Speciale topics, wat is het nut??

Misschien stoot ik nu een hoop mensen voor het hoofd of is het al gezegd…

Wat jammer dat hier zo’n enorme weerstand opkomt.

Ik snap zowel de voor en de tegens, maar niemand komt echt tot een oplossing.

Het wellus/nietus verhaal levert ook niets op.Het is gewoon moeilijk om een groot forum als dit te moeten moderaten en daarbij alle partijen tevreden te stellen (weet ik uit ervaring, ik heb ook de eer een forum te mogen moderaten :shifty: ).

Er is hier zo’n grote groep verschillende mensen die “meekokken” dat het nooit iedereen tevreden stelt.

Als je heel veel onderwerpen van hetzelfde in de huiskamer hebt, is de hk minder interessant voor die mensen die net dat onderwerp niet leuk vinden.

Nu is dat vakantie, dan weer koken, dan weer enz enz.Je kan ook niet overal onderwerpen erbij maken, dan is er gewoon teveel te moderaten.

Ik wil hierin de mods toch bijvallen, het blijft moeilijk iedereen tevreden te houden, en het forum zo te kunnen bijhouden dat et niet een 24uurs klus wordt.

Hopelijk is er straks een oplossing gevonden waar de meeste partijen zich in kunnen vinden…

@ruud wrote:

en als ik terug lees zie ik toch echt wel iets dat ik helaas niet eerder gezien heb…

ik heb deze zin al tig keer terug gelezen, maar ik snap gewoon echt niet waar je op doelt :shifty: (of hoort die ‘niet’ niet in de zin?)

ik snap heel goed dat het voor de modies vrij frustrerend is dat bij elke verandering heel kok van slag is en in protest gaat. echt progressief zijn we hier niet met z’n allen…

maar van de andere kant vind ik het ook wel erg jammer dat het vaak ook wel een beetje uh ja politie-achtig is, zoals madre zei. we zijn een stel volwassen en als er goede argumenten komen (zoals ik bij dit topic echt wel vind (en ik dacht toen ik begon met lezen hier ook; ja hoor, er verandert weer iets, en hop iedereen weer in paniek :zzz: )), zou het wel prettig zijn als daar naar geluisterd wordt. maar goed, jullie zijn in beraad las ik, dus ik wacht rustig af.

Wat heb je dan helaas niet eerder gezien Ruud, ik volg je even niet.

@ruud wrote:

Ooit al eens bedacht dat er misschien wel mensen zijn die niet meteen met een grote mond en ongefundeerde krachttermen communiceren?

Doel je soms op mij???Ik hoop van niet, ik ben me ook van geen kwaad bewust maar okee!
Ik begrijp trouwens de hele zin niet?

Ben ik nu het zwarte schaap omdat ik toevallig dit topic heb geopend, waar blijkbaar iedereen mee in zijn maag zit???

Voorheen stelde ik elke keer als ik op vakantie ging een vraag, als weet iemand nog leuke tips voor de omgeving. Ik baal ervan dat ik dat nu dus niet kan.

En tja ik kan natuurlijk een ander forum gaan opzoeken, maar daar heb ik ook geen behoefte aan.

Fiep ik denk dat het politie achtige hier juist reuze meevalt hoor.

En als jullie geen zin hebben om terug te lezen. :wink:

Ik vind het niet echt elegant om voor infantiel uitgemaakt te worden vanwege het feit dat er een nieuw idee gelanceerd wordt. Als we hier politie achtig zouden modereren zoals op veel grote andere sites gebeurt had er nu iemand even niet kunnen kokken. :wink:

Ik quote mezelf even 8)

@Mama_jeanet wrote:

Maar kan een topic over een dergelijk onderwerp (vakantie, koken enz) niet gewoon in de huiskamer blijven en dan voor een max. aantal dagen? En dan slotje erop of verwijderen? Dan blijft de huiskamer toch ook leeg? En dan heb je die sticky’s niet nodig.

Of een subforum evt bij contact, dan weet iedereen dat ze voor zulke dingen bij contact moeten zijn…

En wanneer hoort iets in het sticky topic eigenlijk ?

http://www.kindjeopkomstforum.nl/viewtopic.php?t=68253 dit topic gaat ook over vakantie maar is toch weer net wat anders ?

Ik ben nog in de leer, net als iedereen denk ik, maar wat is hier anders aan ?

Karin ik had in derdaad verwacht dat daar ook een slotje op zou komen :think:

Tja dat vroeg ik me ook al af Karin2, die zag ik nog wel open staan in de huiskamer…ben daar echt niet “boos” over maar begrijpen doe ik dat niet

Ik ga er even vanuit dat dat topic nog open is omdat daar niet gevraagd wordt naar een camping, trekkershutje, lokatie etc etc. Zoals in de titel van het topic staat. :wink:

Oke, ik probeer het te snappen.

