Ja best wel sta er nog steeds van te kijken. Het blijft een wonder ook als ze eenmaal geboren zijn. Fantastisch en ik moet eerlijk bekennen, ondanks alles, zoals wat er met me werkgever is gebeurd, zou ik het zo over doen, het is het allemaal waard, zelfs op de moeilijke momenten, die er nog veel zullen komen.
Ik weet niet of ik het jullie al verteld had, maar me werkgever heeft door wat er gebeurd is allemaal, besloten mijn contract niet te verlengen. Dus na mijn verlof neem ik me vakantiedagen op tot einde contract. Dat is maar 2,5 week.
Nou he, 't is en blijft toch een heel bijzonder iets, zwanger zijn en een kindje krijgen. :inlove:
Ik las het inderdaad, Mascha… nouja beter zo dan daar blijven met een hoop gezeik, toch?
Tjee zeg Mascha wat vervelend. Aan de ene kant wel lekker dat je bij inge kan blijven maar toch aan de andere kant wel minder inkomsten en ook wat minder “tijd voor jezelf”. Ik vind het eigenlijk wel lekker om een halve dag aan het werk te zijn zo zonder Eva maar ik ben ook altijd weer enorm blij als ik haar op kan halen :mrgreen:
He Mascha, wel balen zeg Wel lekker dat je bij Inge kan zijn, maar aan de andere kant vind ik het heerlijk om aan het werk te zijn, zoals Saskia zegt even ‘tijd voor jezelf’. Wil/moet je wel weer aan het werk? Of kan/wil je ook thuis blijven?
@Linda, jij blijft toch ook thuis na de geboorte van jullie beeb? Het schiet echt al lekker op nu zeg!
Wij zijn vanmorgen voor een echo geweest en onze uitgerekende datum wordt 13 januari 2009! Alles is gelukkig goed met frumII :mrgreen:
klopt, ik blijf thuis na de bevalling. Gelukkig is het financieel mogelijk en is dit onze eigen keuze, dus zie de komende tijd met gemoedsrust tegemoet. Kan me voorstellen als je een soort van ‘gedwongen’ weg moet bij je werkgever, dat je dan iets minder gerust thuis zit, omdat je je er dan misschien niet helemaal op ingesteld had…?
Santos, fijn dat alles goed is met frummel2 :inlove: :dance:
Henrieke fijn dat alles goed is met hummeltje nummer 2.
Linda ook wel lekker om thuis te blijven. Ik heb in het begin toen ik weer ben begonnen met werken heel erg getwijfeld. Ik wilde het liefst Eva zelf verzorgen, want ik weet natuurlijk precies hoe alles “moet”. Gelukkig heb ik door gezet, want ik vind het nu ook wel erg lekker om s’ochtends aan het werk te zijn. Net wat je zegt als je gedwongen weg moet is het toch anders dan wanneer je er zelf voor kiest.
Ik vind het niet erg om thuis te zitten hoor, ik geniet veelste veel van me meisje. Had het toch niet meer naar me zin na alles wat er was gebeurd, dus wilde toch al naar iets anders gaan kijken. Heb nu een aanvraag voor een uitkering verstuurd en wachten wel eventjes af. Heb nu gewoon wat meer tijd bij me meiske en om een betere baan te vinden.
We hebben eventjes een paar rotdagen gehad met Inge en de instanties zijn ook niet erg behulpzaam. Hier volgt mijn verhaal.
Inge was de laatste paar dagen al heel erg huilerig, Bart en ik dachten dat ze nog steeds last had van der darmpjes. Vrijdagavond was het zo erg dat we uiteindelijk bij de hap terecht zijn gekomen en die vertelde dat het niet der darmpjes waren, want die waren leeg. Ja wat is het dan, kan het aan de voeding liggen of… Tja dat moesten we maar met onze eigen huisarts bespreken. Zaterdag ging nog wel, een beetje hetzelfde als de dagen daarvoor. Zondag (vaderdag) was een hel, s’morgens dacht ik nog dat ze een regeldagje had, ze kwam namelijk wat vaker voor een voeding. Zondagmiddag bij me ouders, een half uur aan een half uur af. Het was gewoon niet leuk meer. Me schoonouders maar afgebeld, van sorry we komen wel een andere keer voor vaderdag. Deze opperde of ik misschien nog wel genoeg voeding in de melk had zitten. Weer instanties gebeld net als maandag, wat me schoonouders hadden gezegd kon niet, bestond niet… Verder stuurde deze ons allemaal door naar me huisarts. Ik moest toch nog boodschappen doen, dus met zijn 3tjes de auto in en eerst bij het gezondheidscentrum langs. Deze vonden het vreemd dat Icare (hun nummer van het cb had ik gebeld) ons naar hun toestuurde, hun moeten dit namelijk zelf afhandelen, dat is al 5 jaar zo. Uiteindelijk niet onze eigen huisarts gesproken, deze was met vakantie, maar een vervangster een oud cb-arts. Deze raadde ons aan om Inge beide borsten te laten leegdrinken en om der daarna een flesje te geven geschikt voor haar gewicht. Ze kreeg uiteindelijk een flesje met 165 cc, hier dronk ze 100 van weg. Wij weer gebeld met dat nummer van Icare, gezegd dat we het zat waren en dat we per direct de overstap naar flesvoeding wilde gaan maken. Hun natuurlijk eerst tegenstribbelen, want ja borstvoeding he, heb ze uiteindelijk gezegd dat we al dagen bellen om hulp en we dat niet krijgen en we dus hiertoe besloten hebben. Het enige wat ik nu nog wilde weten is hoe het aan te pakken, zodat zowel Inge als ik er het minste last van hebben. Ik moet nu na elke borstvoeding 100cc bijvoeden, vanmorgen had ze hier niet eens meer genoeg aan. Daarnaast mag ik elke 2 a 3 dagen 1 borstvoeding vervangen door 1 flesvoeding. Persoonlijk heb ik nu het idee dat helaas niet meer haalbaar is, gezien het feit dat ze zelfs aan 100cc na de borst niet meer genoeg heeft. Gelukkig is mijn meisje nu weer een stuk vrolijker en dat de voeding opraakt kan dus wel ze kreeg alleen nog maar vocht van me, ja dan huil je wel.
zo tjonge ik kreeg geen melding meer en meteen gemist dat nadine bevallen is! gefeliciteerd meid!
@mascha: hier ging dat dus ook zo met Milo en de BV, erg jammer, want ik wilde echt graag, maar hij kwam in een week tijd maar 10 gram aan! en kwam om het uur voor een voeding! uiteindelijk een voeding bij elkaar gekolfd en meneer dronk alles op en was te vreden en toen langzaam overgestapt op de fles! maar bij milo begon dit alles al toen hij 2 weken oud was, heb gekolfd tot 10 weken!
nou hier alles prima met de jongens, milo blijft een heerlijk ding! echt zoveel relaxter dan toen bij kaja! maar goed die zat ook om de haverklap verstopt!
milo is al weer 5 maanden, nog een kleine maand en dan beginnen we aan de bijvoeding!
maar goed kom vanavond uitgebreid terug, moet kaja op halen van de peuterzaal!
jeetje Mascha wat een ellende :hug: gelukkig gaat het nu wat beter… sterkte ermee meis :-*
Smartygirl, lekker dat alles bij jullie ook goed gaat
hier nog geen nieuws helaas…
Tjee zeg ik heb blijkbaar ook wat gemist. Ik zag niet eens dat gekleurde vierkantje er voor staan :roll:
Mascha wat vervelend dat jullie bij niemand terecht konden voor hulp. Gelukkig deed mijn wijkverpleegkundige van het cb helemaal niet moeilijk toen ik problemen had met de borstvoeding. Zij drong er gelukkig niet op aan dat ik door moest blijven gaan met bv. Het afbouwen ging bij mij supersnel. Ik mocht gewoon flesvoeding gaan geven en als mijn borsten op knappen stonden haar even wat uit mijn borsten laten drinken. Ik heb dat geloof ik maar 1 keer gedaan en toen had ik al geen last meer van stuwing of iets dergelijks. Gelukkig is jullie meisje nu gelukkig en tevreden na haar flesjes.
