Speciale topics, wat is het nut??

Ik ben het met nef eens en zie ook het probleem niet van stickies en verzameltopics. Gewoon de zoekfunctie gebruiken. Misschien duurt het wat langer totdat je het antwoord krijgt wat je nodig hebt en krijg je minder reacties, maar geduld is een schone zaak en het houdt de boel een beetje overzichtelijk.

Het verschil zit hem in het in een oogopslag zien van alle verschillende vragen, wat je als het in een sticky staat dus niet kan zien.

En als ik iets wil weten over Italie, dan kan je de zoekfunctie gebruiken, vervolgens zie je alle topics, waarin het daarover gaat.

Straks als er alleen nog maar het sticky topic is, dan moet je misschien wel 45 pagina’s doorzoeken voor dat je het woordje Italie tegenkomt!

Dat is het GROTE verschil…

@sopje wrote:

Ik ben het met nef eens en zie ook het probleem niet van stickies en verzameltopics. Gewoon de zoekfunctie gebruiken. Misschien duurt het wat langer totdat je het antwoord krijgt wat je nodig hebt en krijg je minder reacties, maar geduld is een schone zaak en het houdt de boel een beetje overzichtelijk.

Dat werkt dus niet! Ooit al eens geprobeerd?

Ik weet niet hoeveel tijd jij heb, of geduld, maar als ik op het punt sta iets te boeken, en ik vragen hem, dan heb ik weinig geduld en tijd om uren en uren te wachten.

Ik heb nog een leven naast KOK, hoewel ik dat wel eens betwijfel bij sommige hier :wink:

Kortom; het werkt gewoon niet.

Iedereen plempt zijn/haar vakantievragen neer waardoor er totaal geen overzicht meer is. In de huiskamer zie je meteen het onderwerp en dat zoekt veel eenvoudiger.

Maar daar waren de modie’s ook al achter, nu alleen nog toegeven :roll:

:thumbup:

Ga me omkleden, ga zo sporten, tja doe ook nog wat anders he dan zoeken op KOK, Hahahaha.

Toedeloe

@dena wrote:

Iedereen plempt zijn/haar vakantievragen neer waardoor er totaal geen overzicht meer is. In de huiskamer zie je meteen het onderwerp en dat zoekt veel eenvoudiger.

dena, ik vind dit wat flauw. Iets meer dan 24 uur bestaat dat sticky topic. Dat er zoveel reacties komen wil niet zeggen dat we het stante pede ongedaan gaan maken. Er is duidelijk gezegd wat de reden is. Bevalt het inderdaad echt niet, dan gaan we echt wel kijken naar andere oplossingen.

Maar ondertussen mag je dus geen onderwerpen meer openen, over zaken die met vakantie te maken hebben??

Terwijl dit nu toch voor de meeste DE tijd is met die vragen…

En nu ga ik echt…tennissen (brrrrrr)

Dat onderwerp, Anne-marie, kan je openen in het vakantie topic. Neem een abonnementje op dat topic en je krijgt een bericht als er een reactie is geplaatst.

@~Marion~ wrote:

Dat onderwerp, Anne-marie, kan je openen in het vakantie topic. Neem een abonnementje op dat topic en je krijgt een bericht als er een reactie is geplaatst.

waarvan een buitenstaander dan weer niet aan het topic kan zien dat er een nieuwe vraag is gesteld waarop hij/zij wél een antwoord weet of dat er alleen gereageerd is op eerdere vragen.

Wat ik hiermee bedoel is: iemand stelt in dit topic een vraag over de wadden…ik weet daar niets vanaf dus reageer niet. De volgende keer dat ik op kok kom zie ik dat er is gereageerd. Dat kan betekenen 12 meer reacties op de wadden-vraag die mij niet interesseren persoonlijk, maar OOK een nieuwe vraag van gebruiker nummer 234 die een vraag heeft gesteld en op die manier ondersneeuwt tussen de wadden-antwoorden, waardoor ik ook mis dat er een vraag is waar ik wél iemand mee kan helpen…

Dit alles is even puur fictief hoor, met de wadden als voorbeeld nu zomaar, maar zo zal het dus gaan in mijn forum belevenis, en daardoor laat ik die topics al bij voorbaat links liggen en zal ik er hoogstwaarschijnlijk ook geen vraag in stellen…

Dát is dus mijn bezwaar ertegen…

ik heb ook liever geen stickys, vind het inderdaad makkelijker als het gewoon in de huiskamer staat, dan kun je reageren als je dat wil! Ik reageer vaak op vakantievragen omdat ik op een reisburo werk, maar ga niet een heel topic doorbladeren!!

Ik zie toch een heleboel bezwaren die ook echt logische bezwaren zijn.

