Hé hallo,
Ingrid, Jammer dat de duivels gearriveerd zijn… maar nu zijn er nieuwe rondes, nieuwe kansen. We duimen gewoon elke keer weer voor je.
Hier lekker dagje gewerkt. Nog maar 2 dagen te gaan. Ben er echt zo aan toe. Net nog even taart besteld voor Thijs zijn verjaardag en dan maar morgen even cadeautjes scoren.
1 cadeau hebben we al. Thijs krijgt op de dag zelf een hele stoere jongensfiets en zondag als we het vieren met familie en vrienden krijgt hij nog een cadeautje. Aangezien Thijs helemaal weg is van Thomas de Trein is het niet zo moeilijk iets uit te kiezen.
Ga de vaat nog even doen (hebben helaas geen vaatwasser) en dan lekker op de bank.
Fijne avond!!
Het leek er idd op dat de :twisted: gearriveerd was… alleen het zet nog niet echt door (had vanmorgen een ander idee… maar ja). Ik heb net als vorige ronde weer last van “spotting” en als dat net zo gaat verlopen als de vorige ronde… dan duurt het nog ongeveer een week eer de :twisted: echt gaan doorzetten… en ik ben er bang voor, gezien de eerdere ervaringen…
Nou zeg, wat heb jij toch een ontzettend raar lijf…gatsie, die onzekerheid schiet ook echt niet op zeg! :hug: :hug: :hug:
Hé meiden,
Wat is het hier rustig zeg…
Ingrid, hoe gaat het met je? Hoe is het met de :evil: :evil: ?
Marion, ik zag dat je een nieuw kapsel hebt genomen. Staat je goed moet ik zeggen.
Hier is de vakantie aangebroken en ik voel me ineens erg moe. Heb vanmiddag gewoon bijna 3 uur geslapen. Heerlijk.
Vanochtend nog wat dingetjes gehaald voor de traktatie voor Thijs zijn afscheid op de PSZ en woensdag hebben we nog een gesprek met zijn nieuwe juf van de basisschool. Spannend hoor allemaal.
Maandag moeten we nog even naar het CB (ook het laatste bezoek) en 's middags naar de logopedist, wat we ook al gaan afsluiten.
Nu ga ik even lekker wat eten en daarna lekker op de bank hangen.
Fijne avond!!!
Ja, het wil inderdaad niet vlotten met de septemberstoppers. Gek vind ik dat, maar ja, het is helaas niet anders…
Hier ook een lekker dagje gehad. Vanmorgen de boodschapjes, vanmiddag een beetje aangeklungeld. Herlijk gegeten; tilapiafilet met tomaat tagiatella. Heerlijk! De kindjes liggen nu net lekker op bed en wij krijgen vanavond visite.
Verder weinig nieuws aan het front!
Linda, dat zal je altijd zien he, zodra de vakantie aanbreekt merk je hoe je lijf er aan toe is! Geniet er maar lekker van en heeeeeel veel plezier op Thijs’ verjaardag!
Ing, hoe is het bij jou?
Tis hier zeker rustig… ik heb me ook voorgenomen om maar even wat rustiger aan te doen met KoK… door hier te schrijven, blijf ik er teveel mee bezig en aangezien in mijn omgeving ook maar iedereen zwanger is en/of wordt, word ik er constant mee geconfronteerd.
Dus… het lijkt me beter, dat ik voorlopig maar even niet zo heel veel meer ga schrijven op KoK… Ook bij de mei-stoppers waar ik meeschrijf (in mei is m’n spiraal verwijderd, vandaar dat ik daar meeschrijf) heb ik aangegeven voorlopig niet meer te zullen schrijven, maar op dit moment alleen even mee te lezen.
Omdat het nu dus voor de derde keer fout is gegaan…gaan we voorlopig (in ieder geval één maand) echt zorgen dat ik niet weer zwanger raak (dus niet weer de CD-tjes laten liggen :? ), hoe graag we dat ook willen. M’n lichaam (en m’n geest inmiddels ook…) heeft op dit moment even rust nodig. Een vierde keer, direct achter elkaar, kan ik zowel geestelijk als lichamelijk niet aan.
Op dit moment is de MK in volle gang. Ik heb het gevoel dat ik leeg loop en kan bijna elk uur mijn (nacht)maandverband verwisselen. Helaas heb ik net als de vorige keer, ook behoorlijk last van mijn buik, rug, benen en liezen. Hoelang het gaat duren?? Geen idee, we zien het wel weer en komen er ongetwijfeld wel weer door.
Meiden, ik lees hier absoluut mee en zal ook zo nu en dan wat schrijven (zal ook het lijstje bijhouden ). :-*
Ingrid,
Ik leef echt met je mee hoor!!! En ik snap dat je even je rust neemt en er niet mee geconfronteert wil worden.
Ik zie nu ook alleen maar zwangeren vrouwen en ook op mijn werk wordt de een na de ander zwanger en ik weet dus hoe moeilijk je het nu even hebt.
Heel veel :hug: :hug: :hug: :hug: En we zien je vanzelf wel verschijnen.
September is volgens mij gewoon geen leuke maand om te stoppen, misschien mogen we straks wel gewoon bij de oktoberstoppers aanschuiven. In die maand hebben we in ieder geval onze NOD.
Hier ligt het manneke ook weer in bed en zowaar gaf hij zelf aan dat hij wilde slapen. Is al sinds vanmiddag eigenlijk niet te genieten. Zal wel in het weer zitten.
Ik ga zo lekker naar A Million Dollar Wedding kijken.
Nou vooruit dan, anders gaat Marion zo woest naar me kijken :mrgreen:
Wij hebben pas besloten dat wij graag een brusje voor ons meisje willen.
Aanstaande dinsdag ga ik stoppen met de pil, dan is het strippie leeg.
Dus euh, dat maakt me wel een septemberstopster nietwaar?
Van Nathalie was ik snel zwanger, eigenlijk gelijk na het stoppen van de pil, ze is ons vakantiesouveniertje uit Frankrijk :inlove:
Nu gaan we 30 september voor 8 dagen naar Rhodos, dus wie weet :mrgreen:
hoi Meiden ik wil me ook graag bij jullie aan sluiten
Ik ben sandra ( 1975 ) mama van Fabiënne haar papa heet arjan ( 1977 )
We gaan nu voor een 2de ik heb vorige week dinsdag mijn spiraal eruit laten halen.
Dus ik begin net de vorige keer was ik vrij snel zwanger 4 april 2006( spiraal eruit ) 28 juni 2006 zwanger en 18 april 2007 is fabje geboren met een zwangerschap van 42 weken en een dag.
Ik had toen een heel onregelmatige ongie tussen de 19 en 28 dagen.
Dus ik ben heel benieuwd wat het dit keer wordt mijn NOD is 2 okt.
Ik moet nog bij lezen dus weet nog niet wie wie is.
Marieke en Sandra: WELKOM!!!
September is nog jong, dus er zullen waarschijnlijk nog wel meer stoppers komen :mrgreen: .
Als jullie me jullie gegevens even PB-en, dan zet ik jullie op het lijstje (als jullie dat natuurlijk willen )
Hallootjes,
Marieke en Sandra, welkom bij de septemberstoppers.
Zo het begint nu wel wat te worden.
Marion / Ingrid is het misschien een idee om onder het lijste onze voorsteltekst neer te zetten, zodat iedereen in een opslag kan zien wie we zijn.
Gisteren de laatste pil ingenomen, nu is het wachten wanneer mijn menstruatie op gang komt. Ben benieuwd.
Ik had trouwens ook nog wat vanochtend: ik kon vanochtend bellen voor de uitslag van het uitstrijkje. Kreeg ik te horen dat het niet genoeg resultaat had opgeleverd en nu moet ik nog een keer :evil: :evil:.
Net voor de laatste keer bij het consultatiebureau geweest met Thijs. Ging hartstikke goed. Thijs weegt 16 kilo en is 106 cm lang. Hij kreeg ook een prik vandaag en ik had verwacht dat hij het echt op een huilen zou zetten, maar niets is minder waar. Thijs heeft zich keurig gedragen en mocht een mooie tekening uitzoeken.
Morgen de laatste dag op de PSZ, ga vanavond aan de traktaties beginnen.
Ga nu maar even van het mooie weer genieten.
@MamavanThijs wrote:
Hallootjes,
Marieke en Sandra, welkom bij de septemberstoppers.
Zo het begint nu wel wat te worden. .
Ja idd gezellig zo’n clubje
@MamavanThijs wrote:
Gisteren de laatste pil ingenomen, nu is het wachten wanneer mijn menstruatie op gang komt. Ben benieuwd.
Ik had trouwens ook nog wat vanochtend: ik kon vanochtend bellen voor de uitslag van het uitstrijkje. Kreeg ik te horen dat het niet genoeg resultaat had opgeleverd en nu moet ik nog een keer :evil: :evil:.
nou ja zeg wat een rare bedoeling :doh:
@MamavanThijs wrote:
Net voor de laatste keer bij het consultatiebureau geweest met Thijs. Ging hartstikke goed. Thijs weegt 16 kilo en is 106 cm lang. Hij kreeg ook een prik vandaag en ik had verwacht dat hij het echt op een huilen zou zetten, maar niets is minder waar. Thijs heeft zich keurig gedragen en mocht een mooie tekening uitzoeken.
Morgen de laatste dag op de PSZ, ga vanavond aan de traktaties beginnen.
Ga nu maar even van het mooie weer genieten.
wauw 2 mijlpalen

Zoooooo,
Volgens mij heb ik nu alle af te sluiten fases wel gehad voor deze periode.
Net afscheid genomen op de PSZ, raar idee hoor. Ik weet niet echt of Thijs er besef van heeft dat hij niet meer naar Juf T. gaat. Hij was in ieder geval trots als een pauw dat hij vandaag in de belangstelling stond.
Een mooi getuigschrift gekregen en ik heb gelijk zijn plakboek afgemaakt en ook die kan opgeruimd worden.
Morgen nog een kennismakingsgesprek met een van zijn juffen op de basisschool, dan donderdag zijn verjaardag (we vieren het zondag voor familie en vrienden) en dan maandag naar school.
Wat worden kleine jongetjes dan groot. Donderdag gaan we lekker met zijn drietjes een dagje zwemmen. Vind Thijs heerlijk en mama eigenlijk ook wel.
Thijs is nu bezig met stoepkrijt, dus ga even bij hem kijken.
Marion zeurt ook aan mijn hoofd dat het hier zo stil is enzo, dussssss als het mag wil ik ook wel met jullie mee schrijven.
Ik ben eigenlijk een Januari stopper en zal even uitleggen waarom.
Vorig jaar hadden Siemen en ik besloten dat we na Nica haar 2de verjaardag zouden stoppen met de pil, maar toen vrienden van ons in december in spanning zaten of ze wel of niet zwanger waren leek het me ineens ook weer zo leuk om elke maand die gezonde spanning te voelen, bovendien had ik wat bijwerkingen van de pil en wou ik die eigenlijk de deur wel uit hebben. Dus ben ik begin januari gestopt.
Ikzelf had steeds het gevoel dat we in juni 2009 een zoontje zouden krijgen en het dus nog wel even zou duren voordat ik zwanger zou zijn, bij Nica duurde het 9 maand. Maar niks was minder waar en al vrij snel was ik zwanger. Totaal onverwachts maar ook heel blij, liep ik de zwangerschap door met het gevoel dat er iets niet klopte, maar bang voor irrieele angst zette ik dat gevoel steeds aan de kant en genoot ik met volle teugen.
Met 12 weken gingen we voor een termijn echo en daar werd mijn vermoeden bevestigd, het kindje was bij een zwangerschapsduur van 8 wkn en een paar dagen ‘overleden’. Gelukkig ging het vrij snel, 2 dagen erna begon het bloeden en 4 dagen na de echo werd het frummeltje geboren.
Mijn cyclus was even in de hobbel en zelf was ik ook niet zo bezig met weer zwanger worden. Maar sinds deze maand is hij weer normaal en ben ik er ook helemaal klaar voor.
Dussssss, geen echte september stopper maar voor mijn gevoel gaan we er nu pas echt voor. Spannend dus!!
Ing, meid, wat een toestand allemaal. Ik hoop echt dat je deze aankoemnde maand wat meer rust krijgt om er na oktober weer volop tegen aan te gaan… :hug: :hug: :hug: :hug:
Linda, dat zijn inderdaad een hoop mijlpalen! Op naar een nieuwe fase! Is hij nou morgen jarig?
Sandra, Mariek en Gem, welcome!!! Dat het maar vlug raak mag zijn!!!
Ingrid, meid ik heb alles even bijgelezen en wat heftig zeg, ik kan me heel goed voorstellen dat je even afstand neemt en dit niet nog een keer wil. Heb je het ziekenhuis gebeld? Die wouden toch pas gaan kijken na 3 keer? Dit was toch de derde keer?
Een dikke knuffel vanaf deze kant :hug: :hug: :hug:
O ja mijn NOD is 29 september
Leeftijd: 26 jaar
Beroep: zelfstandig gastouder
Hey Gemma ook hier
Ik zal straks dit deeltje eens rustig doorlezen, weet ik toch wat meer van jullie.
Gisteren dus mijn laatste pil ingenomen. Nu is het afwachten. We zien het wel. Ik ga me er in ieder geval niet elke maand druk om maken.
Ik ben al zo gelukkig met Nathalie en mocht het ons gegeven zijn om nog een kindje te krijgen dan zal dat een echte verrijking van ons leven zijn.
(of praat ik nu te poëtisch :mrgreen: )
Oja ik heb geen idee wanneer mijn NOD is, ben 38 jaar en ik werk als gastouder.
Veel gastouders hier :mrgreen:
Het is voor iedereen hier de tweede of derde hè :think: Ik heb dat ook heel sterk wat Marieke zegt, ik heb Nica al en daar ben ik dolgelukkig mee. Een tweede zou ontzettend gewenst zijn maar 't is wel anders dan met Nica. Ik vind het ook veel spannender, ik weet nu wat het is om een gezond kind te hebben en moet er niet aan denken als er iets ‘mis’ zou zijn met onze tweede. Ik weet heus wel dat je er net zoveel van houdt hoor maar hoe je het ook went of keert, het is en blijft een zorgenkind.
Aan de andere kant kan ik niet wachten om weer een buikje te krijgen, om Nica mee te nemen naar de VK, om samen met haar (pas tegen het eind) weg te zwijmelen terwijl zij met haar hoofdje op mijn dikke buik ligt en om saampjes de babykamer mooi te maken.
Nica zal dan naar de 2de verdieping verhuizen dus ook die kamer moet natuurlijk super mooi gaan worden!
Nee deze maand ben ik er echt helemaal klaar voor :inlove:
Eerst even een ego berichtje:
Ik heb al geruime tijd geen contact met met mijn moeder. Het waarom zal ik nog wel eens uitleggen. Maar nu gebeurt er het volgende: Vorig jaar op Thijs zijn verjaardag heb ik haar voor het laatst gezien en ergens in oktober / november van vorig jaar heb ik haar voor het laatst gesproken. Met mijn mans verjaardag kregen we geen kaart, met mijn verjaardag kregen we geen kaart. Ze belt nooit, ze email nooit en nu op mijn grote knuls 4e verjaardag heeft ze het lef om hem een verjaardagkaart te sturen. En wat denk je, er zitten niet eens centjes in (hoeft van mij ook niet, maar zou wel zo netjes zijn toch) zodat we een cadeautje kunnen kopen voor haar. (want ze is niet echt welkom, dat kan ik jullie wel vertellen). Kan er gewoon nog om huilen, gatsiedarrie wat een dag. Zo dat moest ik gewoon even kwijt.
Verder zag ik nog een nieuwkomer voorbij komen. Gem van harte welkom.
Marion: Thijs is van 11 september, dus hij is pas donderdag jarig. Het begon wel allemaal op 10 september, maar hij wou er pas de 11de uit. Ik zie er zelf een mooie gedachten achter, alhoewel ik daar in eerste instantie niet bij nagedacht heb: zoveel mensen hebben op die datum het leven verlaten en ik schenk er juist 1.
Marieke: die gedachten hebben wij ook hoor. We mogen ons gelukkig prijzen met een gezond kind en mijn schoonmoeder zegt altijd: beter één dan geen. Mocht het niet lukken dat vind ik het ook goed, maar een tweede kindje is altijd welkom.
Ik heb wel het idee of de gedachten dat ik van een tweede zwangerschap meer zal genieten omdat je nu weet waar je op moet letten en zo, dat wist ik bij de eerste niet. Maar misschien is het ook wel heel hectisch omdat je al een kind hebt waardoor je er niet zo bij stil kan staan.
Zojuist kennis gemaakt met Thijs zijn kleuterjuf, aardig persoon en Thijs vond het erg gezellig. We hebben nu gewoon wat meer informatie en weten waar we Thijs maandag af kunnen leveren. Hij valt ook gelijk met zijn neus in de boter want een van zijn juffen gaat in oktober trouwen. Dus dat wordt feest.
Thijs is nu lekker buiten aan het spelen en ik ga even op de bank relaxen. Het hele gebeuren met mijn moeder heeft me hoofdpijn opgeleverd.