Ze hebben hier de sneeuwlaag weggeschraapt met een sneeuwschuiver en nu ligt er een ijsbaan door het hele dorp. Met sneeuwboots was het nog wel te lopen. En het ziet er prachtig uit.
Hier maakt niemand zich er eigenlijk druk om. Eigenlijk allemaal vrolijke uitgelaten gezichten bij school.
Vind jij dat grappig :eh: :think:
Ik kan het niet echt grappig vinden, vaak helpen mensen elkaar ook nog niet eens :thumbdown:
Van mij mag het snel weer smelten :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray: :pray:
Er ligt hier helaas ook aardig wat :thumbdown:
Ik moet helaas toch vanaaf laat de deur weer uit, maar mijn man rijd me :inlove:
ik ga met de sneeuw echt niet rijden :snooty:
@mamaMarije wrote:
manlief had de heren naar school gebracht en komt er net weer in…
Hij komt de wijk niet uit :o
Wij moeten over een rotonde eruit en gister na de regen is het gaan sneeuwen en vriezen en er is geen dr*l gedaan… alles en iedereen glibbert dus de verkeerde afslag van de rotonde af en er is geen doorkomen aan.
Toppunt is wel dat ze hier nu net door de straat komen te strooien… en wij zijn dus een straat die normaliter als laatste of niet aan de beurt komt!!! :roll:
Hier strooien ze alleen nog maar op de hoofdroutes. In onze gemeente in Drenthe is de bodem al in zicht van het strooizout. Er komen wel sneeuwschuivers door de straat en net is er zand gestrooid.
In veel gemeentes hier is het zout al bijna op en ondanks contracten wordt er dus bijna niet meer geleverd. Het is blijkbaar gewoon op. En dan te bedenken dat de winter nog moet beginnen … het is nog steeds herfst.
Hier helpt iedereen elkaar gelukkig wel. Ik heb vanmorgen een extra kindje op de slee naar school gebracht (twee slees achter elkaar gebonden met drie kids er op … hijg … hijg) omdat zijn oma niet zo goed ter been meer is en het toch wel erg glad was.
En straks voor twee oude buren wat boodschappen meenemen. Kunnen zij veilig binnen blijven, want voor hun is het toch wel gevaarlijk nu buiten.
Gelukkig doet iedereen dat hier, dus weinig problemen hier eigenlijk.
Files kennen we hier normaliter niet, dus het valt nu ook mee op de weg. Je moet wel rustig rijden en het gaat langzaam, maar je kunt er nog wel prima door komen. Ik ben wel blij met mijn winterbanden nu.
@melanie wrote:
@crien wrote:Als een auto moet stoppen voor 't fietspad komt 'ie niet meer van z’n plek af (da’s wel grappig)
Ik kan het niet echt grappig vinden, vaak helpen mensen elkaar ook nog niet eens :thumbdown:
Van mij mag het snel weer smelten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik moet helaas toch vanaaf laat de deur weer uit, maar mijn man rijd me :inlove:
Je kan hier ook niks meer schrijven… Relax toch eens even mensen :-*
Normaal worden straat en fietspad als eerste gestrooid dus fietsers zijn er niet helemaal op bedacht dat het zo glad is… Ben al meerdere keren naar buiten gelopen om te vragen of alles ok was en het een beetje ging.
@crien wrote:
@melanie wrote:@crien wrote:Als een auto moet stoppen voor 't fietspad komt 'ie niet meer van z’n plek af (da’s wel grappig)
Van mij mag het snel weer smelten![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Je kan hier ook niks meer schrijven… Relax toch eens even mensen :-*
Ik ben heel relaxt hoor, maar het staat er toch zo! :eh:
iets anders kan ik er niet van maken
hier ligt 1 cm…
het sneeuwt nu heel licht
Hier weinig sneeuw, heel dun laagje waardoor het wel een beetje glad is.
Konden alleen de auto bijna niet inkomen bijna alle deuren zaten dichtgevroren. 1 duer ging nog open dus ben naar binnen gekropen en van binnen uit alle deuren open geduwd.
gister wel de hele dag regen en 's avonds een klein beetje sneeuw.
@snips wrote:
hier ligt 1 cm…
het sneeuwt nu heel licht
1cm nog maar ik denk hier zo,n 10 a 15 denk ik zo :think:
en het sneeuwt dus nog steeds :?
Hier sneeuwt 't heel de ochtend al heeeel flink!
En er ligt ondertussen ook een behoorlijk pak sneeuw. rond 10-13 m
En moet zo nog op mn werk zien te komen… Eerst door de sneeuw lopen naar de halte (uiteraard zonder hokje hier :shifty:) en dan maar hopen dat de bus normaal rijdt en niet te veel vertraging heeft. Dat is niet echt wat als je in de sneeuw staat te wachten… :wall:
Het ziet er mooi uit maar het is spekglad! Van mij mag het warmwater gaan regenen! :shifty:
het begint weer te sneeuwen(limburg)
Ik denk dat we hier op om en nabij 10 cm zitten…en het sneeuwt al de hele ochtend af en aan…nu weer heel hard…
Straks maar weer met de slee naar school…fietsen doe ik niet nu met 2 kids erop en geen zin om de auto sneeuwvrij te maken…ben ik nog wel een uur mee bezig…
Vind het wel rot voor de kids hoor…dat sleeen de hele tijd…vinden ze vast een ramp… :mrgreen:
Vanmiddag weer een mooie sneeuwpop maken!!!
Hoop dat manlief nog een kerstboom durft te halen straks…
Nu is het hier flink aan het sneeuwen. En idd wij moeten ook nog een kerstboom halen, maar met dit weer brr. Ik haal net zo lief de kunstboom van de zolder, maar hubbie wil perse een echte.
Het is hier echt prachtig. Er ligt zomaar vijf cm sneeuw op de takken van de bomen, nog veeeel meer op de dak van het schuurtje. Ik ga zo eens mooie foto’s zien te maken en dan denk ik toch maar met de slee naar school wandelen :shock:
@crien wrote:
Het ziet er mooi uit maar het is spekglad! Van mij mag het warmwater gaan regenen! :shifty:
Warm water bevriest sneller dan koud water heb ik mij laten vertellen. Dat zal leuk zijn, schaatsen op straat

overigens, hier ligt nog sneeuw van gisteravond, het sneeuwt nu af en toe, maar we zijn nog niet ingesneeuwd. Het is bijna weekend, dus heerlijk als het dan fijn sneeuwt. Dat wordt lekker genieten. :inlove:
:roll: :evil:
:o whoei… was met de jongste aan het winkelen, liep terug naar de auto belt manlief: waar ben je, ben je al thuis, het SNEEUWT!
Was achteraf wel blij met die waarschuwing want ik zat dus echt opeens midden in een sneeuwstorm :o 't Ene moment was er nog niets aan de hand en het volgende moment zie je, letterlijk, de bui hangen. Wel prachtig gezicht hoor, alleen wat lastig dat je op een 80km-weg rijdt tussen de weilanden door met aan beide kanten van de weg van die enge slootjes :? Uiteraard nog niet gestrooid en er lag direct al ruim 5cm op de weg…
:shifty: en ik heb dus alleen tijdens rijles 2 jaar geleden in sneeuw gereden, nog nooit alleen… (afgelopen winter door omstandigheden helemaal niet kunnen rijden).
Tja en toen was daar een bocht :? en toen schoof de auto naar links… pfff instinct geeft aan: draai je stuur naar réchts, nú! maar dat schiet natuurlijk niet op ben heel rustig gebleven (met knikkende knietjes, dat dan weer wel
) en heb de auto heel voorzichtig weer in z’n eigen baan gereden. Kan me niet herinneren of ik in de baan van de tegenligger heb gezeten, geloof 't niet, auto gleed wel van links naar rechts en weer terug, heel bizar… je bent gewoon echt de controle kwijt en als je ‘zomaar’ wat doet glij je dus zo van de weg.
Maar afijn, ik ben weer thuis :lol: weer een rij-ervaring rijker :mrgreen:
Op school bij de oudste vlogen de sneeuwballen ook door de lucht, 't is ‘goede’ sneeuw dit keer :dance: dus we gaan straks vast nog wel even buiten spelen :dance: Kan de oudste fijn van de glijbaan :roll: vindt ze geweldig, 't glijdt zo lekker door :mrgreen: