Hoi hoi!
Daar zijn we dan! De Septemberstoppers!!!
Hier kunnen we onze fototjes showen!!
ONS SHOWFORUM
Klets gezellig met ons mee! Wil je op de lijst, stuur dan effe een PB aan Marion.
Hallo allemaal!
Ik ben Marion, 32 jaar jong en getrouwd met A (l.lard). Samen hebben wij 2 meiden; Sas van 30 mei 2004 en Sen van 29 mei 2006. Ik gebruik liever niet hun volledige namen op KOK.
Van Sas werd ik in ronde 5 zwanger, van Sen in ronde 1. Ik heb 2 probleemloze zwangerschappen en bevallingen gehad en ik vind het reuze spannend of het ons allemaal nog een keer gegeven is. Ik ben zelfstandig ondernemer; ik heb een minicreche aan huis. Dagelijks vang ik 4 tot 5 gastkindjes op. Heel gezellig is dat!
Nou, ik ben nu 2 keer pilloos ongesteld geworden. Ben altijd wel weer benieuwd hoe mijn lijf de cyclus zélf reguleert. De eerste keer werd ik, een dag of 5 na mijn laatste pil ongesteld. Die cyclus zou dan een dag of 24 zijn, maar is natuurlijk niet representatief. De afgelopen cyclus was dat wel en duurde 27 dagen. Ik heb mijn ei op de late avond van de 12e gevoeld. Op de 27e werd ik ongesteld. Dus keurig!
Nu nog twee keer menstrueren voordat we de CD-tjes de deur uit mikken. Volgens de vruchtbaarheidskalender wordt ik, bij een gemiddelde cyclus van 28 dagen op 24-8 en op 21-9 ongesteld. En dan gaan we er voor! Ben heel benieuwd of mijn lijf nog stééds zo regelmatig als altijd is… Spannend hoor!
Wij gaan na 2 miskramen (direct na elkaar) even een cyclus rustig aan doen en niet voor een beebje klussen. M.a.w… even een rubbertje gebruiken, om even tot rust te komen.
Als het goed is, valt mijn EDLM dan begin september (of één van de laatste dagen van augustus, omdat ik niet precies weet hoe het deze keer gaat lopen na de miskraam. Na de eerste miskraam had ik 11 dagen nadat ik het vruchtje verloor, weer een eisprong… en direct weer zwanger, maar weer MK dus. Als het nu hetzelfde gaat, dan heb ik of op 31-8 mijn ongi of op 1-9)
Dus… ik kom gezellig met je mee kletsen.
Ow jee… 2 Miskramen na elkaar lijkt me toch ook wel heel erg hoor. Nu dus even een maandje overbruggen om de boel weer wat te reguleren? Hopelijk komt je cyclus snel weer op regel meid!
Da’s niet leuk nee… en heel moeilijk te verwerken. Maar veel keus heb je niet, hoe vervelend de ervaring ook is. Je moet en gaat verder.
Ik had al een afspraak voor 14 augustus voor een echo en afspraak met de gyn en die afspraak ga ik niet afzeggen. Maar eens met die man de dingen bespreken en laten onderzoeken wat er eventueel aan de hand is.
Maar jij gaat dus in september voor jullie derde kindje?
Lijkt me niet verkeerd, inderdaad, om de afspraak te laten staan. Je kunt in ieder geval eens wat zaken aankaarten immers!
Wij gaan inderdaad voor ons derde kindje. Heel spannend weer. Ik ben tot 2 maal toe heel makkelijk zwanger geworden (en gebleven) en ik ben dus heel benieuwd hoe het deze keer er aan toe gaat. Dat het de eerste 2 keer zo makkelijk ging, wil natuurlijk helemaal niets zeggen…
Dat klopt inderdaad… Van Nynke was ik ook heel snel zwanger. In december met de pil gestopt en toen hebben we eerst nog ongeveer 3 maanden bij mijn schoonouders gewoond. We hadden een huis gekocht, waar helaas (bleek achteraf) heel veel verborgen gebreken waren. Daarom dus eerst nog een tijdje bij schoonouders gewoond en ik geloof half maart in ons eigen huis gaan kamperen. Ik zeg kamperen, want er moest nog zoveel gebeuren, dat je niet over wonen kon spreken. We waren dan ook errug moe en moesten ook overdag nog gewoon werken. Uiteindelijk ben ik in april zwanger geraakt (en gebleven) van Nynke :inlove: . En da’s inmiddels alweer ruim 7 jaar geleden.
We wilden wel eerder een tweede, maar doordat ik in 2003 een auto-ongeluk kreeg, is dat niet eerder gebeurd. (heb er een behoorlijke whiplash aan overgehouden en heb heel lang heel veel medicijnen gebruikt. Nu hebben we zoiets van: we laten ons leven niet langer bepalen door de whiplash en ik ben daarom met de medicijnen, voornamelijk pijnstillers, gestopt.)
Hoppa! Je hebt helemaal gelijk! Wat goed dat je het heft weer in eigen handen neemt! Ik ben wel benieuwd wat de gyn te melden heeft over deze twee miskramen. Ik hoop dat het nu vlug raak is en dat dat kindje dan gewoon mag komen meid!
en waarschijnlijk waren het er nu twee… want ik heb volgens mij twee vruchtjes gevonden vandaag…
Ach jee zeg. Heb je de miskraam dan ‘as we speak’? Hoe lang was je nu zwanger?
Yup… MK is in gang. Begon vorige week woensdag avond met een beetje bruin verlies en sinds zondag een beetje bloed aan m’n wc-papiertje. Pas gisteren begon ik echt te vloeien en vandaag dus weefsel gevonden.
De eerste keer was ik 5w6d toen ik wat bloed verloor en was het in 5 dagen “klaar”.
Nu weet ik dus niet precies hoelang ik zwanger was… maar had bijna 2 weken geleden een positieve test (3 weken na de eerste MK) Waarschijnlijk net iets langer dan vier weken dus.
Mijn probleem is dat ik direct na de bevruchting weet dat ik zwanger ben… direct misselijk, maagzuur en pijn in mijn (.)(.)… en da’s niet grappig. (nu dus al ongeveer 2 maanden hormonen in mijn lijf, maar geen kindje).
Hè toch meid… Nou hopelijk is de bloeding vlug over en kan je lijf even bijkomen…
Denk het wel… loop nou niet meer leeg en als het net zo gaat als de vorige keer, dan is het morgen dus gewoon over en weer schoon.
Maar goed, ander onderwerp word er een beetje depri van
Ik zag dat je een KDV thuis hebt? Is dat leuk?
Ja, dat is héél leuk! En heel prettig te combineren met mijn gezin. Wat doe jij?
Ik zat in de Credit Management (debiteurenbeheer/incasso)
Op dit moment zit ik (door de whiplash) thuis. Het is nogal moeilijk om een baan te vinden als je lichamelijke klachten hebt en niet fulltime kan werken.
Had wel een “werkgever” gevonden die me graag wilde hebben, maar die wilde een proefplaatsing van 3 maanden. M.a.w.: 3 maanden voor jan met de korte achternaam werken, gewoon door moeten solliciteren en dan ook nog niet de garantie te hebben dat je na die 3 maanden een contract krijgt aangeboden. Bleek toen nadat ze hadden aangegeven me te willen hebben, ook nog een zwanger. Daarna die miskraam en een week voordat ik zou beginnen, had ik ook nog eens een veel te hoge bloeddruk (160/100). Mocht toen van mijn HA even niet werken, dus heb alles maar gewoon afgeblazen. Vond ik eigenlijk ook niet zo erg, want had toch al geen goed gevoel bij het voor nop (of eigenlijk zou het me geld gaan kosten, want zou geen reiskosten krijgen en m’n meisje moet naar de NSO en de overblijf) te moeten werken. Nu had ik een legitieme reden om af te zeggen. Maar ja… inmiddels is de situatie dus alweer veranderd… (maar ga er nog steeds niet werken voor nop)
Hey Marion, was je gisteren jarig???
Dus nu druk werkzoekend? Vervelend, whiplash, mijn moeder heeft het ook.
Ja, ik was gisteren jarig inderdaad!
@~Marion~ wrote:
Dus nu druk werkzoekend? Vervelend, whiplash, mijn moeder heeft het ook.
Ja, ik was gisteren jarig inderdaad!
Dan alsnog…GEFELICITEERD!!!
Ben inderdaad dus druk aan het solliciteren en heb vorige week nog een sollicitatie gestuurd naar een gemeente hier in de buurt. Die zochten een medewerker terugvordering en verhaal. Beetje hetzelfde als ik heb gedaan bij mijn vorige werkgever. Was alleen een fulltime functie en heb dus gewoon maar gesolliciteerd en niet vermeld wat ik heb en dat ik daardoor niet fulltime kan werken. Even afwachten of ze geinteresseerd zijn. Indien ze dat zijn, kan ik altijd nog zeggen dat ik niet fulltime kan werken. Als ze m’n kwaliteiten zien, moet dat ook geen probleem zijn. :mrgreen: :mrgreen:
Maar wel lekker dat je een KDV thuis hebt. Lekker je eigen kindjes in de buurt en in je eigen huis. Heerlijk!! Wat heeft je doen besluiten om dat te gaan doen? Ik bedoel; waarom thuis i.p.v. op een “reguliere” KDV werken?
Sja, dat heeft natuurlijk alles te maken met het feit dat ik zelf kinderen kreeg. Je kunt het niet echt een KDV noemen hoor: ik ben zelfstandig gastouder, heb dus een kleinschalige kinderopvang aan huis.
Ik ben eht opgestart toen ik zwanger was van Sas. Weinig keuze mbt gastouders hier in Emmeloord. Ik ben niet echt een KDV mama. Ik zou daar zelf niet snel voor kiezen voor mijn kinderen namelijk. sja en toen besloten de handschoen zelf op te pakken. 4 jaar geleden begonnen en inmiddels zijn er nóg 2 vestigingen hier. We zijn dus met z’n drieën. Heel fijn! Heb altijd een achterwacht, en het is voornamelijk heel gezellig. We werken alledrie vanuit ons eigen huis, zijn ook alledrie een zelfstandig bedrijf maar werken wel vanuit 1 bedrijfsnaam. dat werkt dus heel erg prettig!
Vangen je “collega’s” ook voor je op tijdens vakanties?
Moet zeggen dat ik in eerste instantie ook niet echt een voorstander was van KDV-en. Helaas had ik geen keuze en moest ik mijn meissie wel naar een KDV brengen. Moet zeggen dat het ook niet slecht voor haar is geweest. Ze heeft er veel geleerd en is er erg zelfstandig door geworden, misschien ook wel door de situatie thuis. (Nyn was nog geen 2 toen ik het auto-ongeluk kreeg en moest dus al veel dingen zelf doen)