Stoppers Oktober 2006 - Ons gedachten zijn bij Tilly

Hallo Lieverds,

Ik wil bij deze jullie een Gelukkig nieuwjaar wensen.

Dikke knuf :-*

Femmie, wij zitten bij mijn ouders, dus we doen erg weinig. We gaan aan het einde van de middag weer naar huis.

Verder goed geslapen. Dreumes was pas om half 9 wakker. Mijn moeder en man zijn met hem opgestaan. Ik heb tot half 10 mogen en kunnen slapen. :mrgreen:

GELUKKIG NIEUWJAAR!! (volgens mij had ik dat hier nog niet geplaatst… toch?! weet het effies niet meer)

Ik heb niet alles gelezen van de afgelopen pagina’s, maar dit berichtje viel me op en daar zal ik dus wel even op reageren. :mrgreen:

@femmie wrote:

Hier even een vraagje aan iedereen.

Ik was gister dus ergens en daar zat ook iemand met een kleine. Hij was zo aan het hannessen met die kleine, heel de tijd in de gaten houden en weg houden bij kaarsen en dan weer op schoot wat die kleine niet wilde dus toch maar weer los maar dan weer weghouden bij de kaarsen en bij de stereo dus toch maar weer terug op schoot, maar dat wilde die kleine niet dus die wrong zich weer los en dan weer alles in de gaten houden want er stond ook hete koffie en die kleine wilde de kaarsen pakken dus moest ie daar weer weg en toch weer terug op schoot en…

Ik had toen echt zoiets van, jeetje wat lijkt me dat vermoeiend om zo heel de tijd bezig te moeten zijn, ik werd er al moe van als ik ernaar keek. Op dat moment twijfelde ik even of ik wel echt kinderen wilde.

Herkennen jullie dit gevoel? Ik denk zelf dat het komt door het onbekende wat op me af gaat komen waardoor ik af en toe onzeker word. Een paar minuten later was het namelijk ook weer over en dacht ik jaaaaaaaaa ik wil het!! Maar wil graag weten of jullie dit gevoel herkennen?

Isabel weet heel goed wat ze wel en niet mag. Maar soms heeft ze een lekker ondeugende bui en dan probeert ze het e.e.a. uit… gelukkig is ze heel gehoorzaam (ik sta er soms zelf versteld van… pakt dat opvoeden toch aardig uit hihi) en meestal is kijken genoeg :mrgreen:

Gisteren was ze ook aan het rondscharrelen bij de “familienieuwjaarsreceptie” bij schoonfamilie. Er stonden allerlei lekkere hapjes op tafel en ze mocht van ons ook dingen pakken. Deed iedereen tenslotte. Ik let er dan wel op dat ze niet half afgekloven chipjes teruglegt in het schaaltje :roll: (ook zo handig: familie die dan gaat roepen “ach joh, dat geeft niks” grr… geeft wél ik wil haar leren dat dat niet hoort… :naughty: ) Ze is helemaal gek op olijfjes dus ze bleef vooral rond dat schaaltje hangen hihi.

Ik denk dat over het algemeen geldt dat als je voldoende speelgoed bij je hebt, het wel moet lukken om je kindje weg te houden bij alles wat gevaarlijk is. En eigenlijk vind ik in het geval van die brandende kaarsen dat de gastheer/-vrouw die ook wel op een veilig plekje zou kunnen zetten. Tenminste: als er kleintjes bij ons in de kamer zijn (inclusief onze eigen kleine) dan zet ik kaarsen hoog neer. En glazen wijn en zo zoveel mogelijk in het midden van de tafel :mrgreen:

Nou, ik ga weer aan het werk… een hele dikke :-* voor allemaal en een :hug: voor iedereen die het zo hard nodig heeft nu!

Hoi allemaal, helaas nu even geen tijd om op iedereen te reageren, maar wil jullie allen wel:

EEN HEEL MOOI, GEZOND, LIEFDEVOL 2007 TOEWENSEN!!

En een extra :hug: voor de meiden die het zo hard nodig hebben.

Hier gaat alles prima. Ofwel, nog steeds geen kwaaltjes en daar maak ik me wel een beetje zorgen over. Niets duidt erop dat ik zwanger ben en dat vind ik toch wel wat raar.

Helemaal geen sigaretten meer aangeraakt, maar daar heb ik het toch wel erg moeiljk mee :oops: :wall:

Patricia :clap: :clap: :clap: zet hem op meid!

Pino, bedankt voor je verhaal. Ik hoorde het van de andere meiden ook dat je het voor een groot deel zelf in de hand hebt.

Ik snap dan ook niet dat mensen daar niets aan doen. Als ik alleen al moe word van het ernaar kijken hoe moeten de ouders zich zelf dan wel niet voelen :think:

Wawa wat heerlijk dat je zo lang hebt uit kunnen slapen. Veel plezier bij je ouders vandaag :-*

ow ja en patricia, misschien moet je vk gewoon even bellen om uit te leggen waarom je je zo’n zorgen maakt. Misschien kan ze je wel gerust stellen of al eerder de echo maken om je ongerustheid weg te nemen. Daar zijn ze toch immers voor? :-*

Patricia, ik zou je VK bellen. Ik vind je gevoel namelijk hele belangrijk. Misschien kun je vandaag of morgen gelijk even terecht.

Wolkje, ik zie dat jullie de kinderwens even uitstellen. Blijf je hier wel schrijven?

Dank je femmie en Wawa… Ik heb al aangegeven dat ik graag eerder kom, maar er is geen plek op het ziekenhuis…

Daarbij zei ze ook als het niet goed is kunnen we daar verder toch niets aan doen…en ja dat is ook wel waar natuurlijk.

Ik wacht dus geduldig af :angel: :liar: :liar:

morguh!

Wawa, veel plezier bij je ouders! En wat heerlijk dat je zo lang geslapen hebt :thumbup:

Hier dus ook nog vrij, de hele week nog en dan volgende week woensdag weer aan de arbeid voor drie dagen en dan ben ik weer een week vrij :angel: Maar dan gaat Theo op vakantie en ben ik alleen met Loïs.

Straks even kijken wat ik voor eten klaar ga maken, maar Theo wilde graag goulash eten, prima, maar dat wordt dus morgen aangezien het vlees een dag moet sudderen en ik te lui was vanochtendvroeg om het vlees te halen :shifty:

Patricia, go Girl! Wat super dat je er nog geen hebt opgestoken! Niet doen hoor meid, dan begint de verslaving juist weer :snooty:

Bellenblaasje, Theo gaat vanavond die dvd branden, dus als je je gegevens wilt pb-en, stuur ik hem morgen naar je toe :thumbup:

Patricia, dat klopt ook wel dat als het niet goed is ze er niets aan kunnen doen en dat er geen eerdere plek is, maakt het ook lastig, maar je kan toch altijd bellen de situatie uitleggen en eea met hun bespreken?

Zij kunnen je het beste aangeven of het terecht is dat je je zorgen maakt.

@patricia26 wrote:

Dank je femmie en Wawa… Ik heb al aangegeven dat ik graag eerder kom, maar er is geen plek op het ziekenhuis…

Daarbij zei ze ook als het niet goed is kunnen we daar verder toch niets aan doen…en ja dat is ook wel waar natuurlijk.

Ik wacht dus geduldig af :angel: :liar: :liar:

Als je heel graag een echo wilt, dan kun je dat ook via HA doen. Eventueel kun je aangeven, dat je bang bent voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, omdat je buikpijn hebt, dan kun je vaak gelijk terecht. Maar dat is natuurlijk niet eerlijk, want je hebt gene buikpijn toch? Er is trouwens altijd plek in het ziekenhuis voor spoedgevallen. Heb je nog wel pijnlijke of opgezette borsten en is je temperatuur nog hoog? Daar is het vaak aan te bemerken.

wow charissa, wat heb jij het luxe zeg!!! Heerlijk zoveel vrij. Zou ik ook wel willen, maar ja ik moet morgen weer aan het werk. Moet toch geld binnenkomen he. Mijn vriend is vandaag weer begonnen.

wawa, zoiets is vaak geen spoedgeval omdat, wat patricia al schreef, ze toch niets kunnen doen als het niet goed zit. Maar ze kan het natuurlijk altijd proberen. Vind het wel een goeie van je om via HA te kijken wat ze kan.

Wawa goeie tip :thumbup: Ik heb mijn temp gemeten en die is nu 36,8. Hoog dus, zeker omdat ik al een paar uurtjes uit bed ben. Ik denk dat ik morgen voor het opstaan nog een keertje meet. Verder heb ik wel heel pijnlijke borsten ja…

Ik denk gewoon dat ik had verwacht misselijk te worden, en dat is er dus helemaal niet. Dus misschien moet ik niet zeuren en heb ik gewoon geluk…

@femmie wrote:

wow charissa, wat heb jij het luxe zeg!!! Heerlijk zoveel vrij. Zou ik ook wel willen, maar ja ik moet morgen weer aan het werk. Moet toch geld binnenkomen he. Mijn vriend is vandaag weer begonnen.

Hier komt ook wel geld binnen hoor :mrgreen: , ik werk dan wel niet bij mijn werk, werk nu even vanaf huis voor Theo zijn zaak. Maar heb hier alle vrijheid in dus voor mij gevoel ben ik vrij met af en toe een faxje hier en een telefoontje daar enz…

Patricia, ik ben tijdens mijn zwangerschap van Loïs totaal niet misselijk geweest, geen zwangerschapskwaaltjes, niks nada noppes…

Maar meid, als jij je zorgen maakt zou ik net zolang bellen totdat je een echo krijgt, tip van Wawa is :thumbup:

Patricia, ik :thumbup: voor je dat je gewoon een van de gelukkige bent die gewoon niet misselijk is in de zwangerschap. Wat charissa zegt, lang niet iedereen is misselijk tijdens een zwangerschap hoor! Maar ja je hoort het zoveel dat je haast zou denken dat je er niet onderuit kan komen.

En ook ik vind dat als jij je zorgen maakt, jij gewoon moet mogen bellen op zijn minst. Je kan toch altijd een telefoontje wagen. Word jij er minder van? Nee, juist alleen misschien wat rijker en als je blijft afwachten blijf je zoiezo met je onzekerheid zitten :-*

charissa, wat heerlijk dat je zo’n vrijheid hebt. Kan me voorstellen dat je je op die manier vrij voelt. Lekker hoor!

HA is voor mij geen optie. Mijn iegen HA is al maanden ziek en er zit steeds weer een andere vervanger, geen zin in.

Ik heb net wel contact gehad met de afdeling verloskunde op het ziekenhuis. Ik mag niet komen voor een echo…maar ze hebben me wel wat gerust weten te stellen… Ik heb nog steeds een soort van spierpijn in mijn buik, gespannen borsten, hogere temp en geen bloedverlies, dus volgens hun geen reden voor ongerustheid. Nou, daar gaan we dan maar vanuit! :mrgreen:

Ik moety zo naar werk, echt geen zin na mijn vrije week :? Maarja, misschien ook wel weer gezellig. Ik hou jullie in de gaten vandaag!

Dikke kus en bedankt voor al het medeleven.

Liefs, Patricia

Jane en Tilly, is de post al geweest bij jullie :roll: ?

gelukkig maar patricia. Toch wel fijn als een professional beaamd dat je je geen zorgen hoeft te maken toch? Lastig dat van je HA.

Werkse vandaag :-*

Wawa, is dat nog steeds van dat kleinigheidje wat je verstuurd hebt? Ben stiekum ook erg benieuwd naar wat het is. :roll: vind het zo lief van je dat je dat gedaan hebt