Een topic op zoek naar een camping wordt verplaatst naar de sticky vakantie en een topic op zoek naar pannen kan gewoon blijven staan omdat het niks met eten zelf te maken heeft ? :think:

@ruud wrote:

Ik ga er even vanuit dat dat topic nog open is omdat daar niet gevraagd wordt naar een camping, trekkershutje, lokatie etc etc. Zoals in de titel van het topic staat. :wink:

nou kon ik nog ver met je meegaan, maar dit snap ik dan gewoon écht niet. dus je hebt een sticky over vakantie, maar de vraag waar je met een kind van 6 of 8 maanden heen kan, past daar niet in?

Fiep ik denk dat het politie achtige hier juist reuze meevalt hoor.

Dat ervaar ik dus anders, m.n. de laatste tijd. Ik heb op meer fora rondgehangen, en nog steeds (wees gerust; niet zoveel als op kok, ik heb ook nog een écht leven :wink: ), en zodra dat fora zijn voor volwassenen, wordt er vaak toch wat zelfregulerender gehandeld. Hier is het meestal ook 'rustig', maar soms komt er opeens een vlaag van vrij schoolse acties van de hand van de modies.

het woord infantiel vind ik overigens ook wel wat uh ver gaan ja, voor dit topic. ik was het nog niet tegengekomen.

Ruud, zonder je aan te willen vallen of zo, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe je dit straks wil gaan evalueren.

Ik heb namelijk het idee dat je de statistieken op elke manier uit kunt leggen die je maar wil.

Bijvoorbeeld, als er weinig reacties komen in het sticky topic, kun je zeggen dat er geen interesse is in vakanties, of je kunt zeggen dat sticky topics niet goed werken.

En andersom net zo, bij veel reacties, betekent dat dan dat het sticky topic een super oplossing is, of willen mensen zo graag hun vraag kwijt dat ze het toch maar op die manier doen?

Je kunt er echt alle kanten mee op straks.

En of dat dan vandaag of over 4 weken is, maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Lijkt me een lastige taak om daar iets zinnigs van te maken.

Fiep, Ik lees die vraag als over wanneer op vakantie niet waarheen toch?

KoK is ook in grote mate zelfregulerend maar gezien de omvang zal er toch af en toe gestructureerd moeten worden.

@ruud wrote:

Fiep, Ik lees die vraag als over wanneer op vakantie niet waarheen toch?

.
Maar het gaat wel over een vakantie, ik dacht dat het daar juist over ging?

Mejis, geloof me daar komen wij heus wel uit.

En nogmaals als blijkt dat het echt niet werkt passen we het aan. Ik ben/wij zijn echt niet te beroerd om toe te geven als een idee niet werkt.

@Mejis wrote:

Ruud, zonder je aan te willen vallen of zo, maar ik ben wel heel nieuwsgierig hoe je dit straks wil gaan evalueren.

Ik heb namelijk het idee dat je de statistieken op elke manier uit kunt leggen die je maar wil.

Bijvoorbeeld, als er weinig reacties komen in het sticky topic, kun je zeggen dat er geen interesse is in vakanties, of je kunt zeggen dat sticky topics niet goed werken.

En andersom net zo, bij veel reacties, betekent dat dan dat het sticky topic een super oplossing is, of willen mensen zo graag hun vraag kwijt dat ze het toch maar op die manier doen?

Je kunt er echt alle kanten mee op straks.

En of dat dan vandaag of over 4 weken is, maakt eigenlijk niet zoveel uit.

Lijkt me een lastige taak om daar iets zinnigs van te maken.

idd dat vraag ik mij ook af je kan de uitslagen daarvan bekijken hoe het je het beste uitkomt…

denk dat een poll beter is :think: maarja dan moeten mensen natuurlijk wel gaan stemmen…

huh :think: als er bv op je werk wat wordt verandert gaan dan de meesten van jullie die reageren dan ook meteen allemaal in de verdediging alvorens het geprobeert te hebben.

Je moet iets nieuws toch ook de kans geven om te slagen/of niet te slagen.

Of ben ik nu de enige die denkt eerst zien en dan evalueren en dan eventueel herzien of zo dooraan. :think: :think: :think:

Nee hoor Ing, ik vind ook dat het eerst een kans moet krijgen ongeacht wat ik van de verandering vind. Wel hou ik van duidelijkheid.

Daar ben ik het ook wel mee eens karin2.

Helemaal helder is het nu niet welke WEl en welke NIET in dst sticky horen. Dan doel ik op jou link.