we moeten binnen blijven vrees ik … de deur wil echt niet open door de sneeuw, mijn man is maar thuisgebleven van zn werk :mrgreen: :mrgreen:
Stel je voor. De wegen zijn spekglad. Ijs en sneeuw erop en niet gestrooid. En ik daar lopend met de fiets aan de hand met 2 kinderen erop.
Ik heb me wat afgezweet. Ik ben kapot. Ik heb er echt genoeg van. Het is levensgevaarlijk en ik kom standaar dop deze manier te laat op mijn werk. Wat mij betreft mag de dooi inzetten hoor. Dit is geen doen.
@Paikea wrote:
Stel je voor. De wegen zijn spekglad. Ijs en sneeuw erop en niet gestrooid. En ik daar lopend met de fiets aan de hand met 2 kinderen erop.
Ik heb me wat afgezweet. Ik ben kapot. Ik heb er echt genoeg van. Het is levensgevaarlijk en ik kom standaar dop deze manier te laat op mijn werk. Wat mij betreft mag de dooi inzetten hoor. Dit is geen doen.
dat is ook de reden dat ik momenteel eigenlijk nergens anders kom dan met de slee in het dorp. ben blij dat ik niet meer werk, en dus de weg niet op hoef met dit weer want ik durf gewoon niet te rijden. het is hier bij ons in de straat een grote ijsbaan
ik ben door mijn rug gegaan en moet nu dus met een buggy door de sneeuw met mijn rugpijn.
Echt niet te doen ik moet zo hard duwen,ik vind het niet meer leuk…
dat snap ik dan niet zo goed: standaard te laat op je werk, als je dat dan weet ga je toch eerder weg, is niet bot bedoeld ofzo hoor.
maar had het er vanmorgen met mn man nog over, dat mensen zo klagen nu met dit weer, tuurlijk je kunt het niet mooi vinden, maar als je je een beetje aanpast en andere oplossingen zoekt, moet alles toch aardig door kunnen gaan.
ik vind het geweldig er is vannacht weer zon 5 cm gevallen hier.
onze hond kan er in de tuin niet meer doorheen, dus mn man heeft maar ff een weggetje voor hem vrij gemaakt
van mij mag het tot eind februari zo blijven
@knollie1 wrote:
dat snap ik dan niet zo goed: standaard te laat op je werk, als je dat dan weet ga je toch eerder weg, is niet bot bedoeld ofzo hoor.
maar had het er vanmorgen met mn man nog over, dat mensen zo klagen nu met dit weer, tuurlijk je kunt het niet mooi vinden, maar als je je een beetje aanpast en andere oplossingen zoekt, moet alles toch aardig door kunnen gaan.
onze hond kan er in de tuin niet meer doorheen, dus mn man heeft maar ff een weggetje voor hem vrij gemaakt
van mij mag het ook best zo blijven, maar onhandig vind ik het wel. juist omdat ik niet durf te rijden en dus alles te voet moet doen.
Het is idd wel heel erg zo niet nederlands. :mrgreen:
In duitsland zijn ze deze taferelen wel gewend, maar ons nl kenmerkt zich door regen.
Werdt vanmorgen wel een beetje flauw van dat er niet geveegd en niet gestrooid wordt. Oké, het zout is op, maar dan kan er best geveegd en geschoven worden.
Daarbij vind ik dat Nl ook de zoutinkoop ver onderschat heeft. We zijn nog maar op dag 2 0f 3 van de winter en dan zijn de voorraden nu al weer op.
Dat irriteert me dan wel weer :shifty:
De sneeuw en vergeet ook neit het ijs zelf vind ik heerlijk, we hebben elke dag nog geschaatst.
Hier hebben de kinderen nu ook een slee, zo’n lage van plastic, maar superleuk!
Dus nu mag de sneeuw van mij wel nog even blijven liggen voor wat sneeuwpret met de slee.
Wil dalijk wel met de slee naar de supermarkt wandelen, maar waar laat je dan de slee als je daar bent?
wij hebben een houten slee, en die zet ik hier in het dorp gewoon bij de fietsenstalling… hebben ook een buggyslot wat ik een keer gebruikt heb, maar anders gewoon zonder slot
ik kan het me wel voorstellen want ik kan de kinderen pas om 8 uur naar de opvang brengen.
kan wel regelen dat het eerder lan maar dat is dan een wijziging in het contract. duurt een maand voor het ingaat is ook een maand opzegtermijn voor.
dus dat zou ik niet veranderen voor 1 of 2 maandjes sneeuw want voor hetzelfdegeld is het over een week weer voorbij.
hier ook lekker weer wat sneeuw bijgevallen en er komt nog veeeeeeeeeeeel meer aan :mrgreen: :lol:
heerlijk een witte kerst.wat wil je nog meer? :inlove:
Ik geniet er ook nog steeds wel erg van hoor! Ik doe in de buurt gewoon alles lopend of op de slee en ook met de auto vind ik het te doen. Het went gewoon, rijden in de sneeuw. Vannacht is hier weer een cm of 3 bij gevallen. En als ik naar de vooruitzichten kijk kan ik mijn stoep beter maar even laten voor wat het is…De buurvrouw was alweer fanatiek aan het sneeuwschuiven…Kan ze vanavond opnieuw beginnen…
Het went ook wel, rijden met dit weer.
Maar toch ben ik het er mee eens, dat ze beter moeten schoonmaken. Oke dan zonder zout, maar kon toch ook met zand (was vorig jaar toch ook?) en de wegen schoonmaken!
