Vanaf 2005 is toch in alle zwangere informatie folders komen te staan dat elk glas alcohol er een te veel is?!?
Het lijkt me dus een kleine moeite om alcohol te laten staan. En dan bedoel ik dus wijn, bier en nog sterkere dranken het verbaasd me dat er toch mensen zijn die het toch drinken?
Die 0,5% van de shandy weet ik niet of dat kwaad kan, zelf zou ik het laten staan.
http://www.medicinfo.nl/{f1232b3a-09d0-4f41-a146-10e86491caf2}
heb er ff op gegoogled en denk echt niet dat het kwaad kan. op alcoholinfo punt enel staat dat er minder dan 0,1 % alcohol inzit en dat het spuitwater met bier is. Oftwel, zal wel 0,5 % bier zijn dat erin zit. Staat ook inderdaad op dat NIET onder de alcoholhoudende dranken valt, maar onder de frisdrank omdat er minder dan 0,1 procent alcohol inzit.
Dus denk dat je wel lekker kan genieten van je flesjes ( of zijn het blikjes?) Shandy
Ik zou het niet doen, alcohol is alcohol in mijn ogen.
Gewoon lekker één van de vele honderden andere frissies nemen
die er bestaan.
Nou ben ik toch geen alcoholdrinker en in de zwangerschap vind ik het
echt gewoon een no-go (hoe weinig ook)
antwoord van mijn tante:
hier even antwoord op je vraag:
Hier in het ziekenhuis krijgen we de vraag dagelijks of een biertje mag
dan raden we liever dus nu jou voorbeeld van shandy aan omdat de hoeveelheid alcohol niet noembaar is,
let wel op als je zelf mixt dat je nooit precies weet hoeveel alcohol je er in hebt zitten,
dus liever wel de in de winkel verkochte shandy gebruiken!
Ja hoor liever shandy dan een pilsje of wijntje.
het alcohol percentage in shandy is haast niet noembaar!
wel blijft het advies om niet te veel te drinken
net als bier en wijn een max. van 7 per week
en als je op 1 dag meer wilt nuttigen mag
liever wel een max. van 2 op 1 dag en liever 2 a 3 uur ertussen laten.
@Paschal75 wrote:
Ik zou het niet doen, alcohol is alcohol in mijn ogen.
Gewoon lekker één van de vele honderden andere frissies nemen
die er bestaan.
Nou ben ik toch geen alcoholdrinker en in de zwangerschap vind ik het
echt gewoon een no-go (hoe weinig ook)
Helemaal mee eens…
Ik zou in die 9 maanden dus echt het risico niet willen nemen…
Wat er ook gezegd wordt…
Ben erg zwart-wit daarin…
Daar sluit ik me ook bij aan, ik ben ook niet voor drinken tijdens de zwangerschap!
Ik zou het zelf ook niet doen.
Maar aan de andere kant, ik spoel mijn mond 's avonds met lystherine. Daar zit ook alcohol in en soms gaat er wel iets mijn keel in. Dan drink ik eigenlijk ook alcohol! :lol:
Dat zou dan ook heel erg fout zijn! :lol:
voor mij was zwangerschap gewoon geen druppel alcohol. punt. ik zou dus niet toch af en toe een wijntje drinken oid.
maar het percentage maakt wel degelijk uit vind ik. 0,5 %, dat is nog niet eens een kersenbonbon met wat likeur erin :mrgreen: Dus als je nou enorme drang hebt, dan kan ik me daarbij nog wel voorstellen dat je daar heel af en toe voor gaat. al zou ik het zelf dus neit doen geloof ik, want als er iets een druppel alcohol bevat, dan is het dat wel (en geen druppel meer…)
en whiskey cocktail saus; nemen jullie dat wel :think:
Op het flesje staat 0,5% whiskey :eh:
grts patricia
Haha dus het is vergelijkbaar met een kersenbonbon en whiskeysaus???
Bepaalde homeopathische druppeltjes?
Kaasfondue (die uit een pakje…)?
Kaasfondue hoort niet in dit rijtje thuis Lydia: die alcohol verdwampt tijdens het verwarmen.
Ik ben ook heel zwart-wit, ik zou het niet doen.
dat van die whiskey-saus was bedoeld als serieuze vraag hoor :think: …
wel of niet :think:
grts patricia
@babylover wrote:
dat van die whiskey-saus was bedoeld als serieuze vraag hoor :think: …
wel of niet :think:
grts patricia
Tuurlijk wel het is dat ik het niet lust, maar anders had ik het echt ook wel gegeten hoor.
Net als kersenbonbons of rumbonen.
