spelfouten

@faizaa wrote:

@francis wrote:


We kunnen niet allemaal overal even goed in zijn. De een is goed in rekenen de ander in taal. Je kan van iemand die bijvoorbeeld een VBO diploma heeft niet verwachten dat hij of zij foutloos schrijft.





Ha! En zelfs dat.. mijn man is universitair opgeleid en ik moet al zijn verslagen controleren.. :mrgreen: gaat dan echt over fouten als: verslaggen ipv verslagen.. of zinsopbouw.. ik lach me dood als ik weer eens op de bank zit met een rode pen.. :mrgreen:

Ik ben heel slecht in d- en t-.. dt- ook pff.. :oops: :angel:


Universiteiten klagen dan ook steen en been over het dalende nivo van de studenten :mrgreen: :wink:

@hanneke wrote:

@faizaa wrote:
@francis wrote:


We kunnen niet allemaal overal even goed in zijn. De een is goed in rekenen de ander in taal. Je kan van iemand die bijvoorbeeld een VBO diploma heeft niet verwachten dat hij of zij foutloos schrijft.





Ha! En zelfs dat.. mijn man is universitair opgeleid en ik moet al zijn verslagen controleren.. :mrgreen: gaat dan echt over fouten als: verslaggen ipv verslagen.. of zinsopbouw.. ik lach me dood als ik weer eens op de bank zit met een rode pen.. :mrgreen:

Ik ben heel slecht in d- en t-.. dt- ook pff.. :oops: :angel:


Universiteiten klagen dan ook steen en been over het dalende nivo van de studenten :mrgreen: :wink:


:mrgreen:

Ik moet zeggen dat ik me ook aardig kan irriteren aan bepaalde spelfouten (waar dan ook).



Ook hier zie ik soms woorden staan waarvan ik denk: zie je nu écht niet dat dit ‘niet staat/fout is’ ? En dan heb ik het over woorden als anDwoord, hoofT etc… Dat zijn toch wel woorden waarvan ik denk: hoe kan je dat zo spellen en niet zien dat dat fout is ? :oops: :think: Ik bedoel, dat kan je niet verwarren met word/wordt etc… want er is maar 1 spelling voor die iedereen aangeleerd krijgt. Maar ook dingen als: ik werdt, ik vondt etc. kan ik me aan irriteren… Heb dan (heel bot) het idee van: ben je niet naar school geweest ? Want iedereen krijgt het aangeleerd en het is ECHT niet zo moeilijk dat het onhaalbaar is ofzo… Vind zoiets ook niet echt te vergelijken met bepaalde formules ofzo van wiskunde.



Ach ja, ieder zo zijn ergenissen denk ik ? :oops:

Ik ben naar school geweest. Maar toen ik hier pas begon te schrijven had ik al zo’n 8 jaar geen nederlands geschreven. Engels is mijn eerste taal nu. Dus ik gooide ook knoeperts van fouten in mijn zinnen.

Je weet de achtergrond niet. Dialect, leer probleem, andere taal, etc etc.

@faizaa wrote:

@francis wrote:


We kunnen niet allemaal overal even goed in zijn. De een is goed in rekenen de ander in taal. Je kan van iemand die bijvoorbeeld een VBO diploma heeft niet verwachten dat hij of zij foutloos schrijft.





Ha! En zelfs dat.. mijn man is universitair opgeleid en ik moet al zijn verslagen controleren.. :mrgreen: gaat dan echt over fouten als: verslaggen ipv verslagen.. of zinsopbouw.. ik lach me dood als ik weer eens op de bank zit met een rode pen.. :mrgreen:

Ik ben heel slecht in d- en t-.. dt- ook pff.. :oops: :angel:


nou, dat is dan toch alleen maar goed dat hij het laat nalezen.. maar idd beetje geestig vind ik het wel.. :wink:

ik kan bijv. totaal niet rekenen.. zelfs mijn schoonmoeder lachte me hier om uit.. en nare opmerkingen en zo..

nou, toevallig vandaag leuke workshop gehad met alle webredacteuren… over perceptie en nog een eh, lastig woord. (sorry was nog niet wakker vanochtend)…



maar daar lieten ze afbeeldingen zien ter illustratie dat wij eigenlijk van te voren heel veel dingen gaan invullen, díe we éigenlijk helemaal niet weten…



ik vond dat wel heel interessant… hoe snel je eigenlijk geneigd bent te oordelen.



wij moeten nu voor onze instelling de site op een beter niveau tillen en krijgen hiervoor een aantal workshops. Maar vond dit wel een interessante. Omdat wij voor de lezers van de website eigenlijk wel weten wat ze willen of zoeken… maar is dat ook zo?

@Snoesje wrote:

@faizaa wrote:
@francis wrote:


We kunnen niet allemaal overal even goed in zijn. De een is goed in rekenen de ander in taal. Je kan van iemand die bijvoorbeeld een VBO diploma heeft niet verwachten dat hij of zij foutloos schrijft.





Ha! En zelfs dat.. mijn man is universitair opgeleid en ik moet al zijn verslagen controleren.. :mrgreen: gaat dan echt over fouten als: verslaggen ipv verslagen.. of zinsopbouw.. ik lach me dood als ik weer eens op de bank zit met een rode pen.. :mrgreen:

Ik ben heel slecht in d- en t-.. dt- ook pff.. :oops: :angel:


nou, dat is dan toch alleen maar goed dat hij het laat nalezen.. maar idd beetje geestig vind ik het wel.. :wink:

ik kan bijv. totaal niet rekenen.. zelfs mijn schoonmoeder lachte me hier om uit.. en nare opmerkingen en zo..



ahhhh joh... schoonmoeders.. :mrgreen: lekkerrrrr laten gaan...

wat betreft dat oordelen.. ken t wel.. ben daar al minder heftig in geworden maar betrap mezelf er nog regelmatig op hoor.. :oops:

nou… ik moet zeggen… het wordt bij mij minder… en weet je… ik vind het heerlijk… ik heb zoiets van… joh, ik ben ook niet perfect… en anderen zullen ook wel op mij mopperen… maar ik heb zoiets van, nou, lekker laten mopperen… je kan het niet iedereen naar het zin maken…



tja… dat ik dan in zo’nvlaag van verstandsverbijstering zoiets doe… snap ik eigenlijk ook nog steeds niet…



was laatst bij de Action, allemaal leuke dingetjes gekocht, maar moest zo nodig naar de wc, dat ik uiteindelijk 2 dingen heb meegenomen en de rest heb laten liggen zonder er bij na te denken… dus, tja, helemaal helder haha

Persoonlijk vind ik het een beetje sneu dat jij je opstandige bui botviert op een willekeurige marktplaats adverteerder.

In de eerste plaats denk ik echt, waar bemoei jij je mee? En daarna, wat denk je ermee te bereiken?

Ik geloof niet dat de adverteerder nu direct de advertentie zal aanpassen omdat een volstrekt wildvreemde de advertentie taaltechnisch niet in orde vind.



Eerlijk gezegd?

Iedereen loopt elkaar de vlooien af te vangen en daardoor is er altijd ruzie en zijn er meningsverschillen.



Ik snap je ergernis wel, ik kan ook niet goed tegen spelfouten, maar ik zou het niet in mijn hoofd halen om daar bij wildvreemden, en zelfs vage kennissen iets van te zeggen.



Daarbij ben ik het met je eens dat de kennis van Nederlandse taal ver onder de maat is bij menig Nederlander.

@Reat wrote:

Persoonlijk vind ik het een beetje sneu dat jij je opstandige bui botviert op een willekeurige marktplaats adverteerder.

In de eerste plaats denk ik echt, waar bemoei jij je mee? En daarna, wat denk je ermee te bereiken?

Ik geloof niet dat de adverteerder nu direct de advertentie zal aanpassen omdat een volstrekt wildvreemde de advertentie taaltechnisch niet in orde vind.



Eerlijk gezegd?

Iedereen loopt elkaar de vlooien af te vangen en daardoor is er altijd ruzie en zijn er meningsverschillen.






Mee eens…



Als ik een mailtje zou krijgen van iemand die me op spel en taalfouten zou wijzen… Die zou niet blij zijn met mijn antwoord geloof me. :mrgreen:

@Rooike wrote:

Als ik een mailtje zou krijgen van iemand die me op spel en taalfouten zou wijzen… Die zou niet blij zijn met mijn antwoord geloof me. :mrgreen:


Whahahaha op de een of andere manier, geloof ik jou meteen :lol: 8)

Toevallig net nog iemand verbetert iemand op mijn hyves.



Geloof mij ik ben beslist niet feilloos in mijn spelling maar menn bij elke foto onderschrift stonden fouten zwingen stond er ik ssssssssssssssssswingen dan toch zeker.



Geen idee wat ze er van vind maar opstandigheid ja bij sommige personen heb ik daar ook last van haha :oops:

Ik ben toevallig net de website van vriendlief aan het verbeteren…



Oude spelling, geen… en geen ,

Ontbreken van hoofdletters ect.





Maar ik zal nooit iemand op spelfouten aanspreken,

zeker iemand die ik niet persoonlijk kan… of is het ken :mrgreen:





En ik moet eigen website nog aanpassen,

daar staat al 2 jaar wat spellings fouten op…

En gelukkig nog nooit op aangesproken. :angel:

Erg slordig: de H&M gids van nu…



oh haha ja dat vind ik ook raar, maar misschien mag het allebei??



dit en deze???

ohhhhhh kijk, maar dát kan toch niet?

@Cin. wrote:

@Rooike wrote:
Als ik een mailtje zou krijgen van iemand die me op spel en taalfouten zou wijzen… Die zou niet blij zijn met mijn antwoord geloof me. :mrgreen:


Whahahaha op de een of andere manier, geloof ik jou meteen :lol: 8)






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :oops:

@Rooike wrote:

@Cin. wrote:
@Rooike wrote:
Als ik een mailtje zou krijgen van iemand die me op spel en taalfouten zou wijzen… Die zou niet blij zijn met mijn antwoord geloof me. :mrgreen:


Whahahaha op de een of andere manier, geloof ik jou meteen :lol: 8)






:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :oops:


:stuck_out_tongue:

Ik kan me er ook weleens aan verbazen, irriteren is het niet echt.

Het komt soms zo dommig over.



Zelf heb ik moeite met -d, -t, en -dt.

Volgens mij gaat de rest me aardig af, maar met die d’s en t’s ga ik waarschijnlijk veelvuldig de mist in. Vooral bij woorden waarbij het beide kan, maar de zins opbouw dus bepalend is, dat zie ik gewoon niet, of eigenlijk snap ik dat gewoon niet.

Lang leve de spellingscontrole en je gezonde verstand.

Want wat ik hier al las, hooft en andwoort, dat lijkt mij dan weer vanzelfsprekend en heeft daar niets mee te maken.



Hetgeen waar ik me zelf vaak aan stoor is dan en als.

Mijn leidinggevende schrijft iedere maandag een team-info met belangrijke dingen voor die week en dingen van de week daarvoor.

En hij draait dan en als dus regelmatig door elkaar, daar krijg ik weleens jeuk van.



Zo heb ik dat ook bij enigs/enigste, in plaats van enig/enige. Tenenkrommend.



Hun word hier in Brabant overigens wel vaak gebruikt, dus dat dat doe ik zelf ook weleens.





Moet zeggen dat ik me eraan kan verbazen, er jeuk van kan krijgen, maar dat het nooit echt in me opkomt om te corrigeren, tenzij het me gevraagd word.

@Getty wrote:

Toevallig net nog iemand verbetert iemand op mijn hyves.



Geloof mij ik ben beslist niet feilloos in mijn spelling maar menn bij elke foto onderschrift stonden fouten zwingen stond er ik ssssssssssssssssswingen dan toch zeker.



Geen idee wat ze er van vind maar opstandigheid ja bij sommige personen heb ik daar ook last van haha :oops:




:mrgreen: