Speciale topics, wat is het nut??

Laten we het inderdaad maar afwachten.



Ooit in de grijze oudheid was er ook vast een Anne marie die vond dat de maand topics niet zouden werken. Inmiddels maken er 1000en naar volle tevredenheid gebruik van. :wink:

Als we het niet zo doen, krijgen we weer tig pb’s over al die topics over vakantie in de huiskamer.

Met de vraag; kan er niet 1 topic voor aangemaakt worden?

En dat doen we nu dus ook.

We proberen, ook n.a.v. vragen die ons via PB worden gesteld over het ‘volstromen’ van de HK met ‘dezelfde’ vragen en dat dat dus onoverzichtelijk gevonden wordt, dingen uit om zoveel mogelijk aan ieders wensen te voldoen.



Het is logisch dat men hieraan even wennen moet. Wat Ruud ook al zegt; het hoeft niet altijd zo te blijven. Als inderdaad blijkt dat het niet goed werkt, dan kunnen we kijken naar een andere manier. Wellicht wel goed om het even de tijd te geven om te zien of het daadwerkelijk werkt.



Wb de keuken; we hebben destijds best veel vragen gehad over een apart keuken deel. Omdat we inderdaad niet voor elk onderwerp een eigen subforum kunnen aanmaken, hebben we ervoor gekozen het zo eerst uit te proberen.



Misschien dat men het in ieder geval wil proberen of het in de praktijk zou kunnen werken. Dan kunnen we het na een poosje nog even bekijken!

Prima hoor, maar betekend dit dat ik mijn vraag over onze vakantie over 2 weken naar Tenerife, of iemand toevallig nog leuke tripjes of eettentjes weet, dan niet meer in de HK stellen?



Ik wil deze best stellen in dat topic, maar verwacht dan geen goede reacties eerlijk gezegd.



Ik ga de proef op de som nemen straks…

@Anne-marie wrote:

Prima hoor, maar betekend dit dat ik mijn vraag over onze vakantie over 2 weken naar Tenerife, of iemand toevallig nog leuke tripjes of eettentjes weet, dan niet meer in de HK stellen?



Ik wil deze best stellen in dat topic, maar verwacht dan geen goede reacties eerlijk gezegd.



Ik ga de proef op de som nemen straks…




Dank je! Wellicht verbaasd het je nog! :wink:

Anne-marie, ik ben het volledig met je eens! In de huiskamer klik ik op een onderwerp dat me interesseert of waar ik een antwoord op denk te kunnen geven (over vakanties dus) maar in een ellenlang vakantietopic ben ik de draad op pagina 1 al kwijt. Want iemand stelt een vraag over Waddeneilanden en vervolgens komen er 10 andere antwoorden van een andere vraag :think: Dat wordt pas chaotisch!

Ik denk dat vele vragen in een 1 topic onder gesneeuwd worden door een nieuwe vraag. Het is heel lastig te reageren op iemand die op pagina 3 een vraag heeft gesteld terwijl je al op pagina 13 bent.

Nu kun je natuurlijk quoten maar ik vind het gauw een rommeltje en zal niet gauw reageren.



Ook ik vind de sticky topics van koken en vakanties niet meer aantrekkelijk om te lezen of te reageren.



Ik snap de topics wel, maar ik vind de huiskamer juist altijd zo gezellig met al de verschillende topics met vragen, ik vind het nu saai. Maar zo ervaar ik dat.

Ik moet zeggen dat ik het er helemaal mee eens ben, met het feit dat het jammer is dat de huiskamer niet meer gewoon voor alle onderwerpen gebruikt mag worden (buiten de van begin af aan gestelde afbakeningen). Die sticky’s werk ik ook niet door, en als ik een vraag heb op dat gebied, en ik stel hem in de sticky, weet ik al bij voorbaat dat ik veel minder reacties krijg. Ik ga zelf ook niet de sticky’s door om te kijken wie welke vraag heeft. In de gewone topics in de huiskamer zie ik in 1 oogopslag of er een nieuwe vraag bijgekomen is waar ik misschien op kan antwoorden. Ik vind het erg jammer.





Ik snap de topics wel, maar ik vind de huiskamer juist altijd zo gezellig met al de verschillende topics met vragen, ik vind het nu saai. Maar zo ervaar ik dat.


Dat vind ik dus ook.

Tja zo zie ik het dus ook, je ziet inderdaad meteen welke onderwerpen nieuw zijn…in zo’n topic zie je geen onderwerpen, dus het gevolg lijkt mij dat er veel minder reacties komen.

Jammer dat er geen plaats is voor een vakantiehoekje of een kookhoekje, terwijl er wel bijvoorbeeld 3 verschillende speel/lachhoekjes zijn…

Gezien alle vragen over vakanties en recepten is er blijkbaar wel interesse in die onderwerpen, dus waarom dan geen goede plek bieden hier op het forum?



Ik kan me overigens wel voorstellen dat de huiskamer niet overstroomd moet worden met veel van hetzelfde type vragen. Maar om ze dan allemaal in 1 topic te plakken is misschien iets te kort door de bocht, want het zijn wel degelijk verschillende vragen, ook al gaan ze over hetzelfde onderwerp.

Het gaat ons om het overzicht en zoals gezegd als over een half jaar uit de stats blijkt dat dit niet werkt kijken wij naar een andere oplossing.

Dus begrijp ik het nou goed, als we noodgedwongen toch maar gebruik maken van een niet zo ideale mogellijkheid, dan wordt dat geinterpreteerd als 'werkt prima, veranderen we niets aan'?

Ik ben blij dat jij het vraagt. Er worden te veel dingen bij elkaar gevoegd vind ik.



Nadeel is heel erg dat je niet of nauwelijks antwoord kijkt omdat mensen gewoon niet op die plekken kijken.



Dat het vol stroomt…Tja. Misschien kan je na het antwoorden van de vraag het topic op slot doen en verwijderen?



Ik begin mij een beetje een eenheidsworst te voelen.



Vind het ook altijd (en dat is een persoonlijk gevoel) vervelend als ik zie dat een onderwerp van mij verwijderd is of verplaatst is…



Ik erger mij bijvoorbeeld MATELOOS aan het speelhoekje…Vind het werkelijk zo onzinnig…Dat mensen het leuk vinden is prima, maar het totale verstopping. Dan vind ik de zoveelste vraag over kindernamen die bij een andere naam moeten passen veel nuttiger, oid.

Ook al lijken die vragen op elkaar, ik vind dat je je als een individu moet kunnen voelen…



Iedereen wil de meeste reacties op zijn vraag en dat blijft nu uit.



Vind de reden ook eigenlijk een beetje te simpel.

Schoon dan gewoon vaker op. Ik zag laatst onderwerpen in de hk van 2005…

Ben het met Madre eens.



Zo heb ik pas in het kook/keukentopic een vraag gesteld over koemelkvrije recepten. Heb geen 1 antwoord gehad want er kwamen na mijn vraag weer een heleboel lekkere dingen voorbij.

Weet zeker dat als ik diezelfde vraag midden in de huiskamer had gesteld ik pb’tjes met links had gekregen of persoonlijke ervaringen met recepten e.d.

@Mejis wrote:


Het gaat ons om het overzicht en zoals gezegd als over een half jaar uit de stats blijkt dat dit niet werkt kijken wij naar een andere oplossing.

Dus begrijp ik het nou goed, als we noodgedwongen toch maar gebruik maken van een niet zo ideale mogelijkheid, dan wordt dat geïnterpreteerd als 'werkt prima, veranderen we niets aan'?


Ja, daar lijkt het wel op. En dan vraag ik me af waar het aan zou kunnen blijken dat het niet werkt?

Ik vind sommige dingen in de huiskamer soms ook echt too much. 10 onderwerpen als: ik zoek een camping daar en daar. Of ik ben gestopt met hyves. Zoals Wat eten we vandaag? Dan denk ik vaak echt nou ja boeiend (not), maar dat moet ieder voor zich weten. Dan kom ik er gewoon niet meer, of alleen voor de slappe klets, zoals op de sofa of in de mijlpalentopic.

Het is jammer dat het nooit meer echt verrassend is, of zou dat komen dat ik nog steeds terugverlang naar 1 forum, met alle topics (maandtopic, steuntopic, speeltopic, lachtopic) als een lekker zooitje door elkaar? Dan kon ik echt kijken per topic wat me aansprak, terwijl ik nu nooit meer bij baby of mama onderdelen kijk, is niet zo mijn ding.

Het is toch een stuk minder persoonlijk hier, maar dat is een discussie en die hoort dan weer niet hier thuis :?

Ik heb laatst een vraag gesteld over een ps2 spel en ik kreeg welgeteld 1 antwoord. Als ik het in een eigen topic had gesteld had ik veel meer reacties gehad en was daar dan veel tevredener over. Wat ik nu denk ik ga krijgen is dat ik mijn vragen sowieso minder snel ga stellen omdat ik geen genoegen neem met 1 of 2 antwoorden op mijn vraag.



Juist een forum is zo fijn omdat er altijd wel iemand je vraag leest en antwoord geeft. Welk uur van de dag. Ik vind dat er gewoon heel veel restricties komen op je individue…



Ik kan het mis hebben hoor. Ik til er ook best zwaar aan omdat ik vind dat er met 2 maten gemeten wordt hier. Maar ik erger mij er ook aan als een topic zit te lezen en dan een slotje zie met een linkje naar een algemeen topic…

Je kan nooit iedereen tevreden houden…



Dat begrijp ik ook wel. Esther vind “wat eten wij vandaag” niet interessant.

Ik weer wel, soms weet ik niet wat ik moet eten en dan kijk ik even daar…



Ik vind andere dingen niet interessant die zij wel leuk vind.



Dus om nu gelijk om die vele pb-tjes in te springen. Mensen moeten leren dingen niet te lezen die ze niet interessant vinden…



Lijkt mij een betere oplossing…

Kan er niet een apart sub forum gekoppeld worden aan de huiskamer?

Dus door middel van een link in het huiskamer topic dat je dan daar naar toe kan.

ik denk dat je dan in de huiskamer in alle linken door de bomen het bos niet meer ziet?



Het is gewoon een enorm groot forum en als je dan inderdaad alleen leest wat interessant is voor jezelf, en ook daarop reageert.



Mijn probleem is dat het zo in hokjes wordt gestopt dat ik vaak dingen mis die ik wel interessant zou vinden, of waar ik mee zou kunnen helpen.

Ik heb al bijna 8 jaar ervaring als mama tenslotte, en misschien zijn er wel meer die zo dingen missen, gewoon omdat het ergens staat waar je op het eerste gezicht niet zou kijken.

Hoe je dat ondervangt, behalve dan heel vaak refreshen? Ik weet het niet. En dat is juist wel jammer.

er staat ook al een link voor vakantie dan kan je toch inplaats daar een ellenlange topic aan te koppelen ook een soort sub forum pagina dat zie ik ook regelmatig bij andere forum`s.

ja precies.



ik kijk daar dus ook niet in die verzameltopics.

heb geen zin om 20 pagina’s door te ploegen waarvan 99% niet gaat over wat ik zoek of waar ik op wilde antwoorden.

en er zullen misschien wel veel kijkers zijn, maar of er ook veel zinnige antwoorden zijn :think:



gewoon net zoals de businesscorner doen, maar dan voor huishoudelijk/vakantie enz :thumbup:

ik wil hier ook nog een duitin het zakje doen…



ik snap het hele probleem niet. Je gaat toch gewoon naar huiskamer… zie ik daar topics staan over vakantie, die open ik gewoon niet, alleen de dingen die mij wel intresseren. Dan klik ik vervolgens op alles gelezen zo onderaan… en klaar!



Zelf vond ik het niet vervelend dat er ‘wildgroei’ was…