Zou erg fijn zijn :thumbup:
Hier is er vannacht weer wat bijgekomen. Er ligt weer een mooi wit laagje op mijn auto. Ik vind het echt een schitterend gezicht als ik in de auto zit en al die sneeuw zie. Mijn schatje heeft vanochtend winterbanden op zijn auto laten zetten. Hij had afgelopen vrijdag met 100 km per uur een rondje op de A1 gemaakt en wil dat niet nog een keer doen. Hij heeft ook voor mij besteld maar die zijn er pas over 2 tot 3 weken. Ik ben nu al aardig gewend aan het rijden in de sneeuw maar ik kon afgelopen maandag nog maar net wegkomen en een paar weken geleden kon je schaatsen op de parkeerplaats bij mijn werk en dat vond ik erg eng.
Sabrina, klopt helemaal wat je schrijft. Ik kan de kinderen niet eerder dan 8 uur wegbrengen dus eerder vertrekken heeft echt geen zin.
Dus ja, het komt wel iets bot over hoor. Niet iedereen heeft de keuze om thuis te blijven met dit weer.
En het sneeuwt weer. Nederland is echt niet ingericht op sneeuw. Ik zie nu al op tegen de terugreis. Eerst glibberen met mijn fiets en dan 2 kinderen op 2 verschillende locaties ophalen die mopperen omdat ze het zo koud hebben. Ik heb 2 koukleumen ongeacht hoe dik ze zijn aangekleed.
@knollie1 wrote:
Het is niet bot hoor…alleen een beetje kort door de bocht…
Gelukkig hier een werkgever die daar geen issue van maakt en zelfs iedereen eerder weg stuurt,omdat de omstandigheden te erg worden.
Ik zou met alle liefde en plezier eerder weg willen rijden,maar mag nou eenmaal mijn kinderen niet 1 uur eerder op het schoolplein zetten en weggaan.
Ik mag niet eerder dan 09.00 uur weg nadat ik Eli af heb gezet. Nu smokkel ik wel 10 minuten,maar dat gaat je niet redden.
De eerste sneeuwval hier overviel ons…heb 20 minuten in de file gestaan om de wijk uit te mogen. Daarna nog 25 minuten op de enige weg door het dorp (ivm een ongeluk).
Voordeel, mijn collega’s die ook in mijn richting wonen OOK! Ben je niet alleen…kwam 1,5 uur te laat!
“te laat” komen is ook maar een voorbeeld…natuurlijk doe je je best. Wij doen ons werk zelfstandig en hebben enkel onzelf er mee als we te laat komen…
Hier wordt geen enkel punt gemaakt van incidenteel te laat komen of eerder weggaan ivm het weer. Veiligheid eerst!
Je doet gewoon je best,meer niet. Nu scheelt dat ik niet voor een commercieel bedrijf werk…er staat geen baas op de klok te kijken…je behoort gewoon je werk te doen…hoe,wanneer,hoe laat…als het maar gebeurt!
Deze week is vakantie, nu is het heel makkelijk op tijd weg te gaan.
Moest vandaag 09.30 beginnen,maar was al om 09.10 aanwezig om het te laat komen van afgelopen dinsdag een beetje te compenseren…gevoesmatig,want collega’s maken er totaal geen issue van.
Als je veel werk hebt,dan eet je je broodje gewoon achter je comp…
Je hebt gelijk dat je best wat eerder weg kan gaan,maar e.e.a. moet wel in verhouding staan…
Mijn man reed zaterdag ruim op tijd naar zijn werk,kwam 1 uur te vroeg aan…op dat moment belde zijn werk naar mij of hij niet liever vrij wil zijn…halloooooooooooooooo…hij kon dus meteen terugrijden…
Je doet je best en zoekt eventueel oplossingen om te compenseren…als je maar veilig aankomt! Ze hebben namelijk niets aan mensen die zich kapot rijden…dat kost meer dan 10 minuten te laat komen…
Het is niet eerlijk, dit jaar hebben we gewoon niets. ( nou ja een poederlaagje)
Maar we hebben wel mooi ijs.
tja met een lichtelijk gammel bekken en 3 kinderen ben ik op zich ook niet reuze mobiel/ vrij in mijn keuzes.
En toch ben ik de sneeuw nog niet zat hoor.
Net niet geheel verstandig met de slee naar de winkel gegaan voor wat kleine dingetjes (moeten toch ook overdag eten he ) en ja dat voel ik nu behoorlijk… maar de kids hebben heerlijk genoten en ik weer van hun en van het buiten zijn an sich ook (en hub haalt vanavond met de auto de grote dingen wel na het eten als de kids op bed liggen).
Hier is al sinds de sneeuw van vorige week niks aan de wegen gedaan. En dat was die dag met eerst hele dag regen, toen sneeuw + vorst = dus 1 grote ijslaag onder de huidige sneeuw.
Rustig aan kom je er wel en tja nee makkelijk is het misschien niet… maar met een beetje aanpassingen, beetje geduld en beetje relativeringsvermogen kom je een heel eind toch?
Vind het juist wel wat hebben dat we de laatste jaren weer wat meer echte winters krijgen. Is toch iets wat ik leuk vind… echte wisseling van seizoenen :thumbup:
ben vanochtend door mijn enkel gegaan op een stoeprandje wat verstopt lag onder de sneeuw enkelband verrekt knieeen stuk…
maar nog steeds ik wil meer sneeuw :lol: :lol: :mrgreen: :mrgreen:
nou echt he, mij kennende normaal maarre
ik ben nog stees niet gevallen dit jaar met de sneeuw en gladheid :lol: :mrgreen: