Sjjeesus! Wat een pak is er weer gevallen zeg! :shock: Hier ging de achterdeur gewoon niet meer open! :o Hier is zeker een pak van 15 tot 20 cm gevallen en het waaide een beetje vandaar dat de deur ‘ingepakt’ zit. Zucht… weer sneeuwruimen… Ik wil zon, zomer, warmte, ik ga emigreren! 8)
haha dat hoop ik dan ook voor je weet dat het hier in bergeijk in elk geval hopeloos is om te rijden. manlief slipte gisteren behoorlijk (ondanks winterbanden en als vrachtwagenchauffeur toch ook wel wat gewend…)
ik was vorig jaar jaloers op jullie mamamarije, dus vben blij dat wij het nu hebben en ook zo lekker voor de kerst! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ik was vorig jaar jaloers op jullie mamamarije, dus vben blij dat wij het nu hebben en ook zo lekker voor de kerst! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
zo blijft het een beetje verdeeld he
En we hebben hier nog steeds genoeg sneeuw hoor, de kids vinden dit ook prima zat. Want er kan gesleed worden, sneeuwballen gegooid, sneeuwpoppen gebouwd, op straat gesleed doordat er overal ijs onder ligt en de ijsbaan is ook open, want het is nog weg te schuiven.
de buien hebben ommen net geschampt zeg maar hier is maar 2 a 3 cm bijgevallen.maar er komt meer als ik buienradar moet geloven.rond 10.00 gaat het hier weer sneeuwen. :thumbup:
Dit was vanmorgen hier. Die laag op de kliko is dus van vannacht. Auto’s lopen vast in de straat, mensen stappen uit om elkaar te helpen met duwen. Fietsers komen er helemaal niet door. Hub had 2x een stoeprandje gemist en daarom 1x echt gevallen.
Ik wilde nog een paar boodschapjes halen met de auto vandaag maar ik haal het hoognodige wel te voet bij de Plus en anders eten we maar pannenkoeken en instant soup met kerst! 8)
en ik moet ook nog even naar lommel / belgie toe :think:
als ik gok …__>>> cm of 13 ???
moet je daar echt naar toe? wij zijn gistereavond daar vandaan gekomen, en daar ligt dus net zoveel als hier… hoe rijd je altijd naar lommel?
Belgen opgeroepen om thuis te blijven
BRUSSEL - De federale politie van België heeft de Belgen vrijdagmorgen met klem opgeroepen thuis te blijven. Een dik pak sneeuw en ijzel ontregelen het verkeer. Op snelwegen is veelal alleen de rechterrijstrook begaanbaar.
Foto: AFP
Op de snelwegen staat al ruim 500 kilometer file, ondanks het weinige verkeer. Snelweg E313 van Luik naar Antwerpen is volledig afgesloten.
Treinen rijden nog redelijk. Wel zijn er veel vertragingen in de Franstalige deelstaat Wallonië. Enkele ritten zijn uitgevallen, omdat machinisten niet tijdig op hun werk konden komen.
In Wallonië is opnieuw een rijverbod ingesteld voor vrachtwagens op de besneeuwde en gladde snelwegen. De trucks mogen ook de grens met Frankrijk niet over, omdat daar een rijverbod voor trucks geldt.
Het vliegveld van Charleroi is vrijdagmorgen om half zeven heropend, nadat het donderdagavond was gesloten. „Maar dat wil niet zeggen dat alle vluchten kunnen doorgaan�, aldus een woordvoerder. Door de sluiting van het op een na grootste vliegveld van België waren tweeduizend passagiers gestrand. Ze sliepen op veldbedden en kregen drinken van het Rode Kruis.