Speciale topics, wat is het nut??

Ik ben het in deze met de topic starter en anderen eens!



Op deze manier blijft er weinig plek over voor de spontaniteit van vragen!

Ook ik werk geen verzameltopics door (ook geen maandtopics trouwens omdat ik het niet kan bijbenen op die manier.



Als ik hier ben gebruik ik eigenlijk altijd de knop actieve berichten sinds laatste bezoek. Pik eruit wat ik leuk of interessant vind en de rest blijft lekker open staan.



Kleine moeite, groot plezier. Van een Camping in istrie weet ik bijvoorbeeld niets, maar misschien komt er een vraag over een camping in duitsland en weet ik toevallig heel veel te melden. Op deze manier ontdek ik dus nooit dat de vraag er is, want ik moet me dan dus gedwongen door een ellenlang topic waarvan ik 98% niet interessant vind heenworstelen.



Hetzelfde geld overigens voor de andere verzameltopics maar ik gebruikte deze even als voorbeeld!

Hallo,

Ik heb gisteren een pb-tje gestuurd naar een modie dat ik het niet fijn vond dat ha volstroomt met vakantievragen…

Ik werd er helemaal mesjokke van…



Ik vind huiskamer altijd leuk omdat er zoveel verschillende dingen worden verteld maar er stonden gisterochtend wel 6 vakantievragen op een rijtje…

Nou dan ben ik snel klaar met lezen in de huiskamer… En als ze denk ik er geen halt op hadden gezet dat er dan nog 20 topics geopend zouden worden…

Daar gaat je huiskamer, althans in mijn ogen…



Misschien werkt sticky niet en moeten ze wat anders bedenken, dat vind ik wel…

Maar vond het zo in huiskamer ook niet fijn…



gr patricia

De verzameltopics werken denk ik ook niet. Ik kijk er niet naar iig, te langdradig :zzz:

Of het wordt op een gegeven moment een melig zooitje…



Maar ik moet zeggen dat ik ook de meest onzinnige dingen voorbij zie

komen in de hk. Er worden (onder het mom van ‘spoed’) vragen gesteld die

je in google makkelijk kan vinden. Dat vind ik nu weer vervuiling.

Ik zal het nog een keer aanhalen…



We hebben een poosje terug een poll gehad over een kook hoekje ik geloof dat er wel geteld 100 stemmen op gekomen zijn waarvan ongeveer 50/50 voor en tegen.



Dat is dus 1 van de redenen dat er geen kook hoekje gekomen is alhoewel ik koken zelf ook leuk vind. Als je interesse er ligt lees je toch gewoon dat topic? Dat doen we bij een boel andere topics ook.



We testen nu deze oplossing omdat deze veel minder gevolgen heeft voor het forum dan allerlei nieuwe subfora. Over maximaal een half jaar evalueren wij (misschien zelfs al eerder als we het idee hebben dat het niet werkt) en dan zien we verder.



Ik heb ook al eerder gezegd geef een idee eens een eerlijke kans, elke verandering wordt 9 van de 10 keer als negatief geïnterpreteerd. Maar vaak blijkt het op termin toch te werken.



Mocht dit niet werken dan proberen we een andere oplossing.



MBT de opmerkingen over het speelhoekje als ik daar de bezoeken van bekijk en ik bekijk de kook en vakantie topics dan is er beduidend meer behoefte aan een speelhoekje dan aan een kook en vakantie hoekje. :wink:

Maareh… je hebt



‘lies, damn lies and statistics’



toch? Zegt iemand die van stats houdt. Dus misschien is dit topic een duidelijker signaal dan allemaal cijfertjes? Je kunt bv het aantal stemmers voor een appart hoekje toch niet zomaar vergelijken met het aantal bezoekers van andere hoekjes? Niet statistich verantwoord… appels en peren etc.



We snappen jullie argumenten (modies) wel, maar ik heb niet het gevoel dat jullie echt open staan voor wat er hier gezegd wordt.



Groetjes,

Femke

@Angel & Luna wrote:

@ruud wrote:
Vanwege wat Lydia ook al zegt. Als we en een kook forum en een vakantie forum en wie weet wat er nog meer komt straks toevoegen wordt het forum onhandig lang. Dus voorlopig houden we het nog even bij deze manier.



Als over een half jaar blijkt dat dit niet werkt kijken we wel weer eens verder. ;0




:think: ik zeg niet verschillende fora maar gewoon een 2e huiskamer voor die vragen dus de vakantie vragen en kook vragen en cadeau vragen door elkaar in een 2e huiskamer




Maar waar is dan de eind grens, zo kan je wel bezig blijven…

En heb je straks zoveel andere plekken om je vragen te stellen en wordt het een niet handig en onverzichtelijk hoor, ik vind het nu juist gewoon een fijn forum! Duidelijk, makkelijk, interessant en gewoon leuk en handig! EN informatief niet te vergeten! Opzich werkt het prima toch op deze manier, en er is altijd nog een zoekfunctie!



En je zult altijd wel " onnozele antwoorden krijgen bij een gestelde vraag deze ervaring heb ik ook. Je vraagt om een bepaald product waar te krijgen en iedereen geeft zijn mening over het product. Echter had ik toch duidelijk vermeld dat ik daar specifiek naar opzoek ben en dat ook echt wil alleen die variant niet kan vinden, maar dat is denk ik een beetje aan alles dames zelf en concreet en “topicstartergericht” te reageren…

Dames bedankt voor jullie zinnige input. We zijn in overleg met elkaar en bekijken de eventuele opties allemaal. Als we dus even niet reageren hier dan weten jullie dus waarom.

Ik vind het ook jammer dat je niet meer gewoon je vraag kunt stellen.

Als ik iets wil weten over ik zeg maar iets center parcs, dan heb ik geen behoefte om mijn vraag ergens te stellen waar het ook over Tenerife en een wereldreis gaat.

Het is nu eenmaal de tijd van het vakantieboeken.

Logisch dat het dan veel over vakanties gaat.

Maar iedereen vraagt weer wat anders en iedereen vind zijn vraag belangrijk.

Jammer dat zo’n vraag behandelt word als een van de zoveel en op de grote hoop gegooit word.

@babylover wrote:

Hallo,

Ik heb gisteren een pb-tje gestuurd naar een modie dat ik het niet fijn vond dat ha volstroomt met vakantievragen…

Ik werd er helemaal mesjokke van…



Ik vind huiskamer altijd leuk omdat er zoveel verschillende dingen worden verteld maar er stonden gisterochtend wel 6 vakantievragen op een rijtje…

Nou dan ben ik snel klaar met lezen in de huiskamer… En als ze denk ik er geen halt op hadden gezet dat er dan nog 20 topics geopend zouden worden…

Daar gaat je huiskamer, althans in mijn ogen…



Misschien werkt sticky niet en moeten ze wat anders bedenken, dat vind ik wel…

Maar vond het zo in huiskamer ook niet fijn…



gr patricia




Ik vind het apart dat mensen hierover een pb-tje sturen, je bepaalt zelf toch wat je leest en vooral wat niet :think: ?



Verder prettig dat jullie iig in overleg gaan…

@babylover wrote:

Hallo,

Ik heb gisteren een pb-tje gestuurd naar een modie dat ik het niet fijn vond dat ha volstroomt met vakantievragen…

Ik werd er helemaal mesjokke van…



Ik vind huiskamer altijd leuk omdat er zoveel verschillende dingen worden verteld maar er stonden gisterochtend wel 6 vakantievragen op een rijtje…

Nou dan ben ik snel klaar met lezen in de huiskamer… En als ze denk ik er geen halt op hadden gezet dat er dan nog 20 topics geopend zouden worden…

Daar gaat je huiskamer, althans in mijn ogen…



Misschien werkt sticky niet en moeten ze wat anders bedenken, dat vind ik wel…

Maar vond het zo in huiskamer ook niet fijn…



gr patricia




Ja ik snap dat dus niet. Blijkbaar is vakantie boeken even een belangrijk onderwerp voor mensen. Voor jou niet, en dan lees je het dus even niet.



Jij vind het niet leuk en 20 mensen wel :think:



Lees ze dan even neit.



En om het overzichtelijk te houden kan je natuurlijk ook klikken op: mijn berichten.



Ik begrijp jouw gedachtegang hierin gewoon niet.

Neemt het hier geen hand aan van een discussie, wat wel en wat niet in de living?

@LaBruja wrote:

Maareh… je hebt



‘lies, damn lies and statistics’



toch? Zegt iemand die van stats houdt. Dus misschien is dit topic een duidelijker signaal dan allemaal cijfertjes? Je kunt bv het aantal stemmers voor een appart hoekje toch niet zomaar vergelijken met het aantal bezoekers van andere hoekjes? Niet statistich verantwoord… appels en peren etc.



We snappen jullie argumenten (modies) wel, maar ik heb niet het gevoel dat jullie echt open staan voor wat er hier gezegd wordt.



Groetjes,

Femke




Heel mooi verwoord wat ik niet uit mijn toetsen kreeg! :clap:

Niet open staan? :think:



Ze zijn erover in overleg las ik een paar berichten teurg, dus alles komt vast goed zoals altijd… Ondanks dat ik er een andere mening over heb, maar er wordt dus wel gehoor aangegeven :wink:

@Madre wrote:

@babylover wrote:
Hallo,

Ik heb gisteren een pb-tje gestuurd naar een modie dat ik het niet fijn vond dat ha volstroomt met vakantievragen…

Ik werd er helemaal mesjokke van…



Ik vind huiskamer altijd leuk omdat er zoveel verschillende dingen worden verteld maar er stonden gisterochtend wel 6 vakantievragen op een rijtje…

Nou dan ben ik snel klaar met lezen in de huiskamer… En als ze denk ik er geen halt op hadden gezet dat er dan nog 20 topics geopend zouden worden…

Daar gaat je huiskamer, althans in mijn ogen…



Misschien werkt sticky niet en moeten ze wat anders bedenken, dat vind ik wel…

Maar vond het zo in huiskamer ook niet fijn…



gr patricia




Ja ik snap dat dus niet. Blijkbaar is vakantie boeken even een belangrijk onderwerp voor mensen. Voor jou niet, en dan lees je het dus even niet.



Jij vind het niet leuk en 20 mensen wel :think:



Lees ze dan even neit.



En om het overzichtelijk te houden kan je natuurlijk ook klikken op: mijn berichten.



Ik begrijp jouw gedachtegang hierin gewoon niet.




ik had het idee gisteren dat als iedereen voor elke vraag een topic opent, wat iedereen voor zich moet weten, dat er dan nergens meer gereageerdt wordt omdat helemaal niks meer wordt gelezen omdat je dan wel 200 nieuwe topics krijgt op een dag…

Als iedereen op kok een topic gaat openen over vakantie dan krijg je toch ook een rommeltje… :think:



En ik zal vast niet de enige zijn die er zo over dacht want ik denk niet dat het aan mij alleen lag dat hij nu sticky is…



gr patricia
MBT de opmerkingen over het speelhoekje als ik daar de bezoeken van bekijk en ik bekijk de kook en vakantie topics dan is er beduidend meer behoefte aan een speelhoekje dan aan een kook en vakantie hoekje.

(die opmerking over het speelhoekje was van mij, dus ik wil toch even reageren)
Dat lijkt me moeilijk vergelijken, er IS namelijk geen kook/vakantiehoekje.
Maar als ik zie hoeveel vragen er gesteld worden over vakanties, campings, dagjes uit, pretparken, etc, dan kun je toch niet zeggen dat daar geen behoefte aan is?
Maarre, ik heb geen bezwaar tegen een speelhoekje hoor, prima dat dat er is voor de mensen die dat leuk/interessant vinden. Ik denk alleen dat er ook behoefte is aan andere 'hoekjes'.

Ik heb ook al eerder gezegd geef een idee eens een eerlijke kans

Nou doe je net alsof mensen niet openstaan voor iets nieuws. Maar volgens mij is het niet iets nieuws, die sticky topics bestaan al langere tijd, dus ik denk dat iedereen ondertussen wel de kans heeft gekregen om zich daar een mening over te vormen. Persoonlijk vind ik die lange sticky verzameltopics bijzonder onprettig, en ik lees ze vrijwel nooit.
Het kan ook best zo zijn dat andere mensen ze wel prettig vinden, prima, hun mening.
Maar dat wil toch niet zeggen dat iedereen die het daar niet mee eens is, moeite heeft met veranderingen?

@veertje wrote:

Niet open staan? :think:



Ze zijn erover in overleg las ik een paar berichten teurg, dus alles komt vast goed zoals altijd… Ondanks dat ik er een andere mening over heb, maar er wordt dus wel gehoor aangegeven :wink:




Klopt. En ik moet zeggen dat ik er de hele tijd over na zit te denken wat de ideale oplossing zou kunnen zijn.



Overigens mag iedereen een pb sturen over zaken die kok aan gaan. Volgens mij hoef je daar mensen niet op aan te spreken. Zoals het voor de een onprettig is om sticky’s door te werken, is het voor de ander onprettig om een huiskamer vol campings te zien. Iedereen mag zijn zegje doen hier he…

@babylover wrote:



Ik vind huiskamer altijd leuk omdat er zoveel verschillende dingen worden verteld maar er stonden gisterochtend wel 6 vakantievragen op een rijtje…

Nou dan ben ik snel klaar met lezen in de huiskamer… En als ze denk ik er geen halt op hadden gezet dat er dan nog 20 topics geopend zouden worden…gr patricia




Ik krijg per pagina huiskamer 46 onderwerpen (en 4 stickies). Dus zonder klikken naar de volgende pagina, alleen scrollen.

87% van de huiskamer ging dus NIET over vakantie!



Ik lees ook zelden stickies.

Van die vakantie en kook vragen vind ik het jammer dat er een sticky voor gemaakt is, bij de babynamen vind ik het ook wel jammer maar dat snap ik nog wel omdat daar heel veel namen worden neergezet zodat het toch makkelijk kiezen is .

Stickies lees ik ook niet helemaal door, maar een vraag over een spcifieke vakantie kan ik misschien wel beantwoorden.





Maar waar ik me in de huiskamer wel aan erger (overigens nooit een pb overgestuurd :stuck_out_tongue: ) is de topics over dat iemand even weg is (op vakantie enz) of dat iemand geen hyves meer heeft, dat iemand over "ik zeg maar wat " 9 maanden naar een concert gaat.

En idd die spoedjes die je de laatste tijd vaak ziet, kijk als het over leven en dood gaat vind ik het een spoedvraag, maar als het over een etensvraag gaat vind ik het niet echt een spoedje, maar dat is misschien persoonlijk.

Spoedje met etensvraag lijkt mij meer iets waar je graag binnen een half uur een antwoord op wilt hebben.



Ik heb van de week ook een spoedje geopend omdat ik me afvroeg of Mirthe ei mocht.

De ei stond al op en ik wilde dus snel antwoord.





Spoed op kok mag alleen gaan over leven en dood?

Als het daar over gaat stel jeje vraag toch niet op KOK dan bel je 112

@joseetje wrote:





Spoed op kok mag alleen gaan over leven en dood?

Als het daar over gaat stel jeje vraag toch niet op KOK dan bel je 112


Niet alles te letterlijk nemen he :wink:

Ik bedoelde meer, over de gezondheid van je kindje en ja dat van jou ging over de gezondheid van je kindje want je vroeg of je kindje van nog geen 1 jaar ei mocht. En ei is een hoog allergeen dus ja dat is een spoedvraag.



Misschien dat je de andere "spoedvragen"van de laatste tijd niet gezien hebt maar er zijn er veel bij geweest wat geen spoed was in mijn ogen. En in de de ogen van modies ook want ik zag in een topic dat er iemand zelfs op aangesproken was.