STOPPERS MEI 2007 - 6 - Wij gaan voor brusjes!!!

haha, ja, 1x is genoeg :lol: Fijn dat het nog geen ‘must’ was, want dan krijg je zo’n gespannen situatie :wink: Heb ik elke keer wel ervaren dat je er toch wel wat mee bezig was 8)

Ben je al misselijk?

Henrieke, hier werd het min of meer ook een verplichting, zeker toen het zo lang duurde na me ma. Dan is het ook niet leuk meer.

Misschien dat ik binnenkort toch ook weer een banner mag laten zien, wij hebben het over stoppen ja of nee. Ik weet wel wat ik wil, alleen twijfelf me mannetje nog. Inge wil het ook wel geloof ik. Die zei laatst al van mama baby maken en tegelijkertijd wijzend naar me buik. Heb der maar gezegd dat ik dat niet alleen kan.

Ja brappig he die kleintjes die om broertjes of zusjes vragen. Eva had het er de laatste tijd ook wel eens over, maar dat kwam omdat er op de opvang nog wat kindjes zijn geboren, dus broertjes of zusjes die bij eva in de groep zitten. Zo heeft haar nichtje er een zusje bij gekregen dus ja dan zal Eva het er ook wel over hebben :oops:

Ik heb vandaag best last van mijn onderbuik. Volgens mij collega hoef ik me er niet zorgen over te maken omdat het bij een tweede allemaal veel sneller rekbaarder is en dus sneller groeit en je dus ook eerder wat voelt. Met vlagen ben ik al wat misselijk geweest maarnog niet heel erg. Ik ben al wel weer heel reg snel geirriteerd. Dat had ik bij Eva ook maar dan pas later. Ik erger me echt aan van alles en nog wat en probeer me dan wel in te houden, want ik kan dan behoorlijk fel gaan doen. Verder heb ik overal zin in de hele dag door bijna en dat had ik ook niet bij Eva. Ik heb zelfs zin in augurken en dat had ik helemaal niet bij Eva. Deze keer gaat het dus al heel anders dan bij Eva. Ik vraag me dan gelijk weer af hoe dat is, wordt het misschien den jongetje of gaat het misschien toch verkeerd, omdat ik nu ook wel last van mijn onderbuik heb sinds gisteravond. Ik vind het ook heel maf om aan een eventuele miskraam te denken want dat had ik bij de eerste ook niet. Ik voel me gewoon zo gelukkig met Eva dat je misschien nu bij een tweede aan de dingen denkt die kunnen misschien maar goed ik moet en blijf positief.

Mascha hopelijk komen jullie op 1 lijn te zitten en kom je ook snel met baby nieuws :thumbup:

Ik zou me niet meteen al te druk maken hoor. Had bij Inge vanaf het begin af aan last van me buik. Zo erg dat ik bang was gewoon ongi te gaan worden.

Waar het probleem bij hub vooral zit is dat volgend veel dingen duurder gaan worden en ik niet zo heel veel uurtjes werk heb. Niet als toen we voor ons 1ste kindje gingen. Ben nu dus druk aan het zoeken naar een manier om meer inkomsten te genereren. Ik dacht zelf aan bijvoorbeeld thuiswerk.

Daarnaast ben ik ook druk bezig voor me moeder met het maken van poppenkleertjes achter de naaimachine die zij dan weer verkoopt en mij voor betaald.

Het is dus wel een goede reden om niet aan een tweede te beginnen. Hier wilde hubbie niet omdat hij het maar druk druk druk vind en dan hebben we alleen Eva nog maar. Gelukkig heeft hij zich bedacht.

Ja het is wel een goede reden, alleen willen we dus allebei wel heel graag, dus moet ik toch op de 1 of andere manier meer inkomsten zien te krijgen, kan dat moeilijk van hem verwachten hij werkt al zoveel :?

Hopelijk heb je binnenkort de oplossing.

Hoe gaat het nu Saskia?

@Mascha, wat vervelend dat de kosten het probleem zijn… Ik moet zeggen dat wij ons daar niet teveel in verdiept hebben. Op dit moment kunnen we het goed doen, krijgen veel kleertjes enz, maar kinderopvang blijft een probleem… We weten niet wat de toekomst zal brengen… Helemaal toen de bezuinigingen bekend gemaakt werden ‘baalde’ ik haast een beetje dat ik zwanger was, maar ja, kan er nu niets meer aan veranderen :wink: Maar als je niet zoveel werkt hoeft dat geld in elk geval ook niet naar de opvang! Verder zijn luiers inderdaad duur, maar veel andere kosten heb je niet meer bij een tweede (tenzij je heel veel waarde hecht aan nieuwe kleertjes etc)

Vandaag Sinterklaas gevierd, meiden zijn heerlijk verwend! Zo leuk om te zien!

Ik heb afgelopen vrijdag een ontploffing gehad op het werk. Ik zei iets heel normaals en mijn direct leidinggevende ging daar zo fel op in dat ik ontplofte. Ik stond te trillen op mijn benen en wou naar huis maar ze wilde me niet laten gaan. Na wat geruzie heen en weer en gedreig over ontslagrn ik uiteindelijk met haar apart gaan zitten, omdat ik al door had dat ze me niet weg zou laten gaan. Gesprek gehad en afgesproken dat ik mijn mond in feite zou houden aangezien er blijkbaar allemaal verkeerde dingen uitkomen (wat ik zelf niet zie en volgens mij ook niet doe). Mijn leidinggevende weet dus dat ik zwanger ben. Ik had het haar verteld maar heb er nu enorm spijt van maar goed. Volgens mij zat ze gewoon te wachten en te jennen tot ik zou ontploffen aangezien ik dat ook met Eva heb gehad. Nu is alles koek en ei maar vast omdat ik haast niks zeg op het werk. Ik ben in ieder geval op zoek naar een andere baan en mocht ze me uiteindelijk gaan ontslaan, wat ik totaal niet verwacht omdat dit allemaal aan de hormonen te wijten is, dan vind ik het totaal niet erg. Verder gaat het heel erg goed. Af en toe wat krampjes maar maak me er niet meer druk om. Heb wel zin om steeds te snacken/snoepen, ben met vlagen wat weeig wat over gaat zodra ik wat eet, mijn boobs dan ook af en toe wat zeer dus eigenlijk de gewone normale dingen. Als het de hele zwangerschap zo blijft ben ik een erg blij mens, want toen met Eva heb ik niet echt genoten en was ik dolblij dat ik eindelijk niet meer zwanger was. Wat voelde ik me toen rot.

Wat erg dat jullie het probleem eigenlijk niet uitgepraat hebben, maar je gewoon je mond dicht moet houden… Zo gebruikt ze haar macht als leidinggevende en zal dit ook invloed hebben op je werk. Kan ze niet aangeven wat je eigenlijk verkeerd zegt?

Gelukkig voel je je niet al te slecht, want genieten moet je zeker!

Vandaag 35 weken echo gehad en besproken wanneer beeb gehaald wordt… even omschakelen, want het duurt nog een beetje langer dan ik gehoopt had (en dat terwijl ik wel keuze had om 2 weken eerder te gaan, maar dan is er een gyn die minder goed bekend staat… ) nu twijfel ik erg of ik wel de goede keuze heb gemaakt en hoop zo dat deze beeb spontaan met 37 weken komt! Mijn man en schoonmoeder zijn druk bezig met de laatste dingen voor de babykamer, dan kan ik (eindelijk) beginnen met inrichten!

Je zei alleen dat sommige dingen die ik zei verkeerd overkwamen. Ze kon niet echt voorbeelden geven en ik heb gister mijn andere collega gevraagd en het is haar niet opgevallen dat ik rare dingen zei. We hebben dus wel gepraat maar ik heb aangegeven dat ik niet zie dat ik verkeerde dingen zei dus dat ik dan mijn mond wel zou houden. Zij vond het overbodig maar tot nu toe werkt het wel en zit ik daar al minder opgefokt. Misschien ook omdat ik mijn uitbarsting heb gehad maar so far so good.

Balen dat je langer moet wachten dan je had gedacht. Ik ga met je mee hopen dat de baby gewoon met 37 weken zich spontaan aankondigd :pray:

Aaaahhhh babykamer inrichten kan niet wachten tot ik aan de slag kan met de kamer voor eva en beebje, ze moeten nl met zijn 2 op 1 kamer aangezien hubbie een werkkamer nodig heeft en we maar 3 slaapkamers hebben.

8 weken alweer! Hoe gaat het? Hoe is het op je werk?

Hier valt het wel even tegen, veel zere harde buiken en zoals vandaag een dag lang alleen met de meiden valt wel tegen. Net met duplo gespeelt, nu weer even op de bank… zie er tegenop om nog 3 weken zo door te lopen… Nou ja, we komen ze ook wel weer door :wink:

Alvast fijne feestdagen allemaal!

