Sinterklaas komt weer!

ik sprokkel ook het hele jaar door hoor. is ook voor de verjaardag.

nu is het dat de kortingsavonden weer komen… dus ga eind okt al alle inkopen doen…



tot nu toe heb ik geloof ik voor de schoen enzo wel genoeg.



ik heb dit allemaal staan ,maar kan ook nog naar een verjaardag overgeheveld worden of kerst.



voor beide meiden sloffen en 2 paar sokken

prinssenkoffer van playmobil

ik leer schrijven om mee te nemen en is herschrijfbaar

zelf een haarband maken

verfrollers

stiften

kleurpotloden

pyama voor de oudste

chocoladeletter

hello kitty schilderij voor beide dames



de meeste dingen (kleine) wordt voor de schoen.



dan moet ik nog voor bij de opa;.s en omas halen.

bij de ene is het lego friends doosjes



en bij de andere moet ik nog kijken.



bij ons is het nog voor ieder een groot kado en een spel voor samen.



nu lijkt dit heeeel veel, maar eigenlijk komt het neer dat ze genoeg krijgen maar nog wel het overzicht hebben.



wat ik wel een nadeel vind (zei mijn moeder dat ik dit zelf ook zei toen ik jonger was) is dat wij nu zeggen van je mag 1 groter kado uitzoeken van sinterklaas en dan nog wat kleintjes. (dit is puur om te weten wat je graag willen hebben) en uitgelegd dat sinterklaas niet iedereen heel veel kan geven.



alleen zei mijn moeder altijd dat ik niet snapte waarom andere dan wel veel kregen… tja hoe leg je dat uit…??



maar ik dwaal af…

Budget is hier 50 euro per kind.

Alleen de jongens doen mee, de oudste krijgt haar deel met de kerst.



Luuk is net jarig geweest en Jason is 22 december jarig dus ik heb zoiets waarom veel kadootjes als ze beiden toch ook al kort voorheen jarig zijn geweest. En het is hier toch al dubbelop want zowel van beide kanten zijn er ook nog de oma’s en opa die kadootjes hebben… Voor mij hoeft het allemaal niet zo erg veel te zijn.

@Pitje27 wrote:



alleen zei mijn moeder altijd dat ik niet snapte waarom andere dan wel veel kregen… tja hoe leg je dat uit…??


Ik ben mijn hele jeugd niet bezig geweest met wat een ander van de Sint kreeg, en bij zoonlief leeft dat vergelijkingsgedrag ook (nog?) niet. Maar goed, het is een feit dat er verschillen zijn tussen kindjes en wat ze hebben/krijgen. Dat is toch helemaal niet erg?

@D. wrote:

@Pitje27 wrote:


alleen zei mijn moeder altijd dat ik niet snapte waarom andere dan wel veel kregen… tja hoe leg je dat uit…??


Ik ben mijn hele jeugd niet bezig geweest met wat een ander van de Sint kreeg, en bij zoonlief leeft dat vergelijkingsgedrag ook (nog?) niet. Maar goed, het is een feit dat er verschillen zijn tussen kindjes en wat ze hebben/krijgen. Dat is toch helemaal niet erg?


dat is niet erg. maar hoe leg je dat uit aan een kind?'

waarom krijgt een vriendinnetje wel dat hele dure speelgoed en zij niet terwijl ze het wel graag wil hebben?

is zij dat stout geweest omdat sinterklaas het wel bij het vriendinnetje brengt en bij haar niet..

misschien is het verschil juist wel omdat het een meisje is en geen jongen.

@Pitje27 wrote:

@D. wrote:
@Pitje27 wrote:


alleen zei mijn moeder altijd dat ik niet snapte waarom andere dan wel veel kregen… tja hoe leg je dat uit…??


Ik ben mijn hele jeugd niet bezig geweest met wat een ander van de Sint kreeg, en bij zoonlief leeft dat vergelijkingsgedrag ook (nog?) niet. Maar goed, het is een feit dat er verschillen zijn tussen kindjes en wat ze hebben/krijgen. Dat is toch helemaal niet erg?


dat is niet erg. maar hoe leg je dat uit aan een kind?'

waarom krijgt een vriendinnetje wel dat hele dure speelgoed en zij niet terwijl ze het wel graag wil hebben?

is zij dat stout geweest omdat sinterklaas het wel bij het vriendinnetje brengt en bij haar niet..

misschien is het verschil juist wel omdat het een meisje is en geen jongen.


Dat er verschillen zijn tussen kinderen is toch niet iets wat alleen tijdens Sinterklaas optreedt? Dat is in het dagelijks leven ook zo, hij weet dat, dus in de Sinterklaastijd gaat dat niet ineens leven. Misschien heb ik een heel makkelijk kind daarin (nog geen vergelijkingsmateriaal) maar hier wordt het gewoon geaccepteerd. Wij leggen ook erg de nadruk op wat er wél is. En als hij zou vragen waarom hij niet dat dure speelgoed krijgt wat hij graag wil hebben, zou ik hem wijzen op de andere dingen die hij óók graag wilde hebben en wél heeft gekregen. En dat je iets graag wil hebben niet inhoudt dat je het ook krijgt, Sinterklaas heeft ook maar een beperkt budget.

d. nu zeg je het goed… sint heeft een beperkt budget, maar waarom krijgt die andere het dan en zij niet…??



want eigenlijk zeg jij nu precies hetzelfde als ik.



hou oud is je zoon? (gewoon interesse hoor, praat ook makkelijker)

Ik heb dergelijke vraag weleens gehad, en hoewel wij niet altijd bakken met geld uitgeven, zit er wel altijd die ene grote wens bij. Zo wil onze dochter graag zo’n makeuphoofd. Afgrijselijk vind ik het, zo fout! Maar misschien brengt sinterklaas die dan wel… Niet perse heel duur, maar wel echt een hartewens en zo heb ik dat toen ook uitgelegd, dat sinterklaas altijd kijkt naar wat een kindje heeeeel graag wil hebben.

@Pitje27 wrote:

d. nu zeg je het goed… sint heeft een beperkt budget, maar waarom krijgt die andere het dan en zij niet…??



want eigenlijk zeg jij nu precies hetzelfde als ik.



hou oud is je zoon? (gewoon interesse hoor, praat ook makkelijker)




Zij krijgt ook wel eens kado’s van Sint die duurder zijn dan die van het vriendinnetje, hij bekijkt dat per jaar :slight_smile:



J. is 4 (wordt 5 in januari)

@D. wrote:

@Mutsie86 wrote:


Hij is in februari jarig maar dat heeft niets met de sint te maken. Al was hij 4 of 6 december jarig. Wij zien dat los van elkaar. We gaan niet met sint minder geven omdat hij al snel jarig is.


Ik denk ook niet dat je het zo moet zien. Maar ik merk zelf hoe overprikkeld een kind raakt van in een kort tijdsbestek enorm veel kado's krijgen. Het wordt er niet perse gezelliger op, zeg maar. Dus dan zie ik geen goede reden om op 4 december een lading kado's te geven (als hij dan bv jarig zou zijn), en op 5 december wéér. Sinterklaas is m.i. ook heel erg leuk als je níet een zak vol krijgt. :)


Een kind wat overprikkeld is heb ik nog niet meegemaakt. Dit word pas Siem's eerste sinterklaasfeest. En nu zit er tussen sint en zijn verjaardag twee maanden dus mooie tijd om aan de kado's te wennen haha.

Maar stel, hij zou 5 worden en 4 december jarig zijn. Dan zou ik als ouders zijnde 1 groot kado geven op zijn verjaardag (bv lego) en met sint zoals ik het nu doe, 1 groter kado (en geen lego ofzo want hele dure kado's vind ik veel te gek met sinterklaas) en wat kleinere kado's. Nu krijgen ze ook zat van de gasten en familieleden maar misschien dan een idee om wat voor de zomer te vragen/geven.
Zo hebben we een schelpzandbak en een watertafeltje al op zolder staan voor zijn verjaardag. Word pas met de lente/zomer gebruikt. Zo verspreid je de kado's ook.
Maja het feit blijft wel, ze worden schandalig verwend :lol:

Ik vind het naarmate ze groter worden ook wel lastiger…zeker voor jongens eindig je al snel bij lego en dat is duuuur. Maar ik hoef ook niet allerlei plastic meuk in huis die zo stuk is en minder mee gespeeld wordt. Hier is t al jaren lego en kapla…

Lune: kapla is ook erg leuk!

@Lune wrote:

Ik vind het naarmate ze groter worden ook wel lastiger…zeker voor jongens eindig je al snel bij lego en dat is duuuur. Maar ik hoef ook niet allerlei plastic meuk in huis die zo stuk is en minder mee gespeeld wordt. Hier is t al jaren lego en kapla…




Qua houten speelgoed kom je ook een heel eind met jongens, vind ik. De houten treinbaan wordt elk jaar weer uitgebreid. :slight_smile:

@D. wrote:

@Lune wrote:
Ik vind het naarmate ze groter worden ook wel lastiger…zeker voor jongens eindig je al snel bij lego en dat is duuuur. Maar ik hoef ook niet allerlei plastic meuk in huis die zo stuk is en minder mee gespeeld wordt. Hier is t al jaren lego en kapla…




Qua houten speelgoed kom je ook een heel eind met jongens, vind ik. De houten treinbaan wordt elk jaar weer uitgebreid. :slight_smile:




maar dat houdt ook een keertje op.

Mijn oudste van 8,5 vindt Lego wel leuk en hij wil nog best eens met zijn jongere broertjes een treinbaan maken, maar hoef voor hem geen uitbreidingen meer te kopen.



En de kinders van Lune zijn nog weer iets ouder.

@D. wrote:

. Sinterklaas is m.i. ook heel erg leuk als je níet een zak vol krijgt. :slight_smile:




Idd… !!!





Moet eerlijk zeggen dat wij vroeger uit principiële redenen geen cadeaus kregen met sinterklaas, het hele feest ging aan onze neus voorbij. We waren altijd de enige uit de klas die niks hadden gekregen.



Tot op heden niks aan overgehouden!



We hebben ook nooit vergeleken met wat een ander had ed. Ik heb een enorm toffe jeugd gehad, dus als je dat naast elkaar zet… Is het denk ik ook aan de ouders hoe je daar mee omgaat! Soms maken wij ouders het kinderen moeilijker dan hoe het werkelijk is.

Wij vieren Sinterklaas altijd met mijn ouders. Ook toen er nog geen kinderen waren. Met de volwassenen trekken we lootjes en voor de kinderen kopen mijn ouders voor 50 euro per kind. Ik koop voor 20 euro wat voor de kinderen van mijn zusje ( 20 euro pere kind) en zij voor die van mij. Daar zit zeker een pyjama bij. Zelf geven we ongeveer ook 20 euro per kind voor onze eigen 2 jongens.



Maar eerlijk gezegd… ik zou niet weten wat ik voor 90 euro per kind zou moeten uitzoeken. Een spel voor op de ps of WII, maar voor een 12 jarige is het veel vecht en schiet spellen. Dat mag niet van ons. dus dat valt eigenlijk al af. Een cd? Tja, het enige wat hij vraagt is of we het op zijn telefoon zetten en dan luistert hij er veel naar maar de cd ligt te verstoffen. Dus een itunes kaart. Dat is nog wel iets. Ik denk dat er iets van kleding bij gaat zitten dit jaar voor de oudste en waarschijnlijk ook voor de jongste.

Ze sporten veel maar de spullen voor ijshockey zijn duur. en omdat we een goede uitrusting belangrijk vinden is het allemaal nog goed.



Eigenlijk zou ik er wel mee willen stoppen en de jongens ook mee laten doen met het lootjes trekken. Maar omdat mijn zusje nog hele kleine kinderen heeft ( 2 en 4) zit dat er niet in. Overigens gelooft Victor nog dus kan het nu ook nog niet.



Van mij mag het al wel januari zijn… Hoewel ik sinterklaas een erg leuke tijd vind is het kadootjes zoeken niet echt mijn hobby.

@mamaMarije wrote:

@D. wrote:
@Lune wrote:
Ik vind het naarmate ze groter worden ook wel lastiger…zeker voor jongens eindig je al snel bij lego en dat is duuuur. Maar ik hoef ook niet allerlei plastic meuk in huis die zo stuk is en minder mee gespeeld wordt. Hier is t al jaren lego en kapla…




Qua houten speelgoed kom je ook een heel eind met jongens, vind ik. De houten treinbaan wordt elk jaar weer uitgebreid. :slight_smile:




maar dat houdt ook een keertje op.

Mijn oudste van 8,5 vindt Lego wel leuk en hij wil nog best eens met zijn jongere broertjes een treinbaan maken, maar hoef voor hem geen uitbreidingen meer te kopen.



En de kinders van Lune zijn nog weer iets ouder.




Ik weet niet hoe oud de kinderen van Lune zijn, doet verder niets af aan het feit dat ik vind dat je met een houten treinbaan vanaf 2 jaar toch wel járen vooruit kan qua kado’s geven :slight_smile:

@konijn wrote:

@D. wrote:
. Sinterklaas is m.i. ook heel erg leuk als je níet een zak vol krijgt. :slight_smile:




Idd… !!!





Moet eerlijk zeggen dat wij vroeger uit principiële redenen geen cadeaus kregen met sinterklaas, het hele feest ging aan onze neus voorbij. We waren altijd de enige uit de klas die niks hadden gekregen.



Tot op heden niks aan overgehouden!



We hebben ook nooit vergeleken met wat een ander had ed. Ik heb een enorm toffe jeugd gehad, dus als je dat naast elkaar zet… Is het denk ik ook aan de ouders hoe je daar mee omgaat! Soms maken wij ouders het kinderen moeilijker dan hoe het werkelijk is.




Ik denk dat je gelijk hebt, je kan het jezelf ook te ingewikkeld maken natuurlijk. Persoonlijk denk ik niet dat een kind er blijvende schade van ondervindt als het buurmeisje een duurder kado krijgt, of als het zelfs geen kado’s krijgt van de Sint.

Over die houten treinbanen gesproken, welke hebben jullie dan en waar begin je mee?? Vsn eichhorn? Of past alles bij elkaar?



Lijkt me leuk voor Roan, maar ml heeft het overeen electrische vind ik hem nu nog te klein voor, maar ie houten vinden ze toch jaaaaaren leuk, lijkt mij??

Ik heb echt een voorkeur voor houten speelgoed. Ik vind het mooier en het gaat veel langer mee. Al die houten banen passen op elkaar, dus waar je mee wil beginnen is aan jou. Hoeft echt niet meteen de duurste Brio te zijn. Van Ikea is ook leuk. :slight_smile:

Kijk, dat is dus makkelijk dat alles bijelkaar past :thumbup: . Ik ook, hou van houten speelgoed, blokken, pzzels :thumbup: