Zou wel grappig zijn als ze dit jaar weer met de kerstviering in de klas heen kunnen op de slee. Was vorig jaar de eerste sneeuwdag toen en zo leuk al die sleetjes aan een rekje bij school :thumbup:
Daar moest ik ook gelijk aan denken. En morgen dus weer op de slee naar het kerstdiner. Alleen nog even zien hoe ik het eten daar ga krijgen.
Vriendin van mij ging samen met de buuf… 1 had 2 kindjes op de slee en de ander had een slee met daarop een slaapzak met het eten erin :thumbup: . Bij koud eten zou dat niet hoeven natuurlijk, kan je gewoon kratje met een sjorband op een slee vastzetten…
Is wel jammer voor eventuele grootste kinderen, maar die kunnen dan op de terugweg wel mee op de slee.
Morgen overdag valt er in het westen regen, mogelijk ook af en toe natte sneeuw. Met name in het oosten sneeuwt het enige tijd en lokaal kan 5-10 cm vallen. 's Avonds wordt het vanuit het noordwesten weer droog maar geleidelijk kunnen enkele winterse buien vanaf de Noordzee binnen drijven. De temperatuur loopt op naar circa 2 graden, maar aan het einde van de middag vriest het alweer licht in het noordoosten. De wind is eerst zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig, mogelijk hard. In de middag draait de wind naar het noordwesten en neemt boven land af naar matig, langs de kust naar (vrij) krachtig.
Nee hoor, ik lees precies hetzelfde … nl. 10 cm sneeuw hier.
Zou wel grappig zijn als ze dit jaar weer met de kerstviering in de klas heen kunnen op de slee. Was vorig jaar de eerste sneeuwdag toen en zo leuk al die sleetjes aan een rekje bij school :thumbup:
Daar moest ik ook gelijk aan denken. En morgen dus weer op de slee naar het kerstdiner. Alleen nog even zien hoe ik het eten daar ga krijgen.
Vriendin van mij ging samen met de buuf… 1 had 2 kindjes op de slee en de ander had een slee met daarop een slaapzak met het eten erin :thumbup: . Bij koud eten zou dat niet hoeven natuurlijk, kan je gewoon kratje met een sjorband op een slee vastzetten…
Is wel jammer voor eventuele grootste kinderen, maar die kunnen dan op de terugweg wel mee op de slee.
ik heb een koud gerecht kunnen kiezen. Ik hang de plastic slee achter de houten slee en tape daar het gerecht op vast, kids op de houten slee en karren maar.
Ik weet wel al bijna zeker dat het wel weer mee zal vallen. Das toch altijd zo? Vorige week met dat spitsalarm omdat het zo spek, spiegelglad zou zijn. Nou was het ook wel glad, maar uiteindelijk lang niet zo erg als men had verwacht. En ik heb al zo vaak dikke sneeuwbuien-voorspellingen gehoord die uiteindelijk wel mee bleken te vallen, dat ik ook zoiets heb van; eerst zien. Waarschijnlijk zal het scenario zo zijn dat er in heel Nederland een dik pak valt, behalve hier in Emmeloord (regen waarschijnlijk)… :mrgreen: De kinderen hebben er zo zin in. Ze hebben en slee gekregen van de Sint en ze willen zooo graag op de slee naar school…
Er ligt hier al een paar dagen behoorlijk wat sneeuw, het zout is op en als de sneeuw zo valt als dinsdag dan is een alarm echt geen overbodige luxe…
Maar volgens mij denken de weermannen niet dat er leven boven Zwolle is…
Was vorig jaar ook zo, hebben toen 3 maanden sneeuw gehad… Hoorde je bijna niets over, want in het westen viel het toen relatief mee en als het in het westen niet zo is dan is het nergens zo :mrgreen:
Er ligt hier al een paar dagen behoorlijk wat sneeuw, het zout is op en als de sneeuw zo valt als dinsdag dan is een alarm echt geen overbodige luxe…
Maar volgens mij denken de weermannen niet dat er leven boven Zwolle is… Was vorig jaar ook zo, hebben toen 3 maanden sneeuw gehad… Hoorde je bijna niets over, want in het westen viel het toen relatief mee en als het in het westen niet zo is dan is het nergens zo :mrgreen:
Dat is toch ook niet zo?!?!
Wij zijn amper leven te noemen met z’n allen :mrgreen:
(en volgens een schoolmeisje van een jaar of 11 dat ik paar jaar terug tegenkwam in A’dam ligt er boven Zwolle ALTIJD sneeuw, dus wat zeuren we nou over strooien en gladheid, zijn we toch wel gewend hier in de ijstijd :lol: )
Ik weet wel al bijna zeker dat het wel weer mee zal vallen. Das toch altijd zo? Vorige week met dat spitsalarm omdat het zo spek, spiegelglad zou zijn.
Hier was het toen overigens wel spekglad. Lokaal kan het erg verschillen blijkbaar.
Maar volgens mij denken de weermannen niet dat er leven boven Zwolle is…
Was vorig jaar ook zo, hebben toen 3 maanden sneeuw gehad… Hoorde je bijna niets over, want in het westen viel het toen relatief mee en als het in het westen niet zo is dan is het nergens zo :mrgreen:
Precies. Vorige week donderdagavond ging ik dus in een dikke sneeuwbui over een witte snelweg glibberend op pad naar een etentje hier in Drenthe.
Hier ligt ook al sneeuw hoor, maar we hebben geen stoepen hier en de wegen zijn zo goed als schoon weer, dus met de slee lukt niet zo goed meer. Ik verwacht morgen wel weer een verse laag.
Hier in het verre oosten is het net zo…We hebben al weken veel sneeuwval gehad, maar er word geen woord over gerept door de weerman (of vrouw :mrgreen: )…Nu lgit er nog steeds een mega pak sneeuw, wat morgen alleen maar weer meer word denk ik…Ben benieuwd hoelang ik er morgen over doe om vanuit werk naar huis te komen (normaals gesproken 20 minuten, met sneeuw is dat al gauw 1.5 uur :shock: )
Als ik buienradar check met de 24 uurs verwachting staat ons een nog en boel te wachtten… :think:
soms vind ik het wel jammer hoor, dat ik in het verre westen woon. Want hier valt eigenlijk altijd regen, terwijl jullie in het verre oosten sneeuw hebben :eh: