Sinds april zonder de pil! DEEL 4!!

:frowning: awwā€¦ marijeā€¦

maar goed kop op meidā€¦!!

(zeg ik ook altijd tegen mezelf)

nieuwe rondes en nieuwe kansen

Nou, de :twisted: :twisted: hebben de trein weer gepakt en zijn (zo goed als) vertrokken, dus het klussen kan weer beginnen hier :wink:

Nog even druk met lijstjes maken voor de vakantie, maar vanaf volgende week vrijdag gaan we heerlijk genieten en druk aan de klus!

Wie weetā€¦een Frankrijk-baby (by the wayā€¦Jarno is ook op vakantie in Frankrijk verwekt, dus ik heb hoop).

Jacqueline,

Dat klinkt inderdaad hoopgevend!! Als het bij ons niet gelukt is, zit ik in de vakantie met de :twisted: :twisted:

Kan ik tenminste wel lekker wat drinken. Tja, ieder nadeel heeft een voordeel hƃĀØ!!



Garfield

Nou, het is bijna zover, de NOD.

De afgelopen weken heb ik me niet anders dan anders gevoeld, alleen dit keer voor mijn gevoel dat alles me te strak zat, had last van mijn darmen en af en toe een kleine vlaag van misselijkheid. Ook ineens enorme explosie van puistjes gekregen. Maar nu heb ik alweer het gevoel dat de :evil: :evil: er aan komen. Warm, zeurderige hoofdpijn en zere borsten sinds 2 dagen. Ik ga er dus maar vanuit dat ze ook morgen werkelijk komen. Of zou ik er toch naast zitten???

Het stomme is dat ik eigenlijk elke maand weer andere ongesteldheidskwaaltjes lijk te hebben tegenwoordig. ZO wordt het wel een stuk moeilijker om een eventuele zwangerschap te herkennen denk ik hahaha.



Wat ik me nou eigenlijk afvraag: Ik hoor zoveel vrouwen die zwanger bleken te zijn vaak zeggen dat ze het voelden. Ze voelden zich heel anders. Maar ik begin nu bij elk kwaaltje me ā€˜andersā€™ te voelen hahahahha.Ik heb sinds we begonnen zijn voor een kindje de raarste ongiklachten die ik voorheen niet had namelijk.



Hebben meer meiden ineens van die rare dingen??

ja ikā€¦

LOL

elke maand is het wel iets wat me anders maaktā€¦



zoals deze maandā€¦

druppende borsten, pijnlijke tepelsā€¦ misselijkheidā€¦last van oprispingen en darmenā€¦broeken willen nog met moeite dicht



elke maand is er wel ietsā€¦ k wor er gek vanā€¦



een conclusie mogelijk



IK WIL TE GRAAGā€¦ en das zoooooo FOUT zeggen zeā€¦;

:roll: hmmā€¦ ik ben bang dat de :twisted: onderweg zijnā€¦ vanavond meerā€¦ ik moet zo de bus halen om te gaan werkenā€¦ duzzzā€¦ kan jullie niet op de hoogte houdenā€¦ ik wil niet nog een maandā€¦ :doh:

maar ja dan zijn er mensen die zeggen :naughty: tssskk je bent nog maar net begonnen en ik ben dan weer :snooty: omdat het zo frustrerend isā€¦ :lol: wordt vervolgdā€¦

Labelle en Pearl, ik :thumbup: :thumbup: en :pray: :pray: :pray: dat de :evil: :evil: NIET langskomen!



Ik heb niet zoveel te vertellen eigenlijk, zit op mā€™n werk en heb geen zin, gelukkig bijna weekend! Ben beetje down eerlijk gezegd. Een van mijn beste vriendinnen laat de laatste tijd zo weinig van haar horen; ze gaat vaak met anderen op stap en voorheen ging ik ook nog wel mee. Maar paar jaar geleden ben ik met iemand van die vriendengroep een aantal weken gegaan, maar ik voelde me daar niet gelukkig bij dus heb het afgekapt. En sindsdien vragen ze mij dus nooit meer mee uit. Terwijl de persoon in kwestie allang een andere relatie heeft en ik ook (we hebben 't dan ook over 3 jaar geleden! :shock: ). Ik zie mā€™n vriendin nog wel zo af en toe en we mailen veel, maar toch voel ik me ā€˜buitengeslotenā€™ en de laatste tijd ben ik er vaak verdrietig over. :frowning: :cry: Zal ook wel door mā€™n zwangerschap komen dat ik dit zo aantrek opeens.

Ik durf er eigenlijk niet met haar over te praten, bang om de vriendschap dan helemaal te verspelen. Ik weet ook wel dat ik niet zo passief moet zijn en zelf meer initiatief moet nemen, maar als ik dan eens mail of bel, dan zal je altijd zien dat niemand kan, tijd heeft, andere dingen heeft enz.enz. Ik heb weleens het gevoel dat iedereen een sociaal leven heeft, behalve ik! :cry: Ja I know, ik zit ontzettend te zeiken en te zeuren. :oops: En zondag ga ik nog wat leuks doen met andere vrienden dus zo eenzaam ben ik nou ook weer niet hoor! :wink: Maar af en toe voelt het wel zo, en vooral de laatste tijd grijpt het weleens naar mā€™n keel.

Toch wel fijn om het even van me af te schrijven!

Hi meiden,



Ik hoop dat jullie mij ook nog kennen :oops:

Heb ook tijdje niet op forum gezeten, omdat ik zo onzeker was over het verloop van mijn zwangerschap. Nu voel ik me weer een stuk zekerder.



de 29e gaan we naar de verloskundige om het hartje te luisteren, hopelijk net zo goed als een maand geleden.



Laballe en pearl spannend joh zal voor jullie :thumbup: ƃĀ©n



marije balen joh! maar geef het niet op joh! :-*



Chantal, gelukkig is alles goed met je kleintje, wat zie je er trouwens leuk uit. Wordt vas een mooie en gezonde baby! Grappig als je je een voorstelling van iemand maakt en dan een foto te zien krijgt.



Lieke, heb je geen last meer gehad van bruinverlies? ik had het ook een paar dagen in totaal maar nu geen last meer. Op de echo was toen alles goed.



Iedereen die ik vergeten ben ik denk ook aan jullie hoor. (o.a. aapje).



Groetjes Steff

Hoi



Ik heb dezelfde ā€˜kwaalā€™ als Labelle en Pearlā€¦

Elke maand voel ik wel weer iets anders dan daarvoor.

En steeds weer denk ik dan dat het raak is.

En elke keer (tot nu toe) is het toch niet zo.

En dat is best frustrerend en niet grappigā€¦

Zo, dat wou ik even zeggen hahaha! :oops:



Maar verder voel ik me prima hoor! Echt waar!

Wij zitten nu weer in de klusperiode en daarna mogen we weer afwachten.



He Jacqueline, ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt om naar Frankrijk te gaan! Zeker omdat Jarno ook daar verwekt is haha! :smiley:



Em, als ik jou was zou ik toch met die ā€˜vriendinā€™ gaan praten. Zo is het ook niet leuk! Ze is jouw vriendschap niet waard als ze zo lullig doet!

Succes ermee, en veel plezier zondag! 8)



Marrije, je bent niet alleen hoor, we gaan met zā€™n allen gewoon verder naar de volgende ronde, we geven de moed nog niet op! :dance:



En voor iedereen die ik vergeten ben: sorry, maar ik denk echt wel aan jullie hoor. :wink:



En voor alle zwangere meiden die hier nog steeds schrijven: Ik vind het geweldig dat jullie nog steeds zo met ons (de achterblijvertjes) meeleven :-*



Knuf van Aapje

hoi hoi



hier gaat alles goed :thumbup:.



he Steffie leuk dat je er weer bent. ja leuk is dat he je maakt je een voorstelling van iemand en dan zie je een foto van diegene.



em ik zou echt met je vriendin gaan praten hoor.



aapje, marije, pearl, labelle, Jacqueline, smartygirl, garfield ik duim nog steeds voor jullie door hoor!! :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray: :thumbup: :pray:



iedereen heel veel succes!!



liefs chantal

Hoi Aapje en Chantal, jullie hebben gelijk denk ik, ik zou er toch met haar over moeten pratenā€¦ik kan me nauwelijks op mā€™n werk concentreren, zo houdt 't me bezigā€¦Maar moeilijk vind ik het wel!

zeker is het moeilijk. maar ik wens je wel heel veel succes.



liefs chantal

Dank je wel Chantal! :-*

Zal vast wel lukken. Ik ga haar vanavond gewoon bellen en dan kijk ik wel welke kant het gesprek opgaat. Ze bedoelt het ook vast niet kwaad ofzo, misschien denkt ze dat 't mij niet boeit, dat ik 't druk heb of dat ik rust nodig heb omdat ik zwanger ben. Tja, dat kan ook nog!



Leuke foto trouwens van jullie samen!

Hoi meiden,

Tja Em, de wereld zit soms krom in elkaar. Mijn vriend heeft ook al een hele tijd geen contact meer met een goede vriend en eigenlijk gaat het nergens over. Nou ligt dat bij vrouwen toch wel ietsje anders geloof ik, maar ik zou het zeker bespreekbaar maken. Dat zal waarschijnlijk de lucht wel klaren, maar in ieder geval duidelijkheid geven.



Verder gebeurt hier niet zoveel. Het is een kwestie van afwachten en vooralsnog gaat me dat goed af. Over een kleine twee weken zal dat wel anders zijn. Mijn vriendin vroeg al of ik misselijk was, maar ik zei al dat ik nog lang niet zover was. Over ruim een week heb ik weer een tentamen en we gaan daarna op vakantie, dus ik heb afleiding genoeg!



Groetjes Garfield



PS: Chantal, wel leuk om te zien wat voor gezicht erbij de verhaaltjes hoort. Ik klets nog een beetje anoniem, geen idee eigenlijk of er bekenden op het KOK-forum schrijven. :eh:

als we dan toch bezig zijnā€¦



dit zijn Mario en ikā€¦



en als laatste wou ik toch nog even buikje laten zienā€¦en ik ben nog niet ongesteldā€¦ondanks het gevoel vandaagā€¦







hopelijk vinden jullie dat niet ergā€¦ :shifty:

ik heb nog steeds een beetje ongi gevoelā€¦ maar ik heb nog steeds witte afscheidingā€¦ ik hou jullie op de hoogte hoor!!

Leuk Labelle! Life fotoā€™s!

Ik zal die van mij ook een keer plaatsen (maar nu nog even niet! :wink: )



En het lijkt idd een beginnend babybuikje! Je kan heel goed een ongi-gevoel hebben en toch zwanger zijn hoor! Spannend meid! Ik duim me helemaal suf! :thumbup: :thumbup: :pray: :pray: :pray: :pray:





Ik heb besloten om het toch even op zā€™n beloop te laten met mā€™n vriendin. Mijn gevoel zegt dat ik het nu niet aan moet roeren (misschien omdat ik niet durf, maar het voelt gewoon niet goed om 't te forcerenā€¦)

Bovendien is de kans groot dat ik haar morgen zie, gewoon om een gezellige dag te hebben, en dat wil ik echt niet bederven op wat voor manier dan ook. Als 't nodig is, kan ik haar ook op een ander moment erover aanspreken, maar misschien kijk ik er dan wel weer heel anders tegenaan. Inmiddels voel ik me ook wat beter: niet meer zo vreselijk emotioneel, ik kijk er nu wat nuchterder tegen aan. Toch vreemd hoe mā€™n stemmingen kunnen wisselen zeg, ik lijk wel een jojo! :oops: :roll: :oops:



Ik hang nu voor de tv, in de huid van op Talpa, gewoon de soundmixshow maar wel geinig, er is verder toch geen moer op tv!



Tot later weer!

Hoi Em,

Tja, gewoon maar even aankijken dan. In ieder geval een fijne dag morgen!



Liefs,

Garfield

Haha, leuk joh, die fotoā€™s allemaal!! Ik wil er volgende week ook een van mij opzetten, want dan heb ik het geloof ik wel iedereen verteld!!! (Vind het nog steeds erg spannend om het nu echt iedereen te laten weten)ā€¦

Maarreā€¦ ik heb eigenlijk geen idee hoe ik die foto hierop krijgā€¦ HELLUP!!!



Steffie, echt leuk dat je er weer bentā€¦ ik heb precies hetzelfdeā€¦ ook superonzeker af en toe ( en dan is ā€˜af en toeā€™ nog zacht uitgedrukt! ), ik ben dan eerlijk gezegd ook niet meer bij maart-mamaā€™s-forum geweestā€¦ want ik word iedere keer weer zo verdrietig als het is misgegaan bij iemandā€¦ dus ik blijf even lekker hier meekleppen, als iedereen dat oke vindt, want hier ben ik van plan om de komende tijd weer veel goed nieuws te kunnen lezen!!



Haha Em, ik moest lachen toen ik las waar jij gisteren mee bezig bent geweest!!! Ik toevallig ook gistermiddagā€¦ ziektekostenformulier ingevuld en alles opgestuurdā€¦ maar ik zit nog niet over mijn eigen risico heen, geloof ikā€¦



Hee, iedereen veel liefs uit Limburg!!!



Van Lieke!! :inlove: !!



Ooh, en ik heb sinds vandaag wel zoā€™n last van rugpijn!!! Ja, dat moest ik even kwijt!



Trouwens Labelle, zo ziet mijn buik er nu ook zo ongeveer uit!! :smiley:

Lieve emā€¦

sorry dat ik een beetje laat reageerā€¦ maar ik weet precies hoe je je voeltā€¦ ik heb ook een vriendin die ik al jaren ken en heel weinig nog maar zieā€¦en ik heb vaak met precies hetzelfde gezeten als jijā€¦



allereerst is een vriendschap net als een relatieā€¦ soms groei je een beetje uit mekaarā€¦ maar dat wil niet zeggen dat ze niet meer graag met ou omgaatā€¦



In mijn geval sinds ze met haar huidige vriend isā€¦ is het contact tussen ons drastisch verminderdā€¦ haar vriend barst van de vrienden en vriendinnenā€¦en natuurlijk heeft zij nu ook een boel vrienden en nieuwe vriendinnenā€¦druk druk druk dusā€¦ voor mij was het erg moeilijk toen mijn moeder kanker kreegā€¦ natuurlijk niet in het beginā€¦want toen leek mijn moeder gewoon niet zo ziekā€¦ maar naar verloop van tijd toen ik haar echt nodig hadā€¦ was ze er helaas nietā€¦

Ik heb toen lang moeten nadenkenā€¦ ga ik r met haar over praten of laat ik het op zijn beloopā€¦ om eerlijk te zijnā€¦ heb ik haar elke keer gebeld in die moeilijke tijdā€¦zelfs toen mijn moeder overleden was heb k haar opgebeldā€¦ maar na lang denkenā€¦weet ik zeker dat het niet was omdat het haar niet intereseerdeā€¦eerder dat het een reden hadā€¦

angst??? te confronterend omdat zij ook iemand verloren had aan kanker?? wat het wasā€¦ weet ik nu nog nietā€¦



maar jaren vriendschap gooi je niet zomaar overboord en hoe dan ook hou ik van haarā€¦als vriendinā€¦ (misschien overbodig) maar je weet maar nooitā€¦ze is wel laatst sinds een jaar op mijn verjaardag geweest en dat was geweldigā€¦ ik heb gemerkt dat ze echt wel geintereseerd is in wat er in mij omgaatā€¦



Het is natuurlijk aan jezelfā€¦ maar misschien heeft ze het gewoon druk en niet in de gaten dat het jou kwetstā€¦



dikke knuffel

Lieve Labelle, bedankt voor je reactie! Het is wel goed om het van meerdere kanten te bekijken! Ik denk idd niet dat 't opzet is van haar kant, en als ik er zo over denk dan is 't al wat minder erg!



Laat ik eerst beginnen met dat ze mij vanavond mailtje gestuurd heeft dat als ik morgen tijd/zin heb gewoon moet bellen en dat we altijd van harte welkom zijn, daā€™s toch wel leuk! Dat bewijst wel dat ze zich absoluut van geen kwaad bewust is! Vandaar dat ik dus nog niet de stap genomen heb om echt met haar te praten, want ik vind dit gewoon niet het juiste moment (is 't vast nooit, maar nu zeker niet!)



Ik realiseer me nu wel dat ik wat minder passief moet zijn in 't vervolg. Want ik ā€˜verwijtā€™ het anderen weleens dat ze me nooit bellen, maarruhā€¦ik zou ook eens naar mezelf moeten kijkenā€¦ :oops: :oops: , en ik doe 't immers ook niet met opzet, dat niet bellen bedoel ik!



Ik kan me wel voorstellen dat 't heel moeilijk voor je geweest was in de periode dat je moeder ziek was. Dat lijkt me echt heel zwaar en verdrietig! En idd zijn sommige mensen daar bang voor, voor verdriet, of ze denken dat ze je niet kunnen helpen hoe graag ze 't ook zouden willen.

Wel fijn dat je je vriendin onlangs nog gezien hebt en dat 't leuk was!



Ik ga zo naar bed, heb hoofdpijn (van 't denkenā€¦zuchtā€¦ :roll: )