Lenneke de leuke tijden van bijvoeding komen er aan :thumbup: Ik vond/vind het een crime om bijvoeding te geven. Ik had eindelijk een goed schema van flesvoeding en toen mocht ik bijvoeding gaan geven :roll: Weer alles door elkaar wat een gedoe zeg. Gelukkig eet ze wel goed maar wel een beetje apart. Zo lust ze geen gepureerd zelf gemaakt eten maar wel de gepureerde potjes. Als ze zelf gemaakt eten krijgt dan krijgt ze dus gewoon zo een aardappel en groente (dus niks niet geprakt) Zo eet ze dus wel zelfgemaakt eten maar als ik dan de potjes geef met stukjes erin dan wil ze dat weer niet :roll: Hoezo een kindje met gebruiksaanwijzing :mrgreen:
Hey lieverds…
jeetje Mascha wat een gedoe zeg…en wat gek dat ze daar zeggen dat dat niet kan over de BV…echt wel…zijn zoveel voorbeelden…en als jij besluit om helemaal over te stappen is dat jouw keuze…er zijn toch zat vrouwen die helemaal geen bv kunnen geven…dan zouden die kindjes het maar slecht hebben dus…bullshit…tegenwoordig zit alles in de flesvoeding…soms wel meer ook …zoals in jouw geval…zo krijg je dus allemaal vrouwen met complexen …die zich zo een slechte moeder vinden omdat ze kiezen voor een fles…*heb heel wat discussies gehad met mijn eigen CB wijkverpleegkundige…en ik gaf nota bene zelf de borst…hahahaah…het eerste wat ze zei was…je geeft toch nog wel bv he?..ja…en wat dan nog?..je had haar moeten zien toen ik helemaal over stapte op de fles…duh…lekker belangrijk wat jij vind! *
Grote pluim voor jou dat je je gevoel volgt…
@babymuisje…hier heeft het ook even geduurd tot Meagan van mijn kookkunst kon genieten…,maar nu is ze gewend en krijgt ze wel een potje als we iets eten wat zij nog niet mag…voor de rest eet ze alles…wel lekker…maar ook wel hectischer…moet echt op tijd eten klaar hebben anders gaat brulbeertje brullen hahahah
@Henrieke …super dat alles goed is met frummel…wanneer mogen we van een echo meegenieten? hahahha
@ Linda…ja heerlijk thuis blijven na de bevalling…ook hier een luxe positie…kan heerlijk thuis blijven bij ons meisje…kan mijn eigen tijd indelen met nagels zetten…maar zelfs op dit moment ben ik nog niet begonnen…en gelukkig heb ik ook de luxe dat het niet perse hoeft…vind het veel te leuk om met haar bezig te zijn… :inlove:
Nog even dan hebben we hier vakantie…over 3 weken hebben de jongens vakantie, Marv gaat straks naar het voortgezet onderwijs TL (het vroegere mavo) en Ken gaat naar het 3e jaars vwo
Over 6 weken gaan we met de sleurhut naar Frankrijk…eerst even proefdraaien hier in nederland…de 1e keer en ik ga dus echt neit voor schut met die voortent hahaahhha…zouden eerst dit weekend gaan…maar door het weer toch maar uitgesteld naar volgend weekend…ben benieuwd…
nog even een spam…
Ow wat ziet ze er leuk uit met die donkere haartjes en dat schattige staartje. Dan kan ik niet achter blijven en moet ook even een spammetje laten zien
hihiihih…kan alleen de staartjes zien…haar gezichtje is zo donker …maar wel heel cute hoor…
Houd ze ze in?..Meagan houd helemaal niet van dingetjes in of op haar haar…trekt ze binnen no time weer uit…moet haar echt afleiden dan…dan wil ze het nog wel eens vergeten hahahah
Vind het wel jammer…staat haar zo lief altijd…nouja…komt vanzelf weer…
Ja, ze houdt ze gelukkig in. Ze heeft niet eens door dat ik ze er in doe. Als ze later door heeft dat mama staartjes heeft gemaakt, wil ze ze er nog wel eens uithalen. Foto was beetje donker omdat ik zo dom was om de flits uit te doen. Waren zulke leuke foto’s en ze zijn dus allemaal zo donker doordat ik de flits vergeten ben :wall:
Hi meiden,
even gauw nog een laatste berichtje van mij als nog-net-niet-mama. Ik ben gisteren gestript, deed tot nu toe niet veel (had wel al wat ontsluiting vóór het strippen), maar ben sinds eind van deze ochtend m’n slijmprop aan het verliezen (:sick:) en heb nu toch wat krampjes. Als het strippen niets zou doen, zou ik sowieso morgenochtend ingeleid worden om 8.00 uur, in het ziekenhuis, dus hierbij een BIA van mij :mrgreen:
Heidy van de juni-mama’s is mijn buddy, ik hou haar via sms op de hoogte, dus mochten jullie nieuwsgierig zijn dan kunnen jullie daar meelezen
Tot gauw!!! :inlove: :-*
ow spannend spannend!!!
ga even spieken bij de juni mama’s :oops:
ohhhhhhh spannend…daar maar even kijken ja…
Zet m op meis !!!
Spannend, ga direct even spieken :mrgreen: Wat snel ingeleid trouwens, had je een hoge bloeddruk?
Tjee wat een verhaal zeg. Al sinds gister bezig en dan pas vanaf vanmorgen vliezen gebroken en naar de verloskamer toe. Ik moet er niet aan denken om met deze hitte te bevallen maar gelukkig ben je er aan het eind zo zat van dat je het er maar al te graag uit wil en het eind resultaat wilt zien :mrgreen:
Ik ben nieuwsgierig if het een jongen of een meisje is
ah gossie, net nog gekeken of er al prachtig nieuws is…nou niet dus…vind het zo sneu zeg…en de kleine heeft het ook niet meer naar zijn/haar zin…denk aan je meis…hoop dat je heel gauw je kleintje in je armen mag houden…anders “maar” een KS toch?