vakantie, dat duurt nog erg lang voor mij vind ik. Ik neem 4 weken van te voren zwangerschapsverlof en daarvoor nog 2 weken vakantie. Al met al ben ik dus vanaf 1 oktober pas vrij.
Vandaag weer voor controle geweest bij de vk en eindelijk is mijn bloeddruk weer wat hoger. Vorige keer was het 110 over 50 en dit keer 110 over 70. ik voel me ook een stuk beter dus dat zal wel door de bloeddruk komen. De baby lag al netjes met het hoofdje naar beneden en hopelijk blijft ze ook zo liggen. heb nog een boekje met tips over eten meegekregen aangezien ik steeds zo vol zit en last van maagzuur heb sinds 2 dagen en mijn ijzergehalte op peil mo0et houden. Verder alles weer goed.
babymuisje: heb jij geen last van duizelingen dan? ik had ook zo n lage bloeddruk en viel regelmatig bijna flauw, echt onwijs vervelend als je in de rij staat van de supermarkt bv… ben regelmatig even op eenstoepje gaan zitten toendertijd :roll:
Ik heb erg veel last van flauwvalgevoelens. Ik heb al regelmatig op de vloer op mijn werk gelegen omdat ik dacht dat ik ging flauwvallen. Jammer genoeg had ik het vanmorgen weer en zou ik opgehaald worden met de auto om naar het werk te gaan maar ik ben tot nu toe nog steeds niet opgehaald. Van mij hoeft het ook niet meer want dan zou ik tot 5 uur moeten werken en daar heb ik totaal geen zin in.
We proberen de lol in het klussen te houden, anders wordt het inderdaad wel heel erg vervelend.
Wat ik nog steeds het ergst vind zijn “de goeie tips” Ik heb ze geloof ik ondertussen allemaal wel gehoord en vind het nu gewoon echt niet leuk meer.
Ben bezig deze ronde met ovu testen, aangezien we hier ook niet goed weten wanneer die ei moet komen, doordat me cyclus een beetje een klein zooitje is.
hi meiden…
allereerst een dikke SORRY dat ik zo lang niks van me heb laten horen. We hebben het vreselijk druk met het bedrijfje van mijn man, we waren in het begin nogal bang dat hij misschien weinig werk zou krijgen. Maar… het loopt storm, hij maakt vaak dagen van smorgen 06.30 tot savonds 00.30 :shock:. Daardoor komt alles op mij neer thuis, naast mijn eigen werk en dagelijkse bezigheden. Best druk maar ik mag niet klagen
Er is ondertussen zoveel geschreven, dat ik het niet meer bij kan houden allemaal hoor :oops:
Ondertussen ben ik naar een gyneacoloog geweest. Ik werd doorgestuurd door de huisarts, vanwege vreselijk pijnlijke maandelijkse kwellingen, die ondertussen zowat om de 2 weken kwamen :?
Er is een inwendige echo gemaakt en wat kweekjes en een uitstrijkje (nou snap ik waarom vrouwen niet graag naar een gyn gaan :lol: ). Er is niets wat een zwangerschap bij mij in de weg kan staan, het kan alleen zo zijn dat een vruchtje wat moeilijker hecht doordat ik een heel dun baarmoederslijmvlies heb (leuk scrabblewoord ).
We hebben het advies gekregen om ovulatietestjes te gebruiken (gelukkig had ik die nog liggen thanx voor de tip toendertijd, Alexandra!
). Inmiddels zijn we alweer ruim 2 maanden verder, en heb ik nu, alsof de duivel ermee speelt, een iets regelmatigere cyclus. Zaterdag had ik zowaar voor het eerst (!!!) een 2e lichtroze streepje op mijn ovutestje, en hebben we daar dus even flink gebruik van gemaakt. Nu maar weer afwachten…
Ik heb me plechtig voorgenomen vaker hier te komen om mee te leven met jullie, en af en toe mijn eigen ei kwijt te kunnen (:mrgreen:).
Groetjes!!!
Linda leuk om weer eens wat van je te horen en dat alles toch goed werkt inwendig Hopelijk levert de positieve ovulatietest over een paar weken een positieve zwangerschapstest op. :thumbup: :thumbdown:
Linda wat fijn dat het bedrijfje van je man zo goed loopt, dat is altijd leuk om te horen. Hopelijk heeft die positieve ovu-test inderdaad een positieve zwangerschapstest tot gevolg, ik duim voor je.
