het sneeuwt hier nu sinds half 9 vanmorgen, heel af en toe stopt het eventjes om vervolgens weer in volle hevigheid los te barsten…om kwart over 3 eens gemeten wat er op de tuintafel ligt…ligt 13 cm. Ben benieuwd wat daar nog bij komt.
Ben wel blij dat wij er niet met de auto eruit hoeven vandaag… :shifty:
Ik zit in voorschoten… hier sneeuwt het extreem… ligt heel veel sneeuw… en ik moet zo nog 30 km. rijden naar huis…
@suzanne26 wrote:
klavertje, in Apeldoorn valt het mee. Er ligt hier zo’n 6 cm.oke maar voor morgen staat er code oranje… extreem weer… :think:
groetjes Suzanne
Verkeersalarm: wegen in Randstad zitten vol
BLIJF BINNEN! Het KNMI heeft een weeralarm of code rood afgegeven voor de provincies Noord- en Zuid-Holland en Utrecht in verband met de hevige sneeuwbuien.Weeralarm in Randstad
DEN HAAG - Het KNMI heeft een weeralarm of code rood afgegeven voor de provincies Noord- en Zuid-Holland en Utrecht in verband met de hevige sneeuwbuien. Een waarschuwing voor extreem weer, code oranje, geldt voor Noord-Brabant en Gelderland. Voor Zeeland is de eerder vrijdag afgegeven code oranje inmiddels verlaagd naar geel.
Het weeralarm is afgegeven vanwege het ontwrichtende karakter van het winterweer op de samenleving, in de woorden van een zegsman van het weerinstituut vrijdagmiddag.
Het weerinstituut meldt dat er in het westen sneeuwbuien voorkomen, daar valt plaatselijk 10 cm of meer sneeuw per 6 uur. Ook in het zuiden kan vrijdag 3 tot 5 centimeter vallen.
Verder is het volgens het KNMI verraderlijk glad door bevriezing van sneeuwresten.
Rijkswaterstaat heeft voor de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht een ‘verkeersalarm’ afgegeven. De wegen zitten vol. Vooral rond Amsterdam en Utrecht is het nu al druk en wordt het nog drukker.
Even buiten spelen…
Eli.as wilde even een sneeuwbal maken…liep een beetje uit de hand.
pfff hier is het dus zo enorm glad dat ik al behoorlijk onderuit gegaan ben met de fiets…
gelukkig zonder sophie, maar fietsen is daarna een stuk minder prettig
@ Mandy; wat een schitterende foto’s! :inlove: Mijn vriendin woont ook in Hoofddorp, die kan haar jongens ook lekker laten uitrazen buiten! :thumbup:
@knipoogje1983 wrote:
pfff hier is het dus zo enorm glad dat ik al behoorlijk onderuit gegaan ben met de fiets…
gelukkig zonder sophie, maar fietsen is daarna een stuk minder prettig
Bij jou dus ook… Hier ook. Auto’s kunnen geen drempels, heuvels of rotondes nemen, laat staan fietsers. Daar vind ik het het ergste voor; een auto staat op 4 ‘poten’ en een fietser maar op 2. De meeste fietsers die ik hier zie lopen met de fiets aan de hand (dan zijn ze geen fietser meer, geloof ik :think:

Hier begon het rond 9 uur te sneeuwen. Er lag een klein laagje. Na heel de ochtend op school bezig te zijn geweest weer met de slee naar huis en nog steeds sneeuw!
Rond 4 uur hield het op en er ligt zeker zo’n 25 cm sneeuw. Bij Wessel kwam het tot over zien knieen!!
Ben ook niet meer op pad gegaan. We moesten eigenlijk schaatsen, maar ben blij dat ik niet ben gegaan.
Hier ligt een heeeeeel klein laagje poedersuiker buiten…
Ben blij dat we nog een beetje buiten schot blijven.
moest net van het zwembad naar huis… pfff begint hier dus nu goed te sneeuwen…
Wauw E.lias, wat kun jij een grote sneeuwpop maken! :mrgreen: :inlove: :thumbup:
@jorien wrote:
Hier begon het rond 9 uur te sneeuwen. Er lag een klein laagje. Na heel de ochtend op school bezig te zijn geweest weer met de slee naar huis en nog steeds sneeuw!
Rond 4 uur hield het op en er ligt zeker zo’n 25 cm sneeuw. Bij Wessel kwam het tot over zien knieen!!
Ben ook niet meer op pad gegaan. We moesten eigenlijk schaatsen, maar ben blij dat ik niet ben gegaan.
:shock: waar is dat???
@crien wrote:
@jorien wrote:Hier begon het rond 9 uur te sneeuwen. Er lag een klein laagje. Na heel de ochtend op school bezig te zijn geweest weer met de slee naar huis en nog steeds sneeuw!
Niet ver van mij en Wessel zal om en nabij de lengte van El’.as hebben op de foto…kan je nagaan…hier is het ook zeker 25 cm inmiddels en er komt nog meer aan…Ik heb het niet opgemeten,maar dik en veel is het wel…op de tafel buiten even een doosnede gemaakt…misschien wel 30 cm…
oh, wat zou ik ook graag 30 cm sneeuw willen :inlove:
Vind sneeuw normaal niet erg hoor maar vandaag is het rond amsterdam echt niet leuk met het ov.
Vriend hoort rond 18.30 toch wel in den helder aan te komen, hij zit nu in een trein ergens rond zaandam . Dus word lekker laat eten zo.
En om nou te zeggen dat het hier zo’n mooie witte laag is…Nee. Dus ook niet leuk in de sneeuw kunnen spelen met de kleine.
Het is drama in Noord-Holland. Halverwege de reis van werk naar huis zei de busmaatschappij: We stoppen met rijden! Daar sta je dan, op een dorps stationnetje waar behalve de bussen die niet rijden ook niets anders rijdt. Geen mogelijkheid om thuis te komen, want iedereen met een auto zat zélf vast in het verkeer. Uiteindelijk heeft mijn zoon zn gastouder mij opgehaald met de auto… ik ging om 15.30 van werk weg en was om 18.30 thuis.
Mijn werk is 10 km vanaf mijn huis. 8)
Lasse was al vrij vandaag en heerlijk de nieuwe slee uit kunnen proberen. VOrig jaar begon zijn eerste kerstvakentie ook al zo en nu weer.
Vriendlief moet zondag vroeg op zijn werk zien te komen en dat kan wel eens probleem worden maar verder zijn we hier een weekje vrij. Vind het wel wat hebben.
@mandy_d. wrote:
@crien wrote:@jorien wrote:Hier begon het rond 9 uur te sneeuwen. Er lag een klein laagje. Na heel de ochtend op school bezig te zijn geweest weer met de slee naar huis en nog steeds sneeuw!
Niet ver van mij en Wessel zal om en nabij de lengte van El’.as hebben op de foto…kan je nagaan…hier is het ook zeker 25 cm inmiddels en er komt nog meer aan…Ik heb het niet opgemeten,maar dik en veel is het wel…op de tafel buiten even een doosnede gemaakt…misschien wel 30 cm…
Jammer dat ik onderweg naar huis geen foto heb gemaakt, maar ik werk in hartje Amsterdam en daar lag op de zadels van de fietsen ook zeker 20 cm! Was echt een heel grappig gezicht.
Op het centraal was het chaos in Amsterdam! Ik moet met de trein naar Almere. Had al het idee dat dat geen goed idee zou zijn en had mijn moeder gebeld die ook in de stad was en met de auto was. Zij moet ook naar Almere, dus ik dacht, kan ik mooi met haar mee. Ze vertrok rond 1400 uur vanuit de Kinkerstraat en was om 1530 uur net op de Nassaukade :shock: :shock: :shock: (nog geen kilometer verder)…
Toen heb ik besloten om de gok maar te nemen om toch met de trein te gaan. Mijn man zat ook in Amsterdam, in Osdorp. Hij was ook met de auto en heeft er ook al twee uur over gedaan om alleen al op de A10 te komen en die stond ook helemaal vast.
Ik had geluk, want ik zat na een half uur ‘al’ in de trein naar Almere. En ik had nog een zitplek ook. Verder zat de trein hutje mutje vol en toen de machinist een groen sein had, kon hij niet vertrekken omdat hij de deuren niet dicht kreeg :wall:. Uiteindelijk is de politie eraan te pas gekomen om mensen weg te houden bij de trein :o.
Maar de sfeer in de trein was wel erg gezellig. Het verbroederd wel erg zeg :thumbup: :D. Mensen hielden ineens erg rekening met elkaar, zorgden echt dat er echt zoveel mogelijk mensen mee konden en maakten plaats voor elkaar. Er werd helemaal niet gemopperd.
Ik ben om 1500 uur al van mijn werk weggegaan en was om 1745 bij de kinderen om ze op te halen. Dat is bij mijn huis om de hoek.
Jeroen kwam gelijk met mij thuis, die was vanaf 1330 al bezig vanuit Osdorp en mijn moeder was om 1830 uur thuis. Zij heeft er 4,5 uur over gedaan terwijl ze er normaal 30 minuten over doet ofzo.
Fiets in Amsterdam rond half 2. Maar die was er duidelijk later neergezet. Even verderop waren de zadels dubbelbedenkt.