sneeuw

@knipoogje1983 wrote:

heb je gemeten hoeveel sneeuw er bij jou ligt?

nee heb geen liniaal of zo…

ben wel erg benieuwd

want achter ligt dus nog veel meer!

dit is bij mijn raam, dus dan is het zeker minder, ivm de warmte…

ik moet nu eerst sneeuw scheppen,

want ik krijg mijn auto er niet uit :shock:

en ik moet ook nog even naar lommel / belgie toe :think:

als ik gok …__>>> cm of 13 ???

Sjjeesus! Wat een pak is er weer gevallen zeg! :shock: Hier ging de achterdeur gewoon niet meer open! :o Hier is zeker een pak van 15 tot 20 cm gevallen en het waaide een beetje vandaar dat de deur ‘ingepakt’ zit. Zucht… weer sneeuwruimen… Ik wil zon, zomer, warmte, ik ga emigreren! 8)

@Gab wrote:

@knipoogje1983 wrote:

moet je daar echt naar toe? wij zijn gistereavond daar vandaan gekomen, en daar ligt dus net zoveel als hier… hoe rijd je altijd naar lommel?

ik heb net even gemeten, en op mijn stoep, die gisterenavond schoongemaakt was, ligt nu 24 cm. :shock:

via valkenswaard, rij ik altijd…

maar ik heb nu eindelijk goede banden onder mijn twingo,

dus slip gevaar heb ik bijna niet… :wink: hoop ik dan…

haha dat hoop ik dan ook voor je :slight_smile: weet dat het hier in bergeijk in elk geval hopeloos is om te rijden. manlief slipte gisteren behoorlijk (ondanks winterbanden en als vrachtwagenchauffeur toch ook wel wat gewend…)

oh heerlijk wat een lading sneeuw!

Jullie hebben nu de bergen die wij vorig jaar hadden… ikke jaloers :o

ik was vorig jaar jaloers op jullie mamamarije, dus vben blij dat wij het nu hebben :slight_smile: en ook zo lekker voor de kerst! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

@knipoogje1983 wrote:

ik was vorig jaar jaloers op jullie mamamarije, dus vben blij dat wij het nu hebben :slight_smile: en ook zo lekker voor de kerst! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

zo blijft het een beetje verdeeld he :smiley:

En we hebben hier nog steeds genoeg sneeuw hoor, de kids vinden dit ook prima zat. Want er kan gesleed worden, sneeuwballen gegooid, sneeuwpoppen gebouwd, op straat gesleed doordat er overal ijs onder ligt :wink: en de ijsbaan is ook open, want het is nog weg te schuiven.

hier sneeuwt het voor de verandering maar lekker door :slight_smile:

dadelijk toch maar de slee op, want als het de hele dag blijft sneeuwen wordt het niet makkelijker…

Hoe zit het nu in de Randstad eigenlijk?!

We ‘moeten’ niet, maar willen wel richting Aalsmeer vanuit hier om een wiegje op te halen.

Maar als het daar ondoendbaar is op de weg… dan moeten mijn hormonen maar even af en komt die wieg later wel (en dat vind ik makkelijk :liar: )

Nou gok ik zelf dat de snelwegen noord/randstad wel oké zullen zijn en in Aalsmeer hoeven we amper de plaats zelf in, moeten aan de rand wezen… maar misschien gok ik wel helemaal verkeerd :mrgreen:

de buien hebben ommen net geschampt zeg maar hier is maar 2 a 3 cm bijgevallen.maar er komt meer als ik buienradar moet geloven.rond 10.00 gaat het hier weer sneeuwen. :thumbup:

ik gok dat we nu in totaal 8 cm sneeuw hebben

nou ik ga maar naar de gewone ah… haha

het blijft heel hard sneeuwen, en de straat ziet er echt spekglad uit…

en hier is weer veel bijgekomen, en het sneeuwd nog steeds nu!

In de randstad niks bijgevallen, (helaas) na een week mag er wel weer een nieuw laagje komen, het begint er nu zo viezig uit te zien.

@jorien wrote:

In de randstad niks bijgevallen, (helaas) na een week mag er wel weer een nieuw laagje komen, het begint er nu zo viezig uit te zien.

Dus dat zou goed te doen moeten zijn waarschijnlijk :thumbup:

(wij rijden hier bij huis vandaan binnen 5 minuten op de snelweg)

Dit was vanmorgen hier. Die laag op de kliko is dus van vannacht. Auto’s lopen vast in de straat, mensen stappen uit om elkaar te helpen met duwen. Fietsers komen er helemaal niet door. Hub had 2x een stoeprandje gemist en daarom 1x echt gevallen.

Ik wilde nog een paar boodschapjes halen met de auto vandaag maar ik haal het hoognodige wel te voet bij de Plus en anders eten we maar pannenkoeken en instant soup met kerst! 8)

Zo is mijn tuin nu en het sneeuwt weer. Slee was ik gisteren vergeten binnen te zetten.

Eigenlijk moet ik zo nog naar Kerkrade maar ik sch*t al 7 kleuren stront bij het idee.

en wij hebben misschien 0,5 cm… po het gras dan… de meeste stoepen en wegen zijn allang weer schoon…

@knipoogje1983 wrote:

@Gab wrote:
@knipoogje1983 wrote:

moet je daar echt naar toe? wij zijn gistereavond daar vandaan gekomen, en daar ligt dus net zoveel als hier… hoe rijd je altijd naar lommel?
Belgen opgeroepen om thuis te blijven

BRUSSEL - De federale politie van België heeft de Belgen vrijdagmorgen met klem opgeroepen thuis te blijven. Een dik pak sneeuw en ijzel ontregelen het verkeer. Op snelwegen is veelal alleen de rechterrijstrook begaanbaar.

Foto: AFP

Op de snelwegen staat al ruim 500 kilometer file, ondanks het weinige verkeer. Snelweg E313 van Luik naar Antwerpen is volledig afgesloten.

Veel lijnbussen zijn in de garages gebleven. In Brussel rijdt geen enkele bus en is slechts één tramlijn in gebruik met vijf tramstellen. „We hebben geprobeerd om de bussen vrijdag te laten uitrijden, maar ze zijn allemaal geslipt bij het verlaten van de remise�, aldus een woordvoerder van het Brusselse openbaarvervoerbedrijf MIVB.

Treinen rijden nog redelijk. Wel zijn er veel vertragingen in de Franstalige deelstaat Wallonië. Enkele ritten zijn uitgevallen, omdat machinisten niet tijdig op hun werk konden komen.

In Wallonië is opnieuw een rijverbod ingesteld voor vrachtwagens op de besneeuwde en gladde snelwegen. De trucks mogen ook de grens met Frankrijk niet over, omdat daar een rijverbod voor trucks geldt.

Het vliegveld van Charleroi is vrijdagmorgen om half zeven heropend, nadat het donderdagavond was gesloten. „Maar dat wil niet zeggen dat alle vluchten kunnen doorgaan�, aldus een woordvoerder. Door de sluiting van het op een na grootste vliegveld van België waren tweeduizend passagiers gestrand. Ze sliepen op veldbedden en kregen drinken van het Rode Kruis.