Ow jeetje wat ben ik geirriteerd de laatste tijd zeg. Kan niets hebben, loop nu zelfs net via msn me zusje af te katten. Die wil nu al cadeautjes kopen voor de kerst en de verjaardagen van mij en hubbie, hubbie is in oktober jarig en ik in november. Alsof ik daar nu al mee bezig ben.
********************computer, nu al 2 keer een heel verhaal getypt en weer weg :wall:
In het kort dus:
@Linda, leuk dat je er weer bent en het bedrijfje van je man zo goed gaat! Hopen dat de ovutesten snel werken
@Mascha, je zus heeft hele andere prioriteiten, maar ze snapt het vast wel :hug:
@Saskia, kan je niet in de ziektewet als je het niet meer trekt?
Hier verder alles OK, nog maar 2,5 week en dan alweer aan het werk
Ze hebben me al voor 50% ziek gemeld maar ik werk nog steeds fulltime (dat is voor mij 20 uur in de week ) Als ik me niet goed voel dan ga ik dus of eerder weg of helemaal niet heen maar als ze me komen halen voel ik me vaak wel goed genoeg om daar 4 uur te zitten. Ik heb alleen sinds afgelopen weekend last van een zenuw in m’n bil die knel zit ofzo. Ik ga donderdag naar de fysio in de hoop dat zij wat voor me kunnen betekenen. Het wordt alleen maar erger en eerst had ik het alleen s’avonds maar vandaag al de hele dag. Gelukkig is het niet constant maar het is wel iedere keer de vraag of ik kan staan of lopen
Nou ik heb wel weer genoeg geklaagd. verder gaat alles wel goed hier
thanx meiden
ja ik hoop ook dat de ovutestjes snel hun uitwerking hebben, maar ben ondertussen gestopt met hopen. Nu al zoveel teleurstellingen achter de rug
Kitten, ik hoop dat jij ook gauw aan de beurt bent!!!
Babymuisje, erg vervelend, mijn leidinggevende is ook zwanger en die heeft 't ook :shock:
he leive meiden, kwam weer even voorbij fietsen…gaat stiekem toch best veel tijd in die kleine meis zitten hihiih…vind het heerlijk en geniet van elke dag!!
Ze heeft ondertussen haar eerste prikjes gehad op het consternatie bureau, niet echt ziek maar ook niet echt in haar hum zeg maar…en geprikt terwijl ze sliep…TRUTTEN !!
Ze weegt nu 5202 gram en is 58 cm…gaat hard he…
Zal gauw weer wat foto’s uppen…
He zie nu net dat er een GIGA meeting is van KOK…gaan jullie daar heen?
@ paco…welcome back meis…fijn dat alles lekker met het bedrijf gaat!
En ik hoop dat het gauw raak is met die ovu testen…bij hielpen ze wel heel goed en was het die ronde ook gelijk raak, dus duimpjes draaien hoor !!
@ saskia…hoop dat je snel opknapt en die zenuw gauw vrij komt…is pijnlijk !! :thumbdown: …anders gewoon in de ziektewet hoor…goed naar jezelf luisteren.
@ mascha…heel begrijpelijk meis dat je wat geiriteerd bent…komt goed meis!
@ de rest…liefssssss en dat alles maar lekker mag gaan !!
zo ga er weer vandoor…Kenneth is vandaag jarig…(vieren het zondag samen met mijn verjaardag …anders kom je iedereen 3 keer tegen in de week …mijn moeder is vrijdag jarig…dus dan zien we weer iedereen…)
fijne dag allemaal !!
Hoi Paco,welkom terug meid.Fijn dat het goed gaat met je bedrijfje en dat alles verder in orde is.Het is toch een hele geruststelling als je weet dat er geen medische redenen zijn die een zwangerschap in de weg staan.Hopelijk lukt het met de ovutesten.Bij ons heeft het ook geholpen.Ik zal hard voor je duimen!!
