STOPPERS MET DE PIL VAN MEI 2007

Heb eigenlijk niet zoveel te vertellen…

Spannend Suzanne!! Ben benieuwd!! Wat schrikken trouwens van de hond! Ik moet er ook niet aan denken dat een van onze poezebeesten weg is :think: Je hecht je toch aan je huisdieren, als ze overlijden is het vroeg genoeg om afscheid te nemen :wink:

@Debby, wanneer ga jij testen?

Hier nog wachten tot maandag, maar ik denk dat het hier nog niet raak is. Maar dat zou ook wel erg veel geluk zijn de eerste maand :mrgreen: Hoop wel dat we een vruchtbaar clubje hebben!

Verder hier weinig meegemaakt… werken, paarden, slapen. Wel ben ik meestal vroeg van de paarden weer (behalve woensdag, want dan heb ik rijvereniging :wink: ), maar vroeg slapen is er niet bij :lol: Nog twee daagjes werken en dan hebben we weer een druk weekend! Vrijdag BBQ met vrienden, zaterdag helpen op concours en 's middags opening van het nieuwe warehouse op het werk en zondag zelf concours, dus van gezellige avondjes zal het wel niet komen :zzz:

Ik verwacht idd ook maandag dat ik ongi wordt, maar het kan ook best een paar dagen later zijn. Het rare gevoel dat ik had in m’n buik is inmiddels ook weer verdwenen dus ik wacht nog zeker tot eind volgende week als ik nog niet ongi ben geworden dan.

Wel gisteren weer een hele dag gebaald dat ik geen medicijnen kon nemen tegen de migraine… die hielpen toch altijd wel erg goed!

Maar ja, hier maar weer eens aan 't werk, vanavond uit eten met m’n vader en zijn nieuwe date (heb haar nog niet ontmoet, dus dat wordt wel spannend). Ik hou jullie op de hoogte!

ook ik ga er vanuit dat ik ergens de komende dagen ongi ga worden, we zullen zien.

maar ik ga er snel vandoor ben eindelijk weer een dagje vrij en mijn vriend ook!

liefs Len

Nog een weekje wachten dames en dan weten we wiens voorgevoel klopt! Het zou ook wel erg veel geluk zijn als het direct raak zou zijn :wink:

@Debby, hoe was het etentje? Een leuke potentiele ‘stiefmoeder’? Als je zegt ‘babe’, dan stel ik me zo’n meisje voor van een jaar of 20 :mrgreen:

Nou ik heb getest meiden :thumbdown: nou kan ik wel een allergiepilletje nemen want het ziet er echt niet uit… wedden dat ik in het weekend ongi wordt :roll:

Balen, maar scheelt wel dat je nu gewoon medicijnen kan nemen!

Zie er nu al tegenop om ongesteld te worden. Heb er nooit last van, maar hoe zal het zijn zonder pil?

Ik had voor ik aan de pil begon een hele heftige menstruatie dus ik zag er toen ik 2 jaar geleden stopte ook wel tegen op. Maar na al die jaren was het lang niet meer zo erg als ik het me kon herinneren. Eigenlijk ongeveer hetzelfde als met pil. Na mijn bevalling is mijn ongi heel heftig geworden, vandaar dat ik wat eerder dan gepland gestopt ben met de pil om te kijken hoe het dan is. Daar komen we binnenkort dus achter :slight_smile:

Gister bij de paarden verteld dat er een reeele kans bestaat dat ik over een paar maanden stop met rijden… was wel even slikken, want ze zijn zelf anti-kinderen, maar ik kreeg meer een stille schrikreactie dan een aanval over hoe je er toch bij komt om kinderen te nemen. Gelukkig waren ze al eens met stille hints voorbereid :wink: Kan ze het beter nu zeggen dat ze zelf kunnen beslissen nu het paard nog volop in training is of ze hem verkopen of niet, dan dat ik 3 maand zwanger ben en vertel dat ik per direct stop :roll: Dit is weer zo’n moment dat ik hoop dat het in elk geval nog weer een half jaartje duurt. Ik heb het nu in elk geval verteld, maar om echt te stoppen zal me best aan het hart gaan :cry:

nou vandaag is vermoedelijk mijn NOD, maar omdat het de eerste ronde is na het stoppen met de pil weet ik dit natuurlijk niet 100% zeker!

ik wil wachten met testen in ieder geval tot na het weekend, al zou ik het liefste nu al gaan testen. maar goed ik wacht nog wel even!

vandaag nog 1 dagje werken en dan ben ik er 2 vrij! heerlijk! zondag naar mijn ouders toe, heb ze al weer een maand niet gezien dus wordt tijd!

maar goed ik ga alles pakken en klaar maken zodat ik om 12.30 meteen 1 ruk door kan met kaja en naar mijn werk! ik werk 2 deuren verder dan het KDV dus dat is lekker makkelijk!

tot later

liefs Len

Spannend hoor, al die NOD’s die er aan zitten te komen nu. Maar ja, 't is nog moeilijk te voorspellen of we allemaal volgens het boekje op tijd ongi worden of dat onze hormoontjes andere plannen met ons hebben. :stuck_out_tongue:

't Etentje gisterenavond was erg gezellig, leuke vrouw die m’n vader heeft uitgezocht, je knoopt heel makkelijk een gesprek met haar aan. Dat leek mij in ieder geval het lastigste omdat je uit eten gaat met iemand die je nog niet kent. Maar het viel hartstikke mee en we hebben ons prima vermaakt. Wel raar hoor, om een verliefde vader te hebben! :think:

Verder ga ik me hier vandaag maar wat rustig houden, want ik ga vanavond de nachtdienst in en ben d’r pas maandag weer uit. Nog even doorbikkelen dus.

Vanaf hier iedereen een hele fijn weekend gewenst en dat we maar van het mooie weer mogen genieten. Al vond ik het vandaag wel wat broeierig om eerlijk te zijn. Ik verwacht zelfs onweer.

Er zit een kans in dat wij van het mooie weer gaan genieten bij me schoonouders op de camping, er even lekker tussen uit :slight_smile:

Dan wordt het morgenavond lekker naar de bingo. :dance:

Groetjes Mascha

Veel plezier op de camping! Hier nog heerlijk weer, bij Rotterdam onweert het al :think:

Het begint hier al flink te waaien, maar vind dat eigenlijk wel lekker na de hitte van vandaag :slight_smile:

Debby fijn dat het etentje leuk was! Mijn moeder is 14.5 jaar geleden overleden maar ik vond dat puberale gedoe toen mijn vader een relatie kreeg met mijn stiefmoeder maar niks eigenlijk. Ik gunde het hem echt heel erg hoor, hij heeft altijd goed voor mijn moeder gezorgd toen ze ziek was en is jaren heel verdrietig en alleen geweest, maar ik vond het niks om naar te moeten kijken :sick:

Spannend al die NOD’s hier nog steeds ongi krampen de hele dag, maar er gebeurt verders niks, ik weet dus even niet wat ik moet verwachten. Wat ik voel voelde ik echt toen ik zwanger was van Jim, dus of mijn lichaam houdt me echt heel erg voor de gek, of ik heb te vroeg getest. Ik ga er vooralsnog vanuit dat ik het weekend of maandag ongi ga worden.

Spannend nog Suzanne! Een test geeft het toch direct aan vanaf de eerste dag?

Hoe zit het trouwens met drinken? Net een paar biertjes gehad (met sigaret, jaja, daar moet ik nog vanaf), in hoeverre is dat de eerste weken erg schadelijk? Want nu al stoppen met drinken valt direct op…’ goh, zwanger of zo :mrgreen: ’

Ik ben daar inderdaad wel mee gestopt en men had meteen inderdaad zoiets van joh ben je zwanger ?

Ik maar van nee, daar wordt aan gewerkt en ben dan alvast maar gestopt. Het stoppen met de alcohol is trouwens minder erg als het stoppen met roken.

Ik neem dan ook heeeeeeeeeeeeeeeeel af en toe nog eens een trekje van me hubbie zijn shaggie. Dat weet ie, want ik zeur eerst giga aan zijn hoofd ervoor.

hoi meiden,

zo weer ff geleden, sorrei hoor maar had het erg druk deze week. Moest 2 avonden op mijn werk zijn en verleden weekend waren we lekker de hort op.

gezien het weer dit weekend blijven we nu maar thuis :mrgreen:

Spannend zeg ik geloof dat er allerlei mensen gaan testen!!!

heb alles vluchtig gelezen) ben heel benieuwd!!!en hoop het zoooooooooooovoor jullei allemaal!

Zelf denk ik niet dat het deze ronde raak is. zoals al eerder genoemd: erg druk gehad en ik voel me ok gewoon echt niet zwanger…

maar wie weet, ik zou volgend weekend of daar om trend ongi moeten worden dus we wachten rustig af.

@santos, ja lastig he met dat drinenken enzo. Bij mij valt eht ook meteen op als ik niet meer drink. Ik drink dus wel als ik ongi ben geworden en tot een week daarna. Dan niet meer, dat is dus iets van 2 weken. maar vond het vorig weekend wel heeel moeilijk dus heb toch een roseetje genomen.