Nogmaals: als er 200 topics geopend worden over 200 andere onderwerpen worden daar toch ook geen restricities op gegooid.

Sommige dingen komen gewoon soms vaker voor. En elke vraag is net iets anders. Dat is wat het persoonlijk maakt.

Dat is wat een mens een individu maakt. Geen eenheidsworst.

En met een zoekfunctie werken??

Als ik op het woord ‘muts’ zoek krijg ik 272 resultaten.

Vakantie? 547

Camping? 74

Die moet ik toch niet allemaal doorspitten omdat ‘het’ anders onoverzichtelijk wordt. Het is niet onoverzichtelijk. Er zijn gewoon veel kokleden.

En aboneren op een onderwerp. Dan krijg ik ELKE keer een mail bij een reactie. Sorry, maar ik heb geen zin in 20 mailtjes per dag in mijn mailbox hoor.

Nee, ik vind dit gewoon geen goede oplossing. En ik merk dat er erg veel weerstand is. Ik hoop met alles dat daar ook naar geluisterd wordt. Tot nu toe krijg ik hier weer een beetje nare smaak van.

@lydia wrote:

@dena wrote:

dena, ik vind dit wat flauw. Iets meer dan 24 uur bestaat dat sticky topic. Dat er zoveel reacties komen wil niet zeggen dat we het stante pede ongedaan gaan maken. Er is duidelijk gezegd wat de reden is. Bevalt het inderdaad echt niet, dan gaan we echt wel kijken naar andere oplossingen.

Tuurlijk is het erg flauw om het niet eens te zijn met het kok-beleid, maar ik vind het nog flauwer om bij hoog en laag vol te blijven houden terwijl er zoveel tegenargumenten zijn.

Ik vind het ook altijd iets “naars” hebben als topics zonder pardon verplaatst , gesloten of zelfs aangepast worden…

ik vind het ook echt minder gezellig.

Waar mogen we dan straks nog wel ‘zomaar…’ over praten in de huiskamer??

Dit is toch gewoon wat er leeft?

Mijn man en ik koken graag en weten best wel wat leuke weetjes maar ik wist niet dat hier al eens een poll over is geweest!

Ik vind het helemaal niet leuk dat er nu een sticky topic over koken is gemaakt want er zijn zoveel uiteenlopende dingen over koken te vragen en te vertellen!

Zelfs de vraag van Cell had hier dus in gemoeten.

En een abonnement op een sticky topic is toch vreselijk irritant ? Dan krijg je steeds berichtjes over de meest diverse onderwerpen. ALs je iets wilt weten over pannenkoeken, krijg je bericht dat er een berichtje staat over pizza’s! Ik noem maar een dwarsstraat.

EN de vakanties, ik vind het altijd zo gezellig staan. De 1 wil camperen, de ander zoekt een knus huisje in de Ardennen. De ander maakt een wereldreis en sommigen zoeken dagje uit tips etc. En daarbij, een topic is toch zo weer verdwenen/opgeschoven ?

Wat M.arlous ook al zei, als jullie van onderwerpen af willen, schoon dan wat op in het speelhoekje. Daar staan spelletjes tussen die niet eens uitdagend zijn, daar gaat het gewoon om het behalen van veeeel berichtjes. Sommige spelletjes slaan echt nergens op :eh:

Maar goed, het is duidelijk dat de sticky topics een uitprobeersel is en dat er goed over gediscusseerd wordt is alleen maar een goed teken. Ik heb er alle vertrouwen in dat 90% van kok straks weer dik tevreden is :thumbup:

Ik ook, want het fijne van KOK heb ik altijd gevonden dat je meteen vaan veel mensen informatie krijgt. Het gaat mij toch vaak om info, of ik wil wat vertellen, alsof je ergens op de koffie bent…

Het babbelen in maandtopics heb ik namelijk al opgegeven omdat me dat teveel tijd kost.

Zo ook mijn topic over mijn solliciteren, wat naar het bussiness forum is verplaatst, buiten mijn medeweten om. Ik vind dat eigenlijk gewoon niet zo netjes.

Het is mijn bedoeling er gezellig over te keuvelen, en niet dat het gezien moet worden als bussiness Er staan ook helemaal geen tips in ofzo, gewoon hoe het met mijn zoektocht gaat, en toevallig zijn er ook nog mensen gewoon echt geinterresseerd, alsof we gezellig aan de koffie zitten, dus niks zakelijks aan…wat mij betreft.

Ben ik het met je eens, ik vind jouw topic ook niet zo zeer bussiness maar mee riets wat je persoonlijk bezig houdt en superspannend is! Soms lijkt het wel zodra er een bepaald trefwoord in je verhaal voorkomt dat geplaatst kan worden in een bepaald hokje, je topic verplaatst wordt.

Ik begrijp wel dat het voor de modies lekker voelt om de boel geordend en opgeschoond te houden maar soms lijken ze een beetje overboard te gaan. Daarbij vind ik ook niet dat er consequent verplaatst wordt. Sommige toppics blijven wel staan…

Ik heb er nog eens over nagedacht en ik vind al die sticky-topics krom.

Een paar weken geleden waren jullie aan het opschonen en zijn er veel sticky-topics onsticky gemaakt want jullie wilden overzicht.

Een paar weken laten vliegen de sticky’s je hier om de oren.

Krom.

Ik vind het ook jammer en niet werken… Als ik topics zie staan waar ik niets mee heb, sla ik ze over. En soms zie ik een vraag staan, waarvan ik denk ja; daar heb ik de oplossing voor… Die beantwoord ik dan…

Ik vind het ook dubbel jammer, heb eerder op heel veel vakantievragen een antwoord of tip gegeven en nu heb ik zelf een keertje een vraag over vakantie gesteld, is het meteen de druppel om er een sticky van te maken :roll: Ik heb nu welgeteld 1 antwoord gekregen…

En dat snap ik heel goed, ik zou ook niet het hele sticky doorspitten of er misschien een vraag wordt gesteld waar ik DE tip voor heb…

Jammer hoor, ik vind dat er op het moment wel erg star omgegaan wordt met regeltjes en " wat de cijfers uitwijzen :roll: Je maakt toch een forum naar wens van de gebruikers, niet naar wens van de cijfers of statestieken :eh:

@mamaartje wrote:

Jammer hoor, ik vind dat er op het moment wel erg star omgegaan wordt met regeltjes en " wat de cijfers uitwijzen :roll: Je maakt toch een forum naar wens van de gebruikers, niet naar wens van de cijfers of statestieken :eh:

Ik ben het met je eens en daarbij lees je hier al dat een hoop de sticky topics zullen mijden. In de huiskamer of elders mogen geen topics meer geopend worden mbt tot koken/vakantie ed.

Wat is dan de redenatie na een half jaar ? Dat er geen behoefte is? :roll:

Enne de pol waar Ruud het over had heb ik heel duidelijk ook gemist. Jammer.

@Nefarious wrote:

Ben ik dan de enige die het probleem echt niet iet van verzamel topics en sticky’s? Is het zo moeilijk om een vraag te kopieren en te plakken in quotes in het verzamel topic. als het originele topic is gesloten? Als je weet dat alle vakantie informatie in het vakantie topic zit, dan weet je toch waar je verschillende antwoorden kan plaatsen of vinden?

Ik zie geen beren op de weg…Maar goed, dat zal wel aan mij liggen… :think:

het nadeel van de sticky-topics zit wat mij betreft vooral in het feit dat een topictitel niet meer precies vertelt waar het topic over gaat. je kan dus niet zien aan de titel ‘vakantie-vvragen’ dat daar toevallig een vraag wordt gesteld over een huisje waar jij toevallig al 10 jaar met je oma heen gaat. en ik denk dat je hierdoor heel veel antwoorden misloopt, en dat lijkt me echt neit gewenst voor een forum.

Je kunt wel zeggen dat je weet waar je je antwoorden kwijt kunt, namelijk in dat topic, maar ik denk dat heel veel mensen toch gewoon van gemak houden, en dus niet tig bladzijdes door gaan spitten om te kijken of er toevallig een vraag bij zit waar ze het antwoord op weten…Zodoende komen er dus minder nuttige antwoorden en daardoor wordt het stellen van vragen in zulke topics minder interessant.

(overigens vind ik de tig topics met nikszeggende titels als ‘help ik heb…’ ‘weten jullie toevallig’ ‘spoed ik weet niet’ ‘ik ben nu aan het’ ‘wat ik nou weer had’ om dezelfde reden irritant)

Het verschil zit hem in het in een oogopslag zien van alle verschillende vragen, wat je als het in een sticky staat dus niet kan zien.

En als ik iets wil weten over Italie, dan kan je de zoekfunctie gebruiken, vervolgens zie je alle topics, waarin het daarover gaat.

Straks als er alleen nog maar het sticky topic is, dan moet je misschien wel 45 pagina's doorzoeken voor dat je het woordje Italie tegenkomt!

Dat is het GROTE verschil.....

dat klopt niet annemarie. als jij zoekt, heb je rechtsonder de keus om de resultaten weer te geven als onderwerp of bericht. als je voor bericht kiest, krijg je meteen het bericht te zien waar jouw zoekterm in voorkomt.