Sinterklaas komt weer!

@Sennapen wrote:

Over die houten treinbanen gesproken, welke hebben jullie dan en waar begin je mee?? Vsn eichhorn? Of past alles bij elkaar?



Lijkt me leuk voor Roan, maar ml heeft het overeen electrische vind ik hem nu nog te klein voor, maar ie houten vinden ze toch jaaaaaren leuk, lijkt mij??




Wij hebben houten trein banen van Hema en Thomas de trein, passen prima bij elkaar. Volgens mij passen de meesten wel bij elkaar.

Ikea vind ik persoonlijk minder omdat dat niet helemaal hout is.

Ik spaar het hele jaar door cadeautjes … Dat begint al na de kerst/januari als overal alles afgeprijsd word… Of dat ze leuke aanbieding/spulletjes hebben bij kruitvat , trekpleister, hema en dat soort winkels…



Mijn oudste jarig in mei en nu de jongste jarig in december krijgen wat ze graag willen hebben of bij hun past… Wel een beetje naar budget gekeken wat het ongeveer allemaal kost zodat niet de ene 25 euro krijgt en de andere 100 maar een beetje gelijkwaardige cadeautjes …



Nu heb ik voor Sint kerst en m zijn verjaardag al het een en ander in de kast liggen maar wanneer ik wat geef moet ik nog even zien…

Wij vieren met Sint met mijn ouders en mijn broer en zus en aanhang… De volwassenen Trekken lootjes met elkaar voor €15,- pp… En surprise en gedicht…

Mijn ouders kopen ook een cadeau voor de klein kinderen … ( alleen wij hebben kids mijn broer en zus nog niet) en wij voor onze kids…



Met kerst weet ik dit jaar nog niet hoe het gaat lopen vanwege de 2ling op komst… Maar als ze nog gewoon lekker blijven zitten zoals dan op de bedoeling is vieren we kerst ook met mijn ouders… En krijgen de kids ook nog wat van ons en krijgen we allemaal een cadeautje van mijn ouders en geven wij mijn ouders een cadeau …



Op school vieren ze ook Sint met cadeau en van mijn mans werk



Het bedrag voor alles ligt dus niet echt vast wel heb ik het al aardig bij elkaar dus hier mijn lijstje… ( prijs ongeveer zet ik er achter weet het net van alles)



Voor D hebben wij…

Lego piraten code spel… (15)

Lego creator auto (12)

Wild live spel (15)

Dvd Disney de reddertjes in kangaroeland (10)

Dvd Disney alladin (10)



Schoen :

Twisty worm (1)

Legoblad (2)

Smurfenblad (2)

Mini skateboard (2)

Toverkrasblok (1)



Voor M hebben wij :

Autoglijbaan (15)

Bosch slagboormachine (10)

Bosch kettingzaag (10)

Bosch gereedschap (15) (schroevendraaier/hamer enz)

Thomas de trein pyjama (8) (maar tel ik niet mee want meer voor het uitpakken met zijn verjaardag en dan mag hij hem savonds aan)

Olifant knuffel (10)

Dvd Disney Lolifanten (6)



Schoen :

Bleuband keukenhulpjes (nu gratis te sparen)

Bob de bouwer blad (2)

Poster kleur boek (2)



En voor ze samen een houten knikkerbaan van €10,- en de dvd’s zullen ze ook samen kijken maar wel naar de interesses van allebij gekeken welke film ze zelf graag zouden willen zien…

En voor m kijk ik nog even naar een leuke dvd en nog wat leuks er bij wat hij leuk vind met een bedrag van max 25 euro… Want er zit ook voor zijn verjaardag bij…



Dus voor D ongeveer €70,- voor Sint en kers samen

Voor M voor nu zoon €66,- voor Sint en kerst en verjaardag en dan komt er nog wat bij…



En dan hebben we voor de 2ling voor de vorm al wat gekocht wat we anders ook zouden kopen maar dat weten de heren niet en die mogen dat als grote broers dan voor ze uitpakken…



2ling :

Spaarpotten (4)

Woezel en pip doekjes (7,5)

Difrax leeuw en aap knuffel… (20)



En ik vind dit al wel genoeg dingen aangezien ze naast onze cadeautjes genoeg krijgen… En misschien is het een andere keer wel wat meer of minder geld maar dat moet niet uitmaken als de kids het maar leuk vinden en blij zijn dat ze wat krijgen en wat het kost telt voor hun niet mee… Daar kijken alleen ouders naar…

Hier ook vanaf juli ofzo, als ik iets in de aanbieding zie koop ik het vast.

Voor de oudste heb ik nu denk ik 15 euro uitgegeven, en ik denk dat het max 25 wordt. Voor de jongste heb ik nog niks, en dat zal ook niet veel worden. Ze begrijpt het toch nog niet. Een kleinigheidje voor het uitpakken ofzo, of ik moet echt iets zien waarvan ik denk ‘dat is het’. ze speelt nu toch alleen maar met auto’s van haar broer en de pop en wagen, maar die heeft ze al :slight_smile:

In de schoen komt meestal alleen iets lekkers, van 50 cent ofzo, en voor de jongste ook nog niet.

We vieren het met mijn familie, en ze zijn de enige kleinkinderen, dus waarschijnlijk krijgen ze van hen ook wel iets kleins. Dan vind ik het wel weer best.

Voor ons is het een familiefeestje, niet een cadeautjesfeest.



houten treinbaan hebben wij van Ikea, niet zo duur, en prima spul. Ook makkelijk om eens een aanvulsetje te kopen, omdat het niet zo prijzig is, en ze ook kleinere pakketjes hebben.

Wij vieren zowel Sinterklaas als kerst met cadeautjes (Sinterklaas met de ene familie, kerst met de andere). Denk dat ze bij beide ongeveer 7 cadeautjes krijgen…vind ik ook wel weer genoeg, na een paar cadeautjes spelen ze liever met het nieuwe speelgoed dan dat ze nog meer uitpakken. :smiley: :slight_smile:



Voor Sinterklaas krijgen ze van ons samen een slee met een zitje voor D. (en dat kost al aardig wat :silenced:) en dan D. nog een knuffelpop (of de bus van LP) en J. meubeltjes voor het poppenhuis met twee mini BabyBorn poppetjes. En dan van andere mensen nog het eea. In de schoen krijgen ze kleine cadeautjes (voor de oudste heb ik bv. een klok en zo’n blok met spelletjes liggen, moet natuurlijk nog wat bij) of wat snoepjes/pepernoten/chocola of een mandarijntje ofzo.



Met kerst weet ik nog niet…daar ga ik daarna over na denken of als mensen het vragen. :wink: J. waarschijnlijk nog meer poppenhuismeubeltjes en misschien het poppenhuis zelf (anders krijgt ze dat op een ander moment rond/tussen Sinterklaas en kerst).

er is een hoop leuks te krijgen voor weinig geld.

hier:

boekje met opdrachtjes van de hema - 1 euro

puzzel van 20, 50 of 100 stukjes 2,99 bij Intertoys (1,99 bij digros)

strijkkralensetje voor een paar euro (intertoys)

lego friends is nu in de aanbieding bij Trekpleister



hier krijgen ze niet veel cadeautjes van de sint, maar wel degelijk spul.

een boek, een spel, lego of duplo, houten treinbaanspullen, dat werk. ook wel knutselspul of nieuwe klei.

maar geen plastic blingbling ofzo.

liever uitbreiden wat er al is, en waar ze langere tijd mee vooruit kunnen.

voor de verjaardagen krijgen ze 1 groter cadeau. de dame straks een houten poppenhuis (2de hands), de grote vent wrs playmobil of kapla.



rommeltjes probeer ik juist uit het huis te werken, al brengt visite ook wel weer eens wat mee :roll:



(en ja, ik weet dat dat ook soms moet kunnen. ik was als kind dolgelukkig met een potje slijm dat ik van mijn tante kreeg of een plastic spin. no way dat mijn moeder dat had gegeven :lol: )

ik zie dat heel veel al zo goed als klaar zijn.

andere jaren was ik dat ook, maar dit jaar hebben we nog niets.

nu is fietje dit jaar ook al wel heel erg bezig met haar verlanglijstje en wat ze aan de sint vraagt.

ik vind het dus wel zo leuk om ook dingen te kopen die op haar lijstje komen te staan, maar dat lijstje mag van mij nog niet gemaakt worden.

ik heb dus nog geen idee wat ik zal kopen (afhankelijk van haar lijstje dus, en behalve een scheetzak en een speciaal poppenbedje wisselt het nogal) en wat ik eraan zal uitgeven.

Bij lobbes hebben ze ook een boel leuk spul voor weinig… Dit keer heb ik daar niks besteld maar wel eens gedaan…

Ik lees dat er veel over de houten treinbaan wordt gesproken.

Mijn stiefzoon is nu 7 en speelt er nog steeds graag mee. Noortje is 2 en voor haar begint het nu net leuk te worden. zij kan ook goed bouwen (Bij L duurde het wat langer voordat hij kon bouwen). Maar goed, je kan er jaren mee vooruit en inderdaad, alle merken zijn door elkaar te gebruiken. Kijk ook eens op marktplaats! Zeker kleine kinderen hebben niet door als het 2de hands is.



Overigens gelooft mijn stiefzoon nu voor het eerst niet mee. (sinds kort)

Voorgaande jaren heb ik hem nog nooit gehoord over duurdere cadeau’s bij andere kinderen, of juist duurdere cadeay’s bij hem. Notabene krijgt hij bij ons meestal meer dan bij zijn moeder. Zij viert het eigenlijk niet en koopt gewoon 1 cadeu en daarover heeft hij ook nog nooit vragen gesteld.



Oja, zo schattig. Laatst tijdens het eten hadden we het over wat spullen kosten. Dat een stuk kaast toch al snel tussen de 5 en 7 euro kost en dat het onbeperkt plakjes eten dus niet kan. Opeens begon hij over Sinterklaas. “O… dus jullie kopen altijd die dure cadeautjes voor mij? Nou, dan moeten jullie misschien mijn verjaardag maar over slaan.” Slik… zo lief :inlove: :inlove: :inlove:

Hier druk aaan het verzamelen, Jesse is 4 januari jarig dus probeer het beetje te combineren. Nu in 2x grotere gedeelten treinbaan gekocht ( brio en thomas ) 2e hands, samen 57,50. gedeelte dus voor zn verjaardag, ander gedeelte voor de sint.



Verder verzamelen we leuk door… Maar voor Jesse vind ik het eigenlijk wel al de max, nog wat klein spul erbij en dan is het goed! De treinbaan is al erg groot door deze uitbreiding zeg maar :wink:

Hier ook niet echt een budget, maar ik probeer het voor Lars en Elin wel hetzelfde uit te geven. opa en oma doen ook mee.



Nu krijgen ze allebei een kleine paraplu (cars en barbie) voor 2,50 bij de Kruidvat. Allebei een pyjama, Lars een dvd van Thomas en een knutselpakket, Elin een buggy voor de pop en een houten puzzeltje van de Kruidvat voor 1,50. Een babybornpop (die heeft ze gekregen toen ze werd geboren en pak ik opnieuw in). Net als een boekje van Bobo en het Bobo spel. Ze krijgen wat stickertjes en Lars een kinderschaar. En 1 iets groter cadeau, max 20 euro.



Ik verzamel ook het hele jaar door eigenlijk.

misschien een tip

duplo is nu bij de intertoys met korting van 32%

en op overig lego assortiment 10%

sophie is vandaag met haar lijstje bezig (ook al vond ik dat nog veel te vroeg, toen was de helft al geknipt) maar ik heb nog geen enkel idee wat we daarvan zullen kopen en hoe veel we er dus voor gaan uitgeven.



En hoewel ik niet vind dat sinterklaas om veel cadeaus moet gaan, vermoed ik dat we toch wel aan de 100 euro gaan komen omdat ik wel dingen wil geven die ze zelf heeft uitgekozen omdat ervaring leert dat zze daar dan ook echt iets mee zal doen. En van mij mogen het ook absoluut meer als 3 cadeautjes worden dus we zullen eens gaan bekijken wat het gaat worden.

Bij 1 oma krijgen ze een stuk of 3 cadeautjes dus die kunnen ook nog van haar lijstje af gaan, en wat over is is mooi voor de verjaardag in februari!

@knipoogje… toevallig dat ik gisteren voor bij mijn ouders het bijna compleet heb.



beide een trui, samen stef stuntpiloot en dan moet ik nog iets verzinnen…

geeft mij altijd rust als ik dit op tijd regel…

Ik kwam net Diewertje Blok tegen. Zij roept bij mij ook het sinterklaas gevoel op :lol:

Stan is al druk aan het oefenen met zingen. Hij gelooft nog volop en ik geniet er zo van! waarschijnlijk laatste jaar. :frowning: Volgend jaar gaan ze suprises maken in groep 5.

Elka … Hier het zelfde de oudste gaat volgend jaar ook naar groep 5 en dan is de eerste ook klaar en beginnen de jongste net voor het eerst

Ik heb het speelgoed ook al voor de kids…wij doen aan sinterklaas, maar zit te denken om ms met de kerst ook nog 1 kadootje te doen voor allemaal…en ach we zijn maar met zijn drietjes dus zo duur hoeft dat niet te zijn.



Voor de oudste heb ik een poppenbedje en eetstoel en een make-up pop. Voor de jongste een loop en activiteitenwagentje, stapelblokken en mijn moeder heeft nog stapelringen en een vormenstoof en voor de oudste wil ze nog wat kopen.



Mij gaat het eigenlijk niet om hoeveel we per kind uitgeven, ik kijk meer naar dat ze evenveel krijgen. Mijn ouders deden dat vroeger ook, mijn broer en ik kregen allebei bv 7 kadootjes maar dat van mijn broer was allemaal duurder omdat hij altijd boeken wilde en ik was al blij met een lipstick.



Ik heb van alles via mp verkocht en daar de kadootjes van gekocht dus eigenlijk heeft het me dit jaar niks gekost :wink: :mrgreen:

@Sennapen wrote:

Kijk, dat is dus makkelijk dat alles bijelkaar past :thumbup: . Ik ook, hou van houten speelgoed, blokken, pzzels :thumbup:




die hebben wij ook net gekocht voor ons meisje groot succes :thumbup:

wat een verschillen maar wel leuk om te lezen ons meisje mag 3x de schoen zetten en daar komt een kleinigheidje in denk aan zakje pepernootjes.chocolaatjes of iets dergelijks, doosje duplo



van me schoonouders mag ze voor 30 euro uitkiezen (nou ja ik mocht me voorkeuren doorgeven wat ik leuk vond voor haar) dus dat is nog een verrassing wat ze daadwerkelijk krijgt ze wil heel graag een verkleedjurk van k3 :lol:



van mijn ouders net zo en we trekken loodjes en daar word zij ook in betrokken



en dan viert ze het dit jaar voor het eerst nog op de psz en ook van onze buurtvereniging krijgt ze een cadeautje



wat wij zelf doen zijn we nog niet over uit omdat het al zoveel is, misschien 1 cadeau ze wil heel graag zo;n prinsessentelefoon en die is 20 euro :angel: en idd een pyama is nooit weg dus die zal er ook wel bij komen weet wel dat ze goed verwend word ik vind het zelf het leukste feest van het jaar :lol: en dat is niet eens om alle cadeaus maar het sfeertje erom heen vind ik geweldig (heb ook aantal keren als zwarte piet gespeeld geweldig :mrgreen: )

Hier mag er ook 3 a 4 x de schoen gezet worden. Daar komt dan 2x een klein kadootje in (mini legodoosjes die ik vond bij Action) met een mandarijntje en 1 x iets lekkers met chocomuntjes en iets van schuimpjes.

In de zak is er niet perse een geldlimiet maar vooral een kadootjeslimiet. Na 3 kadootjes is het echt wel klaar en is het vooral spelen geblazen alles boven de 3 is geen aandacht voor. Dus 1 wat ‘duurder’ kadootje dit jaar Playmobil, en 2 wat kleinere dingen. Nu ook een handig en noodzakelijk kadootje (slofsokken) en dan nog iets kleins van Thomas.

En vanaf dat Casper is geboren hebben we ook gelijk duidelijk gemaakt aan familie dat we Sinterklaas altijd ‘gewoon’ thuis vieren, lekker rustig en nooit ruzie over waar het nu weer gevierd gaat worden. Daarbij moeten we de dag ervoor al naar mijn SM omdat ze jarig is. Kerst heeft tenminste 2 dagen dus dat kunnen we wel verdelen. :angel: Met de kerst doen we met mijn ouders aan lootjes. Max 25 euro zodat het leuk blijft en niet in de papieren gaat lopen.

Voor de Sint shop ik ook het hele jaar door, neus de bakken door met 50% korting, wacht opruimingen af ed. Dan vallen de kosten ook nog mee.

Hier krijgen ze elk een boek van max 10 euro (al dan niet van marktplaats, maakt me niks uit) elk een dvd met iets wat ze leuk vinden of een cdtje met hun favo muziek (tussen de 10 en 15 euro) elk een mooie longsleeve (10 euro per stuk) en nieuwe sokken. Dan nog elk een klein doosje lego (duplo voor Mies en Suus) en gezamelijk een gezelschapsspel… Ik heb max 200 te besteden voor het hele spul en kijk dan voornamelijk naar evenveel. Dat de 1 voor een paar euro meer of minder krijgt dan de ander boeit me niet.



Voor in de schoen krijgen ze meestal van die kinder surprise eieren en knutselmateriaal… gewoon van de action :wink: