ik ben er nog hoor… lees mee…
druk met dingen regelen voor het nieuwe huis…
Hoi,
Ik ben sinds het weekend weer thuis. Ik heb volledige bedrust gekregen, mag er alleen uit om te plassen. Ik voel me nog steeds ronduit belabberd. Maandag was ik alweer terug in het ziekenhuis en straks moet ik weer. Een beetje suf, er is een meningsverschil of ik wel thuis mag zijn nu, de ene arts vindt dat ik te vroeg ontslagen ben, de andere vindt dat het wel kan zo, dus het is maar net welke dokter je voor je hebt… Geeft een lekker veilig gevoel :?
Mijn hartslag is nog steeds absurd hoog. In mijn bloed zijn wat afwijkende waarden gevonden, maar allemaal niet dramatisch en ook niet verklarend voor de klachten die ik heb. Mijn hart zelf lijkt het allemaal redelijk te trekken. Nu dus nog uitvinden wat er wel is, maar waarschijnlijk kan mijn (vóór de zwangerschap al aardig zieke) lichaam de zwangerschap slecht aan en komt het daar allemaal van. Pure lichamelijke uitputting dus, terwijl ik echt al bijna niks deed de laatste maanden
Straks gelukkig weer naar mijn eigen arts, die is weer terug in de stad vandaag. Ik ben benieuwd. Als ik opnieuw opgenomen word, horen jullie het wel weer van mijn schat!
:-* Smiley
Hoi,
Update :
Ik kom net weer uit t ziekenhuis. Ik moest naar de cardioloog en de gyn. De cardioloog vertelde dat er tijdens de hartecho (van mij dus, niet van Uk) een lekkende klep ontdekt is. Er stroomt dus bloed terug de verkeerde kant op tijdens het pompen van mijn hart. Dat is waarschijnlijk een gevolg van die veel te hoge hartslag. De hoge hartslag komt vervolgens van de combi ziekte+zwangerschap, dat is blijkbaar te zwaar voor mijn lijf, en dat is uitgeput aan het raken. Eén van de tekenen daarvan is die lekkende klep, en verder uiteraard de slechte toestand waarin ik me bevind. Dat mijn hart lijdt onder die hoge hartslag wordt goed in de gaten gehouden, ik loop vanaf nu dus ook bij cardiologie. Voor nu zijn er qua hart en qua baby geen ernstige gevaren zoals t nu gaat, beide zouden deze zware inspanning aan moeten kunnen voor de laatste 2,5 maand. Het is alleen voor mijzelf erg zwaar. Daarom moet ik wel zoveel mogelijk rusten, om de belasting zoveel mogelijk te beperken. Braaf op bedje blijven dus voorlopig.
Vervolgens naar de gyn. Die heeft besloten me nu toch echt medisch te maken (wat ik steeds probeerde uit te stellen als hij erover begon in het verleden :shifty: ), ik loop vanaf vandaag dus niet meer bij de vk Nouja, wat moet, dat moet. Hij vond het een idioot verhaal wat er in zijn afwezigheid gebeurd is qua opname/ontslag-verhaal. Verder gaf hij aan dat mijn longen nog even gecheckt moeten (vrijdag dus naar longarts) en ik verder bij hem onder strengere controle kom. Ik mag thuisblijven zolang het gaat, anders neemt hij me weer op. Maar pas als het echt niet anders gaat, want niemand wacht erop om weken opgenomen te liggen gaf hij zelf al aan. We gaan de komende weken aankijken of ik verbeter of juist slechter wordt, en naar aanleiding daarvan en de staat van mijn bmm over 2 maandjes kan evt. besloten worden om eerder in te leiden. Maar dat is iets waar (uiteraard) pas over geoordeeld kan worden als het zover is.
Nou, jullie zijn op de hoogte Tijd om te rusten
Hallo allemaal,
Ik dacht, kom laat ik me ook nog eens even melden… :oops: ben er niet zoveel, maar heb het ook wat druk met 36 uur werken…
Natasha…wat en prachtige foto’s zeg! Geweldig, wat een mooi mannetje… :inlove: Hoe is het nu met jullie beiden? Al weer een beetje fitter?
Madame m, mijn oor is inmiddels weer helemaal de oude…ik moest op advies van de huisarts eerst druppelen met olie en als de klachten dan na twee dagen niet minder waren geworden moest ik pas langs komen. Bij mij werd het na twee dagen inderdada minder. ook heb ik wel ibuprofen geslikt…was wel een verademing voor de pijn…is het bij jou nu ook weer beter?
Leni, je bent nogal met vanalles bezig he? huisje, zere rug en een andere baan…lukt het allemaal een beetje? Wel weer leuk om je een beetje te richten op een andere werkomgeving, dat kan ook heel positief werken he? Hoop dat je snel een leuke werkplek vind…
Smiley, wat goed om weer wat van jou te lezen…Je maakt het allemaal ook wel spannend he? Het is een heel verhaal wat jou overkomt. Je moet het dus nu echt heel rustig aan gaan doen…(nog rustiger… ) Ik hoop dat je het wat vol kunt houden. Sterkte ermee! :-*
Met mij gaat het verder wel goed. Ik ben minder bezig met mijn cyclus door dat ik niet meer temperatuur. Ik hou alleen nog bij wanneer ik weer ongesteld zou moeten worden. Het voelt heerlijk…af en toe denk ik er gewoon niet meer aan…maar ja, er zijn ook momenten dat dat niet lukt, maargoed :roll: verder weet ik natuurlijk wel uit mijn hoofd dat mijn klusdagen er al weer zijn…dus…ik hou op met typen
Liefs en een dikke knuffel voor jullie allemaal
Ingrid
He meiden,
Wilde even zeggen dat ik al die tijd dat ik hier niet heb geschreven, wel alles bijgehouden heb qua lezen. Langzaamaan ga ik ook geregeld weer schrijven hierro . (Jullie dachten toch niet dat ik voorgoed pleite was he :naughty: )Zal ook vaker zijn weer als ik met verlof ga (veel meer tijd en puf dan
)
Ik heb wel alles bijgehouden op onze beebiesite. Stuur maar even pb als je het wachtwoord wil enzo
Tot snellie
x
haah ja Ingrid, ik begrijp helemaal wat je bedoelt. Af en toe probeer ik mezef ervan te overtuigen dat ik er helemaal niet meer mee bezig ben… maar ondertussen weet ik ook de klus dagen uit mijn hoofd en pak ik af en toe stiekem de termometer haha!
De hele drukke maanden komen er weer aan, dus heb ook vrij weinig tijd om na te denken over beebjes.
Daarnaast ben ik bijna jarig (3 december) en dan kan ik nog wel lekker een drankje drinken, hopelijk voor de laatste keer…Ach en mocht het in 2006 niet zo zijn, kan ik 2006 nog even afsluiten met een glaasje champagne en een toastje met filet! Maargoed, das natuurlijk alleen maar om te compenseren dat k nog geen mensje in me heb!
Ik heb het gevoel dat 2007 ons jaar gaat worden, voor alle meiden hier maar ook voor mij, ons huisje, vakantie spanje (hopelijk met dikke buik)tja, volop plannen dus.
Smiley: fijn om weer wat van je te horen! Ik hoop dat alles goed gaat! Je moet maar lekker veel rust nemen en je laten verwennen!! ik duim voor je dat alles goed gaat!
Verder vergeet ik iedereen volgens mij, omdat ik zo’n lang verhaal typ dat ik de rest niet meer kan onthouden!
dus voor alle klussers en wachters: toi toi toi
Dikke kus
Meer
Smiley: wat een verhaal zeg. We jammer dat je weg moet bij de VK…Vind je dat zelf erg jammer???
Smiley, sterkte met alles, het zit je niet mee :hug:
Ben alweer veel te lang weg geweest hier. Ik heb thuis nog geen internet en moet het dus even vanuit mijn werk doen. En dat kan alleen op vrijdag!
Hoop dat het thuis snel allemaal aangesloten is.
Afgelopen maandag ben ik naar de gyn geweest daar is een afspraak gemaakt voor het HSG onderzoek voor a.s. maandag (27-11-2006).
Ik zie er erg tegenop maar het is voor een goed doel. Ik laat zsm weten hoe het is gegaan!
Tot snel!
Liefs,
Hoop
he meiden
is al een tijdje geleden dat ik hier geschreven heb
en jammer genoeg heb ik nog geen goed nieuws ben net weer van de :twisted: af dus nu kunnen we weer gaan klussen
we zijn alweer bijna een jaar bezig em eigenlijk begint mijn geduld nu wel een beetje op te raken hoe is dat bij jullie allemaal???
meissie nog gefeliciteerd !!!
strooi nog wat hormoontjes in het rond wie weet helpt het
groetjes wendy
Wendy,wat jammer weer zeg!!! Ik had het voor je gehoopt.
:hug:
Hoi meiden,
We hebben lekker spare-ribs ( :drool: )besteld, dus dacht ik, kom, ik kan nog wel even lekker kok-ken…
B-tje, leuk om weer eens wat van je te horen. Alles gaat dus wel goed!
Madame m, wat is het toch heerlijk om de herkenning te delen he? ik heb mijn termometer maar ver weggelegd…
Hoop, alvast sterkte met het HSG onderzoek…je weet waar je het hopelijk allemaal voor doet het?
Wendy, ik kan me helemaal voorstellen dat je geduld bijna op is…het is ook zo oneerlijk verdeeld he? We moeten met z’n allen maar goed blijven duimen en hopen, dan komt het voor ons ook ooit op z’n plek!
Met mij gaat het goed. Vriendje en ik hebben vandaag lekker gewinkeld…sinterklaas inkopen voor de familie en leuke dingetjes voor in huis gekocht. We hebben weer goed geklust en nu dus maar hopen dat het goed is gegaan. Ik heb mijn eisprong wel weer flink gevoeld, dus wie weet heeft 't zin gehad? We moeten maar weer afwachten he?
Dikke knuffel voor julllie allemaal! :-*
Liefs Ingrid
nou, ik heb nu twee dagen achter elkaar 37.0 C en vanmorgen moest ik overgeven toen ik wakker werd… :drool:
Ook zijn de zijkanten van mijn borsten gevoelig… Zou het??
En zou ik nu al wat kunnen merken>>???
Waaah, wordt weer gek hier.
X M
ik ga gewoon heel hard voor je duimen hoor :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:
He Dames,
Weer even een berichtje van deze kant.
Ik heb een niet zo’n leuke dag achter de rug (zacht uitgedrukt) met gelukkig een redelijke afloop…
Vanochtend moest ik naar de longarts. De cardioloog gaf vorige week aan dat de hartproblemen die ik vertoon soms samenhangen met een longprobleem. Dat moest dus even bekeken worden vandaag. Bedje dus weer uit (ook niet zo erg op zijn tijd, dat liggen/hangen ben je snel zat ) en op naar het ziekenhuis. De arts heeft kort onderzocht en heeft toen de cardioloog weer gebeld. Hij vermoedde namelijk iets, en wilde extra info over mijn hart. De cardioloog vertelde dat naast de lekkende klep ook een verhoogde druk in mijn rechter hartkamer is gezien, waarop de longarts besloot een onderzoek te starten. Wat hij vermoedde was niet gering, namelijk een longembolie. Dat is, zoals hij zelf letterlijk zelf zei, een kwestie van leven en dood als je dat hebt. Het onderzoek dat ik moest hebben om het te kunnen bevestigen/uit te sluiten was helaas ook niet gering. Ik moest naar een ander ziekenhuis, zou daar radio-actieve rotzooi in mijn bloedbaan gespoten krijgen en dan voor een röntgenscanner moeten gaan zitten. Allemaal niet zo best (weer zacht gezegd) voor het kindje natuurlijk. Ik moest zelf toestemming geven voor het onderzoek, omdat er risico’s aan verbonden zijn. In theorie had ik een keuze, maar in de praktijk niet zei de arts, als ik voor géén onderzoek zou kiezen, zouden we niet weten of ik een levensbedreigend probleem had. Ik heb nog even verder gemopperd en gevist, maar het moest echt gebeuren zei hij… Vervolgens naar de gyn, om even mijn zorgen uit te spreken. Hierop zat ik niet te wachten uiteraard. Hij belde met de longarts en kon helaas niks anders melden, het moest. Ik mocht na het onderzoek even voor een CTG langskomen, omdat hij zich voor kon stellen dat ik wel even naar het hartje wilde luisteren na zo’n dag, gewoon voor de geruststelling.
Ik heb het onderzoek ondertussen gehad (infuus werd ook nog 2 keer misgeprikt… :x ), en voel me hardstikke $#$%&&$# (piep :shifty: ) dat ik de ‘keuze’ heb gemaakt om die rotzooi in te laten spuiten…
Na het onderzoek moest ik meteen weer terug naar de longarts. Goed nieuws, geen longembolie!! Het tikkende tijdbom-gevoel is dus gelukkig weer voorbij. Uiteraard ben ik er nog net zo aan toe als voor vandaag, we weten nu alleen dat het niet bij de longen vandaan komt. De volledige bedrust geldt dus nog steeds. Woensdag moet ik weer naar de gyn voor controle.
Na alle ellende mocht ik me even melden voor een CTG en heb ik even lekker liggen luisteren naar de hartslag van Uk, die lag enthousiast tegen de metertjes te trappelen, om mams even gerust te stellen :inlove: Heerlijk even. Toch laat het me niet met rust dat ik die rotzooi binnen heb gekregen, het is absoluut niet goed voor het kind, dat is me meermaals verteld
Nou, jullie zijn weer bijgepraat, ik ga rusten, van die bedrust is weinig terechtgekomen vandaag met al dat heen en weer gerij…
smiley,
Ik schik toch wel even van je verhaal maar gelukkig is alles okee met jou en de beeb. Ik hoop voor je dat je zwangerschap zo niet veel zwaarder wordt en je rustig aan kan doen.
Smiley toch…wat een enorme bult met shit krijg jij toch over je heen he? Echt niet normaal meer… een dikke :hug: voor jou…kan me voorstellen dat je je nu rot voelt, maar zoals je zelf al omschreef, je had niet echt een keuze. Gelukkig heeft ukje je weer een beetje gerusgesteld door flink zijn best te doen. Nu maar even goed bijkomen he! :-*
Madame m…ik hoop het zo voor je! Ik :thumbup: met je mee…
Met mij gaat het goed. Geen idee hoe hoog mijn temp is, want daar ben ik immers even meegestopt. Verder moet ik nog 1,5 week wachten , dus we zullen het wel zien…(ben er gelukkig helemaal niet mee bezig hoor… :eh: :roll: )
Liefs Ingrid
Smiley, het zit je echt niet mee, heel veel sterkte en doe rustig aan :hug:
Madame M, ik duim voor je :thumbup: :thumbup: succes.
Vandaag het HSG-onderzoek gehad. Ik zag er erg tegenop maar het is me ontzettend meegevallen. De rechter eileider zat verstopt en die hebben ze nu open gespoten. Dat deed wel even behoorlijk zeer.
Alles is nu open en ik hoef over een half jaar pas weer terug (tenzij ik zwanger ben, dan moet ik eerder komen).
Mijn eitje was helaas al gesprongen dus deze ronde zal het niet gelukt zijn, maar volgende ronde des te meer kans.
Volgens de gyn. zou de verstopte eileider het euvel zijn…
Liefs,
Hoop
Heej meiden,
Even een knuff voor jullie allemaal…Zal binnenkort weer op jullie reageren allemaal…
Hier gaat alles wel redelijk. Ukje doet het heel goed. Ikzelf heb wat last van stemmingswisselingen en neig naar een prenatale depressie. Dit is ook met de vk overlegd en we houden het in de gaten…Evenals mijn ijzergehalte…
tot snel,
xxxx
hallo!
heb even geen tijd om op iedereen te reageren, volgende keer weer.
madame m, spannend, ik ga weer duimen!
hoop, dus nu staat er niets meer in de weg! lijkt me wel een opluchting om te horen dat dit het waarschijnlijk geweest is. kunnen jullie er nu echt voor gaan! ik hoop dat je snel zwanger bent.
hier alles goed, weinig bijzonderheden.
kom de volgende keer wat gezelliger doen hoor!
wat lief al die duimers!! Maar ik ben bang dat ik gewoon een griepje onder de leden heb… en daardoor misselijk ben… Maar mijn temp is al wel aan t stijgen: 37.0/37.0 en vandaag 37.2… spannend. Nu maar hopen dat ie hoog blijft!
Smiley een hele dikke :-* voor jou! Het zit je ook niet mee, de zwangerschap he!? Heel veel sterkte en dat je maar over een niet al te lange periode een mooi en gezond wonder in je armen mag sluiten!!
Voor de rest van de klussers (en nog geen wachters geloof ik…, of wel?) succes!! :inlove:
kUSSIES