Septemberstoppers??

Ja, ben online (wanneer niet? :roll: :mrgreen: ) tien voor 2, spannend hoor!

Zeker spannend… heb nu al buikpijn…

ben de laatste tijd ook teveel online… :mrgreen:

Hoe is het gegaan?

Pffffffffffff… ben echt helemaal NIETS wijzer geworden… We mogen chromosoom-onderzoek laten doen, alleen zit de kans er dik in dat we dat zelf moeten gaan betalen. Bovendien is de kans dat daar iets uitkomt, nihil… we hebben al een gezonde dochter. Stollingswaarde onderzoek willen ze pas doen na 3 MK-en ofzo. Ook willen ze niet testen op vitamine B12 tekort… Stelletje rekening-schrijvers… Had er echt net zo goed niet heen kunnen gaan, want ik weet nu net zoveel als voor die tijd. Ze verwachten dat de MK-en komen door mijn leeftijd…

Nou ja zeg!!! Wat een raar gedoe zeg! Ik weet gewoon even helemaal niet wat ik zeggen moet… :hug: :hug: :hug:

Moet je zeggen dat ik ook redelijk klaar ben met dit ziekenhuis… schiet toch niet op zo!?!

heb trouwens weer het idee dat ik aan het bevallen ben… vreselijk last van mij rug en mijn liezen, niet normaal… alleen bloed, HO MAAR… :wall: . Heb ook nog steeds wat last van maagzuur en misselijkheid, maar vele malen minder dan voor het weekend. Afgelopen vrijdag heb ik weer emesafene genomen, omdat ik het echt niet meer uithield. Maar ja, daarna is het dus ook gelijk HELEMAAL maar minder geworden, zelfs zonder die pillen… :cry:

Testje doen?

Nope, heb het gevoel dat dat niet nodig is… als ik donderdag nog geen :twisted: heb gezien, wil ik er over gaan nadenken… eerder niet denk ik… :mrgreen:

Ik zag dat jullie op zoek zijn naar septemberstoppers en aangezien ik aankomende zondag mijn laatste pil naar binnen ga slikken, wil ik me graag bij jullie aansluiten.

Ik zal mezelf en mijn gezin even kort voorstellen. Ik ben Linda en samen met mijn man Michael (afgekort Mike) zijn wij de trotse ouders van Thijs. Thijs is geboren op 11 september 2004 en mag dus bijna naar de basissschool.

Mike en ik zijn in oktober 8 jaar samen waarvan 6 getrouwd. Door omstandigheden werken wij momenteel fulltime, maar Thijs wordt opgevangen door opa en oma wat ons dus bijna niets kost.

Ikzelf werk als schadebehandelaar ziektekosten bij een assurantiekantoor en Mike is magazijnmederwerker bij een bedrijf wat roldeuren maakt.

Aangezien het ruim twee jaar geduurd heeft voordat ik zwanger was van Thijs, ga ik er vanuit dat het dit keer ook wat langer duurt.

Omdat ik redelijk wat overgewicht heb wil ik graag eerst wat afvallen, maar mocht ik in de tussen tijd zwanger raken zijn we daar natuurlijk erg blij mee.

Daar ik nog niet precies weet wat mijn cyclus gaat worden, stel ik het maken van een banner nog even uit. Eerst maar even afwachten.

Ben trouwens best wel zenuwachtig. Het idee dat er een tweede kindje gaat komen vind ik heel spannend.

Ik val vanaf hier gewoon lekker in en zal proberen jullie bij te houden.

Hi Linda! Wat gezellig!

Spannend is het hè? Het feit dat je er alleen al mee bezig bent vind ik heel spannend!

Ik ben dus Marion, getrouwd met A (l.lard) en mama van 2 heerlijke meiden. Sas is van 30 mei 2004 en Sen van 29 mei 2006. Sas zit nu in haar derde basisschool week en ze vindt het fantastisch!

Ik heb een eigen kleinschalige kinderopvang aan huis en ook wij werken door omstandigheden alletwee fulltime. Maar gelukkig is dat m.i.v. Januari 2009 voor mij over en ga ik lekker terug naar drie dagen. Dat is voor het eerst dat ik parttime ga en ik kijk er erg naar uit!

Ik wens je heel erg veel succes meid!

Hopelijk volgen er meer septemberstoppers!

Het is inderdaad heel spannend, ik vraag me nu ook al echt af hoe lang het dit keer duurt voordat we zwanger zijn. De twee jaar die we bezig zijn geweest voor Thijs, waren zenuwslopend en het heeft toen onze relatie niet veel goeds gedaan.

Na een jaar oefenen en spanningen, hebben we veel met elkaar zitten praten en ons doel ergens anders opgezet. Afvallen en toen was ik binnen no-time zwanger.

Vandaar dat ik ook nu eerst wil afvallen en een zwangerschap zie ik als mooie bijkomstigheid.

Fijn dat je straks parttime kan gaan werken. Bij ons zit dat er helaas nog niet in. Het enige wat mogelijk is dat ik misschien naar 4 dagen kan. Drie zou ook fantastisch zijn, maar daar kan ik alleen nog maar over dromen.

Leuk dat je een eigen kinderdagverblijf hebt. Heb daar zelf ook wel eens over nagedacht, maar volgens mij komt daar heel veel bij kijken.

Ik moet eigen aan de strijk vandaag, maar ik heb totaal geen zin en dat komt eigenlijk omdat ik al een aantal dagen met flinke hoofdpijn loop en me dus niet ergens op kan concentreren.

Ach, misschien straks. Thijs is nu naar de PSZ en als hij straks thuis is, lukt het me vast wel even wat weg te werken.

Hoi Linda, welkom bij ons nog kleine kluppie. We gaan vast in de komende maand flink groeien!!!

Ik zal me ook ff voorstellen:

Ik ben Ingrid,word in december 37en ben inmiddels ruim 8 jaar getrouwd met Arno. Onze dochter Nynke is geboren op 23 januari 2002.

Afgelopen mei is mijn koperspiraal verwijderd en ik was direct zwanger. Helaas is dit na ongeveer 6 weken in een MK geeindigd. Direct na de MK was ik weer zwanger (van waarschijnlijk een 2-ling), wat met 4 1/2 week weer eindigde in een MK. Hierna waren wij voornemens om een maandje rust te nemen en de cyclus daarna er weer voor te gaan. Nou ja, als je alle berichtjes in dit forum leest, dan weet je hoe dat verlopen is.

Inmiddels had ik vanmorgen weer een negatieve test, dus het is nu afwachten tot de :twisted: komen, zodat we weer verder kunnen.

Succes met zwanger worden. Overgewicht hoeft geen rol te spelen bij het zwanger worden. Ik heb ook enorm overgewicht en word toch heel makkelijk zwanger. Ik ben nu ongeveer net zo zwaar als toen ik zwanger raakte van Nynke. Het kan, maar hoeft dus niet, dat het invloed heeft op het zwanger worden.

Ik had je berichtjes inderdaad vluchtig doorgelezen en alhoewel ik geen ervaring heb in het hebben van een miskraam moet ik je zeggen dat ik je erg dapper vind. (of klinkt dat nu heel erg raar).

Mijn schoonzusje heeft ook al meerdere miskramen gehad en de laatste was ook van een tweeling. Daarna zijn ze er mee gestopt (SZ is 45, Zwager 32). Ik vond het wel erg heftig.

Ik moet wel bekennen dat ik het erg moeilijk vind om hier op te reageren, omdat ik bang ben dat ik iets kwetsend zeg. Ben daar niet zo erg goed in. Dus neem me dat vooral niet kwalijk. Ik hoop voor je dat het snel de goede kant op gaat.

Ik weet ook wel dat je overgewicht geen rol mag / kan spelen, maar je denk het snel van wel. Want na 20 kilo af gevallen te zijn was ik spontaan zwanger. Dus je gaat er wel over nadenken hoor.

En ik weet gewoon dat met het gewicht waar in nu op zit, mijn lichaam geen zwangerschap aan kan, dus is het voor mezelf gewoon even het beste om eerst even wat kilo’s kwijt te raken.

Het SB boek ligt al klaar :slight_smile:

Ik ben ook wat afgevallen afgelopen maanden en ben nog steeds bezig. In december vorig jaar woog ik 93 kilo. Inmiddels is dat nu 77 kilo en er moeten er eigenlijk nog 7 af voordat ik zwanger wordt.

Ik wordt eigenlijk ook makkelijk zwanger. Met Sas was het in ronde 5 raak, met Sen in ronde 1. Ik ben benieuwd hoe lang het nu gaat duren. Ik moet natuurlijk eerst nog 1 keer ongesteld worden voor we er écht voor gaan…

hehheh Marion… niet weer de negeer modus aanzetten… anders wordt het met een beetje pech echt 3 op een rij… :inlove:

Ik weeg op dit moment

145 kilo

En toen ik zwanger raakt van Thijs woog ik

120 kilo, en toen was ik dus al 20 kilo kwijt

Ik wil dus weer terug naar de 120 en als het mogelijk is nog wel een beetje meer.

Ik wil ook na een volgende zwangerschap niet meer aan de pil, want ik heb zo’n vermoeden dat het daar aan ligt dat ik ineens heel veel aankom. Want snoepen doe ik bijna niet en alles is al gecontroleerd tijdens bloedprikken.

neenee, gaat NIET gebeuren!!! hihi

Weet je Linda, sowieso kunnen woorden op een forum heel anders over komen dan ze daadwerkelijk bedoeld worden. Je moet er niet mee zitten! Ik kan soms ook heel raar uit de hoek komen en ben soms ook heel “duidelijk” met mijn mening… en dat wordt niet altijd gewaardeerd.

Voordat ik op mijn “ideaal gewicht” zit… moet ik ongeveer 40 kilo afvallen… Afvallen lukt mij meestal heel goed als ik ga sporten, alleen door de whiplash die ik bijna 5 jaar geleden heb opgelopen, heb ik erg veel moeite om dit vol te houden. Ik krijg heel erg pijn in mijn nek en dan voel ik me nou niet bepaald lekker. M.a.w.: ik probeer maar om niet aan te komen en op mijn eten te letten…

Voor sporten ben ik gewoonweg niet in de wieg gelegd. Ik heb het een blauwe maandag gedaan en toen werd ik ziek (gewoon verkouden) en daarna ben ik niet meerteruggegaan.

Ik heb de vorige keer een dieet gevold (waistline) en daar ging het goed mee. Hoefde niet echt te sporten, als ik maar een half uurtje per dag een rondje liep. Dat lukte wel, want ik ging lopend naar mijn werk.

Nu zie ik het wel hoe ik het ga doen. Heb nu ook het Balance Bord van Wij besteld, dus dan begin ik maar een eigen sportschool :slight_smile:

Ga nu mijn zoon weer van de PSZ afhalen en kijken of we nog iets leuks kunnen gaan doen.

Beweging krijg ik hier wel genoeg… ik heb een hond en die gaat meestal een keer of 4 a 5 per dag uit… en dan minimaal een minuut of 20.

Moeten we trouwens t.z.t. ook een lijstje maken Marion?