zoals je op de vorige blz kunt lezen, is er nu nieuw onderzoek waar uitgekomen
is dat 2 glazen per week geen nadelige gevolgen heeft voor je kind.
Het leven is soms gruwelijk hard en onderhevig aan noodlot. Dat je dan
(extra) voorzichtig wordt, snap ik maar al te goed. Maar laten we elkaar
geen wetten opleggen, de meeste vrouwen weten prima zelf wat ze
kunnen doen.
@Kroes wrote:
zoals je op de vorige blz kunt lezen, is er nu nieuw onderzoek waar uitgekomen
is dat 2 glazen per week geen nadelige gevolgen heeft voor je kind.
Het leven is soms gruwelijk hard en onderhevig aan noodlot. Dat je dan
(extra) voorzichtig wordt, snap ik maar al te goed. Maar laten we elkaar
geen wetten opleggen, de meeste vrouwen weten prima zelf wat ze
kunnen doen.
Oh ik zal zeker niemand wat opleggen, maar ik vraag me alleen af hoe je je zal voelen als je jezelf niet meer recht in de ogen kunt kijken?
Maar goed een ieder moet doen waar hij of zij zelf zin in heeft.
@victoria wrote:
@Kroes wrote:
er wordt hier bijna gedaan of Lydia (in dit geval) kettingrokend en wijnzuipend
door de zwangerschap gaat :shifty:
Maar zelfs af en toe roken en/of drinken is slecht voor je kindje!
Ik snap niet dat dat niet gezegd mag worden.
Waar valt dat te lezen dat het niet gezegd mag worden?
Dat het slecht is wordt niet ontkend volgens mij. Sterker nog, ik noem het zelf ook…
De vraag ontopic is of shandy slecht is.
Dat mensen dan graag een discussie aan gaan vind ik persoonlijk jammer want daar is een ander forumdeel voor.
Lydia, ik ken shandy niet dus ik kan je niet helpen meis. Het heeft in België mss een andere naam… :think:
dus van mij alleen een :-* en :hug:
jammer dat het item zo beladen wordt terwijl je m.i. een heel normale vraag stelt…
liefs
Gerda
@gerda wrote:
Lydia, ik ken shandy niet dus ik kan je niet helpen meis. Het heeft in België mss een andere naam… :think:
dus van mij alleen een :-* en :hug:
jammer dat het item zo beladen wordt terwijl je m.i. een heel normale vraag stelt…
liefs
Gerda
Dat vind ik ook heel erg jammer…
@marielle wrote:
@victoria wrote:@~Marion~ wrote:@Kroes wrote:
er wordt hier bijna gedaan of Lydia (in dit geval) kettingrokend en wijnzuipend
door de zwangerschap gaat :shifty:
Inderdaad.
Maar zelfs af en toe roken en/of drinken is slecht voor je kindje!
Ik snap niet dat dat niet gezegd mag worden.
Vic het heeft toch geen zin, wij weten hoe erg het is om je kind elke dag weer te moeten missen.
Lieve mensen nogmaals dit advies is er niet voor niets, zou jij het op je geweten willen hebben.
Nou ik kan je vertellen dat wil je echt niet hoor.
En dan hebben Vic en ik nog niet eens iets fouts gedaan, kun je nagaan als je dat wel doet.
Ik heb eerst even een poosje nagedacht of ik zou reageren op deze opmerking, maar ik heb hier toch wel erg moeite mee eigenlijk.
Er wordt hier een vraag gesteld over het wel of niet kunnen nuttigen van een flesje shandy en dan worden er notabene twee vlinderkindjes bijgehaald.
Ik ga er van uit dat je het écht niet zo bedoelt maar Ãk lees hier dat je zegt dat als, de hemel verhoede, Lydia’s kindje zou overlijden het haar eigen schuld is. En dat komt op mij wel heel erg heftig over hoor…
Ik heb ook getwijfeld of ik wel zou reageren :shifty:
Want ik zou niet snel zo’n opmerking als Jel maken … maar mijn vraag of Lydia nog rookte … is eigenlijk omdat ik het een beetje -schijnheilig- vind dat ze vraagt of Shandy met 0,5% alcohol wel kan … maar wel gewoon nog rookt … dat strookt niet echt in mijn ogen.
Maar schijnbaar moet nu iedereen reageren of je zoiets wel mag vragen/zeggen in een topic waar gewoon een informatief vraagje wordt gesteld :shifty:
@victoria wrote:
Want ik zou niet snel zo’n opmerking als Jel maken … maar mijn vraag of Lydia nog rookte … is eigenlijk omdat ik het een beetje -schijnheilig- vind dat ze vraagt of Shandy met 0,5% alcohol wel kan … maar wel gewoon nog rookt … dat strookt niet echt in mijn ogen.
Maar schijnbaar moet nu iedereen reageren of je zoiets wel mag vragen/zeggen in een topic waar gewoon een informatief vraagje wordt gesteld :shifty:
Sja Vic, en ik vraag mij werkelijk af waarom er in een topic waarin een informatieve vraag wordt gesteld over het alcoholpercentage van shandy het rookgedrag van TS-er moet worden aangekaart… Dat strookt dan bij mij weer niet.
Even alleen reagerend op je vraag:
0.5 % is gewoon alcolhol
in mijn ogen:
zwanger zijn = geen alcohol.
En verder:
Het hoort gewoon bij de alcoholhoudende dranken, dus ook in dat vak, naar mijn mening.Het schept verwarring en dat vind ik fout.
shandy, roken, bv, stroken of niet stroken. Geconfronteerd worden met waarheden is soms niet leuk. Voor lydia niet, voor mij niet, voor pietje niet en voor klaasje niet.
soms is de waarheid kei en keihard en kun je er geen strikje omheen winden.
Roken, alcohol, bv e.d zijn in de regel keiharde feiten.
en in bijna elk topic hier op kok word er geregeld afgeweken van het starttopic. Zie niet in waarom dat nu niet mag?
als je i een persoonlijk gesprek zit met iemand wijk je toch ook 9 vd 10 keer af van het gesprek?
@victoria wrote:
En dat wist je op dat moment niet. Ik had ook niet kunnen antwoorden op je vraag, nog schijnheiliger, vind je niet?
Ik heb eigenlijk geen zin om dingen in een topic uit te vechten en ik heb al helemaal geen zin om me te verdedigen, maar volgens mij is er een behoorlijk verschil tussen “gewoon nog roken” zoals jij het noemt of “heel af en toe roken” zoals ik dat noem.
En eigenlijk begrijp ik vooral niet waarom je nu zo reageert.
Maar ik begrijp dus nu ook dat ik eigenlijk geen enkele vraag meer kan stellen over eten en drinken, want het is hypocriet?
Verder hou ik het topic maar voor gezien, evenals de shandy, want druppels alcohol heb ik tot nu toe praktisch niet gedronken. Op 2 glazen port na op de avond van het overlijden van mijn schoonvader…
lydia je moet doen wat jij denkt dat goed voor je is. klaar
al rook je een pak peuken per dag en drink je 2 glazen port…so be it
@Jennifer77 wrote:
shandy, roken, bv, stroken of niet stroken. Geconfronteerd worden met waarheden is soms niet leuk. Voor lydia niet, voor mij niet, voor pietje niet en voor klaasje niet.
en in bijna elk topic hier op kok word er geregeld afgeweken van het starttopic. Zie niet in waarom dat nu niet mag?
als je i een persoonlijk gesprek zit met iemand wijk je toch ook 9 vd 10 keer af van het gesprek?
eens :thumbup:
@Jennifer77 wrote:
Klopt, maar dan zoek je op kok even het discussiedeel op en daar kan je dan de discussie opstarten als je daar de behoefte aan hebt…
wel even dit…
iedereen moet natuurlijk zelf weten wat ie doet, ik ben het er wel mee eens dat er 2 manieren zijn waarop je dit kan brengen… de botte manier en de normale manier… ik maak mezelf er ook best vaak schuldig aan dat het soms op de botte manier gaat en besef me ook dat dat niet altijd overkomt op dat moment… Jennifer heeft een punt vind ik… alleen had het best wat subtieler gebracht mogen worden… mijn mening…
@~Marion~ wrote:
@Jennifer77 wrote:nou dan zeg ik op mij beurt, be my guess en verplaats dit deel naar discussie. Word immers wel vaker gedaan toch… Daarbij ben ik de discussie over roken en drank niet eens begonnen, die liep al voor mijn komst. Jullie hebben de link naar lydia gelegd, ik niet. Heb slechts mijn verbazing uitgesproken (voor de zoveelste keer dat ik dit zeg)shandy, roken, bv, stroken of niet stroken. Geconfronteerd worden met waarheden is soms niet leuk. Voor lydia niet, voor mij niet, voor pietje niet en voor klaasje niet.
als je in een persoonlijk gesprek zit met iemand wijk je toch ook 9 vd 10 keer af van het gesprek?
Klopt, maar dan zoek je op kok even het discussiedeel op en daar kan je dan de discussie opstarten als je daar de behoefte aan hebt…
fai…wat valt er subtiel te brengen aan een keiharde feit of waarheid?
Ik blijf het bizar vinden dat er mensen zijn die of alcohol drinken of overwegen dit te gaan drinken in de zwangerschap. Als het een algemene feit is dat dit afgeraden word.
Klopt Jen… maar ook bepaalde BV feiten komen beter aan als je ze niet zo fel brengt… (weet je nog ) Een feit blijft een feit, maar de manier waarop je het brengt kan een boel betekenen…
Ik verplaats niets omdat het niet Lydia’s bedoeling was een hele discussie op te starten Jen. Ze wilde gewoon wat info over shandy…
klopt, maar door dat iemand anders iets op een bepaalde manier verkeerd leest en zich aangesproken voelt, zal ik de gebeten hond zijn? Prima, maar dan moet men wel ook de moeite nemen te lezen wat ik al een paar keer heb “uitgelegd”
@~Marion~ wrote:
Ik verplaats niets omdat het niet Lydia’s bedoeling was een hele discussie op te starten Jen. Ze wilde gewoon wat info over shandy…
ook goed…