Stoppers van november/december 2005 nieuw deel

Hey dames,

Vanuit het ietwat druilerige Friesland even een berichtje…

Hoop, wat naar voor je dat je dat allemaal moest meemaken…gelukkig is het wel goed afgelopen…ben je inmiddels weer wat over de schrik heen?

B-tje, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat fijn dat je alsnog naar de babydump gaat! Geniet er van! :wink: en veel plezier bij het sfeer proeven bij de chreche…gek idee dat je daar straks je kleintje heen brengt!

Met mij gaat het verder wel goed. Ik ben nog twee dagen van mijn nod verwijderd, maar mijn temperatuur is alweer aan het zakken. Van om z’n hoogts een paar dagen geleden, 37,1 naar nu 36,8, volgens mij is dat niet een goed teken, maar ja, we wachten het allemaal wel af!

Dikke knuffel voor jullie allemaal! :-*

Liefs Ingrid

als je je temp bijhoudt dan moet dat toch elke ochtend rond dezelfde tijd??? Wil dit ook gaan doen aangezien ik denk dat ik ongi ga worden…

Hoi,

om direct even in te haken op jou vraag Lenie,

Het is het beste dat je iedere ochtend op de zelfde tijd je temperatuur rectaal meet. Bij voor keur om 7:00 en ook direct bij het wakker worden, dus niet eerst gaan plassen of het bed uit. Ik heb deze info van een site en daar hadden ze ook een handig schema wat ik gekopieerd heb, hierop kun je de temp bij houden. Je moet dan even zoeken op temperatuur schema o.i.d.

Ik hoop dat het ons allebei een beetje duidelijkheid gaat geven!

Liefs Ingrid

het enige nadeel is dat ik onregelmatig werk en dus met een vroege half 6 mijn bed uit kom, dus op vrije dagen of lates ook vroeg wakker moet.

Aan de andere kant ben ik ook bang me te veel te gaan focussen… Ik weet nog niet wat ik ga doen…

hallo dames,

lenie, zie dat je teller weer op nul staat, balen zeg!

doortje, vandaag is je niet ongi dag! spannend hoor! hou je het een beetje uit? ik vond deze dagen altijd verschrikkelijk…

ik ga voor je duimen, hoop dat het raak is!

met mij gaat alles goed, kan morgen al voor het eerst naar de fysio. ben blij dat het zo snel kon en hoop dat ik nu snel van mijn hoofdpijn af ben. ze mogen me wel even lekker masseren…

groetjes!

Zaterdag mijn verjaardag gevierd en was echt heel erg gezellig! Uk en ik zijn heel erg verwend. Best vreemd, maar heel erg leuk om ook babyspullen te krijgen. Kregen o.a.:

-2 kruiken

-2 kruikenzakken

-Stoffen speelgoedbal met belletje

-1 tutteldoekje (zit zo´n leuk poppetje aan vast)

-knuffelpopje

-2 flessen met speen

-3 slabbies

-1 romper

-1 rammelaar

-Centjes en klusbonnen

-Voque geschenkset en warme eskimosloffen voor de zwangere.

Ow ja verder zijn mijn moeder en ik gister naar de baby-dump geweest in Roosendaal. Wat leuke dingetjes gekregen van moeders en heb zelf ook nog wat gekocht. Was veel leuker met mijn eigen moeder ook dan met mijn schoonmoeder! :clap: :mrgreen: De babydumpdoos die je gratis krijgt vond ik ook wel de moeite waard om op te halen. Alleen maar leuke dingen en niet van die folders allemaal. Foto´s staan in het fotoalbum op onze beebiesite… :mrgreen:

Ow ja net naar de creche geweest. Wel een goeie indruk ervan. Ziet er allemaal geordend en netjes uit en de kinderen leken het daar ook prima naar de zin te hebben…

Lenie: Kl*te dat je weer ongi bent geworden :frowning: Over dat tempen…ik vond het wel een heel gedoe om elke morgen om de zelfde tijd te tempen en heel irri als je een vrije dag hebt om dan toch even wakker te worden om die termometer te gebruiken. Aan de andere kant heeft het bij mij wel al snel zijn vruchten afgeworpen, doordat ik wat gerichter kon gaan klussen rond de vruchtbare tijd. Ik merkte op dat we steeds te vroeg klustte, omdat ik een late eisprong leek te hebben…

Doortje: Ik duim voor je meis… :pray: :pray: :pray:

Hallo

Lenie: Balen joh, op naar de volgende ronde!

Greet: Fijn dat ze je zo snel kunnen helpen, hopelijk ben je gauw van je klachten af.

btje: wat een leuke cadeautjes zeg!

Hier gaat alles goed. Heb bijna geen klachten, wel heel moe maar het is allemaal best te doen zo. Verder groei ik als kool, zelf dacht ik dat het nog wel meeviel, maar het is nu echt al te zien.

Volgende week maandag naar de verlos,daar heb ik aan de ene kant zin in, en aan de andere kant zie ik er tegenop. Hopelijk kunnen ze het hartje horen.Zou me wel ongerust maken als dat niet zo was, ook al is het zeer waarschijnlijk dat het niet te horen valt.

Dan ben ik ook al 12 weekjes, heerlijk. Op mn werk heb ik het nu ook maar verteld,heb getwijfeld, want als het alsnog mis zou gaan weet iedereen ervan. Aan de andere kant is het te riskant niet te vertellen.

Gr Dune

Hoipipeloi!

Leni, lastig inderdaad dat onregelmatig werken…maar misschien toch proberen? Het kan je wel duidelijkheid geven! Verder erg jammer dat het deze maand niet gelukt is voor je…Ik duim alvast voor je in de volgende ronde :wink:

Greet, alsvast bedankt voor het duimen, hoop zo dat het deze keer gelukt is :pray: …maargoed, nog maar even afwachten. Ik hoop dat de fisio jou van je hoofdpijn af kan helpen. Er is niets vervelenders dan steeds hoofdpijn te hebben!

B-tje, ook erg bedankt voor het duimen…

Maar nu even over jou, wat ben je verwend…wauw! Je halve uitzet bij elkaar! echt gaaf. Lijkt me het topppunt van blijheid…zwanger en jarig! Heerlijk geniet ervan :smiley:

Dune, ben blij voor je dat het allemaal zo voorspoedig gaat! Straks al weer 12 weken, het gaat echt snel! Verder…heb je riskant werk? (ik is niet nieuwsgierig hoor… :eh: )

Nou meiden… ik ga hopen dat de :evil: :twisted: me deze week niet vinden en de rest van de maand ook niet!!!

Liefs Ingrid

Hoi Doortje

Je mag het gerust vragen hoor.

Ik werk met jongeren (16/20 jaar) moeilijk opvoedbaar, en een verstandelijke handicap.

Heel leuk werk moet ik zeggen, maar agressie is mij niet onbekend.

Dus dat blijft oppassen geblazen.

En idd, de 12 weken komen nu dichterbij…heerlijk! Nu begin ik me eindelijk een beetje zwanger te voelen.

Ik ga ook voor je duimen hoor!

Gr Dune

Goedemorgen dames,

Lenie :cry: ik zal het lijstje zsm aanpassen!

Brigitta, wat een cadeaus zeg! Leuk hoor!!!

Ingrid, hoe is het nu? Al nieuws???

Nou hier is het is WEER vreemd allemaal, maar volgens mij zit het gewoon tussen mijn oren. Ik heb deze cyclus ontzettend veel puisten (nu al twee weken) normaal heb ik er alleen rond mijn ongi last van en dan is het ook nog beperkt. Ook heb ik soms een zeurend gevoel in mijn buik en mijn borsten lijken sinds vandaag wat gespannen. Maar zoals ik al zei, het zal wel tussen mijn oren zitten!

We wachten het rustig nog even af!

Hoi,

Ingrid, goed idee, tempen. Dat heb ik ook gedaan en mij gaf het rust,

omdat het me inzicht gaf in mijn (vrij onregelmtige) cyclus.

Hoop, wat een verhaal van die aanrijding. Gelukkig werd je niks kwalijk genomen, je voelt je zonder geschreeuw al schuldig genoeg denk ik!

Je klachtjes klinken hoopvol, nog even geduld hebben dus maar! :pray:

Brigitta, hmhmmmm, zou het emotionele van de hormonen kunnen komen :wink: Ookal kwam het daar niet van, je mag heus wel eens een baaldag hebben hoor, ook op je verjaardag (It’s my party and I’ll cry if I want to!!! :wink: )

Fijn dat het toch nog goed is afgelopen en de babydump zo’n succes was!

Lenie, succes weer deze nieuwe ronde!!

Dune, spannend hoor, maandag je eerste vk-afspraak! Veel plezier gewenst alvast! En krijgen we binnenkort dat groeiende buikje van je te zien?

Hier gaat alles wel goed. Ik blijf heel erg moe, maar verder heb ik weinig last van kwaaltjes. Af en toe voel ik mijn banden goed trekken en heb ik volgens mij eventjes een groeispurtje.

Ik ben vorige week nog bij de vk geweest, ik ben helemaal vergeten hier te melden hoe dat is gegaan :oops: Het ging goed, geen bijzonderheden en het hartje was deze keer meteen gevonden (in tegenstelling tot die 2 vorige keren) begin oktober ben ik weer aan de beurt, maar eerst heb ik nog mijn 20 weken echo en gaan we nog een weekje weg binnenkort.

:-* Smiley

Hallo allemaal…

Ben een beetje sip, want mijn ongesteldheid is aan het doorkomen… :cry: Weer niet dus.

Maar goed, even diep zuchten en op naar de volgende ronde. Het komt zoals het komt!

Dune, vandaar dat je het rustig aan wil doen! Erg verstandig, kan inderdaad nogal onvoorspelbaar werk zijn he?

Smiley, ik merk inderdaad dat temperaturen mij ook wat rust geeft. Ik snap een beetje beter wat er allemaal in mijn lichaam gebeurt. En volgens mij vrijen wij te vroeg…niet helemaal handig natuurlijk :oops: We moeten die ‘piek’ iets later inzetten. (netjes omschreven he? :smiley: )

Nou, dikke knuffel voor jullie allemaal!

Groetjes Ingrid

Hallo!

Doortje: Ja, moet wel heel erg uitkijken…

Wat jammer dat het doorgezet heeft…gauw weer verder…

Smiley: Lekker een weekje weg, heerlijk! Zal idd gauw weer even een foto maken en die plaatsen.

Hoop: Ik ga heel hard voor je

:pray:

Hier gaat het ff wat minder.

Was vanmorgen even bij mn ouders.Toen ik naar huis wou gaan werd ik draaierig en misselijk, en viel ik dus weg.

Ze konden me nog opvangen en hebben me op het logeerbed gezet.

Toen het afgezakt was naar de huisarts, en daar bleek dat ik een veel te lage bloeddruk had. 70/100

Heb dus een vermaning gehad, dat ik veel minder moet doen. Meer gaan liggen rusten etc.

Heel moeilijk, want ik ben een druk persoontje normaal!

Gelukkig is het nu snel maandag, want ik zie er echt naar uit, die verlos.

Warm is het buiten he! Kan nog lekker even achter het huis zitten.

Vanavond even kijken op de plaatselijke kermis.

Gr Dune

Verveel me suf, dus kom maar weer ff buurten :shifty:

Ingrid, jammer joh, weer een ronde verder… Veel succes daarmee vast!!