Hier alles goed. Ik heb volgende week dinsdag mijn echo en dan volgende week donderdag mijn intake. Kon jammer genoeg niet allemaal tegelijk want de echoscopiste van de praktijk had vakantie en nu krijg ik mijn echo in het ziekenhuis :roll: Op het werk is alles goed. Na mijn ontploffing geen last meer gehad van irritaties en zit ik een stuk relaxter daar. Ik was het gewoon even nodig, die ontploffing, en nu is het weer weg en klaar.

Jij alweer met de laatste loodjes bezig. Ik wou dat ik al zo ver was :mrgreen: je moet maar zo denken vanaf nu kan het elk moment gebeuren en het einde is in zicht. Lijkt me wel zwaar hoor die laatste loodjes en dan ook nog 2 kindjes hebben.

Hier wordt dat nog wat met Eva. Ze is zo verschrikkelijk aanhankelijk aan mij dat ik hoop dat het nog wat minder wordt want anders hebben we straks een heel jaloers, vervelend kind als de baby er straks is en mama moet fles/borst en schone billen geven en dergelijke.ik heb me wel voorgenomen om haar zo veel mogelijk bij de dingen te betrekken als ze dat wil en met dingetjes mee laten helpen zoals een luiertje pakken, doekjes pakken en ga zo maar door. Hopelijk werkt dat allemaal en vind ze het niet erg dat ze mama moet delen.

Hier was de echo dus niet goed. Vruchtje was maar 5 weken en dat kan niet aangezien mijn laatste ongi 22 oktober was. Ik had al mijn vermoedens want ik had sinds afgelopen zaterdag al last van afscheiding met oud bloed en sinds gister stolseltjes. Blijkbaar had mijn lijf de bevestiging van de echo nodig want toen we thuis waren begon het bloeden ook. Hopelijk komt het vruchtje er snel uit want ik heb behoorlijk last van mijn rug. Toen ze bij de echo zei dat sommige vrouwen het ervaren als een zware ongesteld en sommige vrouwen het als weeen ervaren was ik al bang dat ik het als weeen zou krijgen, want ik heb met eva alleen maar rugweeen gehad en nu dus ook verschrikkelijke last van mijn rug. Heb ook wel wat last van buikkrampen maar dat valt mee. Morgen de vk nog even bellen en dan hopelijk toch snel weer raak. Ik hoop eigenlijk gelijk want anders moeten we een paar maand wachten omdat we absoluut niet een kindje in oktober, november of december willen. Dan hebben we het al zo verschrikkelijk druk. Ik had me de kerstdagen trouwens wel anders voorgesteld maar goed ben er nog behoorlijk nuchter onder.

Ik was er al bang voor toen ik je berichtje op hyves zag… :hug: Wat een vreselijk rotnieuws :cry: Heel veel sterkte, want het is wel even een rotperiode (of je nou nuchter bent of heel emotioneel, je gaat er toch vanuit dat je een kindje gaat krijgen in 2012 wat dan helaas niet zo mag zijn).

Ik vond het uiteindelijk zo vervelend dat ik ong 6 weken bloedde… je wilt dan zo graag door gaan als het dan toch niet zo mag zijn, maar dan wordt je daardoor eerst tegengehouden. Wel knap van jullie trouwens dat je een aantal maanden uitsluit, dan krijg je in elk geval niet zo’n situatie waar wij nu in zitten…

Ga toch heel hard duimen dat de MK snel doorzet en 2012 toch jullie jaar wordt!

Ow meis, wat een rotnieuws. Ik hoop voor je dat het snel doorzet en dat jullie verder kunnen. Wel slim om een paar maanden uit te sluiten. Sommige maanden zijn inderdaad gewoon niet handig om een kindje te krijgen. :hug:

Ik hoop toch niet dat ik ook zo lang blijf bloeden. Ik hoop dat het met een week tot 10 dagen toch wel over is. Moet vandaag nog even de vk bellen maar erg veel zin heb ik er niet aan. Moet alleen nog wat dingen aan haar vragen dus zal haar vanmiddag ofzo wel even bellen.

Nou ben ik gecurreteerd en weet niet of dat anders ligt, maar ik heb maar een dag of 5 gevloeid er na. Zou wel eens per persoon kunnen verschillen.

Henrieke ook hier ga ik je even feliciteren met de geboorte van jullie zoon. Heerlijk een jongen na 2 meiden. Geniet er maar lekker van en kom snel foto’s showen. Ben benieuwd naar jullie nieuwe wondertje.

Zal ik inderdaad ook even hier je feliciteren met jullie prachtige zoon. Hopelijk alles voorspoedig verlopen en ben je nu heerlijk aan het genieten.