Soms is het gewoon moeilijk

He jakkes Ilse… ik kwam even kijken in dit topi en eerst lees ik je goede nieuws en nu vervolgens dit… wat een ontzettend naar nieuws… 2 weken wachten duurt idd een eeuwigheid… maar veel eerder is er idd niets te zien op een echo. Wat wel een mogelijkheid zou kunnen zijn: 2 keer bloed laten prikken en dan kijken of het HCG gestegen is. Je liep bij de gyn, dus zou het daar even vragen. En je kan natuurlijk ook zelf steeds testjes doen om te kijken of de streep donkerder wordt of niet…

Ik hoop dat het loos alarm is… je kán buikpijn hebben in het begin van je zwangerschap… en kwaaltjes zijn niet altijd alle dagen hetzelfde, dusse… :pray: :hug:

Ik hoop ook heel hard dat het loos alarm is :pray: :pray:

Heel veel :hug: :hug:

Heb de gynaecoloog gesproken.De 27e kunnen we komen voor een echo.

Bloedprikken had volgens haar weinig zin. Ik heb vandaag zelf zo’ntest gehaald met zwangerschapsindicator, dacht…als ik m deze week doe en eind volgende week dan moet er toch verschil zijn…(nu 2-3 weken, eind volg 3-4 weken…).

M’n gespannen borsten zijn nu al voor de derde dag weg dus ik neig mee naar geen goede afloop dan naar een goede, maar een beetje hoop hou ik…(tegen beter weten in?).

Bedankt voor de lieve reacties.

kus Ilse

kon het natuurlijk niet afwachten…test vandaag al gedaan…

De test gaf wel 3+ aan vandaag (vorige week 2-3 weken…)

Is dit nou positief of niet? Of stijgt je HCG zowiezo nog als je het vruchtje nog niet verloren bent???

Toch maar de echo afwachten, dat geeft de enige echte zekerheid…

Ben wel benieuwd wat jullie bedenkingen zijn…

Ben ik weer…

Vandaag de echo gehad…Er was een vruchtzakje te zien en een dooier, helaas nog geen hartje.

Over twee weken terug komen (ik ga eerst een week op vakantie).

Spannend :pray: :pray:

Hallo meiden

Even ego.

Vandaag naar de gyn geweest. We hadden een nieuw zaadonderzoek laten doen en daar kregen we de uitslag van. Helaas slechter als dat er in eerste instantie gedacht werd. IVF is van de tafel gesmeten. En ICSI ervoor in de plaats gekomen.

Eigenlijk kon ik over 2 maanden beginnen, maar om mijn kansen te vergroten, doe ik dat niet maar ga eerst afvallen. Augustus moet ik nu terugkomen. (ik zou als ik bel met dat ik wil starten binnen 6 weken aan de beurt zijn, maar omdat je maar 3 pogingen hebt wil ik echt eerst afvallen.) Dus ik start oktober of misschien wel later. Eerst kijk ik in augustus met hoeveel procent mijn kans vergroot is. Is dat naar mijn zin nog niet goed ga ik eerst weer verder met afvallen. Ik start zowiezo in Januari.

Mijn gyn zei dat als ik afval de kans op slagen groter word.Ook gezien mijn leeftijd nog gunstig is.

(sorry voor mijn ego bericht) :-* :-* :-*

Jannigje, wat balen dat het zaad kennelijk nog slechter was… jakkes zeg… :hug:

En wat knap dat je eerst gaat afvallen, zeg! Daar heb ik echt respect voor. Het is denk ik inderdaad ook wel verstandig, maargoed, wel moeilijk natuurlijk… sowieso is afvallen al niet makkelijk en dan wordt de kinderwens ook nog eens uitgesteld dus… maar als het de kansen vergroor is het het wel waard natuurlijk! :thumbup:

Hoe ben je van plan af te gaan vallen?

Dikke :hug: voor jou…

Ik denk dat ik een heel eind kom met regelmaat en tussendoortjes te laten staan. Ook heb ik een calorieenboek in huis dus ga ook zorgen dat ik die niet TE veel binnenkrijg.

Ook probeer ik meer te gaan bewegen. Fiets elke dag zowiezo al 9 km. Maar buikspieroefeningen enzo

Zo wat knap van je dat je je wens een paar maanden gaat uitstellen om te gaan afvallen :clap: :clap:

Maar wat een domper weer zeg :evil: :hug:

Jeetje Jannigje :hug: Het zit je ook niet mee he :hug:

Maar inderdaad wat Bigsby zegt, wel knap van je dat je je wens even opzij kan zetten daarvoor.

:-*

He L, betrapt :wink:

:angel:

Jannigje, :hug: :hug: :hug:

Ik lees al een tijdje met jullie mee. Wat een obstakels moeten sommigen van jullie overwinnen!

Ik ben gaan meelezen, omdat wij nu ook de mmm in gaan. Een stukje eerder dan de meesten van jullie, maar daarom niet minder spannend/ eng. Doordat ik medicatie gebruik waarmee ik niet zwanger mag worden, ben ik daarmee gestopt. Vervangende medicatie slaat niet echt aan, en het is even doorbijten. Omdat het in mijn situatie ‘minder wenselijk’ is dat we er pas achter komen dat e.e.a. wellicht niet zomaar gaat lukken na nog eens een half jaar, mogen we nu de mmm al in. Maandag a.s. hebben we de eerste afspraak. We zitten nu in ronde 8.

Ik hoop dat jullie het niet vervelend vinden, dat ik meeschrijf en -lees, terwijl ik nog maar zo kort (in verhouding met jullie) bezig ben, maar ik deel ook graag mijn ervaring van de mmm met jullie en hoop ook jullie vorderingen te volgen.

Ici, je hoeft je niet te verontschuldige hoor! jij hebt ook alle recht om hier mee te schrijven aangezien je ook de mm ingaat.

Ik geloof dat ik ergens je verhaal heb gelezen, jij moet toch van de medicijnen af zodat je zwanger kunt zijn? dus hebben ze liever dat je zo snel mogelijk zwanger raakt?

Heel veel succes meid, hopelijk gaat alles goed zonder medicijnen en raak je snel zwanger.

Bigsby, dank je.

En ik zie nu dat je ook in Apeldoorn woont. Leuk, misschien wel om de hoek! :smiley:

@Ici wrote:

Bigsby, dank je.

En ik zie nu dat je ook in Apeldoorn woont. Leuk, misschien wel om de hoek! :smiley:

Hee toevallig :wink: Ik ben wel benieuwd waar jij woont dan :think: via pb misschien?

Ik zal het niet doorvertellen hoor :wink: :mrgreen:

Ons eerste gesprek is maandag bij de fertiliteitsverpleegkundige. Ik neem aan dat dat dan niet veel gaat voorstellen? Geen echo o.i.d.? Iemand ervaring hoe het gaat als je eerst langs een verpleegkundige moet?

Best kans dat je direct een echo krijgt hoor, Ici.

Dat had ik toen wel volgens mij. Dan kunnen ze de eerste dingen direct al even bekijken. Vaak legt een verpleegkundige eerst even de procedure enzo uit. Succes maandag, ik ben benieuwd!