sneeuw

eerst maar eens zien allemaal voor ik het geloof

Ik was 2 jaar terug ook zoéén die riep: Regenlaarsjes met dikke sokken voldoet ook prima, maar ik kon haar 3 paar sokken aantrekken, haar voeten bleven steenkoud. De laarsjes zelf trekken heel veel kou aan, hier dus ook lekkere snowboots, lekker warm, ook als er een sneeuw ligt.

Ook een skibroek en jas, Nica speelt veel buiten in de sneeuw en ik vind het ideaal :thumbup: Wel hou ik mijn hart vast voor volgend jaar, al ik voor 3 kids zo’n complete outfit moet kopen :shifty:

Een schoenentip voor als het glad is: Goede wandelschoenen hebben ook veel profiel, vaak nog meer dan snowboots en ze zijn ook nog eens lekker warm. Maar goed, dan moet je wel een spijkerbroek dragen, onder een rok is het natuurlijk geen gezicht :wink:

:lol: :lol: :lol: Je hebt de rokjes smaak te pakken hè…

Ik wilde ook nooit snowboots. Maar ik gleed om de haverklap uit op mijn schoenen (die meestal een hakje hebben). Dus ik ging op zoek en ik vond ze allemaal zooo verschrikkelijk. (Ik ben een zeikerd, maar ik wil er wel een béétje satc verantwoord bij lopen natuurlijk :lol: )Tot ik dis dat bontje zag. Ze zijn heerlijk warm en, ondanks dat ze echt niet zo veel profiel zullen hebben als de reguliere snowboots, glijd ik niet meer uit!

Ik heb van die dubarry’s die ik vanmiddag bij de eerste hagel snel uit de berging heb geplukt. Vind ik er verantwoord genoeg uit zien :wink: Maar als het zo’n winter wordt als vorig jaar is er niemand meer die zich daar druk om maakt :mrgreen:

Vorig jaar had ik de kids ook gewone rubberlaarzen aangetrokken (ik was te laat voor snowboots) en dat was inderdaad best koud. Dit jaar dus maar lekkere gevoerde rubberlaarzen gekocht voor ze. Lekker warm van binnen en het blijft droog van buiten. En de oudste die al naar school gaat, kan ze zelf aan en uit trekken. Ook belangrijk aangezien ze dat op school ook zelf moeten kunnen. We gaan maar eens kijken hoe dat bevalt.

Wij waren vorig jaar net 2 dagen in Suriname toen het hier begon te sneeuwen, dus toen we half januari terug kwamen was er ook maar heel weinig meer over qua snowboots en winterkleding!

In de week erna viel de folder van karwei binnen en die kwamen ineens met een snowboots actie in de kindermaten :dance: Ik heb toen gelijk de draagmaat en een maat groter meegenomen :thumbup: Voor mijzelf was het wat moeilijker, maar uiteindelijk kwam ik bij Puma een paar in de uitverkoop tegen precies in mijn maat. Nog wel duur, maar na wat wikken en wegen toch besloten om ze maar te nemen. Mijn voeten groeien immers niet meer :thumbup:

Ook vond ik nog een leuk setje van skibroek, colletje en fleece trui, dus uiteindelijk viel het mee en waren we gesteld!!

Van mij mag het ook gaan sneeuwen hoor, vind het altijd wel wat hebben.

Zou het zijn omdat ik in de strenge winter van '78/'79 ben geboren :think:

Ik zal morgen nog wel even de snowboots van D passen. Mochten ze te klein zijn en iemand heeft intresse in een paar in maatje 29/30, laat het mij maar weten hoor! De winterset (98/104) is trouwens sowieso te klein, dus daar mag je mij ook voor pb-en bij intresse :wink:

vandaag voor beide kids lekkere warme sloffen snowboots besteld!!

@Sneeze wrote:

Van mij mag het ook gaan sneeuwen hoor, vind het altijd wel wat hebben.

Zou het zijn omdat ik in de strenge winter van '78/'79 ben geboren :think:

zou dat het zijn!?! :lol:

Zelf ben ik van voorjaar '78 en denk dat toch 1 van de meest gave foto’s uit mijn 1e jaar is dat ik 9 maand oud in een geimproviseerd skipakje met een schepje in mijn hand tegen een mega berg sneeuw sta te leunen :slight_smile:

Mijn ouders konden de voordeur niet meer uit (ingesneeuwd) en zijn via achterdeur buurvrouw naar binnen gegaan om daarna de voordeur uit te graven en bij die enorme hoop zijn mijn broer en ik dus ook vereeuwigd en moet nog altijd lachen als ik die foto zie.

Lasse riep een maand of twee geleden al dat met zijn verjaardag het zou sneeuwen. Ik van nee joh - je bent in de war - en vorig jaar was het ook pas met kerst. Maar zou hij dan toch aardig gelijk hebben :think:

Vijf jaar geleden was er op zijn verjaardag overigens ook een grote sneeuwstorm - geloof dat het aardig wat invloed heeft gehad destijds maar ik lag het hele weekend in het zkh en het was aardig langs me heen gegaan.

Negen maanden later was er een geboortegolf ergens waar de stroom uitgevallen was geweest.

Vijf jaar geleden op zijn verjaardag toen was het zijn geboortedag geloof ik :mrgreen:

Sinds een half uur sneeuwt het hier in Drenthe dikke vlokken sneeuw en het is nu nul graden … het gras en de daken kleuren langzaam wit. Het zal niet blijven liggen vandaag, maar krijg spontaan zin in Kerst (en dat wil ik helemaal nog niet, want ik wil eerst op 5 december Sinterklaas uitzwaaien).

Sneeuw in drenthe?? welk deel woon je :mrgreen:

Hier nog geen sneeuw…

@juulke wrote:

Sinds een half uur sneeuwt het hier in Drenthe dikke vlokken sneeuw en het is nu nul graden … het gras en de daken kleuren langzaam wit. Het zal niet blijven liggen vandaag, maar krijg spontaan zin in Kerst (en dat wil ik helemaal nog niet, want ik wil eerst op 5 december Sinterklaas uitzwaaien).

Waar ongeveer in Drenthe zit jij ?

Sta al ongeduldig naar buiten te gluren… :lol:

@chantal!! wrote:

Hier nog geen sneeuw…

Gezellig bij kabouter Plop. Mijn man werkt 15 kilometer verderop in Emmen, maar daar is nog geen vlokje sneeuw te bekennen.

Oke…hier is het eigenlijk wel lekker buiten. Zonnetje schijnt goed en zie eigenlijk vandaag geen sneeuw komen…maar in het westen duurt dat altijd langer…

nou hier in het hoofddorp van Drenthe ook geen sneeuw te bekennen hoor :slight_smile:

Wel van die hele vieze fijne regen die maar doorvalt… dus ik zeg: sneeuw kom maar deze kant op :thumbup:

@juulke wrote:

@chantal!! wrote:

Hier nog geen sneeuw…

Gezellig bij kabouter Plop. Mijn man werkt 15 kilometer verderop in Emmen, maar daar is nog geen vlokje sneeuw te bekennen.

oke :mrgreen: dat is vanuit hier nog 45 min rijden…maar het mag deze kant wel opwaaien hoor :lol:

ze zijn niet heel duidelijk (flitsen in het raam werkt niet zo goed), maar hierbij de eerste sneeuw van het nieuwe seizoen hier.

@juulke wrote:

Foto!!!

Hier wel een heel klein beetje natte sneeuw gehad en een hagelbui.

De dikke vlokken veranderen zo langzamerhand in regen nu, wel jammer eigenlijk.