Sinterklaas komt weer!

En dat betekend voor vele gezinnen cadeautjes!



Hoeveel hebben jullie dit jaar te besteden?

En hebben jullie al énig idee wat jullie gaan kopen?

Of hebben jullie al dingen gekocht?



Vorig jaar hadden we tussen de 50 en 100 euro per kind.

Nu willen we ook zoiets aanhouden, maar wat hé,.

Wij zijn afgelopen weekend gaan inventariseren.

Hebben een aantal 2e hands dingen gekregen dit jaar, en diatheken we bewaard…



Komt nog voor ong 10 euro bij voor de jongens en ong 30 euro voor de oudste…



Ik vind het momenteel even zonde om er veel aan uit te geven, ik kom uit op 5 cadeautjes per kind ( en nog een 4 tal dingen voor in de schoen)

We vieren altijd Sinterklaas bij mijn ouders. Die vinden het geweldig om een zak vol bij elkaar te verzamelen voor de kids.

Om die reden hebben wij besloten niets voor pakjesavond te kopen.



Wel doen we een stuk of 4/5 schoen cadeautjes per kind. Denk 20 euro per kind.



Verder krijgen ze met kerst ieder een wat groter cadeau onder de kerstboom. Bijv. iets van lego of playmobile.

Wij doen niet aan kerst elk geval, niet met cadeau’s.

Dus dat is misschien nog een verschil?

Wij gaan onze eerste gezins-sinterklaas krijgen :mrgreen:



Erg leuk en toevallig net gisteren online wezen snuffelen.

Moeten alleen nog even zien hoe we het gaan vieren.

M’n schoonmoeder gaat er namelijk al helemaal vanuit dat we het met de ‘hele’ schoonfamilie (schoonouders, wij, schoonzus+man en kind) gaan vieren. Zo gaat dat altijd daar… Heeft niks overlegd, maar ze praat er al over of dat het vast staat, heeft al kadootjes voor Lynn gekocht. En ik weet ergens niet of ik dat wel wil.

Ik bedoel, het is onze eerste sinterklaas, vind het ergens ook wel speciaal om dat gewoon als gezinnetje te doen. En IK heb ook nog een moeder die het misschien ook wel leuk vindt als we haar eens met een feest betrekken (zeker nu ze ook nog eens oma van Lynn is), i.p.v. dat we elke sinterklaas, kerst en oud-en-nieuw, moederdag en vaderdag bij schoonfamilie doen zoals dat nu gaat… Schoonfamilie woont namelijk op 10 minuten afstand, en vinden het daarom vanzelfsprekend dat we alles gezamenlijk doen. Mijn familie woont minstens op 1,5 uur rijden en verspreid, waardoor er uberhaupt al geen rekening meer mee wordt gehouden vanuit mijn schoonouders, dat zij er ook nog zijn. En samen in 1 groot geheel vieren werkt ook niet, mijn schoonouders en moeder kunnen niet met elkaar opschieten, bovendien zijn mijn schoonzus/zwager/kind en mijn moeder halve vreemden voor elkaar. Maar 3 keer los van elkaar vieren (met schoonfamilie, als gezin, en met mijn moeder) vind ik veel te gortig aangezien Lynn 2 weken later ook al jarig is. Lastig… Dan kan je natuurlijk ‘nee’ zeggen, maar mijn schoonmoeder is een typ die totaal geen tegengeluid duldt, zich overal mee bemoeit, alles op haar manier wil zien gebeuren, en anders ruzie zoekt. Bovendien wil ik sinterklaas redelijk klein/speciaal houden, wat inhoudt geen zakken vol kadoos. En laat mijn schoonmoeder nou al ongevraagd allerlei kadoos voor Lynn gekocht hebben (zo kreeg kind van schoonzus 37 sinterklaaskadoos bij elkaar ! Als daar ook de kadoos van schoonzus (Lynn’s tante), van ons en mijn ouders bijkomen, vind ik het niet leuk meer, zoveel voor Lynn… :? En ik vind het ook niet leuk als wijzelf geen kadoos meer kunnen/mogen kopen voor Lynn, omdat mijn schoonmoeder zo achterlijk veel wil geven en ‘maar 3 kadootjes geven’ ongezellig vindt. Ik bedoel, het is wel ons kind, ons gezin, onze sinterklaas, dan wil ik de meeste kadootjes ook vanuit ons als ouders hebben ook. Ik ben er dus niet uit nog.



5 kadootjes voor Lynn vind ik eigenlijk wel oke. Niet omdat ik haar niet meer gun, maar zo blijft het leuk, speciaal en overzichtelijk (sinterklaas) en waarderen ze tenminste nog wat ze krijgen. Je had kind van mijn schoonzus moeten zien met haar 37 kadoos, zo verwend, waardeert niks meer…

Maar ja, die 5 kadootjes van ons, en bijv. 1 kadootje van schoonouders, 1 kadootje van schoonzus, en 1 van mijn ouders (zoals ik het eigenlijk graag zie) gaat dus niet meer gebeuren, omdat mijn schoonmoeder alleen al 8 kadoos heeft voor Lynn :eh:

Wat een heerlijk tijd.

Wij kopen 1 cadeau, we vieren het klein, gewoon zoals wij het leuk vinden. Ik heb er zin in…



Selena mijn ervaring is, dat als je op tijd je wensen kenbaar maakt, hoe je het vieren wil en wat voor cadeaus daar bij passen, dat daar heel goed op wordt gereageerd.



Ook al geeft iedereen 1 cadeau, dan nog krijg je kindje heel veel speelgoed. Het eerste jaar was de spanningsboog van onze zoon zo kort, dat hij bij het tweede cadeautje al niet meer geinteresseerd was in de andere cadeaus. De meeste cadeaus heb ik boven neer gezet en af en toe wisselde ik het om.



Succes Selena, het ouderschap betekent ook goed voor jezelf op komen. :thumbup:

ooh wat een verschil in prijzen. Hier een aardigheidje, dus max tientje. Schoen doen we in eerste instantie niet, maar als ze er mee komt dat ze het persee wil, dan wordt het gewoon van het tientje afgetrokken.



:oops: :oops:

Pffff geen idee nog wat we gaan halen, ben er nog niet zo mee bezig.

Wil niet zulke grote cadeaus halen aangezien de verjaardag ook net geweest is en prinsje al veel pkaymobil heeft gehad.



Selena lastig zo. Zou het vooral doen zoals jullie dat graag willen en maak dat ook kenbaar.

Uk kan me jouw gedachten daarover heel goed voorstellen en begrijpen. Ik zou het daarom ook klein willen houden .

Hier word het dit jaar weer sinds jaren weer gevierd.

Aangezien onze kleine meid op de psz/vve ook sinterklaascadeautjes krijgt van de sint,kunnen we thuis natuurlijk niet overslaan. :wink:

Ik heb voor elk gezinslid een chocoletter en een kleinigheidje,voor onze kleine meid heb ik 2 kleine cadeautjes.

Met de kerst krijgt elk gezinslid een cadeautje onder de boom.

helaas hebben we dit jaar niet veel te besteden,dus heb een klein budget voor sint en kerst(10 euro pp).

van ons een pyjama en iets te knutselen… 10/15 euro per kind.

En voor de schoen dingetjes komt daar max 5 bij, dus max 15/20 euro per kind komen wij op.



We vieren het samen met mijn ouders (en misschien mijn broertje en schoonzusje) en daar krijgen ze sowieso allemaal iets van lego/duplo/playmobil van wat past bij het kind, een boek en een chocoletter.



Met sowieso 4 kinderen en 4 volwassenen en misschien dus 5 kinderen en 6 volwassenen (volwassenen krijgen ook cadeautjes) is het in totaal voor iedereen veel.



Kerst … de 1e kerst hebben ze allemaal altijd iets gekregen en vorig jaar kregen ze een spel voor iedereen. Misschien dit jaar weer een spel of een leuke film voor ons allemaal. Lekker voor de kerstvakantie

:thumbup: .

mag ik vragen en bedoel dit niet verkeerd hoor.



maar wat koop je uberhaupt dan als je voor €10 maar iets doet?

Pete is begin oktober jarig en Luc en Stan begin februari, dus dan owrden ze al genoeg verwend. Met Sinterklaas en Kerst doen we dus geen grote cadeaus.



Mijn schoonouders halen vaak een paar kleine cadeaus, mijn ouders 1 of 2 cadeaus t.w.v. 20 euro per kind. Zelf halen we dan vaak nog een paar kleine cadeaus (van 1 a 2 euro per stuk) voor in hun schoentje en 1 cadeau t.w.v. 15 euro voor pakjesochtend.



Met Kerst doen we vaak samen met mijn ouders en broertje een soort surpirse voor onder de boom. Zij halen cadeaus voor ons, wij halen cadeaus voor hun, voor 25 euro per persoon.



Daarnaast komt Sinterklaas ook op het werk van mijn man, bij het kdv en psz en school, dus totaal krijgen ze meer dan voldoende.



We kijken niet echt naar wat de cadeaus kosten, maar vooral of ze het leuk zullen vinden. Ik probeer altijd wel hetzelfde aantal cadeaus per kind te hebben.



Janneke, vanaf de zomervakantie tot Sinterklaas hou ik vaak de aanbiedingen in de gaten bij o.a. Kruidvat en Blokker en Hema. Daar kom je vaak wel iets tegen voor een klein bedrag, zoals een doosje Lego of een auto.

Nou ja, ik vroeg mij dus hetzelfde af als Pitje.



Beide kinderen in Maart jarig, en tussendoor krijgen ze zo ‘’ Weinig mogelijk’’ dit jaar zijn ze iets meer verwend dan jaar daarvoor.



Wij hadden vorig jaar 50 euro afgesproken per kind. Maar ik ben daar over heen gegaan, niet bewust eigenlijk. Maar ik wilden persé bijv. R. zijn duplo compleet hebben.

Daarom nu tussen de 50 tot 100 euro per kind zo heb ik nog wat ruimte.

Heb al een idee voor L. en daar zit ik al aan de 45 euro.



Ik ben mij er zeker van bewust dat ze kort daarna ook jarig zijn, maar ja… Sinterklaas is maar 1x per jaar, evenals hun verjaardag.

dit is onze laatste echte sinterklaas…

het hele jaar door koop ik eigenlijk kadootjes…(aanbiedingen)



ik heb nu

regenwormen (spel) 10 euro

lego-friends 15 euro

rolit (spel) 10 euro

kinderkookboek…5 euro



ik wil graag een vijzel en een nieuw kookboek en man krijgt nieuwe senseo omdat die nu stuk is… praktische dus…



verder kijk ik wel of er nog wat bij komt en anders dikke pech en blijft het hierbij!

@Pitje,ik koop ook het hele jaar door van die kleine cadeautjes overal.

Zo heb ik voor onze kleine meid dora hakjes met een kettingje gekocht en een setje met een dora borstel en een spiegeltje.

Dat kostte nog geen 4 euro bij elkaar.

voor de kerst krijgt ze een ondergoedsetje van dora kostte 3 euro.



De oudste krijgt met kerst ook iets van rond de 10 euro en zo ook hub. :wink:

Er staat ook 10 euro pp(per persoon) mocht je daar overheen gekeken hebben. :wink:





Met hun verjaardagen krijgen ze natuurlijk voor een veel groter budget aan cadeaus! (Daar spaar ik het hele jaar voor).

Pitje bedoeld denk ik meer hoe/wat je koopt van 10 euro voor een kind? (per kind) en dus niet tussendoor iets zou kopen.



Aangezien ik voor 10 euro niet ver kom…

Pete wil graag het politiebureau van Lego, maar die is 80 euro en dat vind ik toch echt te prijzig.



Je zegt dat je voor 10 euro niet ver komt, maar je hebt echt veel dingen die weinig kosten. Het is maar net hoe jij er tegen aankijkt. Je zegt dat je zelf de Duplo compleet wilde hebben, maar ik zou dat dan weer niet willen. Hier spelen ze al vrijwel niet meer met Duplo, vooral Lego sinds Pete’s 4e verjaardag. Ze hebben vooral Lego basic en City, maar vanaf 7 a 8 jaar zullen ook weer andere Lego type willen. Ik vind het dus zonde van mijn geld om sets compleet te maken (en elk jaar komt er weer iets nieuws uit van die set) van spullen waarmee ze misschien 2 a 3 jaar spelen.



Het is ook zinvol om internet in de gaten te houden, vergelijkingssites en MP (ook daar is veel nieuw in doos te vinden!).

Zo hebben we voor Pete’s verjaardag de brandweerkazerne van Lego gehaald (opa+oma en oom+tante hebben geld gegeven) die voor 70 euro bij Intertoys staat en ik nu voor 60 euro (gratis verzenden) heb gekocht.

@Pitje27 wrote:

mag ik vragen en bedoel dit niet verkeerd hoor.



maar wat koop je uberhaupt dan als je voor €10 maar iets doet?




Tussendoor krijgt ze vaak gewoon wel rommeltjes van de action maar met zoiets gewoon een doosje lego friends… haar favo speelgoed! Zag nu kleine doosjes van zeven euro, geloof me… ze is er blij mee en ik vind het meer dan genoeg!! Kleine maand later is ze jarig, dan krijgt ze het cadeau.



Van onze schoonoudesr krijgt ze wel iets van 15 euro…maar voor d ejongste zou ik neit weten wat ik moest vragen…

Wanneer een kind in het jaar is maakt voor mij niks uit. Mijn ene dochter is 1 dec jarig, maar dat is voor mij geen reden om maar minder cadeau’s te doen voor sint of haar verjaardag dan wanneer ze zoals mijn andere dochter in juni jarig zou zijn.



Ik heb al een boel verzameld gedurende het jaar. Sintboeken (Dematons en Busser/schroder) krijgt ze al eerder, na de intocht. Voor in de schoen een stiftenset en de playmobil sinterklaasboot. Dan heb ik nog de Duplo dokterspraktijk, een houten snijtaart, sesamstraat playdoh, een Boomgaard spel, knutselpakket, hello kitty nep-duplo autootje, chocoladeletter en uhhhm vast nog wat meer. En voor haar verjaardag iig een Brio treinbaan en een zonnepop.



Maar wat ze krijgt is afhankelijk van waar we het vieren. Als het bij schoonfamilie is kan ik moeilijk met een megadoos duplo aankomen terwil schoonzusje 3 kleine goedkope cadeautjes voor haar kinderen in de zak stopt. Dan kies ik een iets groter cadeau (snijtaart bijv) en een paar kleintjes en geef op haar verjaardag er wat bij. De duplo kan ik dan ook nog aan zusje geven of bewaren voor diens verjaardag of gewoon tussendoor geven. Voor kleine C ga ik een Rubens Barn pop kopen en verder heb ik nog een doos playmobil 1-2-3 staan, maar mss bewaar ik die maar tot haar verjaardag, ik moet maar even zien :think:

@Kittycat wrote:

Wanneer een kind in het jaar is maakt voor mij niks uit. Mijn ene dochter is 1 dec jarig, maar dat is voor mij geen reden om maar minder cadeau’s te doen voor sint of haar verjaardag dan wanneer ze zoals mijn andere dochter in juni jarig zou zijn.




Oooh neeh het maakt ook niet uit. Beide kinderen krijgen met verjaardag en met sinterklaas hetzelfde kado, maar als we nu cadeaus van 50 euro zouden doen, dan zou ik niet weten wat ik haar voor haar verjaardag zou meoten geven.


Snap sowieso niet goed wat je allemaal met al dat speelgoed meot :oops: als je met sint en kerst en ook nog jarig bent in februari oid.....