sneeuw

Gisteravond heerlijk een rondje met de slee gelopen en een supergrote sneeuwpop gemaakt. Prima plaksneeuw :lol:

Vanmorgen lekker met de slee naar school.

Het zag er gisteravond prachtig uit. Alles wit en dan die kerstlichtjes erbij. Echt heel mooi.

ben niet gegaan vandaag, moest twee kids wegbrengen maar je kon ook hier wel schaatsen en de weg hier t dorp af is aan weerszijden begrenst met een diepe greppel met water brrrr

buuf durfde ook niet, buurman reed daarom hun kinderen maar ik durfde echt niet…en zag hem pas een uur later weer terugkomen stapvoets…

gekkenwerk…

heb school gebeld en bleek de enige niet te zijn…

ik wacht ff af hoe het vanmiddag is maar op dit moment kun je echt schaatsen op de weg

@klavertje4 wrote:

@Gab wrote:
hier is echt echt raar …

voor mijn stoep en 6 huizen…

helemaal geen sneeuw…

Daarna in de straat is alles wit :shock:
huh apart!

Zal ik jullie eens vertellen hoe dit komt… :wink: De huizen zijn lekker warm, dus dat straalt warmte uit. Daar blijft dus geen sneeuw liggen en verder op wel.

Hebben wij hier ook, op het terras en het paadje naar de voordeur ligt geen sneeuw maar op de stoep en verder in de tuin is het wit (wel maar een dun laagje)…

Volgens mij heb ik het net verkeerd gelezen… Je bedoeld dat er op het stukje straat bij jullie geen sneeuw ligt en verder op in de straat wel… :think: Dat weet ik ook niet 8). Misschien omdat er leidingen onder de straat liggen, of iets? :eh:

Sorry voor mijn eerste bijdehante opmerking… :-*

De straten zijn hier een ijsbaan.

Strooien ze niet meer?

hier niets gemerkt, maar ligt ook geen sneeuw momenteel

hier ook geen sneeuw, alleen een dikke laag ijs op de weg

Hier helemaal niks…

Maar donderdag mag het komen hoor hahaha. Dat is de eerste dag van mijn heerlijke 2 en een halve week durende vakantie!

Dus dan vind ik het heerlijk met mijn kiddies in de sneeuw! :thumbup: :inlove:

nou dit hoeft van mij eigenlijk niet hoor dat gladde, je hebt hier geen plezier van dit is alleen maar heel erg lastig…

en ik vlieg over twee weekjes naar mn zus in schotland …voor t eerst sinds jaaaaren… heeel egoistisch maarre als ik weer thuis ben mag t van mij …maar ik wil zoooo graag gewoon weg kunnen :pray:

@Marite wrote:

Strooien ze niet meer?

ze strooien alleen op de belangrijkste wegen… want het zout bleek bijna op te zijn…

@pearlie wrote:

@Marite wrote:

Strooien ze niet meer?

ze strooien alleen op de belangrijkste wegen… want het zout bleek bijna op te zijn…

Nu al ??

vorige week al

niets geleerd van vorig jaar dus??? :?

nee denk het niet… en ze zeiden nog wel dat ze voorlopig genoeg hadden… totdat het begon te sneeuwen en te vriezen… en ze konden niet meer aangeleverd krijgen… het komt wel weer maar duurt wat langer

@marijke79 wrote:

niets geleerd van vorig jaar dus??? :?

meer besteld maar ook veels te veel gaan strooien.

Net als in andere landen gewoon met zand gaan strooien!

Zeker in steden… oké is een dikke ranzige prut als het wegdooit… maar stukken beter voor het milieu dan al dat strooizout en zand is er vast nog wel.

Hier gingen ze vorig jaar eind van de winter over op strooien met zand op de fietspaden en het kraakt als een gek, maar het werkt wel… (enige minpuntje is dat ze na de dooi niet even 1x nog met een borstelautootje langs zijn gereden om het zand te vegen… dat kwamen we in de zomer nog tegen).

Ze voorspellen hier in het noorden morgen 10 cm sneeuw :lol: … maar op de weg zal het wel een chaos zijn morgen.

oeh ben benieuwd!

Echte sneeuw zou ik heerlijk vinden :lol:

Maar hoewel ik vandaag geen enkele naar school ben geweest zelfs hier in de straat tot 3x toe bijna mijn zwangere lijf op de grond weten te ‘smakken’. En dat is dan op stukje van hier naar vriendin in de straat laten we zeggen… 50 meter?

Zou wel grappig zijn als ze dit jaar weer met de kerstviering in de klas heen kunnen op de slee. Was vorig jaar de eerste sneeuwdag toen en zo leuk al die sleetjes aan een rekje bij school :thumbup:

ik lees wat anders… ben benieuwd:

Morgen overdag valt er in het westen regen, mogelijk ook af en toe natte sneeuw. Met name in het oosten sneeuwt het enige tijd en lokaal kan 5-10 cm vallen. 's Avonds wordt het vanuit het noordwesten weer droog maar geleidelijk kunnen enkele winterse buien vanaf de Noordzee binnen drijven. De temperatuur loopt op naar circa 2 graden, maar aan het einde van de middag vriest het alweer licht in het noordoosten. De wind is eerst zuidwestelijk, matig tot vrij krachtig, langs de kust krachtig, mogelijk hard. In de middag draait de wind naar het noordwesten en neemt boven land af naar matig, langs de kust naar (vrij) krachtig.

@mamaMarije wrote:

Zou wel grappig zijn als ze dit jaar weer met de kerstviering in de klas heen kunnen op de slee. Was vorig jaar de eerste sneeuwdag toen en zo leuk al die sleetjes aan een rekje bij school :thumbup:

Daar moest ik ook gelijk aan denken. En morgen dus weer op de slee naar het kerstdiner. Alleen nog even zien hoe ik het eten daar ga krijgen.

eerst maar eens kijken wat er gaat vallen :mrgreen: