het is hier een grote ijsbaan op het moment en in de borders en op het gras ligt nog sneeuw. Het is nog een dikke laag ijs en het begint nu pas te dooien en dat maakt het zo ontzettend glad en het duurt nog wel even voordat het weg is.
Op school is het levensgevaarlijk … zo erg dat we vanmorgen tegelijk met een ambulance aankwamen omdat de juf heel hard onderuit was gegaan op het schoolplein en hard zo hard op haar hoofd was gevallen dat ze even helemaal van de wereld was .
ik wil nu wel graag lente. hoe dol ik op de winter en sneeuw ben… maar vind het nu behoorlijk grijs en word er zelf een beetje somber van (erg gevoelig voor weersverandering)
lekker zonnetje op mijn bolletje daar hbe ik nu wel behoefte aan
Ik krijg net een email van school. Aangezien het vandaag niet echt gaat dooien (vlak bij huis gaat het nu licht smelten, maar het is nog steeds -2 nu) en er ijzel verwacht wordt vanavond en vannacht, gaan ze morgenochtend bekijken hoe de situatie is op school en de kans groot is dat de bellijst geactiveerd gaat worden vanwege vorstverlet … wellicht geen school dus morgen.
Morgen gaat het naar de 5 graden boven nul en ik hoop dat het meeste dan vrijdagochtend weg is.
hier ligt er nog een berg sneeuw en is het spekglad buiten, dus waag me alleen maar als het echt moet naar buiten.
maar achter hebben we de stoep helemaal schoongeveegd steeds, en daar ligt dus niets meer. Met het zonnetje wat er bij is, de parkieten die in de buitenkooi zitten, en ik achter glas, lijkt het net voorjaar. :inlove:
Hier ook nog spekglad buiten, maar moet dadelijk gaan werken tot vanaaf 23.00 uur. Hmm duim dat in ieder geval de ijzel of regen weg blijft hoor
Hier ook nog sneeuw en het is spekglad :?
Hier ook spekglad :?
Bij mijn werk is het ook geen doen trouwens! Clienten durven niet eens naar buiten om te lopen of te fietsen (logisch).
@crien wrote:
Ik weet niet hoe het bij jullie is maar hier nog volop sneeuw. Nou ja sneeuw… plakkaat van troep kun je het beter noemen, maar het dooit niet hard weg iig :?
Hier nog steeds zo… situatie gewoon niet veranderd terwijl er toch de hele dag de zon op heeft gestaan. De schuine stand van de zon en de filtering van de kale bomen breekt duidelijk de kracht van de zon bij temp van toch net boven 0
Het is hier gewoon glijden, overal waar nog wat lag ligt nu al een week of wat ijs, zo irritant, het is net schaatsen in je eigen straat… ben het wel beu nu!!!
het heeft vannacht geregend en het is nu boven nul, maar die dikke laag ijs is dus nog niet weg en het is zo ontzettend glad buiten. Ik ben nooit zo blij met regen, maar hoop dat het vandaag even flink door regent en dooit zodat het morgen weg is.
het is hier echt levensgevaarlijk op straat
@knollie1 wrote:
erg is het hè? Ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt eigenlijk. Ik hoor bijna nooit sirenes hier, maar heb vanmorgen al drie keer een ambulance gehoord.
En niks op het nieuws te vinden hierover :think: We tellen in het noord en oosten niet mee blijkbaar 8)
@juulke wrote:
@knollie1 wrote:het is hier echt levensgevaarlijk op straat
erg is het hè? Ik heb het nog nooit zo erg mee gemaakt eigenlijk. Ik hoor bijna nooit sirenes hier, maar heb vanmorgen al drie keer een ambulance gehoord.
En niks op het nieuws te vinden hierover :think: We tellen in het noord en oosten niet mee blijkbaar 8)
Hier ook niet… Zuid-oosten. NL is alleen de Randstad lijkt het wel… “De sneeuw is weg is NL” en vervolgens krijgen de weermannen allemaal boze mailtjes en foto’s, hahaha :mrgreen:
@knollie1 wrote:
Hier ook :shock: je glijdt alle kanten op en het schoolplein :silenced: een ijsbaan :?
Net lopend de kinderen en gastkinderen naar school gebracht.
Ik wilde een keer niet de auto pakken ivm gladheid. :wall:
Menn wat een drama! We wonen op 5 grotemensenminuten van school en hebben er 20 minuten over gedaan. 10 keer uitgegleden en nat geworden. gelukkig niets gebroken.
Wat een ellende…
Straks maar weer met de auto. Baal ik van, ik fiets liever!
ben blij dat manlief van zijn baas de ruimte krijgt om te brengen en te halen en dat ik tussendemiddag nog wat ondersteuning heb… want ik durf hier ook amper de straat op :?
Man is ook net onderuit gegaan, gelukkig ook niks kapot, maar volgens mij zou ik spontaan in de weeen schieten als ik zou vallen.
kijk maar uit mama marije, dat je niet valt.
hier werd wel een weeralarm afgegeven gisteravond, maar die was vanochtend alweer ingetrokken.
@crien wrote:
@juulke wrote:@knollie1 wrote:het is hier echt levensgevaarlijk op straat
Hier ook niet… Zuid-oosten. NL is alleen de Randstad lijkt het wel… “De sneeuw is weg is NL” en vervolgens krijgen de weermannen allemaal boze mailtjes en foto’s, hahaha :mrgreen:
Hier (uiterste zuiden) is het ook een grote baggerzooi! Bah, je breekt je nek als je 2 stappen buiten zet. Heb nu meer moeite met autorijden dan toen er nog gewoon sneeuw lag. :roll:
Hier ook een drama… ik ben keihard onderuit gegaan op de stoep, zoon ook… uiteindelijk kwamen we alle 3 met kletsnatte broeken, kapotte knie bij zoon, hoofdpijn bij mij, weer thuis :roll: , we waren nog geeneens halverwege op de weg naar school, het is hier gewoon echt niet te doen! School vond het ook niet heel vreemd dat ik zoon thuis hou vandaag.