Dat is dus 1000 jaar geleden dat ik dat heb gedronken… Ik vind het niks, er zit prik in en daar hou ik al niet van en ik vind het nepbier 8)
Maar nu ben ik zwanger en heb ik ineens zo’n ontzettende zwangerschapszin in Shandy :shifty:
Er zit 0,5% alcohol in, en het staat in de super bij de frisdrank en niet bij de alcoholische dranken :think:
Maar 0,5% is 0,5% lijkt me, toch?
Wie heeft enig idee of je dit beter wel of niet kan drinken?
(ik denk dus van niet, maar ik weet het niet zeker en kan er niks over vinden)
Lol Shandy, ik had het er laatst nog over met een collega, of het nog zou bestaan. Maar kennelijk wel dus :mrgreen:
Ik zelf zou het niet doen, zit dus net zoveel alcohol in als in malt bier.
Maar snap heel goed dat je er ineens trek in hebt!
bier en gezondheid . com
staat een heel stuk over alcohol en zwangerschap
maar dit stukje staat er ook in en zei de verloskundige ook tegen mij:
Wensen ze toch af en toe een glas te drinken, dan dienen ze zich te houden aan maximum zeven consumpties per week, liefst gespreid over zeven dagen, en, zeker nooit meer dan twee glazen op één dag, die dan best gespreid worden over twee uur.
alcohol en zwangerschap weet ik wel, eigenlijk is 1 glas al 1 glas te veel lijkt me he.
Want zelfs 1 glas kan al nare consequenties hebben.
Maar ik vraag me dus af of het percentage alcohol ook nog uit maakt :think:
Een belachelijke zwangerschapszin eigenlijk he :wall:
Het zal wel op een discussie uitlopen, maar ik zie daar nou niet zoveel gevaar in hoor.
Ik neem aan dat je het bij 1 blikje houdt en niet meteen een vust leegdrinkt toch?
Ik heb in de vorige zs ook wel eens een klein wijntje genomen, en bij deze zs heb ik vorige week ook 1 witte wijn gedronken toen we uiteten gingen.
Kijk zolang je weet maat te houden, zou ik het gewoon doen als je d’r trek in hebt.
@mamma van sharondenise wrote:
Het zal wel op een discussie uitlopen, maar ik zie daar nou niet zoveel gevaar in hoor.
Ik neem aan dat je het bij 1 blikje houdt en niet meteen een vust leegdrinkt toch?
Ik heb in de vorige zs ook wel eens een klein wijntje genomen, en bij deze zs heb ik vorige week ook 1 witte wijn gedronken toen we uiteten gingen.
Kijk zolang je weet maat te houden, zou ik het gewoon doen als je d’r trek in hebt.
sluit ik mij bij aan :thumbup:
want als al 1 glas consequenties heeft dan zou een gyn. en verloskundige dit niet aangeven dat het mag.
en zoals mamma van sharondenise al zei dat zeiden de gyn en vk ook.
zolang je weet maat te houden gewoon doen!
plus daarbij je kan er nu ook naar neigen en als je er 1 slokje van gehad hebt dat je zegt nee laat maar :lol:
Ik zou ook lekker een glaasje nemen als je er zin in hebt en je ook niet te druk maken zolang je inderdaat niet heel veel gaat drinken en het bij een houd ofzo zal het denk ik niet zoveel kwaad kunnen…
Mijn vk zegt: geen alcohol, uit onderzoeken komt geen duidelijk antwoord wat een veilige marge zou zijn en of er een veilige marge is.
Het gaat er dus meer om wat jij voor jezelf toe zou staan…
@Pé wrote:
Mijn vk zegt: geen alcohol, uit onderzoeken komt geen duidelijk antwoord wat een veilige marge zou zijn en of er een veilige marge is.
Het gaat er dus meer om wat jij voor jezelf toe zou staan…
wat een verschil van vk’s dan he!
ik was met de vorige zwangerschap net rond de kerst tijd in het ziekenhuis voor echo, en de gyn zei toen letterlijk: meid max. van 2 op een avond en 7 glazen of flesjes in de week!
Ik drink gerust een pilsje (bij afgelopen 4 zwangerschappen geen zin aan) maar met l.yann heb ik er elke week 1 gedronken.
tja de een zegt schande en een ander zegt ach 1 in de week, mij maakte het niet uit en heb dus voor 1 in de week gekozen, even lekker genieten…
Dat verbaast me eerlijk gezegd wel ja!!!
In 2005 is het advies van de gezondheidsraad namelijk al gekomen… :think:
Apart hoor.
Maarre…Lydia, nu heb je nog steeds je antwoord niet over 0,5% he? :mrgreen:
Nee :mrgreen:
en een hamburger heb ik ook al niet en sushi mag niet en ik heb ook zin in marsepeinen varkentjes :lol:
Kan nog leuk worden komende tijd
Hahaha, leuk die hormonen.
Toevallig was ik net op internet op zoek waar ik spekkoek kan kopen :mrgreen:
Is Ginger Ale anders een alternatief als je twijfelt of je het zult nemen? :?
Ik heb ook shandy gedronken in mijn zwangerschap. (2x per week ofzo)
Het was lekker! :drool:
En Riley heeft er niets aan over gehouden. Had oko met de Vk en gyn besproken die zeiden alleen, als je maar vanaf 1 a 2 we(e)k(en) voor je uitgerekende datum niet meer drinkt .
En maat houden dus als jij 7 glazen zou willen drinken verspreid die dan ook over 7 dagen!
:drool: als het van die spicy is… :drool:
Is idd nog lekkerder ook :thumbup:
Maandag maar even wat blikjes in slaan bij de toko :mrgreen:
spekkoek… :drool:
wat wou je precies weten? waarom het bij de frisdrank staat?
Ik wil eigenlijk weten of je het rustig kunt drinken zonder dat het kwaad kan… Aangezien het dus bij de frisdrank staat. Wat ik dan ivm die 0,5% weer niet snap
Heb mijn tante de vraag eens doorgestuurd, ze werkt als gyn. in het ziekenhuis.
ik werk bij de AH en de kassa waarschuwt daarbij bij Alcoholische dranken… bij Shandy word niet gewaarschuwd, dus is denk ik wel een beetje een uitzonderingssituatie. Zit er 0,5% alcohol in of 0,5% bier? dat scheelt ook natuurlijk… :think:
@mlk1982 wrote:
Zit er 0,5% alcohol in of 0,5% bier? dat scheelt ook natuurlijk… :think:kijk das een goeie :thumbup:
owwwwww lekker shandyyy
mag je wel nemen hoor een flesje of 2 kan echt geen kwaad…
lekker genieten er van , ik dronk het zelf tijdens mijnz wangerschap ook en mocht van de gyn.
hoe is het verder met je ?