shandy, roken, bv, stroken of niet stroken. Geconfronteerd worden met waarheden is soms niet leuk. Voor lydia niet, voor mij niet, voor pietje niet en voor klaasje niet.
soms is de waarheid kei en keihard en kun je er geen strikje omheen winden.
Roken, alcohol, bv e.d zijn in de regel keiharde feiten.
en in bijna elk topic hier op kok word er geregeld afgeweken van het starttopic. Zie niet in waarom dat nu niet mag?
als je i een persoonlijk gesprek zit met iemand wijk je toch ook 9 vd 10 keer af van het gesprek?
Nou precies bijna in elk topic op kok wordt afgeweken, zelfs door TS en nu zou dat niet mogen.
Ik heb ook getwijfeld of ik wel zou reageren :shifty:
Want ik zou niet snel zo’n opmerking als Jel maken … maar mijn vraag of Lydia nog rookte … is eigenlijk omdat ik het een beetje -schijnheilig- vind dat ze vraagt of Shandy met 0,5% alcohol wel kan … maar wel gewoon nog rookt … dat strookt niet echt in mijn ogen.
Maar schijnbaar moet nu iedereen reageren of je zoiets wel mag vragen/zeggen in een topic waar gewoon een informatief vraagje wordt gesteld :shifty:
En dat wist je op dat moment niet. Ik had ook niet kunnen antwoorden op je vraag, nog schijnheiliger, vind je niet?
Ik heb eigenlijk geen zin om dingen in een topic uit te vechten en ik heb al helemaal geen zin om me te verdedigen, maar volgens mij is er een behoorlijk verschil tussen “gewoon nog roken” zoals jij het noemt of “heel af en toe roken” zoals ik dat noem.
En eigenlijk begrijp ik vooral niet waarom je nu zo reageert.
Maar ik begrijp dus nu ook dat ik eigenlijk geen enkele vraag meer kan stellen over eten en drinken, want het is hypocriet?
Verder hou ik het topic maar voor gezien, evenals de shandy, want druppels alcohol heb ik tot nu toe praktisch niet gedronken. Op 2 glazen port na op de avond van het overlijden van mijn schoonvader…
Dus af en toe roken is niet erg!
Wat jij wilt Lydia … je kunt ook iets rechts lullen wat krom is
En ik wist op dat moment idd niet of jij nog rookte … vandaar mijn vraag.
Ik zie je vragen of Shandy kwaad kan … maar dacht … ze zal toch wel gestopt zijn met roken?
Mijn hemel zeg wat een rare wending krijgt dit topic.
Persoonlijk zou ik geen alcohol drinken, maar je hoort zoveel mensen die af en toe een glaasje wijn hebben gedronken tijdens de zwangerschap en zelfs gynacologen die het aanraden dus vraag me af hoe dat dan met elkaar moet stroken.
Vind sommige reacties echt te zot voor woorden. Vlinderkindjes aanhalen sorry maar dat vind ik echt te erg.
Zwaar overgewicht en een zwangerschap brengt ook behoorlijk risico met zich mee en toch kiezen er heel veel mensen voor om toch voor een kindje te gaan, terwijl dat ook risico’s voor het kindje met zich meebrengt.
Zo zijn er nog veel meer dingen op te noemen.
Zo hoor je ook dat gynacologen adviseren om af en toe een sigaretje te roken, omdat de stress van het niet roken ook zeer slecht is voor de kleine.
Ik heb ook maar eens even het eea terug gelezen en ik denk dat iedereen haar punt nu wel zo langzamerhand gemaakt heeft.
Ik verzoek jullie dus vriendelijk doch dringend om inhoudelijk met een advies te komen of om in het discussie deel een nieuw topic te starten.
Er staat heel duidelijk in de regels dat het niet toegestaan is om gebruikers persoonlijk aan te vallen. Soms kun je niet discussieren zonder persoonlijk te worden maar je kan het ook overdrijven.
Vanaf dit bericht dus graag ontopic en voer de discussies maar daar waar ze horen!
Ik ben in het begin van m’n zwangerschap (ben nu 6 weken en m’n laatste ongi was 13 maart) heb ik op de 27ste (maart) wel veel alcohol op zal dat nog consequenties hebben of was het toen nog te pril?
Verder weet ik niet of shandy niet mag er zit 0,5% bier in dus de percentage van alcohol is nog minder
Ik viel vroeger veel flauw (laatste x is een jaar geleden) dus kreeg ik van m’n arts aangeraden om elke dag 1 glas wijn te drinken… weet nu niet zeker of ik het nog wel zal moeten drinken… eff met de VK overleggen denk ik dan
een shandy is trouwens wel heel lekker als het strx warm word in de zomer
lydia als jij je er goed bij voelt moet je het gewoon lekker doen!
Iedereen heeft hierover zijn/haar eigen mening.
En jij weet zelf beter dan wie dan ook hoe je je voelt en wat je lekker vind en wat je wel of niet wil laten staan! en dat is ook jou besluit!
:-* :-* :-*
Ik ben vast ook een ontaarde moeder want tja ik rookte elke avond voor het slapen gaan 1 sigaret (omdat ik anders helemaal op was van de stress) tja mijn eigen keus, en ja ik dronk ook wel eens een biertje of een wijntje (veel meer alcohol dan wat er in shandy zit!) maar ik voelde mij niet schuldig en vond dat het wel kon, plus ik was veel minder gestrest!
Had net een heel stukje geschreven, maar eigenlijk heb ik geen zinom deze discussie voort te zetten- ook al was het niet zo bedoeld. Dus heb ik’t weer weg gehaald… Maar wat ik nou wel wilde weten:
Lydia: heeft het gesmaakt? Of heb je’t nou nog steeds niet gedronken :lol: ?
Lydia, ik heb misschien nog wel een goed alternatief. Ik had laatst ook zo’n zin in een biertje (en ik drink noooooit bier) en ben nu 32 weken zwanger en toen vertelde een kennis van me dat ze wel eens een maltbiertje dronk van het merk Warsteiner Fresh en bevat 0,0% alcohol. Tuurlijk proef je dat er geen alcohol in zit maar het ging me puur om de smaak en het is heeeeeeeerlijk. Lekker fris! Hier is het alleen te krijgen bij de Jan Linders of ik denk een slijterij. Bij de AH en c1000 heb ik het niet gevonden.
Ook kreeg ik laatst een tip van een 0,0% biertje van Palm. Maar daar weet ik niet van hoe het smaakt.
En nog sta ik verbaasd dat ik nu in een keer bier lust ook al is het alcoholvrij :lol: :doh: