Speciale topics, wat is het nut??

De speciale topics waarin je je vakantie-vragen kan stellen.



…of je keukenvragen…?



Als ik een vraag heb over een bepaald gebied of een camping ofzo, dan zou ik die niet stellen in een ellenlang topic.



Je weet dan toch op voorhand al dat je niet de gewenste reacties krijgt??



Waarom doen jullie dat?

Hahahaha ik zie dat er al soortgelijks is gereageerd door Mejis.



De huiskamer is toch waar de meeste mensen kijken. Ik plaats altijd alles hier omdat je dan het snelste een antwoord hebt…

Omdat de huiskamer soms vol dreigt te stromen met 30 verschillende vragen over 1 onderwerp.

KoK wordt steeds groter en om dat soort “overstromingen” te voorkomen zijn er specifieke topics aangemaakt.

Ik begrijp jullie motivatie moderators, maar volgens mij wordt met jullie oplossing het doel niet bereikt. Die ellenlange topics (zoals met de cadeautjes, (kerst)eten en nu weer de vakanties) zijn niet aantrekkelijk. Zowel niet om een vraag te stellen als niet om te reageren. Op een titel als ‘leuke camping in Istrie gezocht’ valt je oog. Als je dan iets zinvols te melden hebt, doe je dat. Je gaat niet (althans ik niet, en volgens mij met mij de meesten hier) een heel vakantietopic doorspitten om te zien of iemand ergens toevallig een vraag stelt waar jij een antwoord op hebt. Is het dan geen optie om een vakantiepeiler en een keukenpeiler te maken, die dezelfde status krijgen als oa de huiskamer, het discussieforum etc en waar je dus zelf nieuwe onderwerpen kunt aanmaken?

ik dacht al dat ik de enige was die het maar “vreemd” vond al die sticky’s



ik ga ook die topics niet in hoor om te kijken of er iets tussen staat en zal er ook niet snel een vraag stellen



toevallig bij de namentopic wel gedaan maar daar was ik de 1e :angel: :mrgreen:

we hebben een poos terug een poll gehad over bijvoorbeeld de kook topics. Er werd nauwelijks voor een speciaal kook forum gestemd.



We kunnen niet overal specifieke forums (fora) voor aanmaken. we zijn nu een poos bezig met deze sticky topics en vooralsnog valt het ons helemaal niet tegen.

Suuus, op zich is zo’n “pijler” wel een aardig idee, maar het forum wordt er alleen maar groter en overzichtelijker door.



Overigens hebben mensen minder moeite met het lezen van maandtopics dan met het lezen van dit soort vakantie-topics :wink: Op zich logisch want met je maandtopic heb je “wat” en met een topic als deze heb je waarschijnlijk niet snel was.



Zoals het nu was kon het in elk geval niet langer. Vanmorgen stonden er zeker 6 vakantie-topics onder elkaar in de huiskamer… Dat is erg veel.



Anne-marie, wat jij zegt klopt niet, dat mensen het meest in de huiskamer kijken. Wanneer je gebruik maakt van “berichten sinds laatste bezoek” kom je net zo makkelijk in bijv. de business corner als in de huiskamer.

en waarom niet een “2e huiskamer” voor vragen over cadeautjes vakanties koken enz enz enz ?



dan loopt het opzich wel door elkaar maar denk ik dat het wat overzichtelijker word dan die sticky’s want dadelijk zijn het bij vakantie bijvoorbeeld 10 pagina’s die je door moet lezen dan kan je net zo goed een paar reisboeken halen bij het reisburo :oops:

@lydia wrote:



Overigens hebben mensen minder moeite met het lezen van maandtopics dan met het lezen van dit soort vakantie-topics :wink: Op zich logisch want met je maandtopic heb je “wat” en met een topic als deze heb je waarschijnlijk niet snel was.







Anne-marie, wat jij zegt klopt niet, dat mensen het meest in de huiskamer kijken. Wanneer je gebruik maakt van “berichten sinds laatste bezoek” kom je net zo makkelijk in bijv. de business corner als in de huiskamer.




De 1e…daar had ik wel erg veel moeite mee, niet bij te houden gewoon!

Vandaar dat ik afgehaakt ben.



De 2e, okee je hebt gelijk, maar dan nog ga ik geen vakantietopic doorlezen omdat ik iemands vraag wellicht kan beantwoorden. Wij hebben heel wat afgereisd maar op deze manier ga ik niet zoeken.



Als ik wat weten wil dan blijf ik hem toch liever gewoon stellen in de huiskamer, daar is toch de huiskamer voor, onder het genot van een bakkie, je vragen te kunnen stellen???

Vanwege wat Lydia ook al zegt. Als we en een kook forum en een vakantie forum en wie weet wat er nog meer komt straks toevoegen wordt het forum onhandig lang. Dus voorlopig houden we het nog even bij deze manier.



Als over een half jaar blijkt dat dit niet werkt kijken we wel weer eens verder. ;0

Wat maakt het uit dat de huiskamer zo vol met onderwerpen staat.

Daar is de zoekfunctie toch voor???



Is toch veel overzichtelijker, ik ben dus blijkbaar niet de enige die er zo over denkt :think:

@Anne-marie wrote:

@lydia wrote:


Overigens hebben mensen minder moeite met het lezen van maandtopics dan met het lezen van dit soort vakantie-topics :wink: Op zich logisch want met je maandtopic heb je “wat” en met een topic als deze heb je waarschijnlijk niet snel was.







Anne-marie, wat jij zegt klopt niet, dat mensen het meest in de huiskamer kijken. Wanneer je gebruik maakt van “berichten sinds laatste bezoek” kom je net zo makkelijk in bijv. de business corner als in de huiskamer.




De 1e…daar had ik wel erg veel moeite mee, niet bij te houden gewoon!

Vandaar dat ik afgehaakt ben.



De 2e, okee je hebt gelijk, maar dan nog ga ik geen vakantietopic doorlezen omdat ik iemands vraag wellicht kan beantwoorden. Wij hebben heel wat afgereisd maar op deze manier ga ik niet zoeken.



Als ik wat weten wil dan blijf ik hem toch liever gewoon stellen in de huiskamer, daar is toch de huiskamer voor, onder het genot van een bakkie, je vragen te kunnen stellen???




Dan dank ik je bij deze al voor je aanpassende vermogen en het bewiuste extra werk dat je ons bezorgd! :naughty:

Tja wat heeft mijn werk (mijn vraag te stellen in een topic wat niet loopt) dan voor zin als ik geen antwoord krijg.



Ik zie het nut er niet van in…



Of zeggen jullie nu, stel je vraag dan maar niet, want het is ons teveel werk?

@ruud wrote:

Vanwege wat Lydia ook al zegt. Als we en een kook forum en een vakantie forum en wie weet wat er nog meer komt straks toevoegen wordt het forum onhandig lang. Dus voorlopig houden we het nog even bij deze manier.



Als over een half jaar blijkt dat dit niet werkt kijken we wel weer eens verder. ;0




:think: ik zeg niet verschillende fora maar gewoon een 2e huiskamer voor die vragen dus de vakantie vragen en kook vragen en cadeau vragen door elkaar in een 2e huiskamer

Het viel me trouwens ook al op dat een topic van mij is verplaatst naar Businesscorner. Waarom is dat in vredesnaam gedaan?



Ik vertel gewoon over de gang van zaken met mijn sollicitaties, puur om mijn hart te luchten, dat hoeft toch niet in de businesscorner??



Vind ik eigenlijk ook helemaal niet prettig. In de huiskamer verdwijt het topic op den duur uit zicht en nu blijft ie wel maanden nog zichtbaar voor god weet wie!



Zou dat graag teruggezet hebben, als dat kan?

@Anne-marie wrote:

Tja wat heeft mijn werk (mijn vraag te stellen in een topic wat niet loopt) dan voor zin als ik geen antwoord krijg.



Ik zie het nut er niet van in…



Of zeggen jullie nu, stel je vraag dan maar niet, want het is ons teveel werk?




Jij vind het niet werken, de statistieken vertellen mij voorlopig iets anders.



Zoals gezegd zijn 20 topics over hetzelfde onderwerp verre van overzichtelijk. Je hebt inmiddels al meerdere antwoorden gekrgen alleen blijkbaar niet het antwoord dat je wilt krijgen. :wink:

@Angel & Luna wrote:

@ruud wrote:
Vanwege wat Lydia ook al zegt. Als we en een kook forum en een vakantie forum en wie weet wat er nog meer komt straks toevoegen wordt het forum onhandig lang. Dus voorlopig houden we het nog even bij deze manier.



Als over een half jaar blijkt dat dit niet werkt kijken we wel weer eens verder. ;0




:think: ik zeg niet verschillende fora maar gewoon een 2e huiskamer voor die vragen dus de vakantie vragen en kook vragen en cadeau vragen door elkaar in een 2e huiskamer




Het gaat ons om het overzicht en zoals gezegd als over een half jaar uit de stats blijkt dat dit niet werkt kijken wij naar een andere oplossing.

Nou ja vooral doen wat volgens de statistieken moet gebeuren, maar dit werkt volgens mij toch echt niet!



We wachten het af…

@ruud wrote:





Zoals gezegd zijn 20 topics over hetzelfde onderwerp verre van overzichtelijk.




Volgens mij zijn alle vakantie-topics, allemaal ander vragen?

Maar goed, ik ga Prison Break kijken op de HD…

Ik kan het vakantieforum nu al niet meer volgen hoor :oops: Vind het wel een heel ruim onderwerp om mijn vraag in kwijt te kunnen… Dan laat maar, ik vind het zo dus echt 3x niks… Sorry hoor, maar krijgen we nu ook een sticky werkvragen, huishoudelijke vragen en kindgerelateerde vragen :think: