Shandy

bizar dit!!!

niemand gaat toch haar ongeboren kind schade aanrichten wat je zelf in de hand hebt? of ben ik nou gek?

en nota bene de 2 ergste zaken die er zijn alcohol en roken. EN DAARMEE BEDOEL IK ELKE VORM VAN NICOTINE EN ALCHOL BEHOREN TABOE TE ZIJN EN HET PRAKIZEREN NIET EENS WAARD TE ZIJN!!!

ja sorry hoor maar ook ik ben zwart-wit en nam niets maar dan ook niets wat afgeraden werd bij zwangerschappen.

stom he, maar ik had dit al helemaal niet van jou verwacht lydia.

bizar ook dat je me hier op afbrandt.

Ik stel een informatieve vraag omdat ik niet zomaar iets wil drinken en geef gewoon antwoord op gestelde vragen. Als ik zeg nog heel af en toe te roken dan is dat dom en fout maar ik ga hier niet op kok hypocriet doen en er om liegen om maar geen kritiek te krijgen. Als je het nodig vindt om me daarop aan te vallen ga dan rustig je gang.

Lydia vraag anders eens aan je Gyn.

Wat vind hij/zij ervan.

Lastige zwangerschapszin heb je zeg!!!

Kun je niet beter een komkommertik krijgen ofzo :mrgreen:

komkommers in zuur, heb ik ook :mrgreen: en mais. Dus dat is een stuk beter :wink:

Lekker hoor komkommers in zuur! :drool:

Ik was bij Thijmen gek op hamburgertjes van de mac :eh:

En bij Mirthe gek op appeltaart :mrgreen: en ik lust geeneens appeltaart

ja daar zit kaneel in en dat schijnt ook weer schadelijk te zijn als je er kilo’s van op een dag eet :roll:

@lydia wrote:

Ik stel een informatieve vraag omdat ik niet zomaar iets wil drinken en geef gewoon antwoord op gestelde vragen. Als ik zeg nog heel af en toe te roken dan is dat dom en fout maar ik ga hier niet op kok hypocriet doen en er om liegen om maar geen kritiek te krijgen. Als je het nodig vindt om me daarop aan te vallen ga dan rustig je gang.

zo hallo …doe es ff zeg. Misschien moet je eerst eens vragen naar de toon die de muziek maakte. Ik brand helemaal niks af. Ik maak enkel een opmerking na aanleiding van voorafgaande tekst, of mag dat niet meer?

Ik geloof dat je hier tegenwoordig niks meer mag zeggen of een mening mag hebben of zo

Het bovenste stuk van mijn tekst was bedoelt in zijn algemeenheid. Het laatste stuk was puur verbazing omdat ik je altijd hoog in het vaandel had staan. Daarom schreef ik je naam er ook achter!!! Nota bene!!

djeez :hand:

Nou nou nou Jen, als je het hebt over de toon die de muziek maakt… Jouw eerste berichtje komt anders knetterhard binnen, zelfs bij mij.

Er wordt inderdaad een informatieve vraag gesteld en dan lijkt dit weer uit te monden in een roken en alcohol gebruik discussie. Daar gáát het toch helemaal niet om? Dat is toch niet de intentie van de topicstarter? Ik vraag me werkelijk af wat jouw berichtje dan bijdraagt aan dit topic hoor. Fijn dat jij niets maar dan ook niets hebt gedaan wat niet mocht. Hartstikke goed van je, maar daar gáát het niet over…

@~Marion~ wrote:

Nou nou nou Jen, als je het hebt over de toon die de muziek maakt… Jouw eerste berichtje komt anders knetterhard binnen, zelfs bij mij.