Hoi Diaantje,zielig is dat he die prikjes.Ik kan dan zelf net zo hard mee gaan brullen als ik zou willen.Mats moet volgende week.Wat is ze ook al goed gegroeid zeg en zo lang.Ik ben Mats vorige week donderdag nog gaan wegen.Ik was benieuwd hoe hij was aangekomen.Nou daar hoef ik me dus geen zorgen over te maken.Hij woog 5690 gram.Hij is nu bijna 7 weken en al 2 kilo aangekomen.Maar hij krijgt BV en dan is dat geen probleem.Sinds 4 nachten slaapt hij van een uur of half 12 tot ongeveer half7.Nou heb ik wel het idee dat daardoor mijn voeding overdag wat terugloopt.Sinds hij dat doet loop ik 's middags een hele dag met mijn blouse open.Heb jij dat ook??
Nog veel plezier met alle verjaardagen.Alvast gefeliciteerd.
Ik zag het van de meeting.Ga jij???Het lijkt me eigenlijk wel heel leuk.Lijkt me wel heel gezellig om jullie te ontmoeten.En Utrecht is voor mij wel te doen.45 min denk ik.Misschien nog iets korter.Als jij ga,ga ik ook.Nog meer meiden???
Marscha,je mag best geiriteerd zijn hoor.Heel begrijpelijk.Komt allemaal wel goed.Lukt het met de ovutesten??
Hoi Saskia,hopelijk helpt de fysio,want zo’n beknelde zenuw schijnt erg pijnlijk te zijn.En als het niet lukt om te werken gewoon lekker thuis blijven.Denk aan jezelf!!
Hoe is het met de rest??
Liefs Alexandra
Met de ovu testen gaat het goed, heb 2 dagen 2 dikke strepen gehad en we hebben dus flink geklust, nu allemaal weer wat rustiger en er wordt helemaal niet geklust, allebei veel te moe en hubbie voelde zich de laatste paar dagen niet helemaal lekker. Ach we zullen zien.
Het grappige is wel dat ik nu opeens na me ei eigenlijk nergens last van heb, zelfs niet van me (.)(.). Dat is wel vreemd. Heb voor maandag een afspraak bij de huisarts staan, aangezien ik nog steeds melk geef uit 1 van de 2. Niet veel en alleen als ik hem stimuleer, maar me miskraam is nu ruim 10 maanden geleden, zou dat niet eens afgelopen moeten zijn nu.
spannend Marscha.ik ben benieuwd,hopelijk goed resultaat.
dat duurt inderdaad wel lang ja,kan nooit geen kwaad om er eens mee weg te gaan.
ik zal hard gaan duimen weer voor je
liefs Alexandra
hey meiden…
@ alexandra…heerlijk dat het ook zo goed gaat met Mats, en wat is hij al gegroeid he!
Ja geef ook nog steeds BV…merk dat het overdag terug loopt, drink na elke voeding extra , maar voelt maar slappies…
sochtends staan ze altijd op knallen, hoe vaak ik mijn bed niet moet verschonen omdat hij zeiknat is van de melk die is gaan lekken is niet grappig meer…
Zelf krijgt ze voldoende binnen, vraagt er niet om, en groeit dus super…dus tot nu toe geen paniek…maar hou het wel in de gaten …
Wat de meeting betreft, lijkt me gezellie hoor…Jacques zou me eventueel kunnen weg brengen (zie het niet zitten om de trein in tegaan met kinderwagen en dergelijke…) dus wat mij betreft…lijkt me reuze gezellie !!
Hoe zit het met de rest van de meiden?
@Mascha…ik heb al melk uit mijn b(.)(.)bs sinds de geboorte van Kenneth…13 jaar geleden…vooral rond mijn menstruatie periode kwam er wit vocht uit
Ik ben er mee naar de gyn geweest en die zei ook “als je het stimuleert word het meer…net als met een koe” :shock:…je snapt dat ik niet echt warme gevoelens koester voor mijn gyn… :x
Ben benieuwd wat jouw HA er over zegt.
hoi meiden
hier is alles prima hoor, alleen de combinatie van een peuterpuber en een wandelende hormoonbom in 1 huis is niet altijd ideaal! maar ach dat komt wel weer goed!
mijn ventje wordt volgende week al weer 2 zucht wat gaat de tijd toch snel! qua zwangerschap alles ok! nergens last van en groei net als bij kaja maar langzaam!
wat betreft de megameeting, helaas is dat voor mij te verweg vanaf zeeland! dus die laat ik aan mij voorbij gaan!
maar ik ga er 1 in bed leggen, we waren aan het wachten op mijn man die is om kaja’s nieuwe bed, maar ik vrees wanneer kaja zijn bed binnen ziet komen hij niet meer gaat slapen! en ja dan moet zijn bed nog in elkaar gezet worden dus ja…
liefs Len
@Mascha, hopen dat je binnenkort net zulke dikke strepen hebt op je andere test :mrgreen:
@Alexandra, fijn dat het goed gaat met Mats! Hier vooral 's avonds wat minder voeding beschikbaar, maar ja, dat krijg je als ze overdag 4 a 5 uur er tussen heeft zitten en 's avonds krap 2 uurtjes :think: Dus geven afgekolfde melk bij, anders gaat ze echt niet slapen…
@Diana, druk he met zo’n kleintje! Nog maar 2 weekjes en dan ik mn verlof afgelopen (officieel eigenlijk maandag al), maar het is zo hard gegaan!
Hier ook elke morgen lekkende (.)(.) dus slaap met zeiltje en handdoeken… anders kan ik helemaal elke dag mn bed verschonen :x
Yvette doet het super! Net bij het CB bureau geweest, alweer 6680gram :mrgreen:
Ik ga trouwens niet naar de meeting
Wauw Henrieke, wat groeit ze hard heyyyyy, lekker is dat !!
Hier heeft tut de volume knop op haar stem gevonden…en dan standje 10…loopt tegillen tegen de mobiel boven haar box …zo lief !!
(tijdens eten kunnen we elkaar soms bijna niet verstaan…
:? )
Oh trouwens henrieke, jullie zijn toch o vakantie met de caravan geweest?..wij zitten er over tedenken om een caravan tekopen (is eigenlijk al zeker…want hij is niet van marktplaats af tehalen…en zaterdag gaan we daadwerkelijk caravans kijken om een indruk tekrijgen…)
Maargoed, wat ik me eigen af vroeg …hoe is het bevallen met de kleine meid, waar liep je tegen aan , en heb je wat sites waar je sta plaatsen kan boeken(liefs buitenland…italie ofzo…ga dan volgend jaar toch echt voor zon zeker!!)
Was al wat aan het rond kijken, maar weet eigenlijk niet goed waar ik naar moet kijken…of er staat dat je een caravan of tent kan huren…vandaar)
Wij hebben ook een caravan van Speurders gekocht :mrgreen: Het camperen beviel eigenlijk super! We vonden de caravan die we mee hadden wel erg klein, dus hebben zelf een iets grotere gekocht (met stapelbed met het oog op de toekomst :lol: ).
Eigenlijk loop je nergens tegenaan, want het is gewoon een klein huisje en je hebt de hele babykamer bij je. Wel is het overdag wat lastiger, want we hadden bijvoorbeeld de mobile niet mee (campingbed als box), magnetron werkte niet ivm steriliseren (dan sloegen de stoppen uit), dus heb afgekolfd en dan de melk direct weggegooid (hadden ook geen koelkast mee). Maaaaar, nu hebben we een caravan met koelkast, dus ik ga gewoon zorgen dat we of de waterkoker of de magnetron kunnen gebruiken
Verder 's nachts goed aankleden, Yvette heeft het de eerst nacht heel koud gehad ondanks een dikke slaapzak en deken… daarna met jas aan slapen en dat ging prima.
A.s. weekend gaan we weer weg, dus dan kijken we hoe het gaat met onze ‘nieuwe’ caravan!
Verder reserveren… ik bel gewoon of ze plek hebben en dat ik per se een plek in de schaduw wil heben. In Italie gewoon campings zoeken en als ze toeristenplekken hebben kan je er met de caravan terecht Even een mailtje of telefoontje is voldoende!
thanx voor de tips meis!!,
ja als je me vroeger zou hebben gevraagd of we gingen kamperen had ik pertinent NEE gezegt…zag me al over de camping gaan met wc rol…maar nu heb ik er eigenlijk wel zin in…wil wel een toilet erin voor de allerhoogste nood snachts…maar verder maakt het me niets uit…WE GAAN OP AVONTUUR !!
De jongens vinden het gaaf…dus dat is al een pluspunt!
Ik hou je op de hoogte hahaha
fijn weekend meiden!!