@tante soesa, spannend dat jim geopreerd gaat worden zeg. Lijkt me echt eng als meoder. Gelukkig is hij zelf nog zo klein dat ie het later waarschijnlijk niet meer weet.

@debby, succes met je nachtdienst meid!!

ik geloof dat je die mag weigeren als je zwanger bent :think: leuk dat je vader een leuke nieuwe vriendin heeft. Mijn moeder heeft sinds een jaar ofzo ook een nieuwe vriend maar ik vind er eerlijk gezegd niet zo veel aan. die gast zegt bijna niks, niet echt lekker converseren zeg maar.

@lenneke, hoe bevalt het kdv jou?

wij kunnen nu alles thuis opvangen met ouderschapsverlof e,d, maar zitten aan een kdv te denken voor de jongens. ben benieuwd hoe jij het ervaart.

fijn weekend allemaal!!

Santos mijn schoonzus is een paar jaar geleden met de feestdagen zwanger geraakt en heeft zich toen en de weken erna (omdat ze ook op nieuwjaarsdag zijn gaan samenwonen) flink gedronken en en gerookt. Toen ze eenmaal wist dat ze zwanger was is ze gestopt met drinken maar heeft wel nog een hele tijd doorgerookt. Haar kindje is hartstikke gezond, dus voor hem is het niet schadelijk geweest. Dat wil niet zeggen dat het goed is, de eerste 12 weken zijn echt de belangrijkste weken qua groei en ontwikkeling (dat kan je trouwens terug zien op kindjeopkomst.nl bij zwanger zijn staat de hele groei van een beeb beschreven). Enneh stoppen met roken kan je ook doen voor je eigen gezondheid natuurlijk :wink: dus ik zou daar niks achter zoeken eigenlijk…

Zo, ik ben inmiddels weer ontwaakt… erg druk nachtje gehad dus ik had geen tijd voor nachtelijke reacties hier. :frowning:

Nu maar hopen dat het vannacht wat rustiger is…

Wel leuk om te lezen dat een paar van jullie dat puberale gedoe met ouders ook hebben meegemaakt, daar moest ik echt wel even doorheen bijten hoor, maar daarbuiten ben ik erg blij dat m’n vader nu weer gelukkig kan zijn.

Mijn moeder is 2 jaar geleden overleden, en m’n vader kon niet tegen dat alleen zijn. Ik woon ook niet echt in de buurt dus ik kan ook niet heel vaak bij hem langskomen. Maar nu hij weer onder de pannen is zit dat wel weer goed.

Ik ben hier ook helemaal gestopt met het drinken van alcohol, ik dronk maar heel af en toe, dus zo moeilijk was dat voor mij ook weer niet. Roken heb ik nooit gedaan dus da’s alleen maar positief. Maar een aantal mensen op m’n werk weten nu wel dat ik zwanger probeer te worden doordat ik geen medicatie meer gebruik tegen migraine, waardoor ik hier veel meer last van heb dan voorheen. :wall:

Ik geloof niet dat het bij mij deze ronde raak is. M’n rare buik-gevoel is weer weg, en ook de vermoeidheid is weer minder. Maar ik wacht rustig de komende week nog even af.

Nou meiden, ik ga hier nog even de stad in, even een luchtje scheppen. De rest van de dag beetje rustig aan… want tja… nachten blijven raar om te werken :zzz:

@maantje wrote:

@lenneke, hoe bevalt het kdv jou?

wij kunnen nu alles thuis opvangen met ouderschapsverlof e,d, maar zitten aan een kdv te denken voor de jongens. ben benieuwd hoe jij het ervaart.

Kaja gaat over het algemeen 1 dag in de week naar het KDV, dat is de vaste dag dat mijn schoonmoeder niet kan oppassen, verder als het haar niet uitkomt gaat kaja ook naar het KDV.

wij hebben een flexibel kdv, dus dat is wel makkelijk met mijn onregelmatige werk. stel dat ik gebeld wordt om in te vallen kan ik even bellen en dan kan kaja daar heen. verder zijn de tijden van 7 uur 'sochtends tot 7 uur 's avonds. het is een erg huiselijke sfeer, ze hebben een hond, konijnen, een gezellige serre waar met zijn allen gegeten en gedronken wordt en alle leeftijden zitten door elkaar, er wordt erg gekeken naar de wensen en behoeften die ouders en kind aangeven en dat vond ik wel erg positief!

maar ik ga snel weer naar kaja, dit is zelf een boekje aan het lezen :inlove:

liefs Len