Van whisky saus neem je waarschijnlijk geen glas vol .
Maar voor mij ook geen alcohol en al helmaal niet tijdens een zwangerschap. Zoek maar eens op wat alcohol allemaal kan veroorzaken bij foetussen maar ook bij kinderen en volwassenen…
@fiep klophout wrote:
voor mij was zwangerschap gewoon geen druppel alcohol. punt. ik zou dus niet toch af en toe een wijntje drinken oid.
maar het percentage maakt wel degelijk uit vind ik. 0,5 %, dat is nog niet eens een kersenbonbon met wat likeur erin :mrgreen: Dus als je nou enorme drang hebt, dan kan ik me daarbij nog wel voorstellen dat je daar heel af en toe voor gaat. al zou ik het zelf dus neit doen geloof ik, want als er iets een druppel alcohol bevat, dan is het dat wel (en geen druppel meer…)
Ik ook … ik zou het dus niet doen!
Het is eventjes met een ander rekening houden!
Ben je trouwens gestopt met roken Lydia! vroeg ik me ineens af :shifty:
@victoria wrote:
@fiep klophout wrote:voor mij was zwangerschap gewoon geen druppel alcohol. punt. ik zou dus niet toch af en toe een wijntje drinken oid.
Het is eventjes met een ander rekening houden!
Ben je trouwens gestopt met roken Lydia! vroeg ik me ineens af :shifty:
Want anders zou het dus volgens het dikke van dale asociaal zijn… :mrgreen:
Nou ook ik zou me hier niet druk om maken hoor! Als je er echt zo’n zin in hebt gewoon doen. 'T zal inderdaad wel een aantal mensen tegenstaan maar ook ik drink af en toe(dwz met mijn verjaardag/kerst/oud&nieuw) een half glaasje bubbels. En daar voel ik me geen seconde schuldig over :snooty: Dat er geen veilige marge bekent is betekend mijns inziens niet dat die er niet is 8) Dat een ander het gewoon laat staan, moet ie zelf weten…
En die sushi van de sushi-tent mag volgens al mijn vk’s (heb intussen in 2 verschillende praktijken 8 zien langskomen 8) ) wel. Zolang de vis echt vers is mag het prima af en toe(liever niet te veel met tonijn vanwege het kwik, maar dat is weer een ander verhaal)
Moet ik er eigenlijk wel bij zeggen dat ik ook tijdens mijn bv-periode af en toe een glasje alcohol dronk en lekker at waar ik zin in had. Zal ook niet iedereen het mee eens zijn, maar ik hou het op: alles met mate :mrgreen:
Eisblume: als je bv geeft mag je alles eten hoor :mrgreen: En dan mag je wel een glaasje alcohol als er maar per glas een bepaalde hoeveeld tijd tussen de volgende voeding zit…
Ik vind alcohol en zwanger zijn echt niet samen gaan, net als roken…
grts patricia
@babylover wrote:
Eisblume: als je bv geeft mag je alles eten hoor :mrgreen: En dan mag je wel een glaasje alcohol als er maar per glas een bepaalde hoeveeld tijd tussen de volgende voeding zit…
Ja, maar er zijn ook moeders die bijvoorbeeld geen knoflook of ui of kool eten omdat die kleine daar krampjes van zou kunnen krijgen… Zo bedoelde ik’t
Toevalligerwijs ben ik preventiefunctionaris bij instelling voor verslavingszorg. Wij houden ons erg bezig met gezonde normen en dus ook drinkadviezen.
Wat al een aantal keer is genoemd is waar. Het wordt gewoon afgeraden. Het heeft er ook mee te maken dat het lastig is voor veel mensen om het bij eentje te laten (go-effect).
Het advies van 1 per dag (en ten minste 2 dagen helemaal niets) is een advies voor een gezonde niet-zwangere vrouw.
Alcohol is nou eenmaal 1 van de gifstigste genotmiddelen die we kennen met een zeer destructieve werking op een ontwikkelend brein.
De enige maltbier die ik ken waar echt 0,0 in zit is die van bavaria. En dan heb je een lekker placebo-effect. Doe je toch nog een beetje mee.
Overigens bestaat er altijd risico voor het innemen van een kleine hoeveelheid alcohol (denk aan vruchtensappen of bepaalde (zelf)medicatie of verzorgingsproducten). Dat is vrij verwaarloosbaar. Maar ook hiervoor geldt natuurlijk om het bij een kleine hoeveelheid te laten (alhoewel ik me afvraag hoe vaak iemand ook zijn mond zou willen spoelen :lol: ).
Nou, doe ermee wat je wilt. Dit is wat ik erover weet.