Ik zet hem sowieso pas na Sinterklaas.
Vorig jaar heb ik hem een van de eerste dagen na Sinterklaas een keer 's avonds gezet toen de kids slapen waren.
Dit jaar vind ik ze oud genoeg om mee te helpen en wil ik op woensdagochtend de boom en lampjes opzetten (dan zijn ze school en psz) en dan wil ik 's middags met de kids de ballen en kerstknuffels erin hangen.
Ik vind a.s. woensdag te snel, dus ik denk dat het volgende week woensdag zal worden.
Ik ga a.s. woensdag al wel wat voor het keukenraam (aan de voorzijde) hangen, ik heb een sneeuwpop met lichtjes die ik daar altijd hang.
We hadden normaal altijd een boom met blauwe en zilveren ballen, omdat we een blauwe bank hebben staan en voorheen ook veel blauwe accesoires in huis hadden staan.
De laatste 1 a 2 jaar zijn de accesoires meer zwart en bruin/beige geworden, dus ik denk dat ik nu ga rondkijken voor ballen in natuurtinten. Daarnaast hebben we de laatste 2 a 3 jaar kerstknuffels verzameld (kerstbungels van Super de Boer, kerstbeertjes en -schaapjes bij kerstverpakkingen) en dat vind ik wel leuk erbij voor de kinderen.
Ik begin ergens deze week kerstspullen tevoorschijn te halen. Kijken wat ik aan kerststukken wil maken en daar eventueel dingen voor aanschaffen. Dan ga ik de kamer opruimen en grondig poetsen De kerstboom staat in de week erna. Misschien zelfs wel het weekend van de 18e.
Ik heb al wel leuke ideeen opgedaan voor kerstdecoratie. :thumbup:
geheel tegen mijn principes in heb ik de eerste kerstdingetjes al staan/hangen.
Alhoewel kerst… het zijn andere versieringen en ze passen goed bij kerst. Bij het raam voor heb ik nu wat anders hangen als eerst, maar aan de voordeur hangt de krans met sint en piet nog hoor (zie avatar :lol: ).
Die krans gaat er vanavond wel af… dan moet ik sint en piet er even vanaf slopen en ga ik hem kerst’stylen’ (wat in dit geval neerkomt op heel simpel een houten kerstboompje erin hangen in het midden).
Toen ik de sinterklaas spullen opruimde kwam ik het kinder(kunst)boompje tegen en die heb ik wel vast naar beneden gehaald, staat verder nog niet, is ook nog niet versierd. Maar dan is die maar vast beneden.
De echte boom komt waarschijnlijk dit weekend.
Heb er geen zin in dit jaar, maar ga het wel doen. Die boom wordt zoals altijd wit/zilver en paar glazen/doorzichtige dingen en 1 bal met blauwe accenten… de eerste kerstbal van de jongste :inlove: .
Wel iets kleiner als anders, omdat we ook de box hebben staan nog. Normaliter zijn het bomen van rond de 2 meter… maar die zijn onderop ook breder, dus dit jaar een max 1.50 boom(pje).
Boom wordt een echte, zoals elk jaar en ja ze worden dit jaar duurder schijnt… maar wat niet zeg maar :shifty: maar ik heb afgelopen jaar elke maand 5 euro opzij gelegd in een envelop met kerst erop. Daar kunnen wij met gemak een boom van kopen + de door de kinderen uit te zoeken kerstballen (traditie, ieder kind mag elk jaar 1 bal uitzoeken… als die maar uit het vak wit/zilver/glas komt ).
De ‘grote’ boom is dus wit/zilver/glas, het kinderboompje is rood/wit/zilver en daar heb ik de rest van de versiering de afgelopen jaren op aangepast… dus de normaliter blauwe waxinelichthouders worden tijdelijk vervangen door rood etc en zelfs in de box ligt een rood/wit boxkleed :mrgreen: (is het eerste boxkleed dat mijn moeder zelf maakte bij onze 8 hoekige box, in de kleuren van de kamer van onze oudste destijds als baby… en dat boxkleed ligt hier dus in december in de box).
Hier hebben de kids dus morgen vrij van school en onze stijl is “alles door elkaar van wat we de afgelopen jaren verzameld hebben” en dat is veel en alles behalve rustig te noemen 8)
Maar omdat ze morgen dus vrij zijn, gaan wij morgen de boom optuigen…
Mits ik het trek, want loop al de hele middag te spugen en voel me alles behalve fit
Ollie meis, kan me indenken dat jij eraan wilt ontkomen. Kerst is kerst niet zonder die 1ne speciale. Dikke dikke knuf meis :hug:
Nee, in het weekend komt ie.
Wij nemen altijd een nordmanspar en versieren hem met goud en donkerrood :inlove: :inlove:
Hier altijd het weekend na sinterklaas. Ja de stijl weet ik niet gewoon wat ik op dat moment leuk vind ik heb genoeg :mrgreen: en ik koop vaak ook weer bij.
Hier vd werk n kerstboom halen bij ikea, daar krijg je bij n boom van 20eu en kadobon van 19eu, kerstboom voor n eurie dus :thumbup:
@groenelimo wrote:
Hier vd werk n kerstboom halen bij ikea, daar krijg je bij n boom van 20eu en kadobon van 19eu, kerstboom voor n eurie dus :thumbup:
ik ben vanmorgen geweest was redelijk hels qua drukte, maar wel voor mij en de buurvrouw een mooie boom van 2 meter weten te scoren.
Ik vraag me we af hoe lang ze beschikbaar zijn. Waar ik vanmorgen was ( in Haarlem) is er een flink gat in de voorwas geslagen
Ik haal vanaf nu iedere keer maar een doos naar beneden van zolder als ik de wasmachine vul.
Dan heb ik woensdag wel alles naar bendeden, donderdag is hub vrij dus dan zal die dan wel opgetuigd worden.
Stijl, voornamelijk rood, met een klein beetje goud, maar door de jaren heen is er wel veel meer voor de kinderen bij gekomen.
Met als trots mijn 3 eerste kerstballen :inlove:
Eigenlijk wil ik een nieuwe boom, maar hier hebben we al 12 jaar overgedaan, om hem zo vol te krijgen, en ik nu echt niet het geld om een hele nieuwe boom e kunnen versieren.
Oh en wij hebben een kunstboom, van de Hema is nu toe aan zijn 12de kerst. De eerste kerst dat we bijelkaar waren hebben we hem aangeschaft, en hij is nog steeds wel oke.
Aankomend weekend hoop ik een mooie boom in huis te kunnen optuigen.
Nog even manlief overhalen om andere ballen te kopen want ik ben dat rood/zilver nu wel zat. Wil graag roze/wit :mrgreen:
afgelopen vrijdag al een boom gekocht en de planning was om hem donderdag op te gaan zetten maar het wordt zaterdag of zondag pas.
hier komt ie pas ná sinterklaas maar als het een beetje kan vaak de dag na sinterklaas al. ben gek op de kerst en het begint al te kriebelen zodra ik mijn adventskrans maak. heerlijk die dennengeur, lichtjes en glimmende ballen.
buiten hangt de verlichting al wel en morgen hang ik de deurkrans op :mrgreen:
hier is het vrij klassiek, alleen zilveren ballen en de rest van de accessoires is voornamelijk bijpassend bij de inrichting: wit, zwart of zilver/grijs (vind gekleurde ballen en vooral gekleurde lampjes verschrikkelijk :shifty: )
o, en hier ook alleen echte bomen, maakt me niet uit wat ze kosten (heb altijd een grote nordmanspar ) pas als ik bejaard ben en ik zelf geen boom meer op kan zetten wil ik een kunstboom overwegen 8)
@mama_desiree wrote:
pas als ik bejaard ben en ik zelf geen boom meer op kan zetten wil ik een kunstboom overwegen 8)
Nee hoor, dan doe ik wel als mijn oma… dan komt er gewoon een heul klein boompje die in een boodschappentas mee kan vanaf de winkel

De jongens mogen woensdag beginnen ( de kersthuisjes die ze pas hebben gekregen staan wel al even in de kamers).
Beide hebben een kleine boom in de kamer.
Heb duidelijk gezegd EERST de Sint de deur uit,daarna kerstspullen naar beneden.
Beneden alleen de lossen kerstdingen en versiersels,maar de boom zelf komt pas tegen de 16e denk ik…
Traditie wil dat we het het weekend na sinterklaas doen, dus zal aankomend weekend wel worden, altijd kunst (al 15 jaar ivm giftigheid voor huisdieren en kleine kinders) en wat er in hangt is van de categorie hetismaarnetwaarwezininhebben. :mrgreen:
Het ene jaar volledig zilver, het andere traditioneel donkerrood, dan weer een mis of een keer helemaal met jaren 70 deccoraties (die we van beide ouderparen gekregen hebben ooit)
Boom staat al een week! Een hele foute neppe met gekleurde lampjes en het thema is ratjetoe! :mrgreen:
Buiten staan 2 echte, wel hele kleintjes, cm of 30 gok ik zo en daar zitten gouden en roze strikjes in. Vind kerst gewoon veel leuker dan sint :silenced:
Heb dan ook geen kids… Misschien dat het dan anders wordt… Maar vind het zo leuk elke keer een nieuw pakje onder de boom te vinden/leggen :D.
@mamaMarije wrote:
@mama_desiree wrote:pas als ik bejaard ben en ik zelf geen boom meer op kan zetten wil ik een kunstboom overwegen 8)
Nee hoor, dan doe ik wel als mijn oma… dan komt er gewoon een heul klein boompje die in een boodschappentas mee kan vanaf de winkel.
dat kan ook, of ik vraag de (hopelijk dan ) kleinkinderen :lol:
Hier heb ik vanmiddag de boom opgebouwd. Ja, een nepperd dus, ivm katten/naalden/kinderen. Vanavond gaan we hem samen met de kids versieren. Sint is bij ons gister al op visite geweest, dus het mag nu wel. :inlove:
Hier gaan we hem zondag opzetten.
Even een weeje rust in de tent, het is voor de kids in deze periode al druk genoeg…
Hier word ie straks als manlief uit zijn werk komt vanuit de kelder meegenomen en opgezet, ik denk dat we voor rode en zilveren ballen gaan, heb vanalles maar mijn kelder is zo’n zooitje dat ik vrees dat het de eerste de beste kerstspullen die we tegen komen worden.
Net ff met de meiden 10 huisjes met lampjes gehaald die worden op de sitetable gezet denk ik vanavond, wat nieuwe waxinelichtjeshouders in kerstsfeer gehaald, een kerstster met lampjes, nog geen idee waar we die gaan ophangen haha, en 2x oerlelijke raamstickers, uitgezocht door de dames, die mogen op hun slaapkamerraam.
Geloof dat ik ook nog ergens een kerstman heb staan dus die zal wel weer onder de boom komen.
Vanmorgen ook meteen voor de 3 kids een kleinigheid gehaald voor onder de boom dussuh hier hebben we er zin in, alleen ga liever uit huis vanavond want dat is altijd gekibbel tussen ons met die boom opzetten :mrgreen:
Oh ennuh zal vast erg leuk staan met alle k3 slingers en ballonen die er hangen, Roos is morgen jarig dus ondanks dat ze er al het hele weekend hangen vind ik het sneu om ze morgen niet meer te hebben hangen
@Marieke1978 wrote:
Oh ennuh zal vast erg leuk staan met alle k3 slingers en ballonen die er hangen, Roos is morgen jarig dus ondanks dat ze er al het hele weekend hangen vind ik het sneu om ze morgen niet meer te hebben hangen![]()
Grappig ik zou dus juist de kerstboom niet opzetten en wachten tot de verjaardag voorbij is, ipv twijfelen of je de slingers weg zou halen zeg maar…