toch wil de gyn me onder strenge controle houden, ik mag gewoon mijn controles bij de vk doen, maar moet ook elke paar weken naar de gyn voor een inwendige echo, om de bmm te checken. Fijn dat ze de boel zo in de gaten houden :thumbup: Hij gaf hierbij aan dat ze voor de 32 weken in gaan grijpen als ze een (dreigende) ontsluiting constateren, door bijv de bmm dicht te naaien :shock: (onder narcose), daarna doen ze niks meer, als ik na de 32 weken ontsluiting krijg laten ze me gewoon bevallen (zal Uk even duidelijk toespreken dat we niks van dat soort fratsen willen weten, 37 weken is goed, daarvoor prop ik er gewoon een kurk in!)
Toen hebben we het nog even gehad over de oorzaak van de ellende vorige week. Ik heb een band ingescheurd of een liesbreuk (maar dan zonder uitstulping van de darm), en de heftige pijn die daarmee gepaard ging heeft voor de weeën gezorgt. Dat verklaart het ‘knappende’ gevoel waarmee het allemaal begon die vrijdag, en ook de blauwe plek die ik na afloop in mijn rechterlies/onderbuik heb gehad. Ook snap ik nu waarom alles weer rustig is, maar mijn rechterlies maar pijn blijft doen, die is dus geblesseerd. Hopenlijk heelt het vanzelf de komende weken, en anders heb ik voorlopig pech, ze grijpen pas in als er een dreigende situatie is, zoals een uitstulpende darm, maar zolang het kan laten ze het liever met rust.
Al met al een positief bezoekje dus! En dat betekent dat ik op vakantie mag van de dokter :dance: We gaan dus zaterdag weg, maar rijden wel in 2 dagen ipv 1. We gaan het gewoon allemaal heel kalm aan doen, maar ik kan wel even mijn familie zien, dus ik ben tevreden!
Nou, jullie zijn weer uitgebreid op de hoogte :oops:
:- Smiley