STOPPERS MEI 2007 - 6 - Wij gaan voor brusjes!!!

Dat zijn idd rottijden zeg! Voor hoeveel dagen zou het zijn?

(haha, ik was al benieuwd wie er nog meer voor een brusje ging :mrgreen: )

Ik als het aan mij ligt… als het aan hub ligt nog niet. Ik denk dat het komt doordat me zusje bezig is voor een ukkie, dan kriebelt het allemaal wat meer en bij de meimama’s is het 1ste brusje al geboren de 2de onderweg en de 3de in de maak. Dus tja… eerst maar een baan en dan wat dingetjes wegwerken en dan zien we wel weer verder.

Ik heb aangegeven 3 dagen in de week te willen werken met een max. van 24 uur. Maar dit wil ik echt niet, is niks voor mij veelste lange dagen.

Jammer dat hub het ook eens moet zijn he :mrgreen:

3 dagen per week 's avonds niet thuis zijn is idd niet zo leuk… maar je maakt dan toch dagen van 10 a 11uur? Dan zou je toch in principe in twee dagen klaar zijn? Dat zou mij wel lijken, dan maar lange dagen 8) Ligt er trouwens wel aan wat voor werk het is :wink:

De hele dag op je benen staan en rond lopen.

Oei, nee, dan is ruim 10 uur wel erg lang :hug:

Ja psies, ben ondertussen ook al gebeld hoor, dat de keus niet op mij is gevallen, maar daar ben ik niet echt om getreurd, ik kan de baan goed gebruiken maar ik moet wel tijd hebben voor me meiske. Met dat soort dagen ben ik op me vrije dagen bezig met bijkomen en dan heeft Inge nog niets aan me.

@Mascha, ik zag dat je nog aan het solliciteren was, hoe gaat het nu? Al wat gevonden?

Hier heerlijk genieten van de meiden, wat een kleine wijsneusjes! Monique begint nu de goede, maar ook slechte dingen van Yvette na te doen en het is toch wel wat lastiger om je huis echt veilig te krijgen met de 2e (bijvoorbeeld, M klimt zo bovenop de kinderstoel van Y, terwijl dat soort situaties gewoon vermeden werden toen Y klein was) :wink:

Vorige maand was ik bijna overtuigd dat het raak was, maar helaas niet en deze maand heb ik toch echt het idee dat het nog even duurt. Vandaar dat ik ook niet echt met :twisted: bezig was, maar nu ik zie dat het al snel zover is, wordt het toch spannend :mrgreen:

Hey Henrieke bezig voor een derde leuk zeg. Wie weet is het dit keer raak :thumbup: :thumbdown:

Mascha succes met solliciteren. Hopelijk vind je iets dat je aanspreekt :pray:

Lenneke al bijna uitgerekend, nog een paar weekjes en dan babyfoto’s (?) bewonderen (?) :inlove:

Hier gaat alles z’m gangetje. Eva wil tegenwoordig met haar slaapkamerdeur open slapen en de lamp aan. We hebben dus maar een kinderlampje gekocht die niet zo fel was. Nu maakt ze in ieder geval geen drama meer van het naar bed gaan en slapen. Ze wil tegenwoordig ook haast niet meer slapen voor haar middagdutje. Vooral net een groot drama. Blijven huilen en schreeuwen om mammie. Nu staat ze dus weer vrolijk naast me naar al die smilies te kijken :mrgreen: Verder alles goed met Eva. Volgende week naar het cb en dan zullen we eens zien of ze daadwerkelijk een groeispurtje heeft gehaad. Eva eet normaal weinig tot niks en de laatste tijd weet ik niet wat me overkomt zo goed eet ze. Ze kan nu na bijna 1 jaar in maatje 86 te hebben gezeten ook eindelijk wat aan van maatje 92. Ze heeft ook eindelijk haar plpekje gevonden op de peutergroep van het kdv en is zelfs aan het zwaaien voor het raam en een handkusje te geven als ik wegga. Ze heeft lekkere babbels en kan duidelijk aangeven wat ze wil. Veel makkelijker dan toen ze nog baby waren en niks konden zeggen.

Heb helaas nog niets gevonden… Ben ook gewoon te veel eisend denk ik, maar goed, heb niet alleen maar met mij en hub rekening te houden meer en dan samen met hub zijn wisselende diensten, wordt het er niet makkelijker op.

Saskia, wat een heerlijk klein meiske heb jij dan, Inge die zit al bijna een jaar in 92 en gaat langzaam aan naar 98 ondertussen. Heerlijk he als ze alles een stuk duidelijker kunnen maken. Begin er hier ook het plezier van in te zien en die babbels, daar krijg ik ook geen genoeg van.

Genieten he, hoe groter ze worden, hoe leuker (en ze waren al zo leuk bij de geboorte :mrgreen: )

Yvette heeft ook zo lang in 86 gezeten, haast niet in 92 en nu alweer een tijd in 98/104

@Lenneke, hoe gaat het? Laatste loodjes?

@Mascha, wat lastig dat je met hubbies wisselende diensten zit… en je wilt thuis zijn al hij aan het werk is, of kan Inge ook naar de oppas? Evt avonduren werken (callcenters etc?) of werkt hubbie in de 3/5 ploegen?

@Saskia, hier helpt een lampje niet, dus blijft het licht aan en de deur open helaas… als ze slaapt doen we het licht uit en dan is het ook goed ook al wordt ze snachts wakker gelukkig! Een electrisch lampje vind ik ook een goed idee, mag ze mee hem uitzoeken en dan hopen dat dat voldoende is :wink:

Ja de laatste loodjes komen er aan. Sinds gisteren met verlof, moet wel wennen aan het feit dat ik nu alle tijd heb. Moet ook rustiger doen van de vk want lig waarschijnlijk iets achter op de groei. Maar goed vandaag met milo thuis, dus dan doe ik al niet te veel. Net pepernoten gebakken :lol: had nog mix liggen. Milo vond het prachtig, dus dat is ook weer genieten voor mij.

Verder is alles zo goed als klaar.

Ow mijn oven is klaar tot later.

Henrieke, hij werkt 4 verschillende diensten. Ochtend, avond, nacht en dag. Dit wordt natuurlijk wel afgewisseld met vrije dagen, maar avonden werken lukt dan ook niet echt. Als ik al eens een dagje moet werken komt me moeder oppassen, vinden ze beide geweldig, maar om me moeder nu tot 11 uur s’avonds te laten oppassen vind ik een beetje te veel van het goede.

Lenneke heerlijk de laatste loodjes, nog even tot rust komen en dan begint het genieten van zo’n kleintje weer.

@Lenneke, heerlijk he, lekker ‘kind’ tijd! Ik hoop dat je verder goed tot rust kan komen! Breng je de kids gewoon naar het KDV (of andere opvang)? Dat zijn de dagen dat je heerlijk met een boek op de bank kan gaan zitten en beeb kan gaan groeien :lol: Geniet ervan!

@Mascha, Lastige tijden van hubbie… je zit idd altijd aan oppas vast… maar dan maakt het toch eigenlijk niet uit welke tijden je (overdag) werkt?

Henrieke in principe niet, zolang ik er s’avonds met eten en het naar bed brengen maar ben. Alleen de werkgevers maken het me niet erg makkelijk. Afwijzing na afwijzing. Met als reden ik voldoe niet aan de functie eisen. Eigenlijk bedoelen ze dat ik te veel ervaring heb als verkoopmedewerkster en ze me meer in een leidinggevende functie zien, maar ik wil parttime werken en die functies zijn fulltime.

ja, lastige situatie… parttime banen zijn nog niet zo makkelijk inderdaad… vreemde wereld eigenlijk he :think: Prive en werk in balans (dus minder dan Fulltime werken) etc etc, maar alleen als je de ‘normale’ banen hebt… tenzij je naar de overheid gaat, maar ja, wat voor banen kom je dan in?!?..

och mascha lastig zeg, je wilt graag werken maar iets vinden is dus lastig! maar geef de moed niet op hoor meid!

mijn oudste zit al hele dagen op school en mijn jongste gaat nog 2 dagen in de week naar het kdv nu ik met verlof ben, dus morgen weer een kinderloze dag :lol:

@Mascha, las net op hyves dat je 3 ochtenden aan het werk gaat, wat ga je doen? Wat in je eigen richting?

@Lenneke, heerlijk een dagje rust! Niet poetsen en klussen zoeken, maar heerlijk relaxen he!

@Henrieke, heb gereageerd op me hyves, maar ik zal het hier ook nog een keertje uitleggen. Het is via een uitzendbureau, maar wel voor langere tijd. Een combinatie van schoonmaken en als de nood aan de man is ook een beetje verkoop, bij als ik het goed heb begrepen een keukenboer. Iets geheel anders, maar heb er heel veel zin in. Dat goed begrepen komt, doordat ik in het centrum was en Inge los had rondlopen en die wilde niet aan de hand, maar wel graag de roltrap af.

Nou Mascha gefeliciteerd dan maar met je nieuwe baan :wink:

Lenneke succes met de laatste loodjes, nog heel even maar.

Heel veel succes, wanneer ga je beginnen?