Netjes gezegd inderdaad :lol: Als je van plan bent deze ronde ook te tempen kun je misschien kijken op http://www.fertilityfriend.com . Gratis en heel handig! Je vult er elke dag je gegevens in, iig je temp, maar evt ook je slijmwaarneming, lichamelijke klachtjes en evt zelfs je baarmoederstand. Hoe meer hoe beter, maar met alleen je temp kom je ook heel ver! Het programma helpt je vervolgens berekenen wanneer je ovuleert en wanneer je dus het meeste vruchtbaar bent. Er staan ook heel veel tips en info op de site. Het is wel allemaal in het engels.

Dune, doe je een beetje voorzichtig? Je moet niet om gaan donderen hoor, da’s niet goed :snooty:

Mijn bloeddruk is trouwens altijd lager dan wat jij nu schrijft, mijn onderdruk is standaard 65, bovendruk schommelt tussen 100 en 110 (maar onderdruk is belangrijkste) Ik ben niet anders gewend :shifty:

Gezellig, kermis!! Pas je ook daar een beetje op?

Nou heb ik eindelijk een dagje om rustig aan te doen na al dat geren, verveel ik me meteen :roll: In plaats van dat ik nou even lekker met een boek in een hoek kruip… Maar ik heb geen rust in mijn donder, zal wel door alle hektiek van de afgelopen dagen komen, ik moet helemaal onhaasten :wink:

Ik ga een poging wagen om een boek te lezen nu :smiley:

:-* !

ik snap hoe de mensen zich voelen die ook weer ongi zijn… jammer maar we gaan wel weer gewoon verder…

Ik ben erg moe en heb moeie ogen door mijn nieuwe bril dus antwoorde niet op iedereen…sorry

Hello ladies,

Ik ben er weer eventjes… het duurt nu wel lang genoeg zo. Ik ben benieuwd wanneer mijn cyclus weer normaal op gang gaat zijn…

ik ben 3 augustus gecurreteerd en tis nu al 7 september. Weet iemand van jullie hier wat over toevallig??

Dikke kus Meer

Sorry voor dit egoberichtje

maar ik dnek wel aan jullie hoor

hallo dames, even een kort berichtje van mij.

lenie en doortje, balen dat jullie weer ongi zijn geworden.

doortje, wel prettig dat je nu weet wanneer je piek is! misschien dat het vlgende maand raak is!

dune,

ik lees net van je lage bloeddruk, vervelend zeg!

ik was vandaag bij de vk, mijn bloeddruk was 55/110

dit vond ze netjes. is dat dan niet laag??

Groetjes!

ps merel, fijn dat je er weer bent! hoop voor je dat je snel weer een normale cyclus hebt!

Merel, fijn weer wat van je te horen. Vervelend dat je cyclus niet op gang wil komen. Hoop dat daar snel verandering in komt.

Hoe gaat het verder met je??? :hug:

Hier nog geen nieuws, we wachten nog geduldig af. Borsten zijn nog wel gespannen, hubbie merkten het ook al op!

Liefs,

Hoop

Even een ego berichie:

Gaat niet echt helemaal lekker hier. Sinds dinsdagmiddag behoorlijk last van mijn buik. De huisarts heeft eerst blaasontsteking uitgesloten en gisteravond zijn we naar de vk gegaan. Ze kon niets geks vinden, maar houdt het maar op overbelasting en bandenpijn. Ik heb echt het gevoel dat alles tussen mijn knieen en navel overreden is. Sinds vandaag dus maar thuis en niet werken, morgen ook maar niet was het advies van de verloskundige. Baal er echt wel van, want het is echt behoorlijk pijnlijk. Soms denk ik effe van het gaat wel weer beetje en dan sta of zit ik effe en dan net boven mijn schaambeen vooral komt dan weer zo´n hele gemene steek en krampen. Ik wilde graag voor het weekend het kamertje behangklaar hebben en dan zondag of maandag behangen, maar dat kan ik voor nu wel even vergeten. Verder maak ik me dan weer zorgen wat ze er op mijn werk van vinden dat ik er weer niet ben…