staat jouw kerstboom al?

ok, manlief heeft boom naar beneden gehaald, en nu gaat hij hem dus opzetten :roll:

Hier geen boom. We zullen er over een paar jaar wel aan moeten. :?

Sint is hier voorbije vrijdagnamiddag na schooltijd geweest.

(in België verloopt het heel anders dan op pakjesavond bij jullie).

Kerstboom (en de rest) staat hier sinds gisteren.

Ons interieur is in de tinten beige/bruin en witte kasten.

De boom is versierd met 100 witte lichtjes, gouden engeltjes, glazen engeltjes, beige en oranje ballen en gouden strikken.

Ziet er goed uit, ook al zeg ik het zelf :wink:

Op de dressoir staan de winterse huisjes. Eén groot met ingebouwde verlichting en daarnaast en rond nog ettelijke huisjes, een waar winters dorpje . rondom alles ligt een slinger van gekleurde lampjes.

Aan het raam staat een driehoek met kaarsjes en aan het andere raam in de woonkamer een verlichte sneeuwpop.

heel gezellig ! :inlove:

Ollie: :hug: :hug:

liefs

Gerda

Hier hebben we de boom vanmiddag opgezet. We hebben gisteren pakjesavond gevierd dus het kon best zei mijn 5-jarige met rode wangen van hoop…

Ik kon het niet weerstaan (ik had er zelf ook helemaal geen zin in :liar: )

De boys hebben hem samen opgetuigd. Hij is dus helemaal gevuld. Rood met zilver (kleuren had ik wel uitgezocht)

De piek is een ster en eromheen hangen allemaal kleine sterren want dat zijn de kindjes van die grote ster.

Het was heerlijk om te zien en te horen hoe ze er mee bezig waren.

@Mutsie86 wrote:

waarom? een boom is toch geen verplichting?

@Madre wrote:

@Marieke1978 wrote:

Oh ennuh zal vast erg leuk staan met alle k3 slingers en ballonen die er hangen, Roos is morgen jarig dus ondanks dat ze er al het hele weekend hangen vind ik het sneu om ze morgen niet meer te hebben hangen :angel:

Grappig ik zou dus juist de kerstboom niet opzetten en wachten tot de verjaardag voorbij is, ipv twijfelen of je de slingers weg zou halen zeg maar…

Nou dochterlief vertelde vanmiddag dat ze zelf graag de slingers eraf wilde halen om dan de kerstboom neer te zetten…ze heeft ze dus zelf eraf gehaald ( lees doorgeknipt :mrgreen: ) en is druk bezig geweest de kerstspullen mee naar boven te sjouwen en neer te zetten…zometeen de ballen nog in de boom en de kerstsfeer is hier bijna compleet :smiley:

Er gluurt hier wel sinds vanmiddag een vreemde vent naar binnen… :shifty:

@mama_desiree wrote:

@mamaMarije wrote:
@mama_desiree wrote:
pas als ik bejaard ben en ik zelf geen boom meer op kan zetten wil ik een kunstboom overwegen 8)

Nee hoor, dan doe ik wel als mijn oma… dan komt er gewoon een heul klein boompje die in een boodschappentas mee kan vanaf de winkel :wink: .

dat kan ook, of ik vraag de (hopelijk dan ) kleinkinderen :lol:

dat kwam idd nog weer wat later :mrgreen: .

@klavertje4 wrote:

@Mutsie86 wrote:

waarom? een boom is toch geen verplichting?

Nee maar vind een boom voor kinderen wel erg leuk. Mijn moeder deed dat ook puur voor ons.

Marion: :inlove: :inlove:

Wij zetten de boom komend weekend. Mijn vriend doet de lampjes er in daar heb ik totaal geen geduld voor en de rest versieren we de boom samen. Heb er zin in, gezellig weer :smiley:

@gerda wrote:

Sint is hier voorbije vrijdagnamiddag na schooltijd geweest.

(in België verloopt het heel anders dan op pakjesavond bij jullie).

Kerstboom (en de rest) staat hier sinds gisteren.

Ons interieur is in de tinten beige/bruin en witte kasten.

De boom is versierd met 100 witte lichtjes, gouden engeltjes, glazen engeltjes, beige en oranje ballen en gouden strikken.

Ziet er goed uit, ook al zeg ik het zelf :wink:

Op de dressoir staan de winterse huisjes. Eén groot met ingebouwde verlichting en daarnaast en rond nog ettelijke huisjes, een waar winters dorpje . rondom alles ligt een slinger van gekleurde lampjes.

Aan het raam staat een driehoek met kaarsjes en aan het andere raam in de woonkamer een verlichte sneeuwpop.

heel gezellig ! :inlove:

Ollie: :hug: :hug:

liefs

Ik zeg foto, klinkt wel heel erg mooi :inlove:

Gerda

gerda: klinkt wel heel mooi inderdaad!

ollie :hug: :-*

hier vanmorgen de kerstboom gezet samen met sophie.

Het is dan ook een bonte kerstmis… er zitten 200 gekleurde ledlapjes in, denk 50 gewone gekleurde lampjes en 100 witte lampjes.

Er zitten rode slingers is, goude, roze, kerstballen in de kleuren zilver, goud, wit en dan houten kerstfiguurrtjes en de ballen van de c1000. verder veel engelenhaar (is dat engelenhaar? bedoel die glittertouwtjes) in de kleuren goud en zilver.

Er staat nog een kerstdorp met lichtjes, er hangen 2 rode en 2 zilveren sterren aan mijn lamp, er hangt een kerskrans op de voordeur, er zitten rode/gouden plakstickers op de ramen, er staat een kerstwinnie de poeh engel, een knappel en babbel windklingelding, veeeeel kaarsjes in kerstfeer en een kersman hangt in een hoekje

kortom: ons huis is een bonte mengeling van kerst :inlove: en hoewel ik altijd erg blij ben met mijn boom, vind ik een rustige boom met wit en nog een kleur ook altijd zooo mooi… maar het is gewoon een feit dat ik een boom niet mooi/strak kan optuigen, dus daarom een bonte kerstmis

Hier ook een vreemde mengeling van kleuren hoor! Donkerpaars, lila, wit, zilver, goud ( :sick: ), rood, zwart, grijs, bruin, geel, blauw, zelfgemaakt, enzovoorts.

Als ik hem zelf had versierd, dan was hij zwart/paars/zilver geweest, dus dat is dan het risico dat ik loop, als ik het samen met de kids wil gaan doen voortaan.

Zal voor volgend jaar wel zorgen dat er alleen bepaalde kleuren en soorten ornamenten klaar staan, en de rest nog boven is, zodat ze ze vergeten. :angel: Overigens hangt er ook een guirlande, die ik wel alleen heb gedaan, en die heeft paars/zwart/zilver. :wink:

ik twijfel nog of ik de boom ga neerzetten misschien hou ik het bij alleen de kersthuisjes :think:

even kijken wat Luna wilt… en dan denk ik morgen of het weekend beginnen

Normaal zou ik hem vandaag opzetten maar wij vieren kerst in Ierland.

Loek blijft wel thuis maar hij wil geen boom :frowning:

Ik ga aankomend weekend beginnen met de kerst spullen uit te pakken.

@marloes vip wrote:

Wij gaan hem vrijdag neerzetten. :dance:

Wat laat Marloes :angel: .

Ik heb nog geen idee wanneer… misschien aankomend weekend, en anders pas ergens de week erna. Vind het wel lekker zo, even niks!

Wij zetten de boom volgende week woensdag op, dan hebben we tijd en is Eline haar verjaardag voorbij (daar zijn we komend weekend druk mee). Een stijl hebben we niet in de boom, kleur des te meer. Het wordt een allegaartje van dingen die de kinderen gemaakt hebben en mooi vinden, net zoals wij vroeger thuis hadden :mrgreen: :inlove:

Bij mij wordt het denk ik ook pas zaterdag voor de boom staat. :shifty: