staat jouw kerstboom al?

ik las al van een 2 tal kok-kers die al bezig waren met de kerstboom :shifty:

Nou jeukt het mij ook enorm… ben gek op kerst… maar sint is het land nog niet uit, dus houd me nog even in, gun de beste oude man ook zijn pleziertje :mrgreen:

Maar wanneer gaat bij jullie de kerstboom erin en wat is jullie versiersfeer?

Klassiek, modern strak, landelijk met rotan enzo of multicolouralsdekidshetmaarleukvinden… :mrgreen:

Ik wacht even een paar dagen; even wat lucht en een paar dagen niks voor de kinderen voordat we de kerstspullen tevoorschijn halen.

Maar hier in de wijk ook volop kerstbomen en kerstversieringen op gevels en in tuinen. De eerste begon al begin oktober. :eh:

De lampjes buiten zijn inderdaad al aan, maar dat is gewoon gezellig, omdat het van die donkere dagen zijn. En het is led (wel warm licht) dus het verbruikt heel weinig.

Maar binnen nog geen Kerst, dat mag van mij echt pas ná Sinterklaas :lol:

Bij ons altijd de eerste zaterdag na sinterklaas…

nee hoor, eerst moet Sinterklaas het land uit zijn, dan pas zetten we hem neer :wink: wilde het zelf komend weekend doen, maar mijn man is er altijd veel enthousiaster in en wil het deze week doen.

ik hoop donderdag, want dan ben ik er niet :silenced:

ik heb daar zoooooooooooooooo’n hekel aan…

Wat snel allemaal. Hier pas een week voor kerst altijd, vroeg zat…

Misschien ook doordat ik ben opgegroeid met de traditie dat mn moeder de boom versierde op kerstavond, kerstochtend renden we dan altijd gauw naar beneden en dan stond daar de prachtige boom :slight_smile:

Vrijdag. En we gaan er een dagje van maken ook. 's Morgens eerst even naar smurfje 4 kijken. Dan als de girls uit school zijn de boom opzetten en het huis oer gezellig maken. 's Avonds gaan we lekker met z’n 5 1/4 gourmetten… Heerlijk!

nee, nog niet hoor! Ik wacht sowieso altijd tot na 5 december. Maar ik twijfel een beetje: 1 Noortje zit in de alles pak/gooi/alles in de mond fase en… ze zijn zo duur en het komt eigenlijk niet zo goed uit, al die kosten. :oops: Misschien dit jaar een klein boompje op een kast maar ik hou zo van een lekkere grote kerstboom! wel een echte natuurlijk :mrgreen: twijfel, twijfel, twijfel dus… :think:

Hier ook nog niet. Eerst Sinterklaas het land weer uit, dan even rust hier in de keet en dan ergens volgende week zetten we de kerstboom op.

Hier ook komend weekend, even een paar dagen niks!

Vanavond gaat eerst het Sinterklaasspul weer naar zolder.

Kerstboom en andere spullen zet ik pas een week voor kerst neer. Vind ik lang zat. Ik heb niet zoveel met kerst en ben die boom al vrij snel zat. Op 1 januari staat het kerstspul dan ook al weer op zolder. Dus met elkaar is het hier twee weken kerst in huis.

Altijd het eerste weekend na Sint, dus zaterdag naar de ws zeer drukke intratuin!

Wel zin in.

Versierstijl : zwart met glas in de boom, wat meer lichtjes in de vensterbank en mooie grote ballen in de lamp boven de eettafel.

Nu al zin in, alle roze slingers en kaarten eruit kerst erin :slight_smile:

Ik hoop er dit jaar aan te ontkomen.

Hier gisteren een enorme kerstkriebel! Zo’n heerlijke luie zondag, kinderen niet uit hun pjyama’s geweest. Maar nee, vanavond nog pakjesavond bij opa en oma, de gastkindjes zijn er gewoon vandaag, dan ga ik Sinterklaas niet wegjagen. Woensdagmiddag komt de kerstboom dus!

hier staat hij nog noet, maar ik heb wel de versiering bj elkaar gesprokkeld in de winkels (wordt hout, rotan, stof)

vanmorgen de boom gehaald i.v.m. de ikea actie, maar die blijft tot woensdag in elk geval even buiten staan

hier meestal weekend na n’s verjaardag, das weekend voor kerst. daarvoor heb ik echt mijn hoofd er niet naar staan.

En aan een stijl in mijn kerstboom doe ik niet.

Ow ja, de stijl. Ons huis is in de basis zwart/wit/antraciet. En onze kerstdeco’s zijn zwart en wit. Verder veeeeeeeeeeeeeeeeel liggies en kaarsjes… :inlove:

En Ollie, voor jou een hele dikke knuffel… :hug:

Hier zetten we de boom en andere kerstspullen pas dit weekend neer.

Ik heb meestal een volle bonte boom met veel lichtjes erin.

Overal in de huiskamer komen ook lichtjes en mooie bonte versieringen.

Ben niet zo van de trends.

Stijl? Die heb ik niet! Onze kerstboom ziet er al 11 jaar hetzelfde uit; een ratjetoe aan spullen :oops: :smiley:

(Enne Cell, het is jouW kerstboom… :slight_smile: )

De kerstboom zetten we rond de 15e op. Vanaf 6 december heb ik wel overal kaarsjes en lampjes in huis. Heb zonet microlampjes in mijn houten lantaarns in de vensterbank gedaan. Achter voor het raam hangt een goudkleurige rotanster met lampjes. Daar wil ik graag een witte of zilverkleurige ster. Verder maak ik vaak ook nog kerststukjes of decoraties.

We hebben jarenlang voornamelijk goud, bruin, brons, koper-tinten gehad. Onze stijl is landelijk: licht teakhouten meubelen, gecombineerd met donkerbruin, bruin/grijs wilgen of rotan en accentkleur donker-en een beetje lichtroze.

Dit jaar wil ik zilver in de boom. Gecombineerd met een klein beetje donkerroze en wit.