Er wordt inderdaad een informatieve vraag gesteld en dan lijkt dit weer uit te monden in een roken en alcohol gebruik discussie. Daar gáát het toch helemaal niet om? Dat is toch niet de intentie van de topicstarter? Ik vraag me werkelijk af wat jouw berichtje dan bijdraagt aan dit topic hoor. Fijn dat jij niets maar dan ook niets hebt gedaan wat niet mocht. Hartstikke goed van je, maar daar gáát het niet over…

zij vraagt info en krijgt het van medekokkers. Ik reageer enkel op geschreven stukken van de medekokkers. niks mis mee.

marion, wat een kinderachtige reactie zeg; “Fijn dat jij niets maar dan ook niets hebt gedaan wat niet mocht. Hartstikke goed van je, maar daar gáát het niet over…”. Maar als je antwoord wil…klopt. Ik heb mij aan de voorgeschreven leefregels gehouden. Niks mis mee toch? of wordt het anno 2009 de omgekeerde wereld

Je vraagt je af wat mijn bericht bijdraagt? slechts mijn verbazing over het topic. Ben ik vrij in dacht ik toch he op dit forum?

En ten tweede sprak ik mijn verbazing uit aan lydia in hete laatste stukje tekst, zoals ik al had vermeld. Mag iemand zijn verbazing tegenwoordig niet meer uitspreken dan? Ik had nooit gedacht dat lydia rookte of zich afvroeg in welke mate je alchol mag drinken. Ik had dat nooit achter haar gezocht.

dit is het 2de stuk tekst waarin ik uitleg geef en if you don’t mind het laatste. Begrijpen of niet, zolang ik maar weet hoe ik het wel heb bedoelt lijkt mij. Ik heb voor de vorm er een stuk tekst bijgezet. Maar het blijft niets anders dan een feit. Of je het nu zacht brengt, hard brengt of va weet ik veel wat brengt

Ik denk dat t komt, doordat mensen juist zo’n ‘net beeld’ van je hebben Leeds… dat ze ervan schrikken…

Je bent juf, geeft BV, een domineesvrouw… bent maatschappelijk gezien een ‘net meiske’ en daarom kan men schrikken… denk ik he… :mrgreen:

niemand is perfect he? Iedereen heeft zo zijn dingen…

i rest my case. Sorry…ook ik kamp met vooroordelen, welke in lydia’s geval niet eens zo slecht waren

@Jennifer77 wrote:

@lydia wrote:

zo hallo …doe es ff zeg. Misschien moet je eerst eens vragen naar de toon die de muziek maakte. Ik brand helemaal niks af. Ik maak enkel een opmerking na aanleiding van voorafgaande tekst, of mag dat niet meer?

Ik geloof dat je hier tegenwoordig niks meer mag zeggen of een mening mag hebben of zo

Het bovenste stuk van mijn tekst was bedoelt in zijn algemeenheid. Het laatste stuk was puur verbazing omdat ik je altijd hoog in het vaandel had staan. Daarom schreef ik je naam er ook achter!!! Nota bene!!

djeez :hand:

als ik neutraal jouw berichtje lees dan vind ik het zelf ook nogal hard overkomen Jen. Misschien door die uitroeptekens en hoofdlettergebruik.

jij mag je mening hebben, maar een ander ook.

er wordt hier bijna gedaan of Lydia (in dit geval) kettingrokend en wijnzuipend

door de zwangerschap gaat :shifty:

we hebben het over een enkele shandy met 0,5% alcohol. Lijkt me niet

veel erger dan een paracetamol, om maar een voorbeeld te noemen.

Soms heb je in de zwangerschap rare behoeftes en het is echt niet erg

om daar eens af en toe aan toe te geven.

Maar dat is het nou juist he van mij part drink je die shandy, maar ze zeggen niet voor niets dat je beter geen alchohol kunt drinken, beter niet kunt roken en meer van dat soort dingen rauw vlees ed.

Ik zou nooit maar dan ook nooit meer zoiets eten of drinken.

Maar ik denk ook dat dat door mijn voorgeschiedenis komt.

Ik heb 1 keer een wijntje gedronken, en weet je nu nog heb ik soms wel eens dat schuldgevoel over me heen wat als ik dat wijntje niet had genomen had mijn dochter dan nog geleefd?

Maar goed een ieder moet lekker doen waar je zin in heb tijdens de zwangerschap, ik vind alleen dat je aan je ongeboren wondertje moet denken.

overigens heeft nieuw wetenschappelijk onderzoek nu weer aangetoond dat

2 glazen wijn per week kan en zelfs goede gevolgen heeft, in ieder

geval geen schadelijke.

http://www.gva.be/nieuws/wetenschap/matig-drinken-tijdens-zwangerschap-kan-geen-kwaad-2.aspx

ik zou zeggen; niet drinken op hoge uitzondering na

Ik heb ook wel eens gehoord dat het juist ook goed kan zijn dat je 1 a 2 wijntjes per week drinkt… zal mijn schoon moeder (ha) nog eens vragen hoed dat ook al weer zat…

ik zou zeggen gewoon 1 nemen als je er zo’n zin in hebt!!

ik had met de zwangerschap erg last van hoofdpijn en heb ook wel regelmatig een paracetamol genomen.

Ik zou het af en toe lekker drinken en genieten…

Ik nam zo heel af en toe wel eens een slokje likeur later in de zwangerschappen, gewoon even voor de lekkere smaak…dat zal dan vergelijkbaar zijn met shandy…

@Jennifer77 wrote:

@~Marion~ wrote:

zij vraagt info en krijgt het van medekokkers. Ik reageer enkel op geschreven stukken van de medekokkers. niks mis mee.

marion, wat een kinderachtige reactie zeg; “Fijn dat jij niets maar dan ook niets hebt gedaan wat niet mocht. Hartstikke goed van je, maar daar gáát het niet over…”. Maar als je antwoord wil…klopt. Ik heb mij aan de voorgeschreven leefregels gehouden. Niks mis mee toch? of wordt het anno 2009 de omgekeerde wereld

Je vraagt je af wat mijn bericht bijdraagt? slechts mijn verbazing over het topic. Ben ik vrij in dacht ik toch he op dit forum?

En ten tweede sprak ik mijn verbazing uit aan lydia in hete laatste stukje tekst, zoals ik al had vermeld. Mag iemand zijn verbazing tegenwoordig niet meer uitspreken dan? Ik had nooit gedacht dat lydia rookte of zich afvroeg in welke mate je alchol mag drinken. Ik had dat nooit achter haar gezocht.

dit is het 2de stuk tekst waarin ik uitleg geef en if you don’t mind het laatste. Begrijpen of niet, zolang ik maar weet hoe ik het wel heb bedoelt lijkt mij. Ik heb voor de vorm er een stuk tekst bijgezet. Maar het blijft niets anders dan een feit. Of je het nu zacht brengt, hard brengt of va weet ik veel wat brengt

Je kunt mijn reactie kinderachtig vinden, maar dat vind ik ook van die van jou. Of in ieder geval het stukje waarin je zo heel duidelijk stellen wilt dat jij niets gedaan hebt wat je kindje eventueel zou kunnen schaden. Ik vind het nutteloos dat te melden in een topic waar een informatieve vraag wordt gesteld… En ja, dan vraag ik me af wat dat bijdraagt… En wat je ermee bereiken wilt.

Ja, jij bent vrij in dit forum om te zeggen wat je denkt. Net als ik, net als Lydia en net als elke andere gebruiker. Zo vrij ben ik dus ook om te reageren op jouw stukje waarin je het hebt over de toon die muziek maakt, die in mijn ogen anders aardig hard overkomt.

[quote="Kroes

door de zwangerschap gaat :shifty: [/quote]

Inderdaad.

@Kroes wrote:

door de zwangerschap gaat :shifty:

Maar zelfs af en toe roken en/of drinken is slecht voor je kindje!

Ik snap niet dat dat niet gezegd mag worden.

@victoria wrote:

@~Marion~ wrote:
[

Vic het heeft toch geen zin, wij weten hoe erg het is om je kind elke dag weer te moeten missen.

Lieve mensen nogmaals dit advies is er niet voor niets, zou jij het op je geweten willen hebben.

Nou ik kan je vertellen dat wil je echt niet hoor.

En dan hebben Vic en ik nog niet eens iets fouts gedaan, kun je nagaan als je dat wel doet.