Sinterklaas komt weer!

@konijn wrote:

@Kittycat wrote:
Wanneer een kind in het jaar is maakt voor mij niks uit. Mijn ene dochter is 1 dec jarig, maar dat is voor mij geen reden om maar minder cadeau’s te doen voor sint of haar verjaardag dan wanneer ze zoals mijn andere dochter in juni jarig zou zijn.




Oooh neeh het maakt ook niet uit. Beide kinderen krijgen met verjaardag en met sinterklaas hetzelfde kado, maar als we nu cadeaus van 50 euro zouden doen, dan zou ik niet weten wat ik haar voor haar verjaardag zou meoten geven.


Snap sowieso niet goed wat je allemaal met al dat speelgoed meot :oops: als je met sint en kerst en ook nog jarig bent in februari oid.....


De oudste is als enigste in de zomer jarig, maar krijgt niet groter/meer als zijn broertjes die in de omliggende maanden van december jarig zijn.

Eventueel wat grotere dingen krijgen ze op hun verjaardagen, sinterklaas is kleiner (en dus in totaal met veel mensen nog genoeg).
Expres hier niet alleen maar speelgoed.
Ook niet met verjaardagen.

Afgelopen jaar heeft nummer 2 een abbo op de donald duck junior gekregen. De oudste kon eindelijk goed klok kijken en wilde graag een horloge etc etc. Oh ja en een boek wilde hij ook graag.
Vind het met zijn bijna 8,5 zelfs moeilijk worden om echt speelgoed te verzinnen.

Daarom kies ik nu veelal voor uitbreidingen, dus extra duplo, extra klei (want dat gaat niet eeuwig mee), boeken kun je niet teveel hebben, spellen zijn altijd goed (eerste kind dus we hebben nog maar weinig), knutselspullen…dat soort dingen. En juist niet van die kleine speelgoedprullen die op zichzelf staan en waar ze niet veel mee kunnen. 50 euro zit je zo aan met een boek en een spel al bijv.



En wat gezegd wordt, hoe ouder ze worden hoe meer andere dingen je kunt doen. Op de leeftijd van mijn dochter begrijpt ze een abonnement nog niet en lijkt het mij dat ze denkt geen cadeautje te krijgen.

tis natuurlijk hier geen discussietopic, maar onze dochter krijgt voor haar verjaardag zoveel knutselspullen dat ze een heel jaar vooruit kan. Verder krijgt ze 1 groot kado, en lang leve de rommelmarkt tav spelletjes ed. Dus… tja… we hebben een kast vol van spelletjes, voor heeel weinig… de meesten waren nog bijna nieuw in doos!



maar jah, zoveel mensen, zoveel verschillen.

Ik kom niet op rommelmarkten, dat scheelt vast.

Maar als jij voor 10 euro per kind klaar bent en tevreden dan is dat toch gewoon zo? Al kan ik me niet echt indenken wat je daar dus van kunt kopen en geef ik zelf meer uit.

wel grappig ik vraag wat jullie kopen, maar eigenlijk heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag :think:



bedoel lego is toch al gauw 10 euro,



maar vermoed dat jullie dan bv 1 ding geven.





vind het helemaal niet erg hoor, ieder doet wat hij/zij kan en wil



maar ben gewoon benieuwd, misschien zelfs wel ideeen opdoen.



rommelmarkt kom ik ook nooit… of lieg ik 1x geweest en toen wel vanalles gekocht.

maar ik ben dan zo als de kinderen het hebben gezien of uitgezocht ga ik het niet meer inpakken… netzo als ze het hebben gekregen.



(weet van sommige ouders dat ze bv iets met de verjaardag hadden gekregen dat ouders het inpakken en dan met sint weer geven, maar dat terzijde)



maar voor de rest zijn hier nooit rommelmarkten en die er zijn… is letterlijk rommel…

oooh dat hoor ik heel vaak, maar ik woon in een plaats waar mooie rommel is :slight_smile: heb monopoly junior gehaald op de rommelmarkt voor 1 euro, het ziet eruit als nieuw! zelfs het geld nog haast niet gebruikt! :dance: :dance:



Wij geven maar 1 cadeautje jah… ze krijgen nooit cadeautjes, alleen nodige aanvullingen als bijvoorbeeld hun plakbandroller stuk is gegaan, wordt dat we vernieuwd, of de bak stoepkrijt is leeg, krijgen ze ook gewoon nieuwe.



We kopen voor juul idd een doosje lego van friends :)volgens mij was het wel 11,99… maar op die twee euro komt het ook niet aan.



Maar we zijn nog wel steeds zoekend voor onze zoon van 2, duplo in overvloed, lang leve familie waar we alles van hebben gekregen, bakken vol met auto;s dankzij de rommelmarkt… geeen idee wat…

konijn lego friends is bij kruidvat t goedkoopste… :wink:

@Pitje27 wrote:

konijn lego friends is bij kruidvat t goedkoopste… :wink:




thanks voor de tip! we hoeven tenslotte ook geen dief te zijn van onze eigen portemonnee!! scheelt weer rit naar de grote stad :slight_smile: :dance:

Tsjah, ik geef graag Compleet. En dan bedoel ik niet hele Duplo assortiment, maar duplo dieren heeft R. vorig jaar gehad + een treinstel van oma.



Dit jaar zal het dan wel anders wezen, want hoewel hij Duplo nog geweldig vind, vind hij niet geweldig dat zijn zusje het afpikt, sloopt etc.

Maar das andere zorg.



Ze krijgen trouwens niet alleen speelgoed, maar ook boeken.

Knutselspulletjes etc. Alhoewel ze geen pyama krijgen. (Wat wel leuk zou zijn, wij kregen dat wel vroeger.)



Heb trouwens wel het zelfde als jou KC. Bij mijn zus ga ik ook geen grote dozen kopen met duplo ofzo, aangezien mijn zus minder besteed zou dat niet eerlijk zijn. Maar we vieren het nooit samen door de afstand (wel jammer! )



Ik kom soms op een kofferbakmarkt, maar koop er nagenoeg nooit iets.

En hoewel ik ook voor de optie ‘’ Het hele jaar door kopen’’ gebeurt dat nooit bij ons… :oops: Ben daar veel te ongeduldig voor!

hier dus idd iemand die vooruit kijkt/denkt/plant (eh planned?!?!)



Dus als ik ergens een keer goedkoop een set(je) lego tegenkom voor veel minder en ik weet dat 1 van onze jongens het leuk vindt dan koop ik dat vast vooruit.

Idem voor ‘de pyjama’. Regelmatig in de uitverkoop te krijgen, dus als ik een hele leuke zie… ik weet wel aardig in welke maat ze komen.



Kijk ook vaak in overleg voor mijn moeder/ouders voor sinterklaas.

Dat scheelt soms echt heel veel.



En mijn ouders hebben sinds een tijd (jaar of 2/3?) een poiesz in de wijk en daar krijg je bij elke 2,50 dacht ik een zegel, volle spaarkaarten kan je oa inleveren voor (gratis) lego, maar ook huishoudelijke artikelen.



Geloof dat alle lego die mijn ouders de afgelopen 2 jaar gegeven hebben aan onze kinderen voor nop hebben opgehaald.



Dingen als klei… dit jaar krijgt nummer 3 waarschijnlijk een setje nieuw, want de oude is aardig aan vervanging toe. Ze hebben denk ik allemaal dus wel een keer klei gehad van sinterklaas :lol: .

Wij geven dit jaar 100 euro per kindje. Wij kopen altijd liever dan grote cadeau’s. En in totaal zullen de schoencadeaus wel 50 euro worden voor de dames samen.



Vorig jaar was ik geloof ik 75 euro per kindje kwijt, tis maar net waar ik tegenaan loop.

Ik kijk niet vooruit.

Het streven is 12,50 per persoon en ik red me daar tot nu toe aardig mee.

(het komt neer op 25 euro per persoon met dank aan ons ingewikkelde sint-systeem, maar ik geef 12,50 uit per kind)



Volgens mij is het in heel Nederland crisis. Ik denk dat we daar rond december even niets van terug zien :wink:



Hier ook een decemberjarige en wat mij betreft is dat wel een van redenen om het sint-gebeuren vrij budget te houden. Ik kan mijn geld maar 1 keer uitgeven, en daarnaast wil ik dat ze zich een leuk sintfeest herinneren.



Ik weet niet precies hoe ik dat doe, qua 12,50, maar ze krijgen hier 3 of 4 kadootjes per kind.



Ik ben wel zo sneaky dat ik dan de chocoladeletters en pyjama’s niet in dat bedrag mee tel :angel:

Wat een verschillen weer, grappig om te lezen!

Ik heb niet echt een budget, net wat ze leuk vinden eigenlijk…

Probeer van alles wat te doen voor ieder kind; een boek, een kledingstuk (meestal een pyama idd, maar onze grote jongens slapen inmiddels zonder pyama), iets te knutselen, iets om mee te spelen, een grote wens… En vaak nog een spel en dvd voor allemaal samen. En een chocoladeletter natuurlijk!

En ik speur wel naar aanbiedingen enzo, idd bij de kruidvat, nam ik van de week hele mooie gebonden donald duck boeken mee voor 2 euro ps, bij de kringloop vond ik interessante boeken voor de oudste twee voor 1 euro, ds dan heb je voor 3 euro leesvoer ipv voor de gemiddelde 12,50 per boek in de boekhandel…

Ik vind het altijd moeilijk. Momenteel hebben we het niet breed, maar ik wil wel dat de jongens een leuke sinterklaas hebben. Wij doen ook niet al te gek. De oudste is dol op treinen, dus ik zat te denken aan zo’n houten trein van Ikea. De jongste is dol op auto’s, dus dat is ook niet zo moeilijk. En dan misschien een pyjama voor beide jongens.



Moet er wel bij zeggen dat wij kerst ook altijd doen. Dan trekken we lootjes en zijn we ook al 100 euro kwijt in totaal voor diegene die wij loten (50 euro pp) en dan de kinderen nog los. Voor dit jaar zat ik te denken aan de speelgoedkisten van Ikea en dan nog wat leuks erbij.



Daarnaast is de oudste ook jarig er vlak voor en dan wil je natuurlijk ook een mooi cadeau.

Wij vieren Sint met mijn familie en schoonfamilie samen

Het budget van alles bij elkaar zal denk ik rond de 125,- zijn

Ben al aan het rondkijken en ik denk dat er sowieso een spelletje,

Badjas, regenlaarsjes in de zak komen en daarnaast nog wat speelgoed duplo,

Verkleedjurk en knutselspul



Schoencadeau’s heb ik al in huis, een sinterklaassetje van little people, assepoester badschuim, baksetje voor haar keukentje

Wij kopen de cadeau’s meestal vlak van te voren en kijken dan ter plekke wat de bankrekening toe laat. Verder vieren we het vaak samen met mijn ouders en zus, dus die kopen dan ook nog wel e.e.a. Ook koop ik altijd een kleinigheidje voor mijn ouders en mijn zus en haar gezin.



Voor Noortje heb ik toevallig nog een opknap poppenbedje en 2 opknap poppenstoeltjes (was eigenlijk voor haar verjaardag, maar toen hadden we al zo veel). Ik moet nog even aan de klus en dekentjes naaien, maar dat wordt wel erg leuk. Verder weet ik het nog niet. Voor L. weet ik het ook nog niet. Misschien Kapla.

Wij hebben geen budget. We doen 1 groter kado en wat kleiner kado’s.

We hebben alles al in huis nu. We kunnen er maar op tijd bij zijn 8)

Het grotere kado en een houten kubus met allerlei dingen eraan.

Kleinere kado’s 3 dvd’s van de action (zandkasteel, kikker en little people) en een emmer en harkje/schepje van Elmo, maanden terug al eens gekocht bij de kruidvat.

Samen iets van 34-40 euro. Mooi zat. Schoenkado’s doen we nog niet aan met een baby. Hij krijgt ook wat van mijn moeder en van zijn andere oma en opa. Dus verwend word hij wel.



Hij is in februari jarig maar dat heeft niets met de sint te maken. Al was hij 4 of 6 december jarig. Wij zien dat los van elkaar. We gaan niet met sint minder geven omdat hij al snel jarig is.



Selena: wij zitten ook met die dilemma. Schoonmoeder wil graag sint vieren met haar kleinkinderen samen. Vorig jaar gezegd, dat doen we niet, wij vieren het op 5-12 als gezin. Dit jaar begint ze er weer over :roll: En sippen en sniffen toen we zeiden dat ze er echt wel bij mogen zijn op 5-12 maar we vieren het niet met ons nichtje erbij. Dan denk ik: snap je het nu nog niet. :wall:

Hier ook niet een duidelijk budget. Ik heb de afgelopen maanden al een leuk boek en een Rupsje Nooitgenoeg-verjaardagskalender gescoord voor heel weinig geld. Opa en oma van beide kanten zullen ook iets willen kopen, en kerst wordt ook al met kado’s gevierd bij de schoonfamilie én begin januari is hij jarig, dus ik wil met Sinterklaas de hoeveelheid kado’s echt beperken. Als ik het hierbij laat heb ik dit jaar 8,- uitgegeven.

@Mutsie86 wrote:



Hij is in februari jarig maar dat heeft niets met de sint te maken. Al was hij 4 of 6 december jarig. Wij zien dat los van elkaar. We gaan niet met sint minder geven omdat hij al snel jarig is.


Ik denk ook niet dat je het zo moet zien. Maar ik merk zelf hoe overprikkeld een kind raakt van in een kort tijdsbestek enorm veel kado's krijgen. Het wordt er niet perse gezelliger op, zeg maar. Dus dan zie ik geen goede reden om op 4 december een lading kado's te geven (als hij dan bv jarig zou zijn), en op 5 december wéér. Sinterklaas is m.i. ook heel erg leuk als je níet een zak vol krijgt. :)

Wij hebben niet echt een budget. Ik ben al 2maanden aan het speuren naar aanbiedingen, en denk dat ik het meeste nu wel heb ongeveer 15euro voor beide. Zal vast nog wel wat bij komen maar niet veel. gelukkig zijn mijn jongens snel tevreden en hoop dat dat zo blijft.



Daarnaast is de jongste ook jarig rond die tijd. En met de verjaardag geven we vaak een wat groter kado, maar weet niet of dat gaan redden dit jaar.



mijn man wil ook altijd iets onder de boom, maar dat vind ik niet zo nodig en weten we nog niet, maar dat is dan vaak wel iets voor hun beide. Zoals vorig jaar speelmat van de ikea, waar ze nu vaak samen met auto’s op spelen (of ruzieen :roll: )